Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:50

Ik heb laatst ook iets gekocht op Marktplaats, waar ik al heel lang naar op zoek was. Beetje naief geweest, maar ging niet om een wereldschokkend bedrag dus heb gewoon geld overgemaakt. En kreeg keurig de Track en Tracecode en mijn pakketje werd eerder dan ik had verwacht keurig thuis bezorgd. En thuis kreeg ik nog de beste verrassing. Ding bleek in zo goed als nieuwstaat te zijn, helemaal compleet, alles inclusief de snoeren, boekjes en het garantiebewijs erbij en dat voor een fractie van wat het in de winkel gekost zou hebben. Was wel iets gebruikt, zitten paar ieniemienie krasjes op (niet zo vreemd op een voetpedaal) en de doos was wat provisorisch (maar wel grondig) dichtgeplakt. Was een heel jong jochie dat het verkocht heeft, die had blijkbaar geen idee wat ie ervoor kon vragen, en dat ie voor dit ding in deze staat zo 300 euro meer had kunnen vangen. En ouders die er blijkbaar ook geen idee van hadden, betaling ging via rekening van de ouders.

Maar ik heb vaker geluk. Ook al eens een jas die ik dacht 2e hands te kopen, ook voor een tweedehands prijs. Bleek ook nog nieuw in de verpakking te zitten en gaat inmiddels al 4 jaar mee. Voor vriendlief een Iphone, ook voor een prikkie en in prima staat, inclusief de toebehoren en doosje.

Ik denk dat ik gewoon heel erg veel geluk heb met m'n aankopen. Verkopen doe ik niet aan, weet dat ik daar te chaotisch voor ben. Vergeet gegarandeerd een pakketje bij het postkantoor af te leveren, vergeet T&T-codes door te sturen en dat soort grappen, zou niet erg netjes zijn als verkoper dus. Dingen die ik kwijt wil geef ik meestal weg, of gooi ze gewoon weg. Ben geen goede handelaar.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:29

jeetje dat is geluk hebben!

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:48

2005 schreef:
Op het moment wordt er heel veel opgelicht via marktplaats. Ik ben zelf ook opgelicht, terwijl ik alles altijd check. Ze gebruiken steeds andere mail en ip adressen. Wat mij opvalt is dat heel weinig mensen de moeite nemen om aangifte te doen. Melding maken kan je altijd, voor internetoplichting is dat heel makkelijk vanuit huis te doen. Als je melding maakt, gaat er automatisch een bericht naar marktplaats zodat de account geblokkeerd kan en er niet nog meer mensen de dupe worden van oplichting.
Verder krijg ik zelf heel veel mails of ze eerst de helft mogen betalen (nee). Ook heel veel zielige ik ben jong en heb geen geld e-mails.

Ik ben een tijdje geleden opgelicht via mp, ik heb hun ook meerdere keren gemailt.
nooit meer wat van gehoord.
ik ben dan ook erg benieuwd waar je die melding kunt doen.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:14

afgelopen week weer een positiefe verkoop en koop actie!
Zadel is keurig opgehaald en betaald, en Woensdagaaf geld over gemaakt voor 2dehands merk skeelers voor een prikkie, vanochtend ontvangen, en nog in perfecte staat! Ik vind Marktplaats reuzefijn!

Helaas ook heel veel mailtjes dat ze dan een vraag hebben, die ik beantwoord, en dan nooit meer antwoord krijg, dat beging ondertussen te wennen, ik ga er ook niet achteraan, zonde van mijn tijd.

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:52

Mijn ouders hebben een jaar geleden de caravan verkocht.
Was eigenlijk nog in best goede staat, had wel nieuwe banden nodig en er was 1 klink van een van de kastjes los gekomen (kan er gewoon weer worden opgeschroeft)

2 weken later krijgen wij een rekening voor nieuwe banden en nieuwe kastjes.

Een email terug gestuurd dat ze de caravan zo hebben gekocht en dat wij hier niet voor gaan betalen.
We verkochten dat ding nog goedkoop ook. Ze zijn 4x wezen kijken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:43

Mijn god, sommige mensen durven wel zeg... :?
Groot gelijk dat jullie daar niet in trappen!

Marije87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:22

Ik ben nu ook dingen op Marktplaats aan het verkopen en ik vind het maar irritant. Ik heb een richtprijs in mijn advertentie gezet (maar 'bieden mag'), en dan gaan mensen 1/3 bieden van de prijs die ik vraag.

Of ze bieden belachelijk laag. Stuur ik een mailtje terug met daarin mijn richtprijs (die óók al in mijn advertentie staat!), antwoorden ze met 'maar bij de Leen Bakker kost een vergelijkbaar product zo- en zoveel'. Mijn product kwam daar niet vandaan en ik had er ook nog net nieuwe lampjes in gedaan á een flink bedrag (goed, het gaat dus om een lamp :P ). Heb teruggemaild dat ie de lamp dan maar bij de Leen Bakker moet gaan kopen :).

