Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:05

De NS zet dan heus bussen in om iedereen thuis te krijgen. Uit ervaring weet ik dit. Neemt niet weg dat het vervelend is, maarja de auto is ook niet heilig helaas.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:09

Selina schreef:
Ineke2 schreef:
Zoveel mensen passen gewoon nooit in een trein, dus bereid je gewoon voor op wat langer wachten en een drukke trein. Heb je ook geen ergenis ;)

Met de auto gaan kom je ook in de file na een concert. Niks aan te doen.

Tenzij het de laatste trein is :)
Naar concerten ga ik tegenwoordig maar met de auto, toen ook, laatste 3 nrs gemist omdat ik de een na laatste trein wilde halen. (Maar goed ook, de trein erna reed niet, want de trein waar ik inzat reed iemand aan)

De NS is nu verplicht vervangend vervoer te regelen voor reizigers als de laatste trein niet rijdt of als zij door de fout van ns een laatste trein missen. Dan brengt dat vervangend vervoer je naar je eindstation toe. Had ik laatst ook, vanuit eindhoven naar driebergen. Door vertraging veranderde een ic in een sprinter en daardoor aansluiting gemist op utrecht cs, waar door ik met een club gestrand was op cs. NS heeft taxis geregeld, alleen heb ik door hún communicatiegebrek 3 uur gewacht op een taxi, in de regen! Moet ik nog steeds een klacht over schrijven... dank zij twitter notabene is er uiteindelijk communicatie geweest... hele grote ergenis is dus de ontzettend slechte communicatie af en toe, binnen de ns zelf maar ook naar reizigers.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:15

Ineke2 schreef:
De NS zet dan heus bussen in om iedereen thuis te krijgen. Uit ervaring weet ik dit. Neemt niet weg dat het vervelend is, maarja de auto is ook niet heilig helaas.

Weet ik, maar om 12 uur 's nachts wil ik niet nog uren wachten in de kou op vervangend vervoer. Ja, met een auto sta je ook minstens een halfuur op die parkeerplaats maar biedt meer zekerheid.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:22

Laatst zat er een vogel in mijn bus (een telefoon die constant floot bij een berichtje) 20 minuten lang..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:02

Er zit nu iemand aan de overkant naast me in de trein en het walmt echt naar de lucht van wiet. Bah.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:00

Er kwam iemand naast me zitten in de tram, en op een gegeven moment werd hij gebeld. Okee, kan gebeuren. Maar hij neemt dus op 'JA MET PIETJE PUK GOEDEMIDDAG'

En dat volume nam tijdens het gesprek alleen maar toe -O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:24

Roken en keihard muziek in overdekte hokje op station...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:26

Ooh en dat achterste deel trein is afgesloten #why

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:30

Gianti schreef:
storing in dat deel van de trein of een conducteur tekort.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:20

Gloa schreef:
Gianti schreef:

Of de trein gaat niet overal langs het perron passen maar het deel moet mee ;)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:39

Ik zat een week geleden tegenover 2 stoned gasten. Ze hadden al wiet gerookt buiten, en binnen gaan ze nog effe snuiven, geen idee welke drugs dit waren.. Maar t is niet goed :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:46

Inoterry schreef:
Gloa schreef:

Of de trein gaat niet overal langs het perron passen maar het deel moet mee ;)

Ohh ja dat is ook nog een goeie en die vergeet ik als machinist dan _O-

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:35

Soms, heel soms, is een conducteur nog wel handig _O- _O- .
Maar wat ik dan irritant vind is dat ze het nogal eens flikken om de voorste in opzending mee te willen sturen terwijl de trein niet overal langs het perron gaat passen. dat vertik ik dus ook in alle talen }:) :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:39

Inoterry schreef:
Soms, heel soms, is een conducteur nog wel handig _O- _O- .
Maar wat ik dan irritant vind is dat ze het nogal eens flikken om de voorste in opzending mee te willen sturen terwijl de trein niet overal langs het perron gaat passen. dat vertik ik dus ook in alle talen }:) :Y)

En terrecht. Die laat ik ook staan, omdat ik echt niet ga gokken wanneer m'n achterste stel binnen staat.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:36

(honden) kots in het midden van de bus wat er al een tijdje lag. Stonk ontzettend en het is gewoon enorm vies.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:23

Gloa schreef:
En terrecht. Die laat ik ook staan, omdat ik echt niet ga gokken wanneer m'n achterste stel binnen staat.

Of als het seintje op de kop van het perron staat of niet ver genoeg er voorbij. Dan kan je niet eens gokken maar staat hij sowieso niet vrij.

Liever hondenkots dan mensenkost eigenlijk, als ik zou moeten kiezen tussen 2 kwaden := . Ooit eens een moeder met klein kindje in de trein gehad die ineens niet lekker werd en de chocolademelk over de bekleding had gespuugd. Dat stonk wel zo ontzettend zuur :r :r

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:12

Ik heb ooit iemand in de bus gehad.
Vrouw gaat altijd in de ochtend naar Utrecht en tegen de avond weer terug.
Nu was het nog voor de middag en ze moest terug. Vond het al apart maar he ik weet haar werktijden niet.
Zijn we echt al op het station en ik ben de bus aan het stop zetten en mevrouw gaat over haar nek. Heb nog naar haar geroepen waarom heb je niks gezegd dan had ik de bus eerder aan de kant gezet voor je en dan had je buiten kunnen staat en ik had op je gewacht tot je klaar was. Als ik ergens niet tegen kan is dat het wel, ik word dan zelf ook naar en misselijk.
Maar goed, ik deur open gedaan en zij is beschaamd weggelopen zonder iets te zeggen of wat dan ook.
Collega erbij gehaald, lag wat op de vloer. Dus ik ben met de bus aar de stalling gereden en gezorgd dat er iemand was die dat voor mij op kon ruimen.
Zo gezegd zo gedaan en ik was weer optijd terug zodat de bus weer verder kon met een andere collega.

