Studenten in Tilburg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Re: Studenten in Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:40

Alleen genetica, en die heb ik niet gehaald, samen met driekwart van de rest van de klas... Had t ook niet verwacht, hebben zo in de clinch gelegen met de docent... heb ook een officiele klacht ingediend tegen haar.... Maar ja, nu weer fris aan blok 3 beginnen, loop alleen nog achter op wat verslagen, dus daar ga ik deze week maar eens voor zitten, scheelt dat ik volgende week 3 dagen vrij ben van t werk, kan ik dan mooi inhalen...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:39

spottedponie schreef:
Alleen genetica, en die heb ik niet gehaald, samen met driekwart van de rest van de klas... Had t ook niet verwacht, hebben zo in de clinch gelegen met de docent... heb ook een officiele klacht ingediend tegen haar.... Maar ja, nu weer fris aan blok 3 beginnen, loop alleen nog achter op wat verslagen, dus daar ga ik deze week maar eens voor zitten, scheelt dat ik volgende week 3 dagen vrij ben van t werk, kan ik dan mooi inhalen...

Oh, bij ons waren er ook rare dingen hoor bij genetica! Welke docent had je voor genetica?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:50

Wij hebben M. Daemen voor Genetica, en waarschijnlijk volgend jaar ook weer voor voortplanting, we kunnen alleen niet zo goed met haar door 1 deur.. zachts gezegd...
We kregen de laatste les te horen dat we maar de helft van de tentamenstof gehad hadden, dat was onze eigen schuld want we hadden teveel tijd verspeeld aan de minilessen die we van haar moesten geven, verder ging ze doodleuk stof bespreken wat helemaal geen tentamenstof was... Waren allemaal didactische keuzes.... kreng...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:54

spottedponie schreef:
Wij hebben M. Daemen voor Genetica, en waarschijnlijk volgend jaar ook weer voor voortplanting, we kunnen alleen niet zo goed met haar door 1 deur.. zachts gezegd...
We kregen de laatste les te horen dat we maar de helft van de tentamenstof gehad hadden, dat was onze eigen schuld want we hadden teveel tijd verspeeld aan de minilessen die we van haar moesten geven, verder ging ze doodleuk stof bespreken wat helemaal geen tentamenstof was... Waren allemaal didactische keuzes.... kreng...

Oh ja, dat is wel deels herkenbaar inderdaad. Bij ons was alles wel goed gegaan met die minilessen maar echt 'les' over de inhoud van de leerstof hebben we niet gekregen. Het was meer zelfstudie en nabespreking van de huiswerk opgaves.

Ahhh, zit nu bij stofwisseling. Wát een vage onzin zeg. Vrij energie en chaos. Ok. IK DOE BIOLOGIE :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:37

Daar mag ik morgen mee beginnen, vrees er ook een beetje voor haha, gister eerste deel van het hoofdstuk al doorgelezen, maar is niet veel bijven hangen haha
Gelukkig komende periode op dinsdag maar tot 19:40 naar school, beetje rust even, kan het wel gebruiken...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:45

spottedponie schreef:
Daar mag ik morgen mee beginnen, vrees er ook een beetje voor haha, gister eerste deel van het hoofdstuk al doorgelezen, maar is niet veel bijven hangen haha
Gelukkig komende periode op dinsdag maar tot 19:40 naar school, beetje rust even, kan het wel gebruiken...

Hahaha, nu gaat het over ATP en ADP, dat hoort gelukkig wél weer bij biologie. En dat weet ik al allemaal.

Dat eerste deel was wel echt enorm wazig. Vanaf hoe laat moet je op zo'n dag dan op school zijn?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:48

Vanavond hebben we van 18:00 tot 21:00 (op rooster staat 21:40, maar stoppen vaak al eerder) FO

Op dinsdagen beginnen we altijd om 12:20, periode 3 dan tot 19:40 (eerdere periodes gewoon tot 21:40)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:39

spottedponie schreef:
Vanavond hebben we van 18:00 tot 21:00 (op rooster staat 21:40, maar stoppen vaak al eerder) FO

Op dinsdagen beginnen we altijd om 12:20, periode 3 dan tot 19:40 (eerdere periodes gewoon tot 21:40)

Oh, dat valt op zich wel mee dan inderdaad. Maar lijkt me wel zwaar om al die vakken in 1,5 dag gepropt te hebben.
Vandaag heb ik van 10.30 - 15.00 (Stofwisseling)
Morgen heb ik van 08.30 - 12.10 (Planten in de school en vd. misconcepten)
Woensdag 08.30 - 11.15 (APV)
Donderdag stage(Doorgaans van 8.30 - 16.00)
Vrijdag óf vrij, óf een workshop

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:40

Oh wel een lekker rooster toch?
Het is soms wel zwaar om alles in 1,5 dag te hebben, op woensdagen doe ik daarom ook niks aan school, dan heb ik het vaak even gehad, donderdags ga ik dan weer aan de slag...

