Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:23

Shenavallie schreef:
Zoe_97 schreef:
Wat een onzin niemand met zonnebril willen helpen. Ik heb regelmatig migraine en dat ding is op sterkte en helpt hierbij. Jij hebt er helemaal geen zaken mee waarom ik dat ding op mijn neus heb staan dus "even melden" is totaal niet van toepassing, ik doe toch niets verboden? :?

Als je een zonnebril op sterkte hebt, dan is dat vast niet zo eentje die volledig donker is maar dat je de ogen nog wel kunt zien. Die heel donkere zonnebrillen vind ik niet prettig.

Mijn zonnebril is dus wel zo donker net voor mijn migraine...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:39

Zoe_97 schreef:

Maar, gaat even helemaal off deze discussie, ik heb dus glazen waarbij mijn ogen wel te zien zijn maar ik zie precies hetzelfde erdoor als met donkere glazen waarbij mijn ogen niet te zien zijn. Dus wat dat betreft maakt het zicht niet uit alleen hoe een ander jouw ogen wel of niet ziet. Of ervaar jij dat anders met migraine? @Zoe_97

Ik vind trouwens dat iedereen het lekker voor zichzelf moet weten en een cassiere wel de laatste is die daar moeilijk over zou 'mogen' doen. Die 3 minuten contact die je met elkaar hebt, hangt niet van je ogen af maar van de houding die je hebt.
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 26-08-15 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:49

Wat reageert menig bokker heftig & persoonlijk. Veel aannames: dus dan word ik niet geholpen etc. :roll:

Dit is een even lekker oplucht topic, ja iemand kan & mag zich ergens aan ergeren. Daar hoeft niet ieder zo persoonlijk op te reageren.

Ik ben weg hier, wat een welles - nietes discussie.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:40

pluche_pluus schreef:
Wat reageert menig bokker heftig & persoonlijk. Veel aannames: dus dan word ik niet geholpen etc. :roll:

Dit is een even lekker oplucht topic, ja iemand kan & mag zich ergens aan ergeren. Daar hoeft niet ieder zo persoonlijk op te reageren.

Ik ben weg hier, wat een welles - nietes discussie.

Dus iemand kan en mag zich ergens aan ergeren....maar daar kunnen en mogen anderen zich dan niet aan te ergeren, getuige je opmerking: "Daar hoeft niet iedereen zo persoonlijk op te reageren."?

Maar goed: have a nice day :wave:

Anoniem

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:27

Terugtellen vond ik lang erg moeilijk.. Toen nam vriendin-cassiere mij een avondje mee naar huis om monopoly te spelen MET terugtellen, haha! Binnen no-time had ik het door!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:36

Ik hou de laatste tijd ook mijn zonnebril op in de winkel. Hij is met scherpte, en ik merk dat als ik in een supermarkt kom (grote winkel, veel kleine specifieke producten in de schappen) en mijn bril af zou doen, dat het wel even duurt voordat mijn hoofd dat kan handelen, dus dan hou ik hem liever even op. Ik compenseer het (hopelijk) door wel gewoon heel vriendelijk te zijn tegen de caissiere.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:15

Sleeper schreef:
Zoe_97 schreef:

Maar, gaat even helemaal off deze discussie, ik heb dus glazen waarbij mijn ogen wel te zien zijn maar ik zie precies hetzelfde erdoor als met donkere glazen waarbij mijn ogen niet te zien zijn. Dus wat dat betreft maakt het zicht niet uit alleen hoe een ander jouw ogen wel of niet ziet. Of ervaar jij dat anders met migraine? @Zoe_97

Ik vind trouwens dat iedereen het lekker voor zichzelf moet weten en een cassiere wel de laatste is die daar moeilijk over zou 'mogen' doen. Die 3 minuten contact die je met elkaar hebt, hangt niet van je ogen af maar van de houding die je hebt.

