Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:21

Jolien87 schreef:
Kan je een taartkarton trouwens meermaals gebruiken?

Volgens mij zit je in het verkeerde topic :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:26

kiki1976 schreef:
WhySoWhite schreef:
Zo werd ik vorige week gebeld dat mensen mijn tinker wel wilde hebben... Ze zouden er meteen aan komen en haar gelijk mee nemen... hmz vreemd, maar goed het kan.. Sta je dan zonder er iemand op komt dagen of afbeld... Niks meer gehoord -O-

Dat gebeurt niet alleen via MP hoor maar ook via Bokt.
1e keer belde (nou ja een sms) ze dan wel netjes af, een half uurtje van te voren. Ze durfde het niet aan om anderhalf uur met een trailer te rijden met mist. Oke kan ik me voorstellen. Ze had geen agenda bij de hand dus zou bellen voor een nieuwe afspraak.
Ze hebben ook een nieuwe afspraak gemaakt.
Dag van te voren nog een sms of we haar nog hadden. Natuurlijk dat was afgesproken dus ga haar dan niet achter hun rug om verkopen.
'Smorgens weer een sms dat ze wegreden. Nu ze moeten nu nog komen. Geen afbericht helemaal niets. En dan hou je een paardje 3 weken al met al gereserveerd voor iemand :(

Nooit doen :=
ik heb altijd aan iedereen doorgegeven die wilde komen kijken bij mijn pony;
zolang hij er staat, staat hij, maar ik houd hem niet bezet.

sterker nog, er waren mensen uit belgie die hem dolgraag wilden hebben, maar hem wel wilden uitproberen. maar ze konden pas 6 dagen later ivm trailer regelen. Of de pony in optie kon? nope.. helaas, daar doe ik niet aan. we duimen maar gewoon dat er niemand komt. goed? Prima, zie ik jullie dan.
dag erna bellen mensen dat ze die dag wilden komen kijken, ( heb trouwens wel netjes terug gekoppeld met belgie ivm eventueel toch eerder kunnen hiervoor) en hebben de pony dus gekocht.
mjah.. mensen uit belgie niet helemaal happy, maar goed.. ik heb geen 100% zekerheid dat ze de pony ook werkelijk nemen als ze komen kijken, en dan zou ik dus andere verkopers zijn misgelopen.

wel altijd open erover blijven hoe de werkwijze is, dat is wel erg belangrijk ;0 maar vasthouden, en zelfs wekenlang? no way :n alleen met 50% vooruit betaling

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:11

Het is idd een risico die je neemt dat weet ik.
Maar als ik zelf intresse heb in een paardje en die staat aan de andere kant van NL dan vind ik dat je als verkoper niet kan verwachten dat ze ala minuut op de stoep staan.
En ik zou zelf ook niet te spreken zijn over een verkoper als dat wanneer je een afspraak hebt staan om te komen kijken de pony tussendoor verkocht werdt.

En misschien maakte het uit dat ze niet per direct weg moest want we hadden er totaal geen haast mee.

Maar uiteindelijk heeft het zo moeten wezen want nu heeft ze een super huisje, en wij er een super lieve tinker merrie voor terug.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:56

had vandaag om 10.30 uur met iemand afgesproken, die is nu nog niet geweest, waardeloos.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:57

Afslaan die handel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:49

Mieke93 schreef:
Jolien87 schreef:
Kan je een taartkarton trouwens meermaals gebruiken?

Volgens mij zit je in het verkeerde topic :')

Oh hahaha, excusez moi!
Ik vond het al zo jammer dat niemand in het bewuste topic reageerde hihi :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:00

kiki1976 schreef:
Het is idd een risico die je neemt dat weet ik.
Maar als ik zelf intresse heb in een paardje en die staat aan de andere kant van NL dan vind ik dat je als verkoper niet kan verwachten dat ze ala minuut op de stoep staan.
En ik zou zelf ook niet te spreken zijn over een verkoper als dat wanneer je een afspraak hebt staan om te komen kijken de pony tussendoor verkocht werdt.

En misschien maakte het uit dat ze niet per direct weg moest want we hadden er totaal geen haast mee.

