Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:21

Gaat hier ook goed! Zelf niet super fit dus vandaag even globaal schoongemaakt terwijl ik normaal echt alles uitgebreid schoonmaak op zaterdag.

Ben ook weer begonnen met hello fresh. Ik merkte dat ik het koken best wel miste, net zoals gewoon normaal en gezond eten.

@fireheart, dat lijkt me echt zo super om te doen! <3

Heerlijk trouwens al die diertjes! Wij hebben altijd honden gehad, nog steeds natuurlijk maar die woont bij mama en dat is 2 provincies verder. Mis dat wel echt vaak, nooit is iemand zó blij om me te zien als ik thuis kom. :+ Maar ik besef ook wel heel goed dat ik gewoon geen tijd heb voor een huisdier. Jammer maar dat komt ooit wel weer. :D

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:27

Awhh wat een schatjes de konijntjes! Heb je inmiddels al leuke namen voor ze?

Ik lig ziek op bed, geen corona (symptomen komen 0 overeen gelukkig) en ik waardeer mijn huisje zo. Het is hier een stuk groener als waar ik vandaan kom en terwijl ik nu op bed lig hoor ik zachtjes wilde vogeltjes zingen, zo cute!
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:17

Ik ga binnen moestuin complex verhuizen van tuin. Stukje groter, vooraan in plaats van achteraan met een schuur, kas en kweekbak erop.

Nu alleen alle bomen en struiken verhuizen en alles afbreken. :=

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:07

Fireheart schreef:
Oh mijn hemel Froukje die óren <3 <3

Daar moeten ze nog een beetje in groeien _O-

Wat goed dat je vrijwilligerswerk doet! De dieren in het asiel zullen blij met je zijn :j

naomiiiii schreef:
Gaat hier ook goed! Zelf niet super fit dus vandaag even globaal schoongemaakt terwijl ik normaal echt alles uitgebreid schoonmaak op zaterdag.

Ben ook weer begonnen met hello fresh. Ik merkte dat ik het koken best wel miste, net zoals gewoon normaal en gezond eten.

@fireheart, dat lijkt me echt zo super om te doen! <3

Heerlijk trouwens al die diertjes! Wij hebben altijd honden gehad, nog steeds natuurlijk maar die woont bij mama en dat is 2 provincies verder. Mis dat wel echt vaak, nooit is iemand zó blij om me te zien als ik thuis kom. :+ Maar ik besef ook wel heel goed dat ik gewoon geen tijd heb voor een huisdier. Jammer maar dat komt ooit wel weer. :D

Telpeva schreef:
Awhh wat een schatjes de konijntjes! Heb je inmiddels al leuke namen voor ze?

Ik lig ziek op bed, geen corona (symptomen komen 0 overeen gelukkig) en ik waardeer mijn huisje zo. Het is hier een stuk groener als waar ik vandaan kom en terwijl ik nu op bed lig hoor ik zachtjes wilde vogeltjes zingen, zo cute!

Beterschap beiden, ziek zijn is niks aan. Gelukkig geen Corona, dat zou helemaal naar zijn. Vogeltjes op de achtergrond maakt het ziek zijn wel weer iets dragelijker, vind dat altijd zo'n heerlijk geluid van het voorjaar. Tot nu toe hoor ik hier alleen maar kraaien, beetje jammer :+

Nijntje hebben nog geen naam, kan nog niks leuks verzinnen (iemand suggesties?) en ze luisteren toch niet _O-

Wbt het missen van huisdieren, dat heb ik ook nog steeds. Bij mijn ouders hebben we zoveel dieren dat 2 konijntjes wel wat tegenvalt. Helaas heb ik echt geen tijd voor een hond.. Dat zou gewoon oneerlijk zijn. Ik wacht nog op een nestje kittens zodat ik weer 2 katten in huis kan halen.

Marcella schreef:
Ik ga binnen moestuin complex verhuizen van tuin. Stukje groter, vooraan in plaats van achteraan met een schuur, kas en kweekbak erop.

