Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 13:54

Petje af voor je geduld. Ik denk dat ik bij die spatters iets zou hebben gezegd. Ondermand en ineens druk is overmacht maar die waterdruppels zouden mij te ver gaan. Dat is geen overmacht meer

Tanya

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:56

Inderdaad, ik denk dat ik er ook wel wat van gezegd zou hebben..

Sowieso neem ik aan dat ze kunnen zien dat je hoogzwanger bent, als je dan iemand een dienblad in zijn maag zet kun je je op zijn minst uitgebreid excuseren ofzo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:58

Dat mag sowieso bij iedereen, niet alleen bij hoogzwangeren.

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:09

Ik vind vooral de olie het ergst, grote kans dat je dat niet uit je broek krijgt.
In mijn ogen moet je daar als restaurant toch echt een oplossing voor aanbieden

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:45

Nou, dat je dat pikt zeg. Die vlekken kun je goed altijd blijven zien.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:49

Nou ik bleef vooral rustig omdat het haar eerste dag was. Dat hadden we meegekregen. Dus om nou naar haar baas te gaan dan vond ik echt zielig. Ze was ook nog jong en een hele rode kop van de drukte en ze had het echt even moeilijk zag ik dus ach. En aan de andere kant zat mijn man zich nogal op te winden en dan ga ik altijd sussen :+ voor je het weet trapt hij een scene hahaha en daar hou ik niet van :D

Ik had gelukkig een zwarte legging aan. Had niet door hoeveel vlekken er precies opzaten totdat thuis de hond mijn been begon te likken hahaha maar gelukkig is het er goed uitgegaan. Ik had zelf ook gemorst op mijn shirt (ja ik zag er erg leuk uit hihi) en dat is er helaas niet uitgekomen. Maar dat is mijn eigen schuld geweest.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:06

Ik dacht vanavond dat ik wel even alleen uit eten ging. Heb geen vaste partner, de hele dag gewerkt, geen zin om te koken en geen zin in snacks enzo.

Dus ik naar een restaurant hier verderop. Vraag daar om een tafeltje voor 1... Kreeg al een hele rare reactie "1, eeeeh... ja... 1. We kunnen wel een tafel voor 2 doen en 1 stoel weghalen?" Alsof mij dat wat uitmaakt.
Krijg een tafeltje vlak bij de bar, bij een paal. Maar goed. Prima.

Bestel wat te drinken en wacht op de kaart...
Overhoor ik bij de bar 2 serveersters met elkaar praten. Hoe sneu en triest ben je dan als je alleen uit eten gaat en als ze maar niet denkt dat we voor haar sneller gaan serveren. Ze zal wel geen leven hebben als ze op zaterdagavond alleen is... Enz...

Ben opgestaan en zit nu thuis te wachten op een pizza. Blech wat een walgelijke bedoening. Waarom zou iemand niet alleen uit eten mogen zeg.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:14

Dat is inderdaad echt belachelijk, maar ook volkomen niet van deze tijd. Ik eet zo vaak alleen, als ik bijvoorbeeld voor mijn bedrijf ergens ben. Denk dat je net de verkeerde tent hebt uitgezocht met een paar domme serveersters uit het jaar nul, heb echt nog nooit meegemaakt dat daar raar over wordt gedaan.

Jammer dat je weg bent gegaan. Eigenlijk had je ze duidelijk moeten maken jij niet degene bent die zielig is, maar zij, omdat zij blijkbaar afhankelijk zijn van iemand anders om het leuk te hebben. Dat is pas sneu.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:15

He, bah. Wat een sneue reactie van die serveersters. Groot gelijk dat je bent gegaan!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:19

He gatver dat is erg zeg! Heb je nog laten weten waarom je wegging?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:22

Voelde me daar echt heel banketstaaf. Voelde me acuut sneu. Terwijl ik dat gevoel nooit eerder heb gehad.
Ze keken me allebei heel verbijsterd na toen ik vlak langs ze naar buiten liep. Ze weten heus wel waarom ik weg liep.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:49

Groot gelijk dat je wegloopt! Van mij mag je best alleen uit eten hoor, ik zou het hooguit een beetje vreemd vinden, zou het zelf namelijk niet zo snel doen, maar als een ander dat leuk vind dan moet ie dat vooral doen :)

Ik zou trouwens ook echt een klacht indienen bij het restaurant! Ik zou als manager niet blij zijn met dat soort lui op de vloer.

Overigens wbt studenten in de horeca, ik heb gewerkt voor een studentenuitzendbureau voor de horeca en wij werden allemaal als militairen opgeleid hoor :') Niemand haalde het bij ons in zijn/haar hoofd om links uit te serveren, drankjes in de hand op te dienen, chagrijnig te kijken op de vloer of om de gast niet te groeten oid. Wij waren goeoeoed :D

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:57

Ik lees al een tijdje mee en verbaas me over sommige verhalen van restaurants....