Tijdje later komt mijn leidinggevende naar me toe met een klacht van een passagier. Bleek dus dat het die persoon was. Dat ze van te voren had gezegd dat ze ziek was en of ik daar rekening mee wilde houden en dat ze heeft geschreeuwd naar me of ik wilde stoppen voor haar.
Ze heeft van tevoren niks gezegd en heeft geen woord geschreeuwd. Vond dit zo asociaal van haar.
Ik begrijp best dat wanneer je ziek bent en naar huis toe moet met het OV dat dat vervelend is,maar geeft het dan aan dan kan ik optijd voor stoppen en op je wachten maar nee helaas.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:06

Niet echt een ergernis, maar meer een verbazing.

Ik zit nu te wachten tot mijn trein vertrekt en een perron verderop staat eveneens een trein te wachten. Ik heb perfect zicht op de deur waar de fietsen mogen staan en de deur voor de rolstoelen. Deze deuren liggen direct naast elkaar, naast zo'n tussenstukje, dus zeg 10m afstand. Komt er een man aan met een fiets die deze parkeert bij de deur voor de rolstoelen.

Nu heeft deze trein nog maar 1 stop en dat is de eindstop, maar dan nog. Hoe moeilijk is het om die 10m verder te lopen en je fiets neer te zetten waar die hoort :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:18

Ach, het kan nog gekker. Gewoon bij de eerste deur instappen met fiets, terwijl er nog alle tijd is verder te lopen. Het ding tegen de deur van de machinist aan pletteren en vervolgens boos zijn omdat we weigeren zo te gaan rijden en die fiets 1 balkon verder op het fietsenbalkon moest :+ . Wat er uiteindelijk in is geëindigd dat we de beste man maar 1 treintje hebben laten wachten zodat hij af kon koelen.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:07

Dat ik elk weekend minimaal een uur vertraging heb als ik naar Utrecht moet. Echt vreselijk!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:39

Gisteravond, helemaal kapot na het Kerstweekend (iets met niet goed tegen prikkels en drukte kunnen), in de trein een bloedirritante kleuter van een jaar of 3. Eerst twintig keer de hele coupé op en neer wandelen, terwijl vader lief blijft vragen of 'Lenny' alsjeblieft terug wil komen. Vervolgens komt Lenny 'gezellig' bij mij zitten. %) Als vader hem dan eindelijk bij zn lurven pakt en zegt dat ie nou moet blijven zitten, volgt er een krijsbui van jewelste.

Goed joh, ik ga wel ergens anders zitten. In de andere coupé kon ik Lenny's gebrul nog steeds horen, maar dat terzijde. Relatieve rust is ook rust.

Tot er bij Schiphol een moeder met twee koters instapt die heel hard (!) in het Duits (!) Ik zie ik zie wat jij niet ziet gaan spelen |o

En ik was toen ik instapte nog wel in de stiltecoupé gaan zitten om dit soort ongein te voorkomen, maar daar hing zo'n pislucht dat ik bijna over mn nek ging, dus dat was ook geen optie -O-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:56

Foaly schreef:
Gisteravond, helemaal kapot na het Kerstweekend (iets met niet goed tegen prikkels en drukte kunnen), in de trein een bloedirritante kleuter van een jaar of 3. Eerst twintig keer de hele coupé op en neer wandelen, terwijl vader lief blijft vragen of 'Lenny' alsjeblieft terug wil komen. Vervolgens komt Lenny 'gezellig' bij mij zitten. %) Als vader hem dan eindelijk bij zn lurven pakt en zegt dat ie nou moet blijven zitten, volgt er een krijsbui van jewelste.

Goed joh, ik ga wel ergens anders zitten. In de andere coupé kon ik Lenny's gebrul nog steeds horen, maar dat terzijde. Relatieve rust is ook rust.

Oh ja, ik ken en haat het. Elke ochtend is er een moeder die ook een uur met haar Kind op de trein komt zitten. Ik snap wel dat die kleine lastig is (welke 5jaarse moet er nu ook elke dag op de trein van 6u staan wachten), maar die moeder doet daar niets aan. Die kleine, loopt, schreeuwt, slaagt gewoon het hele uur door en die moeder zegt niets. Het is zelfs zo erg, dat die vrouw ondertussen een lege coupé heeft. De mensen staan nog liever recht in een andere coupé dan daar nog bij te moeten gaan zitten *\o/*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:48

Het lijkt wel alsof de kinderen niet meer worden opgevoed tegenwoordig. Vroeger kreeg ik gewoon een draai om m'n oren als ik onhandelbaar was

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:30

Nou inderdaad.
Ouders van nu willen het liefste vriendjes zijn met hun kinderen en alles liefelijk oplossen.
Vroeger werd ik toch echt flink bij m'n arm gepakt en met een doordringende blik op m'n plek gezet als ik niet wou luisteren haha.
Vroeger kreeg je ook van de buren gewoon op je donder als je wat geflikt had.
Dat hoef je tegenwoordig ook niet meer te doen want dan heb je een stel kwaaie ouders op je stoep die je komen vragen waar je het lef vandaal haalt om je met hun opvoeding te bemoeien.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:00

Ja, vroeger was alles beter.