Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:01

Gewoon die kaarsen vlak onder je thermostaat zetten :+

Ik zie niet in waarom een huistemperatuur handhaven waarbij je je fijn voelt, gierig zou is. Immers, meestal heb je geen bezoek en het is je eigen huis. Dus vooral doen!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:23

Kaarsen werken inderdaad echt. Ik heb ze niet onder de thermostaat staan maar hij geeft toch vaak 1 à 2 graden warmer aan als ik ze aan heb.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:03

verootjoo schreef:
Temperatuur gaat een paar graden omhoog van kaarsjes :? Hoeveel steek je er dan aan :=

Hahhahaa vlammenzee van kaarsjes _O-

Nee wij hebben maar een klein appartementje. Meestal staan er 9 in een hartvormpje aan op de kleine tafel. Bij de tv nog 2 en in de keuken (op paar meter afstand) ook. Nog 2/3.

Dus 13/14. En 't maakt echt verschil. Nu moet k zeggen dat ons huis ook wel dubbele beglazing heeft en geen tochtroosters (alleen afzuiging) dus dan klimt de temperatuur makkelijk omhoog. Het geeft een leuk sfeertje en we hebben dan ook maar 1 lamp(je) aan ipv 3.

Al die kaarsjes kosten best wat en ik doe 't dus niet om te besparen op licht ofzo maar heb wel echt verschil gemerkt in temp.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:35

Kaarsje dicht bij enkele licht ontvlambare voorwerpen en de gordijnen? Dan word het heel snel heet. :+

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:43

Gypsy schreef:
Kaarsje dicht bij enkele licht ontvlambare voorwerpen en de gordijnen? Dan word het heel snel heet. :+

Je hebt er niet lang plezier van op die manier geloof ik :+

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:37

Wat een verhalen hier in dit topic. :') Voor sommige mensen krijg ik plaatsvervangende schaamte. Helaas heb ik zelf ook wel wat bijdrages. Een vriendin van mij woont een dik uur rijden van mij vandaan, maar zij is zelf nog student waardoor de reis (trein of benzine) best duur voor haar is. Prima, betekent dat ik vrijwel altijd naar haar toe ga, en zij in die 5 jaar vriendschap pas 2x bij mij thuis is geweest. Dat vind ik helemaal niet erg om te doen, ik vind autorijden ook leuk om te doen, vond het alleen wel een gesprekje waard toen ze mij na een tijdje een rekening presenteerde van de paar keer dat ik met haar avond gegeten had. Gewoon bij haar thuis, boodschappen uit de supermarkt hè. :') Vind het echt niet erg om mee te betalen als het echt niet gaat, ik vind een gezellige avond veel meer waard, maar verras me er achteraf niet mee.

Andere vriendin had me gevraagd als ceremoniemeester op haar bruiloft. Ik wist dat hun bruiloft op budget was, dus ik had me al ingesteld op een extra mooi cadeautje en om overal net een stap harder te lopen om hun dag zo speciaal mogelijk te maken. Echt met alle liefde en plezier gedaan! Een tijdje na de bruiloft nodigde ze mij en nog een ander meisje wat veel geholpen had uit om als bedankje uit eten te gaan. Super lief, maar tijdens het etentje werd ons meerdere malen pijnlijk duidelijk gemaakt dat we op moesten passen uit welke prijsklasse we bestelden en hoeveel drankjes we wilden, want dit gebeurde van hun allerlaatste restje spaarrekening... Misschien is dat niet per se gierig want het is een heel lief gebaar, maar ik heb me zelden zo gegeneerd en schuldig gevoeld. Aanbod of we (een deel) zelf konden betalen werd vastbesloten afgeslagen, want dan was het geen bedankje meer.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:43

Dat laatste is ook wel sneu Essia. Al had ze dan waarschijnlijk beter een dinerbon of iets dergelijks kunnen geven. Die eerste vriendin is gewoon ondankbaar. Jij maakt al een hele reis om haar te sparen en dan nog bijdragen aan het eten ook.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 18:45

Aargh die verhalen hier, tenenkrommend! Maar ga zo door, het is wel vermakelijk :+

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:41

verootjoo schreef:
Ligt dat aan de villawijk? Of eten die mensen gewoon gezonder? Heb altijd in een villawijk gewoond maar ik herken echt niet wat hier geschreven wordt :+

Wij hadden overigens überhaupt geen flessen in huis want we dronken nooit frisdrank. Hoogstens voor een verjaardag ofzo.

