Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:24

ow haha, ja dan is het een ander verhaal :P

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:33

maybe wel ja ze waren pas rond half 6 stil,
Ik ben benieuwd of mijn ouders er ook last van haddenXD

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:05

Net zo asociaal als de familie van mijn huisgenootje die de hele avond op bezoek komen om alleen maar herrie te maken en mij wakker te houden omdat ik OOIT een keer ruzie met haar had...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:04

randyLOVER schreef:
vandaag nog op mijn werk in de supermarkt een moeder met 5 kinderen. De appelflappen waren in de reclame dus hatzee moeder pakt 3 dozen en opent er alvast 1 en gaat lekker uitdelen aan haar kinderen en neemt zelf ook vrolijk een appelflap al 'vretend' de winkel door.. ik vind dat echt zeer aso.. :=

Ik snap niet zo goed wat hier nou zo storend aan is.. ze betaalt er toch gewoon voor? Ik heb ook wel eens toen ik klein was van m'n moeder alvast een krentenbol gekregen die we in de winkel aan het kopen waren omdat ik de hele dag nog niet gegeten had. Aangezien ze het ook gewoon afrekent vind ik het niet echt asociaal. Als iemand iets opent en het dan weer teruglegt is het een ander verhaal natuurlijk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:02

tja, je kunt natuurlijk ook gewoon even wachten tot je hebt afgerekend, tenslotte zijn ze dan pas 'van jou'.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:09

Ook kinderen moeten leren wachten...

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:31

En die 5/10 minuutjes tot je de winkel uit bent kun je best nog even volhouden. Vind iets opeten in de winkel niet asociaal (als je gewoon betaald natuurlijk) want ik heb er geen last van als andere mensen dat doen maar ik vind het wel ontzettend raar.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 00:07

JessAndHope schreef:
Yellowcab schreef:

Ik vind dat echt niet heel veel frisser dan met schoenen eigenlijk.

Ik weet niet wat jij met je voeten/sokken doet :+ Maar die van mij zijn gewoon schoon hoor :j

weet niet hoor, maar als iemand zn schoenen uitdoet in het openbaar, betekent dat dan niet meestal gewoon dat diegene warme (=zweet) voeten had? :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:56

Kinke schreef:
tja, je kunt natuurlijk ook gewoon even wachten tot je hebt afgerekend, tenslotte zijn ze dan pas 'van jou'.

Ik zou het ook nooit doen hoor!! Maar in een restaurant eet je ook eerst, voordat je betaald.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:05

Jaa dat is ook wel weer zo maar in de winkel is het.toch.anders

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:10

Liep vrijdag in de stad en ja hoor weer zo'n leuk GSM gesprek op zeeeeer luide toon. Deze keer over iemand die te laat kwam op zijn werk en af en toe (nog) dronken op zijn werk verscheen. "Ja ik ga 'm nu hard aanpakken, 't is maar dat je het weet."

Dus 2 ergernissen:
dit soort dingen bespreek je niet zo dat de hele straat mee moet genieten
dronken op je werk verschijnen.... dat doe je toch niet!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:16

peacehorses schreef:
Ik snap niet zo goed wat hier nou zo storend aan is.. ze betaalt er toch gewoon voor? Ik heb ook wel eens toen ik klein was van m'n moeder alvast een krentenbol gekregen die we in de winkel aan het kopen waren omdat ik de hele dag nog niet gegeten had. Aangezien ze het ook gewoon afrekent vind ik het niet echt asociaal. Als iemand iets opent en het dan weer teruglegt is het een ander verhaal natuurlijk.

Ik heb in sommige winkels wel eens bordjes zien hangen dat als je zoiets doet, dat dan je diefstal pleegt. En daar ben ik mee eens. Winkels zijn geen restaurants.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:26

peacehorses schreef:
randyLOVER schreef:
vandaag nog op mijn werk in de supermarkt een moeder met 5 kinderen. De appelflappen waren in de reclame dus hatzee moeder pakt 3 dozen en opent er alvast 1 en gaat lekker uitdelen aan haar kinderen en neemt zelf ook vrolijk een appelflap al 'vretend' de winkel door.. ik vind dat echt zeer aso.. :=

Ik vind dat anders ook behoorlijk aso hoor. Netjes wachten tot het echt van jou is. Anders zou je het lege bakje ook terug kunnen leggen. Bij wijze van. Als ik dat zie, erger ik me er ook aan.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:31

ik heb het ook wel eens gedaan hoor..
heb last van hypo's (te laag suiker) en voelde me helemaal naar worden.
dus ben de winkel ingerend, flesje cola gepakt en leeggedronken.
daarna uiteraard wel netjes afgerekend :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:37

Ik zie dit topic nu pas, dus als deze al is voorbijgekomen:

Wat ik echt asociaal vind:
- ambulancepersoneel bedreigen of mishandelen terwijl ze iemands leven proberen te redden (hoe vaak hoor je dat de laatste tijd wel niet).
- in hetzelfde rijtje: familie/vrienden van patient, die de arts in het ZH bedreigen als deze in hun ogen deze zijn werk niet goed en/of snel genoeg doet.
- uitkering ontvangen terwijl je gewoon (zwart) werkt, of helemaal niet werkt en dit wel zou kunnen (nu begeef ik me op glad ijs, want ik weet hoe gevoelig dit onderwerp op Bokt is, maar ik heb het nu over mensen die echt letterlijk zeggen: 'Waarom gaan werken als ik ook van m'n uitkering kan leven?').

