Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:57

Ik breek hier even in met een vraag en ontvang graag tips :D

Vriendlief en ik wonen nu ruim een week in ons huis incl. 2 grote honden... Het is nieuwbouw dus het huis zelf stinkt niet, maar toch ruik ik in de woonkamer al af en toe vreemde luchtjes. Vermoedelijk afkomstig van onze viervoeters :P

Zowel mijn vriend als ik houden wel van een kaarsje branden! Nu ben ik benieuwd naar tips over lekkere geurtjes die lang blijven hangen en liefst niet duur zijn. Het hoeven geen heel exotische geurtjes te zijn, als het maar een beetje lekker ruikt in huis.

Waar kan ik het beste beginnen met kijken en bestellen?

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:02

Hoop dat de foto te zien is. Mijn bescheiden verzameling

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:37

Sonja89, beste tip is om de pagina's van dit topic door te lezen, vooral de openingspost van Lisitano is heel erg hulpzaam en ook wat pagina's erna Daar staan echt mega veel tips over fijne merken, fijne branders etc etc.

Het is natuurlijk heel erg persoonlijk wat iemand lekker vind. Om een voorbeeld te noemen: bijna iedereen loopt weg bij de geur Fireside van Yankee Candle, maar ik vind 'm vreselijk stinken. En zo zullen er andersom natuurlijk ook zat voorbeelden zijn.

Over het algemeen zijn de tarts/melts (waarvan je op de laatste pagina's veel foto's ziet) het sterkst van geur. Het hangt dan weer van je brander af in hoeverre de geurverspreiding kort&intens of langer&milder is, maar daar kan ik je niet heel goed mee helpen, ik heb pas sinds kort een hoge brander, voorheen al jaren een kleintje gehad.

Wel leuk dat je vriend ook van kaarsjes houdt!

Oooh echt ik zit zo weg te zwijmelen bij de collecties! Superleuk om te zien! Ik heb echt een minicollectie. Alhoewel, heb nog 2 volle doosjes scentchips :P.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:41

Bedankt voor je post! Ik moet eens wat meer gaan lezen over die branders want daar begrijp ik nog niet veel van :P

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:45

Uh oh, de eerste site die ik aanklik heeft boeddha's als brander. Leuk cadeautje voor mijn vriend, meheheh :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:46

Als ik het goed heb begrepen en in Jip en Janneke taal vertaal, is als het ware een hoge brander beter omdat je dan alle soorten was erop kunt branden. De zachtere wassen vinden de lagere branders niet zo heel erg fijn.

De hogere geven dus over het algemeen langer geur af, maar geleidelijk en minder sterk. De lagere branders geven de geur korter af, maar wel sterker.

Ik ben sinds een paar dagen dus overgegaan van een ScentChips brander van 9 cm naar eentje van 13,5. Ik merk absoluut dat de geuren niet meer zo bammm aanwezig zijn, maar ik durf (nog) niet te zeggen of dat aan de branders of de melts ligt, omdat ik sindsdien ook aan het proberen ben met de zelfgemaakte zoals PureSoap en TulpjeCreatief. In de lage heb ik eigenlijk alleen maar de "merk"waxjes gehad.

En dan heb je nog electrisch of normaal. Normaal is met een kaarsje eronder, electrisch gaat in het stopcontact. Volgens mij gaf een electrische minder warmte af, waardoor je dus ook langer van je geur kunt genieten. En de zachte wassen doen het hier erg goed in.

Please, correct me als ik het verkeerd vertaald heb _O-

Ik vind zelf de branders van ScentChip meestal erg leuk en voor niet al te veel geld (gemiddeld tussen 7 en 10 euro), maar ook bedrijven zoals Action en Xenos hebben branders. Natuurlijk voor nog minder geld :D. Electrische branders zijn geloof ik wel een slagje duurder. Raja heeft er pas eentje gekocht, die heeft een paar pagina's geleden een foto geplaatst en een linkje met de webshop. Prachtig ding.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:54

Bij mij geeft wax juist minder geur af dan een jar, maar ik ben echt een uitzondering.
Ik geef nu nog mijn hoge plafond de schuld, maar ik ga verhuizen, dus hopelijk kan ik over 2 weken ook van mijn bescheiden verzameling waxjes genieten.

Heb nu nog 2 jars staan (rest zit in verhuisdozen), maar man, ik mis de keuze.
Wil het liefste elke dag een andere geur en in het weekend 2 of 3 verschillende geuren :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 14:58

DnT schreef:
Bij mij geeft wax juist minder geur af dan een jar, maar ik ben echt een uitzondering.
Ik geef nu nog mijn hoge plafond de schuld, maar ik ga verhuizen, dus hopelijk kan ik over 2 weken ook van mijn bescheiden verzameling waxjes genieten.