Wij drinken hier thuis ook nauwelijks frisdrank. Het is idd gewoon bewezen dat lager opgeleiden ongezondere eetgewoontes hebben. Daarnaast is ongezond eten/drinken gewoon ook nog eens veel goedkoper dan goed voedsel. Over 'het eigen eten meenemen' las ik ergens dat mensen met bij voorbeeld suikerziekte een probleem zouden hebben in pretparken en dergelijke. Wil ik toch even aangeven dat dat echt allang niet meer zo is dat diabeten suikervrij moeten eten hoor! Hebben een dochter met diabetes en dat is allang achterhaald, je past gewoon je insuline daarop aan. Ik vind het helemaal niet erg om extra te betalen in pretparken, maar wil daar wel fatsoenlijk voedsel voor kunnen krijgen en niet alleen een vette hap.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:57

Tja, dat jouw dochter spuit is misschien een voordeel in jouw ogen, maar niet iedere diabeet spuit insuline. Ik hoef gelukkig nog niet te spuiten (pillen) en moet dan toch echt opletten dat ik niet teveel suiker/koolhydraten binnen krijg. En helaas, dan is het voer wat ze in diverse (pret)parken serveren niet denderend :n
Als ik het zelf meeneem weet ik tenminste wat erin zit, en kan ik zelf bepalen of er nog een patatje bij kan, of dat ik thuis wel iets anders pak.

En nee, dat is niet gierig zijn, dat is zuinig zijn op mijn lijf en mijn gezondheid :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:23

Eigen eten meenemen in een pretpark vind ik ook wel "normaal". Je bent daar een hele dag en wilt misschien wat anders dan patat. Zelf broodjes meenemen doe je dan niet eens vanwege de kosten maar meer omdat je dan wat fatsoenlijks kan eten. Dat in tegenstelling tot een bioscoop waar het niet mag want je kan echt wel 2 uur zonder eten.

Hier in Thailand is er de algemene "regel" dat als er 10 mensen bij elkaar staan er vanzelf een 11e bij komt met een karretje met een bbq erop (of ander eten). En de prijzen zijn meestal heel acceptabel (misschien slechts een beetje hoger dan dat je het op een markt haalt). Ik hoef dus eigenlijk nooit eten of drinken mee te nemen want alles is op loopafstand beschikbaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:58

Heeft iemand een linkje waaruit blijkt dat eten meenemen in de bioscoop niet toe is gestaan? In pathe bijvoorbeeld?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:01

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:09

Hadden we voor het eigen eten meebrengen geen eigen topic gemaakt? Zullen we dan nu ook weer ontopic blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:12

Vealosz schreef:
Hadden we voor het eigen eten meebrengen geen eigen topic gemaakt? Zullen we dan nu ook weer ontopic blijven?

:j Idd

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:32

kan hele verhalen schrijven haha... vandaag nog. Mijn dochter is uit haar sandalen gegroeid en ik gooi ze op de familie groeps app. Wie kan ze gebruiken. Reargeert mn schoonzus... ik wil ze graag hebben voor op de groei. Serieus.. haar dochter is net 4 en de mijne 10. Wil ze ze dus 6 jaar gaan bewaren, terwijl er nichtjes genoeg zijn die ze nu al passen...

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:41

En ook zo vaak gehad... Onze kinderen zijn de oudste van alle neefjes en nichtjes. Ik geef altijd alles gratis weg, nee ik hoef er echt niets voor te hebben. Kleding is allemaal merk, schoenen in hele goede staat en ik ben dr heel zuinig op, maar ok... Net als speelgoed, fietsen noem maar op...altijd fijn als een ander er nog plezier van heeft... Maar ik heb al een paar keer gehad dat als mensen dan vragen of ik ergens belang bij heb... ik vraag altijd wat wil je er voor?... dat ze dan geld durven vragen terwijl ze al heel veel voor niets van me hebben gehad... daar baal ik dan zo van...