Maar uiteindelijk heeft het zo moeten wezen want nu heeft ze een super huisje, en wij er een super lieve tinker merrie voor terug.

vaak blijkt later dat het inderdaad maar goed was ook zoals je gehandeld hebt :j

ikzelf heb trouwens in die periode zelf 2 maal honderden kilometers afgelegd om pony's te gaan bekijken, MET trailer mee.
Beide niets geworden, maar zelfe systeem, als ze er staan, prima, en anders zijn ze weg.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:39

Ik heb trouwens niks meer gehoord op biedingen op mijn camera lens.
Inmiddels opnieuw er op gezet en diverse mensen die een leuk bedrag boden gemaild. Reageerde er wel 1 terug, maar die zou dan vandaag langs willen komen, maar niks meer van gehoord.
Zolang ik hem niet verkoop, ligt ie gelukkig ook niet in de weg. Kan hem mooi met de camera zelf uitlenen ;)

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:03

Ja, sorry ik heb mijn bericht wat ingekort haha anders was het zoveel om te lezen.

Maar toen zei begon met haar verzend kosten, heb ik gevraagd waarom? Ze kunnen toch in 1 envelop en ze gaan naar het zelfde adres.
Toen stuurde ze steeds €28,- JA of NEE?

Nou ik verteld dat me dat echt te ver ging en ik totaal niet snapte waarom ze zoveel verzend kosten vroeg.
De reden uit eindelijk was dat ze er ook aan moest verdienen.
Ik stuurde dat ze dat al deed met de prijs zelf, maar als ze nog meer wil verdienen had ze dr vraagprijs hoger moeten zetten.

Nou weer een paar keer heen en weer gemaild. Uit eindelijk heb ik haar gezegd dat ze dan zo redelijk moet zijn en het in haar advertentie moet zetten. 'ik ga je oplichten met mijn verzend kosten' (Sorry ik kookte haha)

Maar je geloofd het niet, ik keek savonds naar de advertentie en ze had inderdaad een verhaal erbij gezet.
Het kwam erop neer dat ze €2,- verzend kosten vroeg per donald duck. Ook als ze naar 1 adres gaan.

Toen heb ik via een ander mail adres gestuurd dat ik zeker interesse had in de duckjes maar dat ik haar verzend kosten niet begreep.
Toen heeft ze dat uit gelegd.
Ik stuurde: Oke, maar sorry dat word me te duur. Succes met de verkoop.

En tjakaa! Toen had ik de duckjes met €2,- verzend kosten.

Nu is het verhaal nog steeds samen gevat maar wel iets duidelijk denk ik haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 10:11

Tijdje geleden had ik een eethoek te koop. Na veel heen en weer mailen hadden de mensen die kwamen kijken eindelijk een datum en tijd aangegeven dat ze konden (want meestal konden ze niet). Ze zouden op een zaterdagochtend langskomen. Wij speciaal de hele ochtend in huis gebleven (wat zeg ik tot 15.00 uur gewacht). Maar nee hoor, niks. Dus wij die kijkers bellen waarom ze niet gekomen waren. Kregen we te horen dat ze wel geweest waren maar dat wij niet thuis waren. Yeah right. 8)7

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:41

Ah, dat heb ik ook een keer gehad, bleken ze bij het verkeerde huis te zijn geweest, de tomtom geeft het verkeerd aan. Bij mij belden ze zelf op en zijn het alsnog komen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:17

Dat vroegen wij inderdaad ook, of ze wel bij het goede huis waren geweest (al is er maar 1 straat die zo heet in dit dorp, en het dorp zelf heeft ook al niet een naam die je ergens anders mee kan verwarren). Maar we kregen een ontwijkend antwoord.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:21

ik denk dat ze niet zijn geweest :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:31

Ik weet het wel zeker. ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:36

Anne_mieke88 schreef:
JessAndHope schreef:
Hm.. die persoon die eerst onder rembours zou sturen maar daarna niet meer.... niet netjes :n Ik zou ook uit mn plaat zijn gegaan. Dan had je maar geen ja moeten zeggen, ongeacht hoe lang je je al netjes gedraagd. Ik handel zo ontzettend veel op marktplaats, in echt vanalles, dat ik niet eens iets stoms WIL doen. Uiteindelijk leverd dat altijd gezeik op en dat is slecht voor de zaken. Afspraak is afspraak... en ja, ik heb ook écht wel gehad dat ik 2 dagen later het product voor 2x de prijs had kunnen verkopen, maarja.... afspraak is afspraak.