Nu alleen alle bomen en struiken verhuizen en alles afbreken. :=

Succes met dat, ik heb 50 centimeter tuin voor het huis en dat vind ik al te veel werk :') Gelukkig is de rest gras, dat is makkelijker te onderhouden.

Vandaag naar de supermarkt geweest maar ik stond gauw weer buiten, alles is op. 8)7 Mensen zijn helemaal gek geworden met die Corona.
Kon geen groente voor de konijnen meer krijgen, bizar. Morgen nog een kans, hoop dat alles dan weer wat bijgevuld is en de rest genoeg gehamstert heeft.

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:23

Ik geef mijn knagers meestal namen uit een setje, wanneer het ook knagers zijn die niet alleen kunnen en altijd 1 of meerdere maatjes nodig hebben zeg maar. Bijvoorbeeld namen van koekjes, snoep, een manege die ik kende gaf alle manegepony's namen van drank (martini, passoa, bacardi, flugel enz).
Een groepje dames gerbils dat ik heb gehad daar liet ik alle namen eindigen op een y, dat zou ik alleen niet nog een keer doen omdat dat lastiger is om ze hun naam aan te leren. Mijn laatste gerbil stel heette Fudge en Oreo, omdat ze die kleuren hadden en het zulke snoepies van beestjes waren. Was ook handig met visite en oppas, iedereen weet meteen wie wie was :')
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:53

Hoe is het met jullie in deze gekke tijd?

Ik merk zelf dat ik niet zo goed weet wat ik nu moet. Ik zit met heel veel vragen. Moet ik in deze tijd wel reageren of woningen, moet ik gaan bezichtigen en stel het lukt eindelijk kan ik dan mijn huisje wel inrichten of zijn alle winkels dicht?

Vanavond een bezichtiging gehad. Netjes 1,5m afstand gehouden met het voelde toch wel gek in deze tijd. De woning wel erg leuk al waren de badkamer en de keuken erg verouderd dus die heb ik even terug gekoppeld naar de woningbouw ik ben benieuwd wat zij zeggen.

Fireheart

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:08

Hier voornamelijk heel druk ivm vitaal beroep (supermarkt). Het is echt gekkenhuis bij ons, dus eenmaal thuis ben ik helemaal gesloopt.

Stond je op 1 Kim? Als ze de badkamer en keuken vernieuwen, zou je er dan voor gaan :))?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:13

Hier is het ook heel gek, wij hebben afgelopen week een huisbezichtiging gehad, inderdaad met 1,5m afstand, nu willen we het huis op zich wel, maar kunnen we ons eigen huis nog wel goed verkopen nu met de nieuwe maatregelen en alles wat er speelt, en als we t nieuwe huis hebben, er moet heeeeeeel veel verbouwd worden, dat moet wel kunnen. Best wel spannend.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:53

Fireheart schreef:
Hier voornamelijk heel druk ivm vitaal beroep (supermarkt). Het is echt gekkenhuis bij ons, dus eenmaal thuis ben ik helemaal gesloopt.

Stond je op 1 Kim? Als ze de badkamer en keuken vernieuwen, zou je er dan voor gaan :))?

Daar is dus ook een beetje onduidelijkheid over. Ik sta op nummer 1 of nummer 2. Dus dat heb ik gelijk ook maar even gevraagd.

Als de badkamer en keuken vernieuwd worden wil ik er zeker voor gaan. Mocht dit niet gebeuren ga ik er nog even goed overnadenken.

@faelynn voor jullie dus ook spannende tijden.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:11

Ik bleek uiteindelijk dus op nummer 1 te staan en ze overwegen de badkamer en de keuken te renoveren omdat die beide 30 jaar oud zijn. Ik heb dus vanochtend maar een acceptatie mail verstuurd dat ik graag wil gaan huren maar dan wel alleen als het opknappen van de badkamer en keuken doorgaat. Toch wel heel erg spannend. Ik kreeg als automatisch antwoord dat het 7 dagen kan duren voordat ik antwoord krijg dus ik ben benieuwd.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:41

Jaaaa spannend :D ik duim voor je!