Vorige maand nog. voor mijn zoontje nieuwe sandaaltjes gekocht via MP. Binnen gekregen, waren toch net te klein. dus ik vertelde dat op een verjaardag. Vraagt m'n zusje.. mag ik ze passen voor X? Ja hoor geen probleem. Dus ik de volgende dag een app je, passen ze anders zet ik ze op MP... Reactie : Ja, ben dr super blij mee, bedankt!... Nou euhm... Dat was niet de bedoeling, ik heb er flink geld voor betaald, en gebruikte dingen mag je voor niets hebben maar dit is toch anders... dus ik app terug: Ik heb er zelf x bedrag voor betaald, dat wil ik er eigenlijk wel voor hebben... 'komt goed' krijg ik dan terug... En dan is ze geïrriteerd... Bah daar baal ik dan zo van, je krijgt altijd alles voor niets, durft zelf overal geld voor te vragen, maar deze sandalen waren nog nieuw, flink aan de prijs en je vraagt er zelf om....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:43

Ik heb een vriendin die zelfs berekend wie de statiegeldfles houdt als we bij elkaar eten. Je zal maar €0.25 voordeel hebben in het splitten van de boodschappen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:44

elizabeth85 schreef:
En ook zo vaak gehad... Onze kinderen zijn de oudste van alle neefjes en nichtjes. Ik geef altijd alles gratis weg, nee ik hoef er echt niets voor te hebben. Kleding is allemaal merk, schoenen in hele goede staat en ik ben dr heel zuinig op, maar ok... Net als speelgoed, fietsen noem maar op...altijd fijn als een ander er nog plezier van heeft... Maar ik heb al een paar keer gehad dat als mensen dan vragen of ik ergens belang bij heb... ik vraag altijd wat wil je er voor?... dat ze dan geld durven vragen terwijl ze al heel veel voor niets van me hebben gehad... daar baal ik dan zo van...

Vorige maand nog. voor mijn zoontje nieuwe sandaaltjes gekocht via MP. Binnen gekregen, waren toch net te klein. dus ik vertelde dat op een verjaardag. Vraagt m'n zusje.. mag ik ze passen voor X? Ja hoor geen probleem. Dus ik de volgende dag een app je, passen ze anders zet ik ze op MP... Reactie : Ja, ben dr super blij mee, bedankt!... Nou euhm... Dat was niet de bedoeling, ik heb er flink geld voor betaald, en gebruikte dingen mag je voor niets hebben maar dit is toch anders... dus ik app terug: Ik heb er zelf x bedrag voor betaald, dat wil ik er eigenlijk wel voor hebben... 'komt goed' krijg ik dan terug... En dan is ze geïrriteerd... Bah daar baal ik dan zo van, je krijgt altijd alles voor niets, durft zelf overal geld voor te vragen, maar deze sandalen waren nog nieuw, flink aan de prijs en je vraagt er zelf om....

Dan zou ik ook eens iets minder gul worden hoor.. Je hoeft niet alles weg te geven? Al is het maar een symbolisch bedrag.. Anderen weten het inmiddels van je en gaan er dan ook vanuit :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:04

Focussed schreef:
Ik heb een vriendin die zelfs berekend wie de statiegeldfles houdt als we bij elkaar eten. Je zal maar €0.25 voordeel hebben in het splitten van de boodschappen :+

Zo erg ben ik niet, maar een rekening delen in een restaurant doe ik dus niet. Anderen eten vaak meer dan ik en dan wil ik graag gewoon mijn deel betalen en niet de luxe die anderen er bij genomen hebben. Andersom vind ik het ook niet fijn als ik wel een dessert neem en dit moet dan door anderen deels betaald worden.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:05