Onderlaatst een advertentie op marktplaats. Nagelsetje incl. UV-lamp (nieuw) voor 20 euro. Nu ben ik een beetje aan het hannessen met nagellakken enzo, dus leek me een leuk prijsje om het voor uit te proberen. Dus ik gezegd dat ik interesse had, maar alleen als alles compleet was en werkend was. Nouja... dit was het geval en mevrouw gaf nog even aan dat alles bij elkaar toch al snel 130 euro had gekost, nieuw.
5 minuten daarna een nieuwe mail. Dat ze toch maar vond dat ik meer moest betalen, want het was eigenlijk wel erg goedkoop. Want ja, ze had 20 in de advertentie staan, maar ze moest en zou er minimaal 25 euro voor krijgen om uiteindelijk af te sluiten met 'voor onder de 30 gaat het niet weg'.

Ik netjes een mailtje teruggestuurd dat je simpelweg niet ineens kan beslissen dat de prijs maar even omhoog gaat. Dat had je van te voren moeten bedenken. Gezegd dat ik nog steeds interesse had, maar alleen voor die 20 euro. Nou... naar veel wikken en wegen is ze dan toch maar akkoord gegaan...

Echt, sommige mensen :n

Agjoh ik ken die persoon toch niet en verkocht is pas als ik mijn geld heb... En die zie ik toch niet meer :D

Tsja... lekker boeiend of je de persoon wel of niet kent? Ik ken niemand die mijn spullen via marktplaats verkoopt... lekker makkelijk om dan te zeggen 'ach, zie ze toch niet meer, dus vind het wel best'. Dat heet iemand blij maken met een dooie mus.
Zeg dan gewoon gelijk dat je niet onder rembours verkoopt :?

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:37

Ik ben via marktplaats opgelicht en gechanteerd! Dit is een zeer wijze les die ik heb geleerd als ondernemer om met dit soort uitbuiters niet in zee te gaan, ik ben er inmiddels meerdere tegengekomen. Maar nu weet ik ze wel te herkennen!

Een paar jaar geleden heb ik mijn services als webdesigner op marktplaats gezet, ik studeerde fulltime en had enorme geldzorgen. Niet geschoten is altijd mis toch? Dus ik zette daar mijn contactgegevens en website neer.

Vervolgens kreeg ik een reactie van een man die zichzelf helemaal het einde vond. Ik moest vage contracten tekenen en zelfs een geheimhoudingsplicht ondertekenen. Nouja prima, ik zou zeer uitgebreide website ontwerpen voor 400,-... het was een soort 'hyves/marktplaats' waar je punten moest kopen, en van die punten kon je dingen/diensten op deze website kopen. Ze konden niet terug ingeruild worden voor normaal geld (oftewel: 'al het geld is van mij!') Een heel hebberig mannetje, maar ook zeer handtastelijk.

Enfin, na een paar weken werd ik ernstig ziek en haalde ik een deadline niet. Ik gaf dit netjes aan en gaf aan dat ik zo snel mogelijk weer aan de slag zou gaan zodra ik weer op de been was. En direct "DIT KAN NIET! WAT ONPROFESSIONEEL! IK HAAL DE HELFT VAN DE PRIJS ER AF!" Nouja schijt dan, ik had inderdaad vertraging en ik had het geld heel hard nodig, dus vooruit voor deze ene keer. Elke week kwam hij weer langs en had hij weer iets te mauwen, ik deed gewoon netjes wat hij zei... maar steeds begon meneer weer te preken over mijn 'professionele' houding waardoor er steeds meer van de prijs af ging. Ook wilde hij steeds minder betalen 'omdat ik maar een studentje was'. Op een gegeven moment kwamen we op een punt dat hij me geen geld meer betaalde, maarrrr 'punten' op zijn website. Toen heb ik de knoop doorgehakt en gezegd dat hij maar lekker ergens anders iemand ging uitbuiten.