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:25

@ Dromen: Haha, je kunt het proberen hè :P. Goed dat jullie dat niet gedaan hebben!!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:32

Mijn kinderwagen staat te koop heb biedingen gehad van 450 en 440 en daar vervolgens nooit meer wat op gehoord :(

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:34

Ik kreeg op mijn oude racefiets ook biedingen van €160,-, ik helemaal blij, laten die mensen gewoon helemaal niks meer horen. Nu is ie gelukkig verkocht (voor de helft) :). Er zitten ook wel normale mensen tussen gelukkig :P

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:52

2005 schreef:
Op het moment wordt er heel veel opgelicht via marktplaats. Ik ben zelf ook opgelicht, terwijl ik alles altijd check. Ze gebruiken steeds andere mail en ip adressen. Wat mij opvalt is dat heel weinig mensen de moeite nemen om aangifte te doen. Melding maken kan je altijd, voor internetoplichting is dat heel makkelijk vanuit huis te doen. Als je melding maakt, gaat er automatisch een bericht naar marktplaats zodat de account geblokkeerd kan en er niet nog meer mensen de dupe worden van oplichting.
Verder krijg ik zelf heel veel mails of ze eerst de helft mogen betalen (nee). Ook heel veel zielige ik ben jong en heb geen geld e-mails.

Mijn zus doet dat wel altijd zo..
ten slotte maak jij ook geld over en dan maar hope dat het opgestuurd word.
Dus ja, dan komt het vertrouwen wel van beide kanten.
Maarja, je moet dan natuurlijk weer niet hebben dat het andere deel van het geld niet komt.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:55

Marije87 schreef:
Ik ben nu ook dingen op Marktplaats aan het verkopen en ik vind het maar irritant. Ik heb een richtprijs in mijn advertentie gezet (maar 'bieden mag'), en dan gaan mensen 1/3 bieden van de prijs die ik vraag.

Of ze bieden belachelijk laag. Stuur ik een mailtje terug met daarin mijn richtprijs (die óók al in mijn advertentie staat!), antwoorden ze met 'maar bij de Leen Bakker kost een vergelijkbaar product zo- en zoveel'. Mijn product kwam daar niet vandaan en ik had er ook nog net nieuwe lampjes in gedaan á een flink bedrag (goed, het gaat dus om een lamp :P ). Heb teruggemaild dat ie de lamp dan maar bij de Leen Bakker moet gaan kopen :).

haha, dat zeg ik ook altijd.
Had een keer met een complete hamsterkooi incl. toebehoren. nog als nieuw.
Die gene wilde er maar de helft voor geven, dus ik zo, ja daar gaat hij echt niet voor weg.
Ja, maar op marktplaats staan er ook veel voor die prijs, nou simpel, koop je die toch :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:03

Ik moet zeggen dat mijn meeste ervaringen met marktplaats positiever zijn dan met Bokt.
Via bokt laten mensen vaker niks meer horen dan via mp.
Heb het daar maar 1 of 2 keer gehad, via Bokt is het bijna wekelijkse kost.
Of net zoals vorige week, maak een afspraak met een bokker aan de andere kant van het land om een zadel te gaan halen.
Helemaal prima, zadel had 1 mankementje dus om een duidelijke detailfoto gevraagd zodat ik die alvast naar de zadelmaker kon sturen.
Bleef even stil, krijg paar dagen later pb dat ze het doodleuk aan iemand anders verkocht heeft terwijl onze afspraak al stond. Nee dat is aardig.....

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:10

Dromen schreef:
Mijn ouders hebben een jaar geleden de caravan verkocht.
Was eigenlijk nog in best goede staat, had wel nieuwe banden nodig en er was 1 klink van een van de kastjes los gekomen (kan er gewoon weer worden opgeschroeft)

2 weken later krijgen wij een rekening voor nieuwe banden en nieuwe kastjes.

Een email terug gestuurd dat ze de caravan zo hebben gekocht en dat wij hier niet voor gaan betalen.
We verkochten dat ding nog goedkoop ook. Ze zijn 4x wezen kijken.

dat is echt te dom voor woorden :')

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:16

joyce_eddy schreef:
zo had ik wat op bokt...
Heb een thorowgood boom te koop staan. deze liep niet erg hard maar ineens zijn er 2 mensen die het willen hebben. de ene moest worden verzonden in nederland en bood mijn overigens meer. de andere moest naar belgie en bood minder. Ik koos dus voor in nederland en zij maakte mij het geld over.
naar het meisje uit belgie gestuurd dat hij verkocht was, zegt ze terug: wel erg vreemd ofniet, hij staat er al vanaf juni op en nu ineens is hij verkocht??

