Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:19

Anoniem schreef:
Ik ben vandaag begonnen met de 30 day ab challenge. En... Ik bak er helemaal niks van _O- Maar het bevestigt daardoor wel weer de reden waarom ik deze uitdaging aan wil gaan, want spieren heb ik op die plek amper zitten. :+ Ik heb niet zo'n sterke rug/buik/core/whatever, dus dat is eigenlijk vooral de reden waarom ik dit wil gaan doen. Niet per se voor het krijgen van een strakke buik (al is dat natuurlijk mooi meegenomen).

SSHTTT!! Mij niet demotiveren :D
Dat doel staat er bij mij ook op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:23

Yontheke schreef:
Anoniem schreef:
Ik ben vandaag begonnen met de 30 day ab challenge. En... Ik bak er helemaal niks van _O- Maar het bevestigt daardoor wel weer de reden waarom ik deze uitdaging aan wil gaan, want spieren heb ik op die plek amper zitten. :+ Ik heb niet zo'n sterke rug/buik/core/whatever, dus dat is eigenlijk vooral de reden waarom ik dit wil gaan doen. Niet per se voor het krijgen van een strakke buik (al is dat natuurlijk mooi meegenomen).

SSHTTT!! Mij niet demotiveren :D
Dat doel staat er bij mij ook op!

:=

Mizora

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:09

Het resultaat is leuk. En een vriendin van me vond het uiteindelijk wel te doen (zelfs al riep ze heel hard dat ze het nooit zou kunnen). Uiteindelijk heeft zij het niet af kunnen maken omdat ze halverwege ziek werd en op een keer moest kiezen tussen hardlopen opbouwen of ab challenge.

Ik ben begonnen met de plank challenge. Daarna wil ik de sit-up challenge doen. Daarna durf ik de ab challenge wel :P

Vandaag weer een doel gehaald, #87. Een lijstje van 30 dingen waar ik dankbaar voor ben gemaakt.

Freerice doet vandaag echt irritant, hij knalt er regelmatig uit. Maar goed, wel bijna 4000 korrels erbij, ik wilde eigenlijk 5000, maar misschien stop ik wel bij 4000, het is zo bijna niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:31

Doe maar sportief, haha!
#87 was zeker wel lastig? 30 dingen :=
Ik zou niet verder komen met familie, vrienden, verzorgpaard, dat ik mag leven.... :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:37

Het internet, mijn gezondheid, boeken, dat ik kan lezen, de natuur, mijn thuis. Ik heb er wel 2 extra sites bij gebruikt met ieder 60 dingen, maar uiteindelijk heb ik mijn eigen lijstje gevormd. Sommige dingen zijn heel klein (1 film: spirit, stallion of the cimarron), en sommige zijn juist heel universeel en groots (vrijheid van religie, seksuele oriëntatie, politie voorkeur en meningsuiting)

Maar het was niet makkelijk nee, wel heel leerzaam. Een echte eye-opener.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:19

Sorry Yontheke := :')

Goed zeg Mizora! Ik vind de kleinste dingen vaak het mooist. Die kunnen het namelijk heel persoonlijk maken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:23

Ik.ben bezig met mijn doel:
'kijk 25 programmas/films/series zonder op je mobiel te kijken.
Vanaaf NCIS gezien <3 maar de reclames tussendoor waren saai zonder mobiel :=

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:57

Ooh joaltijd: dat zou een goed doel geweest zijn voor mij :') mijn vriend klaagt dat ik 'altijd' op mijn mobiel zit te kijken op dat soort momenten... gaat automatisch

Goed bezig met de 30 day ab challenge!! Die voor squats vond ik heel goed te doen.. behalve dat 250 squats op een gegeven moment wel heel saai wordt :+

Dat is ook een mooi doel, Mizora! Ik heb iets soortgelijks erbij staan :) is goed voor je bewustwording!

