Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:54

Gefeliciteerd Konstantine!!

Wat fotootjes van het 'proces' bij mij.

Laatste loodjes, laminaat in de gang moest nog gelegd worden.
Afbeelding

Nieuwe badkamer net af:
Afbeelding

Afbeelding

Met m'n kluskatje:
Afbeelding

De woonkamer:
Afbeelding

De slaapkamer:
Afbeelding

Afbeelding

Toen ik net de sleutel had:
Afbeelding

Vooraanzicht:
Afbeelding

Kattenbakafzuiging boven:
Afbeelding

Keuken:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:56

Konstantine schreef:
Ik wilde hier al wonen vanaf het moment dat ik voor het eerst langs het gebouw fietste :+
De buitenmuur van de woonkamer is een en al raam (5 meter breed, 3 meter hoog), zoveel licht heb je in oude huizen vaak niet. En het is een stuk energiezuiniger dan een oud huis :j

Oef heb ook groot raam liever wat bescheiden ^^

Modem is stuk , tot 5 werkdagen op nieuwe wachten

Nanno_123

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:05

Gefeliciteerd konstantine!

wij ook hier in een nieuwbouw, zelfs de eerste bewoners en het bevalt echt goed.
deuren en kozijnen hoefde we niet te verven en het plafond was gespoten dus het was alleen een kwestie van muren verven en de vloer leggen.
En inderdaad gewoon dubbele ramen, vloerverwarming als centrale verwarming via een warmtepomp.. nieuw en heel zuinig! tot nu toe lekker warm in ons huisje!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:11

Deze is ook nog nooit bewoond geweest, ze heeft het gekocht voor het überhaupt gebouwd werd en tegen de tijd dat het eindelijk eens opgeleverd was woonde ze al lang en breed ergens anders haha :P

De luxe van vloerverwarming hebben we helaas niet, maar er wordt om ons heen zo goed gestookt dat het met de kachel uit al netjes 20 graden is, zelfs van de week tijdens het kijken, toen het buiten 5 graden was.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:43

dat is wel heel relaxed zeg!
ja vloerverwarming klinkt lekker maar heb geen echt warme vloer.. hij verwarmt alleen wanneer het nodig is maar de warmte blijft natuurlijk goed hangen dus het is geen vloerverwarming zoals ik het bij mijn ouders gewent ben, die naast je normale centrale verwarming nog een extra warme vloer geeft.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:01

Jij ook gefeliciteerd Konstantine.
Ik ga alleen wonen en heb een hele eengezinswoning voor mijzelf :D

Vandaag een wasmachine en fornuis op de kop getikt.

Ziet er mooi uit milan_lover.
Balen van je modem takkiemuis

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:05

Ik woon in een woning uit de jaren 80 :) Maar qua isolatie is het net gerenoveerd, en het is een bovenwoning.
Dus buren stoken voor mij :') Het is 's morgens nog gewoon 19 graden!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 01:38

Mijn huis is van jaren 30 geloof ik xD iig behoorlijk oud. Word ook allemaal gesloopt met paar jaar. Enkel glas hier. Gelukkig wel goede CV

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:45

Ik ben ondertussen aardig gesetteld in mijn huisje :D Alleen er komt zoveel op je af ineens .. Ben al meerdere keren vergeten boodschappen te doen :')

Ik zal van de week even het eindresultaat posten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:53

Mijn woning is geloof ik niet eens zo oud , rond 1980? In eerste instantie voor ouderen maar das niet meer zo :P

Hahah alles went Flowery :)

Morgen alweer een jaar de sleutel van dit krot , tijd is gevlogen :oo . Ben ik hier nog wel welkom? :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:01

Haha Flowery, daar zie ik mezelf ook wel voor aan, boodschappen vergeten :') Gelukkig gaan wij zowat naast de Appie wonen!

Van mij mag je blijven hoor t_m :P
Je was/wilde toch op zoek naar iets anders? :)

Voor ons komt de datum langzaam dichterbij... Zaterdag komt de vloerenzaak meten en gaan wij ook nog wat dingetjes meten, onder andere de breedte van de slaapkamerramen voor de gordijnen. Zin in! :):)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:34

Leuk leuk!!

Wij hebben volgende week een afspraak staan bij de (onder) aannemer om de keuken en de badkamer uit te zoeken. Ik hoop echt heel erg dat ze iets hebben wat binnen het budget pas en onze smaak is. We zullen zien. Vind zoiets ook wel spannend. Ik heb laatst een aflevering van de Rekenkamer gezien waarin ze gingen kijken hoe reëel keukenprijzen zijn. En dat je dus echt flink kunt onderhandelen daarover. Maar daar moet je wel ff brutaal voor zijn :o

Takkie_muis. Blijf! Het is handig om een ervaringsdeskundige in het midden te hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:37

Ik ga idd binnen een half jaar of jaar weer door , ik wil dolgraag naar mijn ouderlijk dorp. Ben bezig met bewindvoering en wil dolgraag rijbewijs , als ik dat halen kan dan kan ik verhuizen :)

Leuk Konstantine!