Mijn vader was van het type die zijn laatste stuiver nog weggaf als hij een ander ermee kon helpen en zo ben ik eigenlijk ook.
Mijn stiefloeder kon daar echt niet tegen en probeerde dat dus altijd te voorkomen.
Zaten we te bbqen in de achtertuin. Riep mijn vader over de schutting "buurman moet je ook vlees" en dan ging er een afgeladen bord vol vlees de schutting over. Gevolg stiefloeder gezicht als een oorwurm terwijl er toch echt nog altijd voldoende was voor ons.
Een vriend van hem had wat problemen en mijn vader hielp hem. Echter toen mijn vader overleden was had die vriend nog niet kunnen terugbetalen en daar heeft stiefloeder ook een verschrikkelijke stampij om gemaakt.
Vriendschap tussen haar en die vriend is ook geëxplodeerd.
Ik ben zoals mijn vader.
Waar er 2 eten past ook een derde er wel bij en anders kook ik meer en dan lukt een vierde ook wel.
Heb je problemen zal ik je helpen.
En dat in allerlei facetten.
Nu wil ik mezelf niet op een voetstuk plaatsen maar ik vind dat je je medemens gewoon moet helpen.
Als je zelf hulp nodig hebt vind je het toch ook fijn als dat aangereikt wordt
Ik vind het oprecht jammer dat het steeds meer een ikke ikke maatschappij is vandaag de dag.
Mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet meer.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:10

Ik heb daar serieus nog nooit overna gedacht en ik ga regelmatig uit eten met verschillende mensen.
Altijd gewoon bedrag door de helft, of door t aantal mensen.

Tsja ik vind dat wel een tikkie gierig. En zo ongemakkelijk. Maar ieder zijn ding
natuurlijk. Als je een keer blut bent en toch mee wilt dan snap ik het, en zou ik echt niet erg vinden. Of dan betaal ik als het een goede vriendin is. Maar áltijd alleen je
eigen deel willen betalen en gaan zitten rekenen aan je tafeltje of aan de balie vind ik
wel een beetje skeer :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:15

Mijn ouders waren ook altijd heel gul. Als er vriendinnetjes bij ons thuis waren dan waren die altijd welkom om mee te eten, als we niet genoeg boodschappen in huis hadden voor een extra persoon gingen we even naar de winkel of aten we iets anders. Of we deelden ons stukje vlees gewoon netjes met een extra persoon. Vond het ook altijd heel vreemd dat ik bij anderen thuis weggestuurd werd als het eten eraan zat te komen, maar kan er nu wel iets meer begrip voor opbrengen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:20

xApple schreef:
Ik heb daar serieus nog nooit overna gedacht en ik ga regelmatig uit eten met verschillende mensen.
Altijd gewoon bedrag door de helft, of door t aantal mensen.

Tsja ik vind dat wel een tikkie gierig. En zo ongemakkelijk. Maar ieder zijn ding
natuurlijk. Als je een keer blut bent en toch mee wilt dan snap ik het, en zou ik echt niet erg vinden. Of dan betaal ik als het een goede vriendin is. Maar áltijd alleen je
eigen deel willen betalen en gaan zitten rekenen aan je tafeltje of aan de balie vind ik
wel een beetje skeer :o

Ik vraag meestal gewoon of de rekening gesplitst kan worden voordat de rekening gebracht wordt. Niets om je voor te schamen hoor. Sommige restaurants doen wel moeilijk, maar dan bereken ik gewoon wat ik genomen heb en betaal dat. Er zijn er namelijk die gewoon 3 dure biertjes drinken terwijl ik 1 colaatje neem. Of een hoofdgerecht met 5 euro prijsverschil. Ik vind niet dat ik daar aan mee hoef te betalen. Andersom vind ik niet dat als ik een ijsje neem van 6 euro dat een ander daar aan mee hoeft te betalen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:24

Wat vinden jullie ervan als een vriendje je cadeautjes geeft (in mijn geval meestal boeken] en dan op een gegeven moment zelf de verkering uitmaakt,niet omdat ik iets misdaan had maar omdat ze een ander hebben! en dan de cadeautjes willen terughebben?