Ik ben bezig met twee maanden lang twee keer per week te gaan paardrijden. Ik merk gewoon dat ik er soms na een lange werkdag niet toe kan zetten om nog te gaan paardrijden (op verzorgknolletje). Als ik het dan toch gedaan heb ben ik toch vaak heel blij en wedr wat energieker. Hopelijk wordt dit doel ook gewoon een gewoonte!
En ik ben bezig met een van mijn belangrijkste doelen: een eigen huisje :) vandaag de makelaar gebeld eb hij zou me terug bellen. Afwachten dus!!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:32

Oh ik zit ook altijd op mijn mobiel te kijken tijdens reclames := Die zijn zo lang

De Ab challenge heb ik ook als doel! Ik wil 5 30 dat challenges doen geloof ik, maar ga pas beginnen als ik gesetteld ben in mijn appartementje. Loop nu meerdere keren per dag 3 hoog de trap op, begin vast met uithoudingsvermogen kweken :')

Spannend renskep! Altijd leuk, huisjes gaan kijken :D

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:20

Mijn boek is uit (op 4 dagen tijd)
Dat is er al één minder, maar nu heb ik de smaak te pakken :) Denk dat ik het aantal maar ga verhogen. Had het bewust laag gehouden omdat ik erg weinig tijd heb en er toch wat tijd voor wou vrijmaken. Maar ik geniet er zo van dat ik eraan denk om het aantal toch te verhogen.
Maar ik ga niet elke maand 4 boeken kopen. Nog wat stof tot nadenken dan.

Oh wat leuk. Hopelijk snel goed nieuws over het huisje dan :)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:26

Hallo allemaal,

Wat een leuk topic dit. Dit heeft mijn nieuwsgierigheid gewekt en lijkt me een mooi moment om hier ook mee te beginnen. Ben meteen begonnen met doelen schrijven, en het is nog vrij lastig om er zoveel te bedenken maar ik zit er nu op 43 stuks. Wel zijn dit allemaal doelen die voor mij erg belangrijk zijn.

Ik zag dat veel mensen bloggen via andere sites dan de day zero sites, is het onmogelijk om bijvoorbeeld via.dayzeroproject.nl te bloggen?

Kan iemand mij hier meer over vertellen, alvast bedankt!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:50

Welkom Daniëlle! Leuk dat je mee doet. Een goed begin zie ik al, want je hebt je eerste bericht op je blog al geschreven +:)+
Ik ben benieuwd naar je doelen :).

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:55

Bedankt! Ja ik dacht, laat ik maar meteen goed proberen te beginnen. Zodra ik mijn doelen klaar heb zal ik ze zeker delen. :)

Jij hebt een mooie blog, mooi overzichtelijk met je doelen en met je blogs. Mooie doelen ook, stiekem krijg ik daar toch ook wel inspiratie van. Heb je je vorige 1001 dagen niet afgemaakt? Wel mooie dingen heb je toen ook bereikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:51

Nou, ik ben ooit begonnen met DZP (een paar jaar geleden), maar toen heb ik dat een beetje laten verwateren. Daarna heb ik een soort bucketlist gemaakt, maar ik merkte dat ik daar niet genoeg voldoening uit kon halen omdat dat ook doelen waren voor op de langere termijn (grote doelen die ik me nu nog niet kan veroorloven: paard kopen, trouwen, kinderen krijgen, heel veel reizen, etc.). Dus uiteindelijk kwam ik dit topic tegen en heb ik toch het DZP weer opgepakt. Het mooie daarvan vind ik, is dat er een duidelijke deadline is gesteld, wat mij motiveert om zoveel mogelijk doelen te bereiken binnen die 1001 dagen. Dat heb ik met een gewone bucketlist niet zo.

Leuk om te horen dat ik je kan inspireren :D

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:50

Welkom Danielle. Wat leuk dat er zoveel mensen meedoen.

Ik heb weer 10 films ofzo gekeken dus aan die 101 kom ik wel snel.
Alleen boeken lezen gaat niet meer zo snel. Binnekort maar weer even lezen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:03

Ik ben de boeken van vijftig tinten grijs aan het lezen. Stond niet op mijn DZP maar vermakelijk zijn ze wel :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:28

ik ben nu ook al weer sinds 22 augustus bezig. Heb inmiddels 6 doelen behaald en ben met 13 bezig.
Heb mezelf wel voorgenomen dat ik doelen mag veranderen om het zo voor mezelf leuker en haalbaarder te maken. Heb nu het maken van elke maand een selfie geskipt en nog een doel. Hiervoor in plaats wil ik 20 x op de fiets boodschappen doen en 15 x een fietstochtje maken. Past ook goed bij mijn doel om een eigen fiets te kopen. Fiets nu steeds op die van mijn vriend.