Verder werk ik gewoon 36 uur (teveel om school goed bij te kunnen houden, maar mag niet minder uren werken) dus ik moet nog even gaan regelen dat ik vrije dagen opneem voor mn stage...
Bedrijf was bij sollicitatie zogenaamd erg flexibel maar dat is inmiddels terug gedraaid, ga nu dus maar weer zoeken naar iets anders, valt niet mee, hebben mijn salaris wel nodig namelijk...

_xHaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:23

jeetjee wat hebben jullie een hele andere school/opleiding :( ..

dan ben ik blij dat ik op het MBO zit en het 'een beetje' rustig aan kan doen. Maar vergeleken met jullie roosters heb ik uuuuuuuuren vrije tijd!!

spottedponie en dan heb je ook nog een huishouden + vriend + kind... hoe krijg je het voor elkaar! _/-\o_

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:36

Ik heb ook niet veel contacturen, maar heb nauwelijks vrije tijd :') Zoveel zelfstudie....

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:38

Vervelend dat je vrije dagen op moet nemen voor een stage spottedponie!

Ik heb t komende tijd echt bizar druk. Morgen stage en daarna tot donderdagavond naar Krakau. En vanaf vrijdag (hele dag colleges en s avonds en s nachts werken vanwege de carnaval) 9 dagen aan een stuk door werken en of stage. :Y)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 08:45

Haflinger, ik houd het vaak ook niet vol :') meestal stort ik op vrijdagavond om 8 uur in op de bank, takelt mn vriend me er vanaf als hij naar bed gaat en slaap ik aan een stuk door tot de volgende morgen... Dan ga ik naar mn paard, beetje rommelen voor mezelf, smiddags wat leren en thuis beetje hobbyen, met de kleine naar dr pony enz, savonds wat met vriendje doen, en zondags ligt het eraan wat ik aan school moet doen, anders is dat voor het huishouden, boodschappen, nog wat meer aandacht voor dochterlief, sociale contacten...

Er zitten gewoon te weinig uren in een dag, en te weinig dagen in een week....
Gelukkig heb ik een geweldige vriend die me overal probeert te helpen!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:08

Haha ja dat te weinig uren in een dag is heel herkenbaar xD

Ik heb de voortgangstoets nu ook weer gehaald met een 6,9 :D super chill! XD nu heb ik nog 2 periodes om VGT D te halen, die heb ik nodig als ik op buitenland stage wil volgend jaar xD

_xHaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:02

spottedponie schreef:
Haflinger, ik houd het vaak ook niet vol :') meestal stort ik op vrijdagavond om 8 uur in op de bank, takelt mn vriend me er vanaf als hij naar bed gaat en slaap ik aan een stuk door tot de volgende morgen... Dan ga ik naar mn paard, beetje rommelen voor mezelf, smiddags wat leren en thuis beetje hobbyen, met de kleine naar dr pony enz, savonds wat met vriendje doen, en zondags ligt het eraan wat ik aan school moet doen, anders is dat voor het huishouden, boodschappen, nog wat meer aandacht voor dochterlief, sociale contacten...

Er zitten gewoon te weinig uren in een dag, en te weinig dagen in een week....
Gelukkig heb ik een geweldige vriend die me overal probeert te helpen!

Pff Ik snap dat je dan op vrijdag bekaf bent! En fijn dat je zn lieve vriend hebt :-)! Daar heb je dan veel aan! Ik heb vandaag school tot kwart voor 5,dan snel naar huis eten en naar paardlief en dan om 7uur les op de rijvereniging! Is de 2e keer dud ben lichtelijk gespannen!