Heb nu nog 2 jars staan (rest zit in verhuisdozen), maar man, ik mis de keuze.
Wil het liefste elke dag een andere geur en in het weekend 2 of 3 verschillende geuren :')

Haha same here! En dan zijn die jars toch wel duur :')

Ik weet nog niet wat ik sterker vind.
De geur van een jar is inderdaad ook wel sterk en lijkt wel beter te verspreiden?
Van een waxtart heb je soms wel weer een zwaardere geur dan van de kaars. Maar dat hangt echt van de geur af. Fireside Treats tarts geven minder geur af dan de jar.
There. I said it.
<<) Je snapt wat ik nu moet doen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:59

Je tarts aan mij geven en kaarsen kopen :))

Jaaa Anc en dan als je verhuisd bent ook van alles een foto :))

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:10

Ik kom ook binnenvallen! Was al een tijdje aan t meelezen met jullie en enthousiast maar kon niks bestellen omdat er geen pakketjes geleverd kunnen worden op m'n adres..

Nu mocht ik het wel laten bezorgen bij een vriendinnetje dus eindelijk een bestelling gedaan en ben zo benieuwd! Ik woon momenteel in een redelijk klein appartementje van 50 m2 met m'n 2 katten dus behoefte aan lekkere geurtjes in huis heb ik heel erg! Haha

Ik heb m'n eerste brander en melts net besteld bij Waxmeltsenzo, kijk er helemaal naar uit om te beginnen met branden!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:55

Ik heb nu Christmas cabin van tulpje aan staan. Die ruikt lekker. Naar kaneel. Hiervoor Coco frost en april fresh, die rook ik bijna niet.

Afbeelding
Mijn voorraadje. En morgen m'n bestelling van waxmelts.nl ophalen.

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:21

Ziet er goed uit Liz.
Het leuke vind ik soms zijn de geuren waar je je het minst van verwacht echt het lekkerst.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:38

Ik had gister Country Kitchen van Tulpje, daar vond ik echt niets aan. D'r straks had ik Autumn Sunset, qua geur erg lekker, helaas wel heel zwak. Net gewisseld voor Brandied Pumpkin van Kringle. Had ik nog niet gebrand, ben benieuwd.

Leuk Liz. Ik dacht eerst wow, wat heb jij je brander gevaarlijk half op een verhoging staan. Maar later drong het door dat je een glazen tafelplaat hebt!

Wat zijn die Creations? Die heb ik nog nooit ergens gezien?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 17:45

Van Bolsius toch?

Schattig tafeltje zo met dat dienblad!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:46

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:57

Die losse zijn van de action, paarse doosje ook. Erg chemisch. Maar zien er wel leuk uit! :D

Bedankt Lisitano!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:00

Ik heb net de Whisky on the Rock uit de brander gedept.
Dit was de derde keer dat hij aan stond en na een kwartier begonnen mijn ogen te prikken en werd ik een klein beetje misselijk van de heftigheid.
Ik weet niet of het aan mij ligt (bepaalde dagen van de maand erg gevoelig voor geur) of dat hij zo sterk is of een combinatie. Ik ga straks een wat zachter geurtje proberen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:01

Die is heel sterk en zwaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:11

waxmeltsenzo schreef:
Die is heel sterk en zwaar ;)

Je had idd al min of meer gewaarschuwd.
De geur zelf vind ik heerlijk, dat dan weer wel. Als ie eenmaal uit is. Misschien is mijn woonkamertje ook wel een beetje te klein hiervoor.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:52

Ik denk dat een lichter geurtje wel zal schelen hoor.
Er zijn best aardig wat mensen die de rozengeur niet kunnen verdragen.
Maar er zijn ook mensen die helemaal niet tegen geuren kunnen ook niet tegen geurkaaren.
Maar dat is wel echt een hele zware kan hem zelf ook niet branden dus hou nog even hoop ;)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:02

Mijn bestelling bij waxmeltsenzo is vandaag binnen gekomen. N paar vind ik uit t cupje enorm lekker ruiken en andere wat minder, maar op de brander kan dat natuurlijk zomaar heel anders zijn. Mijn bestelling:

-Deck the halls
-Winter fireside
-Love Christmas
-Jack Frost
-Mistletoe kisses
-Spicy Apple
-Suprise Candy
-Apple Crumble pie
-Cinnamon buns
-Appelbloesem
-Winter candy
-Lady nr 5
-Angel
-Bourbon

En heel lief. Ik had gePB'd of n paar dingen nog op voorraad terug kwamen, waaronder frosted pumpkin like yankee, maar die waren er voorlopig nog niet opnieuw, zit frosted pumpkin toch bij mn bestelling. Echt lief! :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:11

Ah wat superlief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:15

Dat is lief!
Dat is ook een van de redenen dat ik zo fan ben van kleine, persoonlijke bedrijfjes.

Ik heb nu bananasplit aan staan. Heerlijk zacht en lief en zoet. Alsof ik me in mijn favoriete dessert onderdompel :D

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:15

Goed nieuws; het is terug mogelijk om Kringle uit de UK te bestellen, alle geuren en maten zijn er op voorraad volgens mij! Verzendkosten zijn nog wel aan de hoge kant, maar voor een grotere bestelling dus zeker de moeite waard!
http://www.kringlecandleshop.co.uk/

Watercolours here I come ;)