Mijn moeder ging vorige week uit eten en had ook iets raars. Dat was bij de Gulle Bourgondier in Stadskanaal, wat we nu dus de gulle aardappel noemen. Moeders en stiefvader hadden tomatensoep besteld als voor gerecht. Geen probleem, maar toen ze het kwam serveren kregen ze mosterdsoep voor hun neer met de woorden ''Oh ja, dit is geen tomatensoep maar mosterdsoep'' en toen liep ze weer weg.. Dat was overigens het enige wat te eten was, want de rest was bagger. Ze kregen meer aardappel dan groente, het hele bordje bestond bijna uit aardappels. Ook en dessert was niet lekker, en de bediening kwam ongeinteresseerd over en onaardig.

Maar net wel een super ervaring gehad! Voor de 2de keer wezen eten bij Balkan Restaurant Makedonia in Stadskanaal, nou heeeeeerlijk! Wat een aardige mensen daar, aardige bediening, heel vlot en netjes, en echt super gegeten. Nog nooit zo'n lekkere varkenshaasje op. En het dessert... Ik had Baklava met ijs en moeders en stiefvader een vuurwerkspektakel gebeuren.. Voor 2 personen.. Maar daar heb ik ook lekker van mee gesmikkeld, het was zo veel en lekker.. Er zat van alles op, van truffel ijs, tot banenen ijs, baklava, vers fruit, walnoten, banenenijs met witte chocolade.. En toen we weg gingen kregen we allemaal nog een handje van de eigenaar en werden we weer uitgezwaaid :D Erg tevreden!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:26

Ik ging met vriendlief en zijn broertje naar een pannenkoekenhuis in Leidschendam. Ik had echt heel erg veel zin in pannenkoeken en de kaart op internet zag er ook veelbelovend uit (veel keuze :9 )..
Komen we daar, bestelling opgenomen.. binnen 10 minuten stond het al voor onze neus. :+ Prima, alleen op vriendlief & broertje z'n pannenkoeken lag een heeel minuscuul handje shoarma.. het was écht heel weinig. En mijn fruit was er ook maar wat opgekwakt, maar prima.. misschien zou de smaak het 'm wel doen :Y)
Nou, niet dus..
Volgensmij hebben ze serieus die pannenkoeken ooit voorgebakken (ze smaakten net naar de opwarmdingen van de supermarkt en hartstikke taai!!), dat zou wel verklaren waarom mijn banaan niet was meegebakken.. en ook de shoarma was niet bepaald warm.. :\
Broertje en ik hebben pannenkoeken na een paar happen maar laten staan en vriendje had zo'n honger dat hij hem heeft opgegeten :+ Maar was er ook niet echt over te spreken..
Ik wilde er wat van zeggen als de serveerster zou vragen hoe het had gesmaakt, maar zij zag de bui al hangen en kwam al met de rekening :+ Heb maar betaald en ben weggegaan en heb zojuist even een mailtje gestuurd naar het restaurant :j Wellicht kunnen ze er wat mee.

Edit: Ik zie net dat het restaurantje pas sinds 1 juli open is.. gelijk goed commentaar dan .. :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 00:54

Gelijk de rekening geven is ook al gek.

.
Veulen84 schreef:
Voelde me daar echt heel banketstaaf. Voelde me acuut sneu. Terwijl ik dat gevoel nooit eerder heb gehad.
Ze keken me allebei heel verbijsterd na toen ik vlak langs ze naar buiten liep. Ze weten heus wel waarom ik weg liep.

Ik werk 's zomers op het terras. Daar komen genoeg mensen alleen eten. Niets triests aan, totaal niet. De enige keer dat ik misschien een beetje onhandig reageerde was toen iemand alleen was maar in 1 keer 3 drankjes bestelde. Toen dacht ik dat hij nog meer mensen verwachtte...
Anders vind ik het totaal niet gek. Kijk er ook niet raar van op. Kop op!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 04:05

Leuk om dit topic door te lezen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel graag meer in Nederland uiteten ga, als ik het buitenland gewend ben. Vooral Duitsland is echt keurig.