Een donkerdere bril laat minder in stralen door (als je een duurdere hebt met glazen door een opticien gemaakt). Dit maakt voor mij het verschil

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:20

Ik vind zonnebril ook asociaal. Meekleurende glazen oke, want die worden lichter zodra je de winkel inkomt. Toch vind ik het een stukje fatsoen en een omgangsregel, gewoon omdat het zo 'heurt'. Net zoals een hoed die je hoort af te zetten als je een winkel of woning binnenloopt.

Zo zet ik ook eigenlijk altijd ook m'n helm af als ik ergens binnen loop. Ookal is het een systeemhelm die helemaal open kan. Gewoon omdat dat een stukje fatsoen is.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:00

Shenavallie schreef:
dees_daan schreef:
Dat terugleggen waar het niet hoort is idd zo vervelend.. Ik heb al zo vaak spullen uit de diepvries gehaald die er niet in horen of juist diepvries spullen uit een schap gehaald.. In beide gevallen kan het weggegooid worden dus dat kost ons op jaarbasis best veel geld. Als je bijvoorbeeld gebak hebt van €9,95 en je kan er 2 in een week tijd uithalen tikt dat lekker aan.. En de koeling is 5 stappen terug dus zo'n grote moeite is het niet om het daar even in terug te leggen..

Die ergernis kan ik me zeker voorstellen. Als klant zie ik ook zo vaak spullen die ergens niet horen, zoals de kadetten tussen de vuilniszakken of pizza's tussen het kattenvlees. Of leeggegeten verpakkingen van koek of leeggedronken flesjes tussen schappen. Soms breng ik de boodschappen terug naar het juiste schap, soms meld ik het alleen.

Wij hebben wel eens ontplofte bierflesjes in de vriezer gehad |(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:19

Toen ik een klant vroeg of ze het product aan mij wilde geven in plaats van het ergens neer te leggen boven op de snoep ging mevrouw helemaal uit d'r plaat tegen mij. Ik maakte er een probleem van bla bla. Ik zat toen echt even met m'n mond vol tanden

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:21

Zoe_97 schreef:
Een donkerdere bril laat minder in stralen door (als je een duurdere hebt met glazen door een opticien gemaakt). Dit maakt voor mij het verschil

Hoezo als ze een door een opticien gemaakt zijn? Dat is toch altijd zo? Wel fijn dat het voor je helpt. (sorry echt totaal off)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:32

Sleeper schreef:
Zoe_97 schreef:

Hoezo als ze een door een opticien gemaakt zijn? Dat is toch altijd zo? Wel fijn dat het voor je helpt. (sorry echt totaal off)

Ik wist niet zeker of het met gewone ook zo was, daarmee dat ik het zo post (sorry voor het off-topic)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 07:50

Heb er nog eentje, zowel als klant als - indertijd - zelf achter de kassa: dat mensen niet de moeite nemen een balkje achter hun boodschappen te leggen, zodat de volgende zijn/haar boodschappen kwijt kan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:58

Dan legt de volgende toch gewoon het balkje neer? Ook niet zo'n punt lijkt me. Ik ga er niet vanuit dat dat onbeleefd bedoeld is. Iedereen is anders opgevoed he? Hetzelfde met die zonnebrillen, ik vind het apart om hem binnen op te hebben in een winkel, maar onbeleefd vind ik het niet echt, het is geen persoonlijk gesprek ofzo. In een klaslokaal of bij een echt gesprek vind ik het wat anders, maar de helft van de tijd kijken de caissieres ook niet naar je. Ik vind groeten zelf belangrijker. Gewoon een vriendelijke houding hebben.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:36

Ik ben duidelijk nog van een oudere normen en waarden. :D (Waarom staat dat opaatje in de rolstoel niet meer tussen de smileys?)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:35

Shenavallie schreef:
Ik ben duidelijk nog van een oudere normen en waarden. :D (Waarom staat dat opaatje in de rolstoel niet meer tussen de smileys?)

