Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MissCharlie schreef:Hebben jullie een tactiek voor puzzels die allemaal kleine items bevat, en weinig van één kleur? Ik merk dat ik daar veel langzamer in ben dan andere puzzels.
(...)
Ik heb nog zo'n soort puzzel liggen maar van That's Life in een keuken met allerlei koks en die heeft al helemaal geen grote vlakken. Hoe pak je zoiets aan?
MissCharlie schreef:Ik heb nog zo'n soort puzzel liggen maar van That's Life in een keuken met allerlei koks en die heeft al helemaal geen grote vlakken. Hoe pak je zoiets aan?
Nant schreef:Ik heb laatst precies deze gemaakt. Wat ik heb heb gedaan is:
De rand maken en daarna op een apart dienblad, plankje of matje eerst alvast stukken in elkaar zetten. Dus het varken, de vrouwen, de koelkast met koe, de vrouw met de mop en andere herkenbare dingen. Die leg ik daarna in de puzzel en die ga ik dan met elkaar verbinden. Het verbinden is echt ieder stukje oppakken en proberen.
Verder heeft iemand hier de tip gegeven (weet niet meer wie) om alle stukje met de zelfde uitsparingen en uitstulpingen bij elkaar te leggen. Als je dan een stukje nodig hebt met 4 uitstulpingen dan heb je deze veel sneller gevonden.