Gefelciteerd 1234! Hopen dat de rest ook lukt!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:19

Ja hoop het ook indd! :P
Heb nu ook het beroepsproduct goed afgerond met een 7,9 :D was echt een stom beroepsproduct, maargoed. Fijn cijfer :D
Komende periode krijg k een heel leuk individueel beroepsproduct, zeker omdat ik het heel erg goed kan uitvoeren op mijn stage (over groepsdynamiek). Daar heb k geluk mee, zijn best nog wel wat mensen die geen stage hebben waar ze met groepen werken. Die moeten dan iets met het team of met vrijwilligers gaan doen, lijkt me veel minder leuk dan met kinderen.
De groepsberoepsproduct die we gaan krijgen lijkt me minder leuk, gaat over onderzoek :Z saai.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:45

ik zat weer bijna bij iemand in het projectgroepje waarbij ik echt niet in het groepje wil, gelukkig net op tijd heeft een ander groepje mij bij hun groepje betrokken :') Godzijdank! Anders zat ik 5 maanden met iemand in het groepje die ik niet mag := (nja niemand mag haar) Vind het heel erg sneu voor dat meisje, want niemand wil bij haar, maargoed ze is ook echt vreemd en dat werkt gewoon niet bij zo'n project.

_xHaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:38

Dan heb je zeker geluk dat je stage hebt! En gelukkig heb je een leuk groepje! Balen altijd als je groepje niet leuk is, daar word je motivatie ook niet beter van!

Rijles was trouwens goed gegaan en erg gezellig!

Is de rest allemaal carnavallen := ?

Owjaa en nog op de valreep:fijne valentijn :o !

Nog meer mensen die even een weekje vrij hebben *\o/* ?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:42

Ehh nee ik doe niet aan Carnaval xD Ik ben nu in Den Haag bij mn ouders. Of nja ouders zijn het weekend weg :') maargoed. Hier wordt niets gedaan aan Carnaval.
Heb daarvoor ook nog nooit Carnaval meegemaakt, maar k vind t maar niets dus ook geen behoefte aan. Maar vond het ook niet de moeite waard om daarvoor in Tilburg te blijven in de vakantie xD

Ik heb indd nu een week vakantie. Krijg nu vaak de reactie: 'huh? nu al vakantie? Oohja is Carnaval! xD' haha
veel mensen hebben de week erna pas.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:58

Ik heb van het weekend veel moetej werken ivm carnaval (bijbaan in de kroeg). Zaterdagavond zelf even wezen feesten. En nu weer braaf tot en met donderdag stage. Zondag is mn eerste dag vrij, dan kan ik waarschijnlijk alleen maar slapen. :Y)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:53

Ik wil eigenlijk nieuwe gordijnen voor mijn kamer. Hebben jullie nog tips toevallig?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:34

Ik had mijn gordijnen bij de kwantum gehaald. Was maar €15,-. Echt niet duur. Maar ligt eraan wat voor gordijnen je wilt. Licht doorlatend of verduisterend? En welke maat, wil je op maat gemaakte gordijnen of kant en klaar? Dat maakt qua prijs ook wel uit.

k zie dat de gordijnen die ik heb, nu nog goedkoper zijn xD 12,-

http://www.kwantum.nl/catalog?params=fh ... %3d0456165

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:59

Wel verduisterend idd.
Heb nu een rolgordijn maar dat laat erg veel licht door omdat het niet helemaal aansluit in mijn raam.
Dus nu het eerder licht wordt, word ik ook steeds eerder wakker ;) .

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:37

Ja dan is verduisterend wel fijn.
Zelf heb ik er geen last van xD Thuis heb ik zelfs helemaal geen gordijnen :+ Op mn kamer wel (vooral voor de privacy omdat je anders bekeken wordt door de overburen :') ), maar niet helemaal verduisterend.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:35

Mag ik deze omhoog schoppen? Denk dat er een hele nieuwe lichting is en ben wel eens benieuwd hoe en wat hier nu woont! Ik woon er nu precies een jaar op kamers en heb het helemaal gevonden.

Zitten hier leden van de studenten rijvereniging bij := want met de top week stonden ze met twee pony’s ergens reclame te maken. Niet echt de juiste manier denk ik zo := ben gestopt en wil weer paardrijden maar om met pony’s over de topweek te banjeren, sla je een beetje de plank mis... ik zou daar namelijk echt niet gaan staan. Twijfel nu tussen toch Olof of een sportvereniging. Leden hier trouwens?