Hier hebben ze ondertussen een half jaar later trouwens mijn wc nog steeds niet opgeknapt en door alle Coronachaos op werk vergeet ik er steeds voor te bellen. Is te zot voor woorden dat ik er constant achteraan moet.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:02

O dat is balen. Mocht het doorgaan en ze gaan renoveren krijg ik waarschijnlijk wel 5 weken later de sleutel maar dat heb ik er wel voor over en dan kan ik op mn gemakje meubels uit gaan zoeken.

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:46

Super leuk _Kimm! Ik had dat ook dat het daarom langer duurde, maar het resultaat was het helemaal waard :D ben er nog steeds helemaal blij mee!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:26

Mondelinge verkoopovereenkomst is gesloten! Als alles goed loopt nu krijg ik 1 Juli de sleutel van mijn eerste eigen "huis" *\o/*
Ik moet er even bij vermelden dat het nu een kantoorpand is van 85m2 waar helemaal niks in zit, het is momenteel dus ook niet bewoonbaar. Komende maanden word het dus een badkamer uitzoeken, keuken, vloer, bedenken wat ik wil met de inrichting en waar ik muren ga plaatsen om ruimtes te maken. Genoeg te doen komende tijd, zal zo goed als alles dat kan zelf gaan verbouwen ivm beperkt budget, maar voor als nog kijk ik er ontzetten naar uit!
Zal nog wel een project van een paar maanden worden, hoop dat alles dat echt nodig is gaat lukken binnen het budget dat ik heb, maar spullen als bank etc zal ik wel gratis iets van marktplaats gaan halen om kosten te drukken.
In de douche wil ik eigenlijk graag een pennyfloor maken, mocht iemand een paar 5 cent muntjes hebben en die willen "doneren" haha :') dan maak je mij er heel blij mee.
heb ook al bij familie en vrienden gevraagd, heb 3 maanden voor ongeveer 3.000 muntjes :+
betwijfel of dat gaat lukken, maar ga t wel proberen. Altijd al een pennyfloor gewild en dit is mijn kans _O-

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:24

Faelynn schreef:
Mondelinge verkoopovereenkomst is gesloten! Als alles goed loopt nu krijg ik 1 Juli de sleutel van mijn eerste eigen "huis" *\o/*
Ik moet er even bij vermelden dat het nu een kantoorpand is van 85m2 waar helemaal niks in zit, het is momenteel dus ook niet bewoonbaar. Komende maanden word het dus een badkamer uitzoeken, keuken, vloer, bedenken wat ik wil met de inrichting en waar ik muren ga plaatsen om ruimtes te maken. Genoeg te doen komende tijd, zal zo goed als alles dat kan zelf gaan verbouwen ivm beperkt budget, maar voor als nog kijk ik er ontzetten naar uit!
Zal nog wel een project van een paar maanden worden, hoop dat alles dat echt nodig is gaat lukken binnen het budget dat ik heb, maar spullen als bank etc zal ik wel gratis iets van marktplaats gaan halen om kosten te drukken.
In de douche wil ik eigenlijk graag een pennyfloor maken, mocht iemand een paar 5 cent muntjes hebben en die willen "doneren" haha :') dan maak je mij er heel blij mee.
heb ook al bij familie en vrienden gevraagd, heb 3 maanden voor ongeveer 3.000 muntjes :+
betwijfel of dat gaat lukken, maar ga t wel proberen. Altijd al een pennyfloor gewild en dit is mijn kans _O-

Gaaaf!! Waar kunnen we ze heen sturen?
Ik dacht trouwens dat je met pennyfloor het blad penny bedoelde en dus misschien allemaal paardenplaatjes op je vloer wilde :Y) := :+

