Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
2005 schreef:Op het moment wordt er heel veel opgelicht via marktplaats. Ik ben zelf ook opgelicht, terwijl ik alles altijd check. Ze gebruiken steeds andere mail en ip adressen. Wat mij opvalt is dat heel weinig mensen de moeite nemen om aangifte te doen. Melding maken kan je altijd, voor internetoplichting is dat heel makkelijk vanuit huis te doen. Als je melding maakt, gaat er automatisch een bericht naar marktplaats zodat de account geblokkeerd kan en er niet nog meer mensen de dupe worden van oplichting.
Verder krijg ik zelf heel veel mails of ze eerst de helft mogen betalen (nee). Ook heel veel zielige ik ben jong en heb geen geld e-mails.
2005 schreef:Op het moment wordt er heel veel opgelicht via marktplaats. Ik ben zelf ook opgelicht, terwijl ik alles altijd check. Ze gebruiken steeds andere mail en ip adressen. Wat mij opvalt is dat heel weinig mensen de moeite nemen om aangifte te doen. Melding maken kan je altijd, voor internetoplichting is dat heel makkelijk vanuit huis te doen. Als je melding maakt, gaat er automatisch een bericht naar marktplaats zodat de account geblokkeerd kan en er niet nog meer mensen de dupe worden van oplichting.
Verder krijg ik zelf heel veel mails of ze eerst de helft mogen betalen (nee). Ook heel veel zielige ik ben jong en heb geen geld e-mails.
Marije87 schreef:Ik ben nu ook dingen op Marktplaats aan het verkopen en ik vind het maar irritant. Ik heb een richtprijs in mijn advertentie gezet (maar 'bieden mag'), en dan gaan mensen 1/3 bieden van de prijs die ik vraag.
Of ze bieden belachelijk laag. Stuur ik een mailtje terug met daarin mijn richtprijs (die óók al in mijn advertentie staat!), antwoorden ze met 'maar bij de Leen Bakker kost een vergelijkbaar product zo- en zoveel'. Mijn product kwam daar niet vandaan en ik had er ook nog net nieuwe lampjes in gedaan á een flink bedrag (goed, het gaat dus om een lamp). Heb teruggemaild dat ie de lamp dan maar bij de Leen Bakker moet gaan kopen
.
Dromen schreef:Mijn ouders hebben een jaar geleden de caravan verkocht.
Was eigenlijk nog in best goede staat, had wel nieuwe banden nodig en er was 1 klink van een van de kastjes los gekomen (kan er gewoon weer worden opgeschroeft)
2 weken later krijgen wij een rekening voor nieuwe banden en nieuwe kastjes.
Een email terug gestuurd dat ze de caravan zo hebben gekocht en dat wij hier niet voor gaan betalen.
We verkochten dat ding nog goedkoop ook. Ze zijn 4x wezen kijken.
joyce_eddy schreef:zo had ik wat op bokt...
Heb een thorowgood boom te koop staan. deze liep niet erg hard maar ineens zijn er 2 mensen die het willen hebben. de ene moest worden verzonden in nederland en bood mijn overigens meer. de andere moest naar belgie en bood minder. Ik koos dus voor in nederland en zij maakte mij het geld over.
naar het meisje uit belgie gestuurd dat hij verkocht was, zegt ze terug: wel erg vreemd ofniet, hij staat er al vanaf juni op en nu ineens is hij verkocht??
Silence schreef:Ik moet zeggen dat mijn meeste ervaringen met marktplaats positiever zijn dan met Bokt.
Via bokt laten mensen vaker niks meer horen dan via mp.
Heb het daar maar 1 of 2 keer gehad, via Bokt is het bijna wekelijkse kost.
Of net zoals vorige week, maak een afspraak met een bokker aan de andere kant van het land om een zadel te gaan halen.
Helemaal prima, zadel had 1 mankementje dus om een duidelijke detailfoto gevraagd zodat ik die alvast naar de zadelmaker kon sturen.
Bleef even stil, krijg paar dagen later pb dat ze het doodleuk aan iemand anders verkocht heeft terwijl onze afspraak al stond. Nee dat is aardig.....