M'n vriend is barista en we vinden het altijd wel heel leuk om bij de wat duurdere restaurants hun koffiezet technieken te bestuderen. Er staat een apparaat van duizenden euro's, maar niemand weet hoe ze het moeten gebruiken. :') Als er dan ook geen water bij espresso wordt gegeven zijn we ook snel weg..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:51

Wij hadden vrijdag een bruiloft van vrienden van ons en gingen dus 's avonds met de hele groep uit eten. Er was voor meer mensen gereserveerd dan er waren, maar alsnog moesten we zelf tafels en stoelen erbij halen. Het eten was erg lekker, maar erg jammer dat er een half bierglas over mijn vriend heen gemorst werd en de enige reactie: 'Gelukkig geeft bier geen vlekken.' Nee, maar het stinkt wel en het hele pak moet dus weer naar de stomerij en een excuses zou wel op zijn plaats geweest zijn.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:51

Ben zowel vrijdagavond als gisterenavond gaan uit eten, bij beide goede en slechte punten.
Vrijdagavond waren we wat te laat, maar onze tafel (gereserveerd wel) was nog steeds vrij, dat vond ik fijn.
Maar vragen of we al beslist hadden wat we wouden drinken terwijl we nog geen kaart hadden, raar ...
Gelukkig kregen we direct de kaart - als we het vroegen.
De kaart was zo'n geplastificeerd blaadje, en ik vind het dan erg moeilijk om aan te geven dat je klaar bent met kiezen, je kan ze nl niet toeklappen zie je. Kaart was dus ook vrij beperkt, ene kant waren alle dranken, andere gerechten.
Ze kwamen dus ook al vragen wat we te eten wilden, terwijl we nog niet klaar waren met kiezen.
Uiteindelijk gekozen, netjes besteld en dan ... drie kwartier gewacht. Gelukkig was't gezelschap goed :P
Porties waren wel goed groot, vond ik fijn. Alles was ook vers en gloeiend heet, maakt het wachten toch goed.
Idem voor het dessert.

Zaterdag was alles sneller maar de porties ... 1 kipfiletje met een bakje groenten van 6x6. Sja :/
Kan aan mij(n gerecht) gelegen hebben, de mossel-eters hadden echt grote porties en de persoon met ribbetjes had meer ribbetjes dan bord.
De cappucino had slagroom ipv melkschuim, vind ik ook altijd zo jammer.
Maar de tafels verschuiven voor de buggy ging dan weer wel, en de deur toehouden tegen de tocht ook.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:58

@MyWishMax: ik vind op z'n minst dat desbetreffende restaurant aan had mogen bieden om het pak op hun kosten te stomen. Want zoals je zegt, bier gaat onwijs stinken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:03

@Optiwolk: het is juist heel netjes om al te vragen of mensen iets willen drinken terwijl je ze de kaart geeft, dus nog voor ze verder gekeken hebben.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:24

ik vind het wel leuk om alle reacties hier te lezen op de horeca. Werk er zelf ook in en vind het wel leuk om te lezen wat jullie grootste frustraties zijn.
Alleen vraag ik jullie alsjeblieft wel te onthouden dat we mensen zijn, en dat het soms ook gewoon mis kan gaan. Maar het is dan uiteraard wel belangrijk dat het netjes opgelost word! Als ik er niet uitkom, haal ik mijn baas erbij (werkt ook gewoon in de bediening). Dat vind ik wel zo netjes en dan hebben de gasten ook het gevoel dat ze serieus genomen worden.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:44

Wij gaan regelmatig uit eten met onze 3 kinderen (5, 7, 9) in Duitsland net over de grens (we wonen in zuid Limburg) bij een Italiaans 'schnellrestaurant', en dat is ook snel! De kaart is tamelijk uitgebreid voor zo'n soort restaurant en de bediening is prima. We komen daar al sinds de oudste nog geen jaar was, en in den beginne hadden ze geen kinderstoel, nu weet je dat al gelijk als je er regelmatig terugkomen wil, dus nam ik mijn eigen campinghangstoel mee voor onze zoon, zoals meerdere ouders deden die daar kwamen! Na ongeveer 2 jaar hebben ze een eigen stoel gekocht, gewoon zo'n simpele van Ikea, voldoet prima!! (Onze jongste van 5 zit er nog in, het is een klein ventje.)
Overigens gillen en zeuren de kinderen niet, ze spelen wat met de meegebrachte autootjes of kleuren in hun boek..

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:46

Bloodymary schreef:
@Optiwolk: het is juist heel netjes om al te vragen of mensen iets willen drinken terwijl je ze de kaart geeft, dus nog voor ze verder gekeken hebben.

Ja oké, maar dan zou ik -persoonlijk- vragen
"Kan ik uw bestelling al opnemen of kijken jullie graag even naar de kaart?"
zoals ik zelfs als winkelbediende vraag "Kan ik u helpen of kijkt u graag even rond?"
Het kwam nogal dwingend over, en dan vind ik het niet oké.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:46

meestal vragen ze iets als "kan ik alvast iets te drinken voor u brengen" oid...

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 07:53

Ik vind het ook meer dan normaal dat ze al een drankje nemen voordat de kaart komt.
Ze krijgen bij ons namelijk drankje - amuse - kaart - stokbrood :=