Ik vind het trouwens erg leuk om te lezen hoe iedereen het doet. Iedereen is lekker bezig!!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:02

Bedankt :)

Ik denk ook dat je doelen gaanderweg iets moet kunnen aanpassen om haalbaar te houden. In die 1001 dagen kan er veel gebeuren.
Ik denk dat het wel belangrijk is om niet te veranderen wanneer het niet echt nodig is, omdat je niet voor niets die doelen opgesteld hebt. Beetje dubbel vind ik het. Maar als het zo voor jou haalbaar is, lekker doen :)

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:32

Yontheke : ja die boeken zijn best vermakelijk :)
Heb ze hier ook liggen, en al gelezen (2 keer zelfs) Maar nog voor het DZP dus die tellen niet mee.
Naar het schijnt zouden de boeken van de Crossfire reeks ook zeer aan te raden zijn als je Vijftig tinten 'leuk' vond.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:41

MMares schreef:
Yontheke : ja die boeken zijn best vermakelijk :)
Heb ze hier ook liggen, en al gelezen (2 keer zelfs) Maar nog voor het DZP dus die tellen niet mee.
Naar het schijnt zouden de boeken van de Crossfire reeks ook zeer aan te raden zijn als je Vijftig tinten 'leuk' vond.

Ja, dat zeggen ze hier in de boekentopics ook :)
Ben sinds vanmorgen in het derde boek bezig. Zal morgenavond ook wel uit zijn :D

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:46

Ik had de 3 boeken in een week uit.
Maarja eens ik begin...ben ik niet meer te stoppen :)
Een vriendin van mij heeft de Crossfire boeken, eens vragen dat ik die mag lenen.

Veel plezier nog met het laatste boek :)

Ik ga eens uitzoeken welke boeken nog de moeite zijn om te lezen. Het moeilijke is dat ik ook enkele boeken zoek van een auteur waar ik nog niet eerder een boek van gelezen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:08

Vijftig tinten heb ik ook gelezen (of nouja, het eerste boek dan), erg vermakelijk en ik ben stiekem ook wel benieuwd naar de film. Maar ik had nou niet echt de neiging om de andere delen ook nog te gaan lezen. Ik heb ook een keer het boek 'negentig dagen Genevieve' gewonnen. Nog niet gelezen, maar het schijnt iets soortgelijks te zijn. Dus ik ben benieuwd! Crossfire ken ik niet, is dat ook zoiets?
Maar eerst mijn studieboeken doorlezen (morgen tentamen :=) en dan heb ik Joe Speedboot nog liggen die ik nog uit moet lezen. Erg leuk boek trouwens.
Ik heb meer boeken in de kast staan die ik nog moet lezen dan dat ik gelezen heb -O- (koop iets te vaak boeken van de kringloop, oepsie). Maar dat geeft gelukkig niet, want één van mijn doelen is om 30 boeken te lezen, dus dat komt wel goed.

Nieuwe post van vandaag: Atleet in de dop

Edit: beetje bij beetje kom ik aan de 101 doelen. Zo nu en dan krijg ik spontaan een goed idee om het lijstje aan te vullen. Nog 6... :D

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:31

Poe, ik heb alweer negen hele dagen niets van mij laten horen! Maar sinds gisteravond heb ik weer vordering gemaakt met een doel: ik heb het eerste van de vijftig boeken die ik moet gaan lezen uitgelezen :) (A storm of words deel 2, 554 p. totaal…) Op naar de volgende 49 :))

Maar vandaag even niet, ik mag nu eerst de studieboeken in. Ook ik heb morgen een tentamen :+ (En een verdomd moeilijke ook…)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:35

Wij gaan naar de marathon van de hunger games films als Mockingjay Part 1 uitkomt op 18 november. Dan kan ik dat doel ook weer afstrepen.