Ik ook met mijn 19 -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:43

Maar ja, definieer dat eens :P. Iedereens opvoeding is weer anders geweest qua 'oude' normen en waarden. Wbt het balkje neerleggen: ik vind het beleefd als je het doet, maar ik vind het ook weer getuigen van goed fatsoen als degene erachter dan maar zelf het balkje neerlegt en niet moeilijk gaat doen of egoistisch gaat denken.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:46

Sheran schreef:
Dan legt de volgende toch gewoon het balkje neer? Ook niet zo'n punt lijkt me. Ik ga er niet vanuit dat dat onbeleefd bedoeld is. Iedereen is anders opgevoed he? Hetzelfde met die zonnebrillen, ik vind het apart om hem binnen op te hebben in een winkel, maar onbeleefd vind ik het niet echt, het is geen persoonlijk gesprek ofzo. In een klaslokaal of bij een echt gesprek vind ik het wat anders, maar de helft van de tijd kijken de caissieres ook niet naar je. Ik vind groeten zelf belangrijker. Gewoon een vriendelijke houding hebben.

Maar wat zijn de regels van het balkje :') er is een cabaretier die er een keer een stuk over geschreven heeft (geheel off-topic)

Ik ben ook heel ouderwets, maar ik vind dat je iemand in de ogen moet kunnen kijken en met een zonnebril kan dat niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:52

Dus omdat jullie het niet netjes vinden als ik een zonnebril draag moet ik maar na mijn winkelbediende 2 dagen met barstende koppijn en kotsmisselijk in bed liggen voordat ik een migraineaanval weer een beetje onder controle krijg? En er zijn meer mensen dan je denkt die last van migraine hebben!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:53

Wat een geneuzel over een zonnebril.. Lachwekkend gewoon. Sommige zonnebrillen op sterkte idd heel donker. Andere dragen m voor t felle licht ivm migraine. Zeker tllicht in die supermarkten zijn regelmatig drama. Onder bepaalde omstandigheden kan iemand de rambam krijgen als ie vraagt om m af te zetten. Dat heeft niks met oude normen en waarden te maken. Fatsoen gaat beide kanten op, dus die ergernis over een zonnebril kun je ook inslikken. als we het dan over oude normen en waarden gaan hebben..
Laatst bijgewerkt door Sammie op 27-08-15 22:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:54

En persoonlijk vond ik het toen ik achter de kassa zat, onbeleefder als iemand deed alsof hij mij niet zag, of ik een stuk vreten was, dan dat iemand wel normaal deed en dan toevallig een zonnebril op had.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:11

Sheran schreef:
Maar ja, definieer dat eens :P. Iedereens opvoeding is weer anders geweest qua 'oude' normen en waarden. Wbt het balkje neerleggen: ik vind het beleefd als je het doet, maar ik vind het ook weer getuigen van goed fatsoen als degene erachter dan maar zelf het balkje neerlegt en niet moeilijk gaat doen of egoistisch gaat denken.

Tussen iets vinden en al dan niet daarnaar handelen vind ik nog een groot gat zitten. Vraag ik me alleen even af wat je met je laatste zin probeert te zeggen: is het een aanname of denk je werkelijk dat - in dit geval ik - daar hardop een punt van maakt? Kan ik je nu in ieder geval alvast duidelijk maken (zie ook mijn vorige bericht) dat het me alleen stoort.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:25

Gewoon een stokkie na je boodschappen neerzetten. En als iedereen dat doet krijgen we ook geen discussies of boze gezichten als de caissière de boodschappen van de volgende klant mee scant

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:39

purny schreef:
Gewoon een stokkie na je boodschappen neerzetten. En als iedereen dat doet krijgen we ook geen discussies of boze gezichten als de caissière de boodschappen van de volgende klant mee scant

Ik als caissière krijg daar vaak de schuld van :j Terwijl er dan echt geen balkje tussen zat..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:54

Ik ook. Ik werd vanmorgen door een klant uitgemaakt dat ik zielig was omdat ik geen extra zegeltje gaf. Vond die klant eerder zelf zielig maar goed