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:28

Citaat:
Gaaaf!! Waar kunnen we ze heen sturen?
Ik dacht trouwens dat je met pennyfloor het blad penny bedoelde en dus misschien allemaal paardenplaatjes op je vloer wilde :Y) := :+

Paardenplaatjes op de badkamervloer, ik zie het helemaal voor me _O- Heb je wel ook iets unieks.
Ik ga je een pb sturen met adres.
Voor wie niet weet wat een pennyfloor is even een foto bijgevoegd :D

Afbeelding

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:34

Gefeliciteerd!! Gaaf hoor dat je het helemaal zelf om gaat bouwen tot woning.

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:07

Zo... vanavond eindelijk de stoute schoenen aangetrokken om iets duurs voor mijzelf te kopen, ik heb eindelijk genoeg gespaard voor een terrarium op maat. Duimen jullie mee dat ze hem nog kunnen leveren en dat ik gerbils kan krijgen voor er in, het is zo stil in huis en juist nu met het vele thuis zitten zijn beestjes in huis zo gezellig.

Het terrarium wordt +- 140cmx45cmx60cm hoog, ze maken hem op maat voor mijn kast, er komen dan 2 gerbiltjes in.
Ik hoop zo dat die winkel + fokker nog werkzaam zijn nu... ik heb net de mail verstuurd dus ik hoop dat ze snel reageren :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:56

Hoi, mag ik hier ook meepraten? Wij reageerden soms een beetje op (loting)woningen, zijn nu bijna 1,5 jaar samen. Wel heel veel samen geweest al, ook echt aantal weken zonder onderbreking. Alleen dat het zo snel ging was niet helemaal de bedoeling, maar we kwamen op 1 en zijn gaan kijken, maar het was precies wat we zochten. Niet te groot niet te klein, mooie tuin, beneden weinig werk, boven overzichtelijk hoe en wat. Nu alles ingeleverd en afwachten of het goedgekeurd wordt (ik heb geen vaste baan, eigen bedrijfje en studiefinanciering en mijn vriendin is nog druk aan het solliciteren) dus hoop maar dat het lukt. We hebben heel veel gerekend en het moet lukken met alleen mijn stufi, dus zonder mijn verdere inkomen en we gaan allebei hard solliciteren. Ik heb vanaf september als het goed is een baan. Dus we moeten het allemaal gaan redden, nu dus hopen dat we het inderdaad krijgen. Voor mij voor het eerst uit huis (ben bijna 21) en mijn vriendin (26) de tweede keer. Spannend, doodeng maar ook heel leuk.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:16

Spanned zeg!

Ik kom ook graag mee kletsen ben 23 en wil samen met mijn vriend een huis kopen om allebei voor het eerst uit huis te gaan. Ik lees hier al een tijdje mee maar komt nu heel snel dichtbij. Staat hier een heel gaaf huis tekoop! Is heel spannend allemaal! Ben express niet op kamers gegaan zodat ik kon sparen :) Dat komt nu goed van pas!
Voor de mensen die een huis hebben gekocht hebben jullie nog tips voor ons? Alvast bedankt!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:19

Welkom Thea en Sanne :D jullie gaan een spannende tijd tegemoed!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:29

We hebben het *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:45

Gefeliciteerd!!

Ik wacht nog steeds in spanning. Ik werd vanmiddag wel gebeld en heb een afspraak gemaakt om alvast het een en ander in te meten omdat ik waarschijnlijk 5 weken langer moet wachten op de sleutel ivm de renovatie. Zij kon mij alleen nog niet vertellen of mijn papieren goedgekeurd zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:07

Zou ik hier vast actief mogen mee kijken en kletsen? Ik kan ivm spaargeld volgend jaar pas uit huis (ik wil graag kopen), maar ben al heel fanatiek met de uitzet lijst en al een heel eind!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 18:11

Natuurlijk mag je alvast mee praten!

@theadora; gefeliciteerd *\o/* *\o/*