Vervolgens gebeurde dit: Hij bedreigde me met een rechtzaak! 'Ik heb tijd in jou gestoken, en dat kostte me geld!' Ik kreeg toen een mailtje van een advocaat met allerlei bezwaren. Ik was als 17 jarig studentje de boom in geblaft. Hij eiste de bestanden die ik had gemaakt, GRATIS! Ik was het er totaal niet mee eens en maakte de bestanden onbruikbaar, maar verstuurde ze toch uit angst voor nog meer geldzorgen. Het bedrijf is nooit wat geworden, maar staat wel overal geregistreerd wat het enorm verleidelijk maakt om 'oplichter' neer te zetten als feedback.

Ik kwam hem na een paar maanden tegen op het station in Boxtel. Ik had oordopjes in en hoorde hem niet, vervolgens kwam hij achter me aan gerend en pakte me stevig vast! Begon een heel verhaal te banketstaaf hoe succesvol hij wel niet was, en liep mee naar huis. Hij zei toen 'Tja, mijn vader heeft kanker... dus gezondheid gaat nu voorop!" Lat me niet lachen, hij vertelde mij toendertijd dat ik door moest werken ook al lag ik te creperen in het ziekenhuis.

Ook belde hij een paar maanden geleden nog dat hij 'een supergeweldige opdracht!' voor mij had, en dat ik dit aanbod echt niet kon afslaan bla bla bla. Vervolgens viel mijn telefoon uit, waarop hij natuurlijk boos. Hij belde mijn vriend 'Wat is dit nou weer voor onprofessioneel gedrag?" Toen schold mijn vriend hem de huid vol en wat voor een walgelijk persoon hij hem wel niet vond, sindsdien nooit meer iets van gehoord.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:51

Dingen via bokt horen hier niet besproken te worden, daarvoor kun je een mod inschakelen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:55

Op bokt hebt we toch ook een marktplaats dus waarom niet? Ze noemt geen namen etc.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 12:06

Het gaat hier echt over marktplaats, en niet de boktmarkt.
Al eerder in de topic is dat gemeld.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:20

HTM schreef:
Dingen via bokt horen hier niet besproken te worden, daarvoor kun je een mod inschakelen.

Moderatoropmerking:
Dat klopt, daarom heb ik bovenstaande post verwijderd. Dit topic is bedoeld voor het bespreken van zaken op Marktplaats, heb je problemen (gehad) met een bokker via de Markt neem dan even contact op met de bezwaarcommissie.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:23

Weljaa.... mevrouwtje denkt mij even te betichten van 'misleiding' als ik mijn borstpomp voor 100,00 euro aanbied terwijl dat ding bijna 400,00 euro heeft gekost en ik er bij zet dat hij scherp geprijst is.... 'Dat is geen scherpe prijs dus je misleid mensen!'....

Ja hoor... daahaaaag :evaw: (mevrouw bood zelf een 10tje |o heb tussen neus en lippen door laten ontvallen dat er mensen zijn die voor een duppie op de eerste rij willen zitten :n )

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:35

Ik verkoop een hackamore (neusriem met kleine scharen), eentje van betere kwaliteit en evt. met bontje voor onder de kin (mattes). Had mij in de 40 euro gekost plus dat bontje nog. Was net twee keer gebruikt om te testen, eigenlijk nieuw dus.
Krijg ik een bod van 25,-, dus ik mail dat ik hem voor 30 wegdoe (in gedachte houdend dat ze iets lager terug ging bieden), kreeg ik ik een tegenbod van 27,50 voor de hack, bontje, hoofdstel (???), teugels (??), inclusief verzenden. 8)7
Heb haar gezegt dat ze het maar bij iemand anders moest kopen.

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:54

Pentax: dat vind ik nog niet zo'n lage prijs eigenlijk :?

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:58

wel als je alleen je hackamore te koop hebt en niet een heel hoofdstel:P

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:06

@mieke zie het alsof je een bit verkoop en een minimumbod krijgt maar dan wel met een compleet hoofdstel (die je niet eens verkoopt) erbij, accesoires en ook nog inclusief bijna 7 euro verzendkosten. En dat allemaal voor dat minimumbod van alleen het bit.
Zie uberhaupt maar eens alleen een leuk hoofdstelletje voor die prijs te vinden toch?