Girlgamer schreef:Mijn maag draait niet snel om, niet van dode, halve dieren, poep enz. Maar vorig jaar hielpen we onze buurman om een koe te vangen die moest kalven. Koe was al een paar uur bezig, maar toen het tijd was haar binnen te halen was ze niet te vangen. Ze ging helemaal door het lint. Na een hels uur de koe te pakken gekregen, vast gezet. Kalf was al dood, maar moest er natuurlijk af. Geen poten te vinden, alleen een hoofd. Dan maar een touw om de kop, want hij was toch al dood. Kalf kwam er met heel veel moeite af, maar dat touw om de nek ging steeds strakker zitten en stropte de nek helemaal op. Uiteindelijk had de nek op de plek waar het touw zat nog maar een doorsnede van 5 cm en bungelde "vrolijk" uit de koe. Ik dacht echt dat de kop er ieder moment af zou komen. En dat alles ging gepaard met een ongelovelijk stank. Het kalf bleek achteraf al een paar dagen dood te zijn....
Ik ben in slachthuizen geweest en zelfs bij de distructor, maar dit. Blegh!
Als dierenarts moet je soms het kalf IN de koe in stukken zagen, als het te groot is, maar wel al dood. Dan kan het niet heel door de geboortegang dus dan maar in delen. Het leren daarvan was... nou ja luguber.