Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:12

miss_lizje schreef:
Over Nyan Cat:

Je heb daar nog meer versies van dat soort onzin dat blijft herhalen.
Zoals: Narwals, badger en look at my horse :')

Heel vlauw, maar soms heel grappig.

Haha ja de meeste van Weeble zijn zooooo irritant en leuk tegelijkertijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:18

_Nelleke_ schreef:
[***] schreef:
Waarom geeft gemeente Amsterdam 7 miljoen euro uit voor de kroning van Willem Alexander terwijl er nog heel veel bezuinigd moet worden?

Omdat het de horeca en de plaatselijke bedrijven meer oplevert dan dat het kost. :) Goed voor de economie.

Dat geloof ik best, maar dan zou de crisis wel heel simpel op te lossen zijn. Ik stel voor dat ik van de gemeente 500.000€ krijg en dan beloof ik dat ik daarvan 350.000 besteed bij de plaatselijke winkeliers. Is ook erg goed voor de economie, maar daar schiet de crisis en het begrotingstekort niets mee op.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:25

Kim_14 schreef:
vuurneon schreef:
Ahhhhhhhhhh nee geen surfing bird :')

Hoe komt het dat dat soort liedjes blijven hangen in je hoofd?

makkelijke tekst, opvallende melodie , zoiets misschien ? ik zou het ook niet weten, alleen erg irritant dat je die dan de rest van de dag in je hoofd hebt haha.
wel leuk als je hem eenmaal in je hoofd hebt om dan andere mensen ermee te ''irriteren'' heel de tijd opzetten enzo :+

Ik las hier ooit iets op bokt: liedjes met een simpele melodie en weinig wisselende woorden zijn beter te begrijpen en blijven dus beter hangen.

Maartenn

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:13

Hoe wordt de gevoelstemperatuur bepaald?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:20

[***] schreef:
Weet je dat zeker?

Nee zeker weten doe ik het niet, maar met koninginnedag en andere festiviteiten in A'dam is dit wel het geval.

Die dag zal heel veel toerisme/dagjesmensen opleveren.

GVB (= openbaar vervoer in A'dam) zal daar flink wat aan verdienen.
Hotels en horecagelegenheden hebben hier enorm veel baat bij.
Levert werkgelegenheid op wat betreft de voorbereidingen, maar ook de 'nazorg' (= troep en schade volgende dagen).

Daarbij is het denk ik ook een imago-puntje voor A'dam.

En een goed imago levert op lange termijn ook weer geld op. Dit is niet echt meetbaar natuurlijk.

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:39

rainbow8 schreef:
Nessavende schreef:
over die corsages... ik lees met weer iets anders dan de theorie van het stijldansen.
Het schijnt dat de corsages vroeger anders eaen dan nu. Nu hebben zowel man als vrouw dezelfde corsage. Vroeger had de man vaak maar één bloem als corsage en de vrouw meerdere bloemen bij elkaar (wel dezelfde kleur en soort bloem). Omdat die van de vrouw met meerdere bloemen veel zwaarder was, was het handiger om het naar beneden te dragen, anders zouden ze omvallen ;)

Vroeger hadden de mannen inderdaad maar 1 bloem en de vrouwen meerdere bloemetjes. Dat van dat dansen heb ik ooooooooooiiiiiiit in een grijs en ver verleden geleerd tijdens mijn opleiding. Dus als de lerares destijds gelogen heeft.... doe ik dat nu ook. ;)

Haha ik bedoelde ook niet dat jij het mis had! Waarschijnlijk hebben beide theorieën met elkaar te,maken, maar ik zag dat van die bloemen toevallig voorbij komen ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:49

maaikman schreef:
echt misschien een hele rare vraag hoor, maar hoe kan het dat de ene persoon "slimmer" is dan de andere? dan bedoel ik zeg maar het verschil tussen vwo en vmbo bijvoorbeeld. :j

dat iemand op het VMBO zit maakt die persoon niet meteen minder slim als die op het VWO. kan ook gewoon zijn dat die van VWO beter kan leren :)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:54

lifaya schreef:
maaikman schreef:
echt misschien een hele rare vraag hoor, maar hoe kan het dat de ene persoon "slimmer" is dan de andere? dan bedoel ik zeg maar het verschil tussen vwo en vmbo bijvoorbeeld. :j

dat iemand op het VMBO zit maakt die persoon niet meteen minder slim als die op het VWO. kan ook gewoon zijn dat die van VWO beter kan leren :)

kom vaak genoeg mensen tegen die op het VWO zijn en in het echt minder slimme opmerkingen maken dan mensen die op het VMBO zitten. heeft alleen maar te maken dat de mensen op VWO makkelijk kunnen leren en dat VMBO'ers daar iets meer moeite mee hebben

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:56

Maartenn schreef:

door de wind lijkt mij? :P

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:57

lifaya schreef:
maaikman schreef:

ik heb me VMBO diploma op zak hoor, alleen doordat ik een stoornis heb ( NLD ) ben ik te snel afgeleid.

maar dat betekent niet dat ik " dommer ben" dan iemand van het VWO hoor.

iedereen heeft een deel in zich waar ie goed in is, en een ander heeft het in leren vanuit de boeken en de ander kan beter in de praktijk leren.

niveau zegt helemaal niets :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:58

