vikawiek schreef:één woord wat je niet zovaak hoord, antitankraketWat voor kroket? Kraket? Huh... Oh... raket! Die zwalu wei is ook mooi
weet niet of deze al voorbij gekomen is maar ik heb een keer heel erg lang gedaan over het woord beschermengel (beschermen-gel)
Sodera schreef:Die zie ik helemaal niet https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Muistroom Het was dat ik al eerder los over een 'mui' had gelezen in die context, anders had ik hem ook niet begrepen.
Oh daar heb ik de laatste tijd ook een paar keer zo naar staan kijken. Hier spreken ze dat ook uit als 'draaikipraam'. Dat helpt écht niet
Danielleeee_ schreef:Salsales Sal sales?Door jouw sal sales moest ik ook 2 keer kijken naar salsa les.
Bij ons in de buurt rijden er vrachtwagens rond met erop: aasloop.Aas loop, geen idee, rare naam.Ik denk toch dat het aa sloop is. Hoop ik tenminste.
JorineV schreef:Een entreactie, variatie op de entrecote?Ik denk dat het ging om "entreacte", of liever "entr'acte", een stukje muziek of licht theater tussen twee akten van een opera of toneelstuk in.
Afdeklatten ... je vraagt je af als je het dan goed leest hoe je ooit er wat anders in hebt kunnen lezen.