Ik zie niet in waarom een huistemperatuur handhaven waarbij je je fijn voelt, gierig zou is. Immers, meestal heb je geen bezoek en het is je eigen huis. Dus vooral doen!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Temperatuur gaat een paar graden omhoog van kaarsjesHoeveel steek je er dan aan
verootjoo schreef:Ligt dat aan de villawijk? Of eten die mensen gewoon gezonder? Heb altijd in een villawijk gewoond maar ik herken echt niet wat hier geschreven wordt
Wij hadden overigens überhaupt geen flessen in huis want we dronken nooit frisdrank. Hoogstens voor een verjaardag ofzo.
elizabeth85 schreef:En ook zo vaak gehad... Onze kinderen zijn de oudste van alle neefjes en nichtjes. Ik geef altijd alles gratis weg, nee ik hoef er echt niets voor te hebben. Kleding is allemaal merk, schoenen in hele goede staat en ik ben dr heel zuinig op, maar ok... Net als speelgoed, fietsen noem maar op...altijd fijn als een ander er nog plezier van heeft... Maar ik heb al een paar keer gehad dat als mensen dan vragen of ik ergens belang bij heb... ik vraag altijd wat wil je er voor?... dat ze dan geld durven vragen terwijl ze al heel veel voor niets van me hebben gehad... daar baal ik dan zo van...
Vorige maand nog. voor mijn zoontje nieuwe sandaaltjes gekocht via MP. Binnen gekregen, waren toch net te klein. dus ik vertelde dat op een verjaardag. Vraagt m'n zusje.. mag ik ze passen voor X? Ja hoor geen probleem. Dus ik de volgende dag een app je, passen ze anders zet ik ze op MP... Reactie : Ja, ben dr super blij mee, bedankt!... Nou euhm... Dat was niet de bedoeling, ik heb er flink geld voor betaald, en gebruikte dingen mag je voor niets hebben maar dit is toch anders... dus ik app terug: Ik heb er zelf x bedrag voor betaald, dat wil ik er eigenlijk wel voor hebben... 'komt goed' krijg ik dan terug... En dan is ze geïrriteerd... Bah daar baal ik dan zo van, je krijgt altijd alles voor niets, durft zelf overal geld voor te vragen, maar deze sandalen waren nog nieuw, flink aan de prijs en je vraagt er zelf om....
Focussed schreef:Ik heb een vriendin die zelfs berekend wie de statiegeldfles houdt als we bij elkaar eten. Je zal maar €0.25 voordeel hebben in het splitten van de boodschappen
xApple schreef:Ik heb daar serieus nog nooit overna gedacht en ik ga regelmatig uit eten met verschillende mensen.
Altijd gewoon bedrag door de helft, of door t aantal mensen.
Tsja ik vind dat wel een tikkie gierig. En zo ongemakkelijk. Maar ieder zijn ding
natuurlijk. Als je een keer blut bent en toch mee wilt dan snap ik het, en zou ik echt niet erg vinden. Of dan betaal ik als het een goede vriendin is. Maar áltijd alleen je
eigen deel willen betalen en gaan zitten rekenen aan je tafeltje of aan de balie vind ik
wel een beetje skeer