Renske je hebt nee en ja kun je krijgen , afdingen is doodeng maar als je eens je mond opentrekt heb je er wel profijt van!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:25

Ja dat is zeker waar. Ik ga t ook wel doen hoor! Ik ga alleen deze week moed verzamelen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:27

Ja misschien heeft Action het :j :+

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:29

Wauw ja. En misschien kan ik t dan binnen 14 dagen terug brengen als t niet werkt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:32

:D , bon bewaren :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 11:10

Misschien mag ik binnenkort meepraten... Beetje op de feiten vooruit lopen, maar ik ga vanavond bij een huisje kijken. Woning uit 1949, dus lekker oud, maar wel schattig :) Klein maar fijn hopelijk. Ik sta op plek 1 dus heb de keuze. Vind het wel super spannend. Ik ben dan misschien wel 'oud', op mijzelf gewoond heb ik nooit :o (laatbloeier?). Ik vind de gedachte best spannend, alleen in een huis, en ga ik het allemaal redden met kosten. Ik laat het jullie weten of ik echt kan meepraten :)

Super leuk topic wel trouwens om door te lezen, en leuke foto's die er langs komen. Zitten echt leuke stekjes tussen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:30

Awh klinkt echt leuk , is het wat onderhouden?

Kachels ontlucht maar kan niet bij de belangrijkste en nu werkt kachel niet {:)-:(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:14

Oh, zonder kachel is echt niet fijn!! Het vriest dan wel niet, maar het is wel koud zat....

Net bij het huisje wezen kijken, dit is echt wat ik in mijn hoofd had om in te gaan wonen. Leuke buurt, geen flat, en betaalbaar. Met de paarden erbij vind ik het wel spannend of ik het kan betalen, maar als ik het er dan met andere over heb blijk ik nog best goed te verdienen. Maar als je dan de paarden eraf haalt valt het wel weer mee ;)
Anyway het is hartstikke goed onderhouden. Zat goed in de verf, zag er super netjes uit. Klein maar fijn, maar wel een tuintje - in de zon! En een schuurtje. Echt te ideaal om waar te zijn eigenlijk :):) Ik kan ook eventueel wat dingen overnemen als de vloer (laminaat overal), gordijnrailzen, rolgordijntjes voor de ramen, gasstelletje en wat kasten (speciale kasten op het overloopje tegen het schuine dag aan, op maat gemaakt door hem en super netjes). Dus dat is eventueel ook ideaal.

Ik ga iig positief reageren, en dan kijken hoe het verder gaat met de woningbouw. Of zij mij wel goed genoeg vinden enzo :P Er wordt als het goed is nog CV in geplaatst, dus dat is wel fijn. De buren stoken niet zo veel, dat is weer een minpuntje ;) Je stookt dus niet echt het samen warm. Dat vind ik ook wel iets, gas water licht wat dat gaat worden heb ik niet echt een idee van. Iemand hier indicaties?

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:23

Tancreda4 schreef:
Oh, zonder kachel is echt niet fijn!! Het vriest dan wel niet, maar het is wel koud zat....

Net bij het huisje wezen kijken, dit is echt wat ik in mijn hoofd had om in te gaan wonen. Leuke buurt, geen flat, en betaalbaar. Met de paarden erbij vind ik het wel spannend of ik het kan betalen, maar als ik het er dan met andere over heb blijk ik nog best goed te verdienen. Maar als je dan de paarden eraf haalt valt het wel weer mee ;)
Anyway het is hartstikke goed onderhouden. Zat goed in de verf, zag er super netjes uit. Klein maar fijn, maar wel een tuintje - in de zon! En een schuurtje. Echt te ideaal om waar te zijn eigenlijk :):) Ik kan ook eventueel wat dingen overnemen als de vloer (laminaat overal), gordijnrailzen, rolgordijntjes voor de ramen, gasstelletje en wat kasten (speciale kasten op het overloopje tegen het schuine dag aan, op maat gemaakt door hem en super netjes). Dus dat is eventueel ook ideaal.

Ik ga iig positief reageren, en dan kijken hoe het verder gaat met de woningbouw. Of zij mij wel goed genoeg vinden enzo :P Er wordt als het goed is nog CV in geplaatst, dus dat is wel fijn. De buren stoken niet zo veel, dat is weer een minpuntje ;) Je stookt dus niet echt het samen warm. Dat vind ik ook wel iets, gas water licht wat dat gaat worden heb ik niet echt een idee van. Iemand hier indicaties?

Op welk huisje hebt jij gereageerd in Alphen? Ik ben ook bezig met het reageren op huisjes :D
Denk niet dat we op dezelfde hebben gereageerd, maar denk wel te weten over welk huisje je het hebt.
Mag ook via pb natuurlijk, ben reuze benieuwd. Ik heb van de week ook gereageerd. Stond op de laatste dag nog op 2, dus dat is altijd even afwachten. Maar nog niks gehoord en die website is uit de lucht :+ Dus kan daar ook niks op zien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:35

Dat ik dit topic niet eerder ben tegengekomen... Ik heb sinds een paar weken de sleutel van een leuk studiootje in hartje centrum van Den haag. Zit vlakbij Chinatown. Laminaat is al gelegd, dat hadden we nog over en dat is vrijwel mijn hele woonkamer. Nu nog druk bezig met dingetjes zoals loodgieter en stukadoor maar het word een leuk optrekje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:12

Ja het is stervenskoud haha , stomme rot kachel . Heb met poef op de bank het bovenste gelucht maar helaas geen warmte :n , kachel in de slaap bad en keuken werkt rest niet pff

Gefeli Purny :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:25

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een 1 kamer studiootje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:26

/wat een schattig raampje :P