waarom zou je liegen over iets, wat je verkocht hebt?
rare reachtie :+

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:18

Silence schreef:
Ik moet zeggen dat mijn meeste ervaringen met marktplaats positiever zijn dan met Bokt.
Via bokt laten mensen vaker niks meer horen dan via mp.
Heb het daar maar 1 of 2 keer gehad, via Bokt is het bijna wekelijkse kost.
Of net zoals vorige week, maak een afspraak met een bokker aan de andere kant van het land om een zadel te gaan halen.
Helemaal prima, zadel had 1 mankementje dus om een duidelijke detailfoto gevraagd zodat ik die alvast naar de zadelmaker kon sturen.
Bleef even stil, krijg paar dagen later pb dat ze het doodleuk aan iemand anders verkocht heeft terwijl onze afspraak al stond. Nee dat is aardig.....

opzich vind ik dat nog wel begrijpelijk, maar wel erg vervelend.
Ik hield eerst ook altijd alles vast,
maar had echt steeds vaker, dat ze dan dood leuk niets meer van zich lieten horen.
Ik had inmiddels wel de advertentie al een paar dagen gereserveerd staan,
en andere kopers afgewezen.
Nu gaat het gewoon door naar de volgende geintresseerde.
Heb wel een keer gehad dat ik 2 dagen later nog geld van iemand kreeg,
maar had het inmiddels al verkocht aan iemand ander.
Heb netjes gemaild en het geld weer terug gestort :)
tja.. ik wil graag verkopen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:20

Uhm, nou het lijkt me niet echt vasthouden als de afspraak op Dinsdagavond gemaakt wordt om Zaterdagochtend te komen aangezien het aan de andere kant van het land was en ik op Vrijdagochtend dat mailtje kreeg dat het weg was. Dus die ene dag had ook weinig uitgemaakt lijkt me ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:30

Silence wat vervelend!
ik vind dat soort dingen ook echt super irritant en vooral gemeen!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:39

Bij mij is het ook wie het eerst komt, het eerst maalt. Ik heb te vaak artikelen vastgehouden, afspraken gemaakt, mensen die niet komen opdagen of op het laatste moment afzeggen. Als er dus een lange tijd zit tussen de afspraak maken en de daadwerkelijke afspraak vermeld ik er wel bij dat wanneer een ander er interesse in heeft ik het verkoop

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:40

Zo hadden wij onze 1,5 jarige ruin op MP staan.
Krijg ik een mail, met een bod van 100 euro.
Dus al een beetje lichtelijk geirriteerd heb ik haar maar een redelijk aardige mail teruggestuurd dat ze voor
dat geld beter naar een shetlander kon gaan kijken.
Krijg ik een mail terug met alleen maar huilende smiley's....

tja.....euhh.....sorry hoor.... :o

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:40

Ja dat was het zeker.
Ook omdat ik natuurlijk een planning maak i.v.m de afstand die we moesten rijden enz.
Maarja, zegt me weer genoeg voor de volgende keer he als ik van betreffende bokker weer wat te koop zie staan.

Moet zeggen dat ik zulke dingen via marktplaats gewoon niet meemaak.
Maar das misschien de mentaliteit in onze regio, geen flauw idee haha.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:51

Silence , Heb het ook gehad, met een boomlooszadel , een bokker wilde perse alleen de pad. ( zij ging op vakantie en zou na de vakantie contact opnemen) boomlooszadel verkocht ( zonder pad , want die had ik aan de vakantiebokker beloofd) na haar vakantie contact opgenomen....... Gevalletje van sorry maar ik heb al een andere kunnen kopen........

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:52

Ja dat zijn rotsituaties inderdaad.
Maar nu gaat iedereen er al standaard vanuit dat iets niet vastgehouden kan worden omdat er toch nooit iemand komt opdagen.
Dan moet diegene gewoon zeggen vandaag of morgen ophalen en niet eerst akkoord gaan met een afhaalafspraak.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:56

Als ik met iemand afspreek dat die komt, dan hou ik het product ook voor die persoon vast.
Vind het echt niet netjes om het aan een ander te verkopen, en snap ook echt niet waarom mensen soms niet 1 dagje kunnen wachten.
Daarnaast vind ik het ook super asociaal als mensen niet komen opdagen op een afspraak, en niet eens het fatsoen hebben om dat te bellen of smsen.
Nee, dan krijg je een mailtje op het afgesproken tijdstip dat ze het niet gaan redden, sorry hoor, maar dat weet je een uur eerder ook.

Of super lage biedingen.
Op nieuwe broeken van ruim 70 euro wordt dan 10 euro geboden.
Laatst ook een zadeltje op MP vraagprijs staat erbij, wordt de vraagprijs geboden.
Ik een mail gestuurd, voor dat geld mag die gewoon weg.
Hoor je niks meer van die mensen.
Ik snap dr helemaal niks van, sowieso al niet waarom mensen de vraagprijs gaan bieden.

@ nientje78 zal vast wel een 12 jarig penny meisje zijn geweest die al zoooo lang over een eigen paard droomt :)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:58

Nee hoor ik blijf als mensen een afspraak maken , dit gewoon volgen, merendeel van de dingen gaan goed.
En die uitzondering die zo met de dingen omgaat heeft voorzichzelf een probleem