Kim_14 schreef:
kom vaak genoeg mensen tegen die op het VWO zijn en in het echt minder slimme opmerkingen maken dan mensen die op het VMBO zitten. heeft alleen maar te maken dat de mensen op VWO makkelijk kunnen leren en dat VMBO'ers daar iets meer moeite mee hebben

Klopt :) Ik heb ook VMBO gedaan en mijn broertje VWO en doet nu een universitaire opleiding. Enige verschil is dat ik op jonge leeftijd een zware hersenschudding heb gehad :') verder onder dezelfde omstandigheden opgegroeid, allebei ADHD enzo alleen ik kan me echt niet concentreren en het is heel moeilijk mij gemotiveerd te houden. Overigens beide een IQ rond de 120 geloof ik...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:00

lifaya schreef:
Maartenn schreef:

door de wind lijkt mij? :P

Snelheid van de wind, luchtvochtigheid.

en voor het dier, vachtdikte en vachtopbouw.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:01

oja, luchtvochtigheid was ik vergeten :P
Maar dat geld vooral voor de zomer. De wind bepaald het vooral in de winter :j

In Kansas was het tussen de 40 en 50 graden met een droge lucht, dus het was beter uit te houden, al voelde het wel als een oven aan :') als je die temperatuur in NL hebt, val je bijna dood neer :')

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:04

Waarom zoveel mensen de behoefte voelen om de inhoud van hun zakdoekje te bestuderen als ze hun neus gesnoten hebben :r .

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:05

Sunrise_ schreef:
Waarom zoveel mensen de behoefte voelen om de inhoud van hun zakdoekje te bestuderen als ze hun neus gesnoten hebben :r .

nou ik hoef dat echt niet te bestuderen hoor.

gadverdamme %) %) %) %) %)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:16

Sunrise_ schreef:

ow jakkie dat is echt zoooo nasty!!

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:20

Waarom de lucht blauw is :)

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:21

En over dat leren, heeft inderdaad te maken met kunnen leren, IQ en hoe je hersenen ontwikkeld zijn.
Sommige mensen zijn dus gewoon 'slimmer' dan anderen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:22

Sunrise_ schreef:

Omdat ik zo kan zien of alles nog goed is met de holtes :)
(Maar ik doe het niet in het openbaar :') )

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:23

lifaya schreef:
maaikman schreef:

Blijkt ook dat het een ander soort type mens is. Vmbo'ers pakken dingen vaak op een andere manier aan dan vwo'ers. :j

Rowan_ schreef:
Waarom de lucht blauw is :)

Dat heeft geloof ik te maken met de deeltjes die in de lucht zitten door UV-licht blauw licht weerkaatsen
(alleen dan lichtelijk ingewikkelder met elektronen die van baan verspringen door de energie die ze opnemen enz. :') )
Laatst bijgewerkt door Reneee_ op 06-03-13 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:25

Reneee_ schreef:
Blijkt ook dat het een ander soort type mens is. Vmbo'ers pakken dingen vaak op een andere manier aan dan vwo'ers. :j

ook niet helemaal mee eens :) Ik heb 2 jaar Havo/VWO gedaan en ondanks dat er ook echt bimbo's bij mij in de klas zaten in VMBO, had ik ook gewoon mensen in de klas die je zo in het Havo/VWO zou kunnen plaatsen en hetzelfde geld ook voor de mensen die ik in Havo/VWO in de klas heb gehad die soms ook opmerkingen hadden waarvan je verwacht dat het van een kleuter komt :+

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:26

Reneee_ schreef:

ik heb inderdaad wel eens gehoord dat ze zeggen dat vmbo'ers eerst doen en dan denken en vwo'ers eerst denken en dan doen.

geen idee of het klopt maar dit heb ik wel eens gehoord.

edit; ook jongens doen iets eerst voordat ze nadenken en meiden eerder nadenken voor ze iets doen, aldus de mensen die dat verschil van vmbo'ers en vwo'ers ook zo noemde.

nogmaals geen idee of het waar is, ik heb het alleen wel eens gehoord .

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:28

lifaya schreef:
Reneee_ schreef:

ook niet helemaal mee eens :) Ik heb 2 jaar Havo/VWO gedaan en ondanks dat er ook echt bimbo's bij mij in de klas zaten in VMBO, had ik ook gewoon mensen in de klas die je zo in het Havo/VWO zou kunnen plaatsen en hetzelfde geld ook voor de mensen die ik in Havo/VWO in de klas heb gehad die soms ook opmerkingen hadden waarvan je verwacht dat het van een kleuter komt :+

Ik heb het ook over aanpakken van vraagstukken en dat soort dingen. Vaak hebben vwo'ers (en zeker als ze iets langer op dat "niveau" leren) een andere denkwijze dan vmbo'ers. Dit is ook aangetoond. Het schijnt namelijk dat bijvoorbeeld het auto-theorie examen over het algemeen voor vwo'ers als moeilijker worden ervaren dan vmbo'ers omdat ze "anders" de vragen aanpakken ondanks dat ze wel "beter" kunnen leren

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:29

Ach ik heb mijn auto theorie pas met 3 x gehaald :') dus of dat nou klopt....

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:36

is het echt zo dat mensen in het voorjaar ook meer uitharen als in andere seizoenen? of is dit een fabeltje?