Minder asociaal, maar meer dat ik me erger dat dit zelfs vanzelfsprekend is geworden:
- sigarettenpeuken uit het autoraam gooien, op de stoep gooien. Of gewoon je hele asbak uit het autoraam legen.
- niet opstaan voor ouderen en zwangeren in het OV.
- dubbel parkeren.
- hond laten schijten op een grasveldje waar kinderen spelen en met koeienletters op een bordje staat dat hier je hond niet mag worden uitgelaten. Hondenpoep op de stoep laten liggen, vind ik ook aso.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:22

Nou ik gooi het ineenkeer. Het meest asociale gedrag is:

Het respectloos omgaan met elkaar.
Het niet repsecteren van elkaars ruimte dmv...vervuilen, en vernielen e.d.
Het niet respecteren van wat de aarde je geeft. Het misbruik maken van...
Het egoistische gedrag van mensen, materialisme etc....

Ik zet het in grote vorm neer, want als ik voorbeelden moet gaan noemen......Ben ik morgen nog niet klaar.

Ik kan namelijk geen keuze maken.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:44

Loose schreef:
weet niet hoor, maar als iemand zn schoenen uitdoet in het openbaar, betekent dat dan niet meestal gewoon dat diegene warme (=zweet) voeten had? :=

Hoeft toch niet? Als iemand gewoon met zn voeten op de bank wil zitten (wat ik me voor kan stellen want zo lekker opgekruld zit zo lekker :j :o ) dan trekt die persoon netjes de schoenen uit. Ik trek mn schoenen niet uit (teveel werk) maar leg er een krantje onder :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:00

Als iemand zweetvoeten heeft laat dat lekker zo'n (geurige) vochtige plek achter waar jij dan op mag gaan zitten....

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:52

Brainless schreef:
Als iemand zweetvoeten heeft laat dat lekker zo'n (geurige) vochtige plek achter waar jij dan op mag gaan zitten....

DAN is het wel smerig ja :j Maarja... ik heb bijvoorbeeld nooit zweet voeten of het meot buiten 35 graden zijn en ik heb een shopmarathon.... 8)7

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:53

Voeten op de bank in het ov mag gewoon niet. En het is ronduit asociaal. Zelfs al heb je je schoenen uit, heb je schone voeten/sokken of zijn je schoenen schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:07

Loose schreef:

Ik trek mijn schoene altijd uit in het vliegtuig (=openbaar), maar ik zorg er wel altijd voor dat ik dan schoenen aan heb waarin ik absoluut geen zweetvoeten krijg. Ik doe het dan meer voor de doorbloeding die in een vliegtuig toch al slecht is in je benen en voeten.
Als ik zweetvoeten zou hebben zou ik mijn schoenen noooooit in het openbaar uit durven te trekken.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:37

In het openbaar niet, maar wel als ik ergens op visite ga doe ik mn schoenen uit. Vaak wordt er gezegd dat het niet hoeft, maar ik heb een hekel aan schoenen.... is het dan aso dat ik ze wel uit doe? (nee, heb geen last van zweetvoeten gelukkig)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:04

wat ik associaal vind?
als collectant naar een voordeur lopen, zien dat de bewoner je heeft gezien en de hand naar elkaar opsteken.
bij de voordeur staan wachten, aanbellen en dan gewoon niet opendoen.. dát vind ik pas associaal

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:46

een klasgenoot die stencils door moest geven, maar ze gewoon op het toetsenbord van m'n laptop smijt :\

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:55

carr_friesje schreef:
wat ik associaal vind?
als collectant naar een voordeur lopen, zien dat de bewoner je heeft gezien en de hand naar elkaar opsteken.
bij de voordeur staan wachten, aanbellen en dan gewoon niet opendoen.. dát vind ik pas associaal

Kan toch meerdere redenen hebben. Als ik alleen thuis ben doe ik s'avonds echt niet zomaar de deur open. Vooral als het al donker is. En daarnaast zijn er sommige mensen die niet durven zeggen dat ze geen geld willen geven of zelf geen geld hebben. Ik vind dit nou niet zozeer asociaal. :n

Wat ik asociaal vind:
- Behoorlijk wat weggebruikers
- Mensen die een paard nemen en vervolgens het beest nooit komen verzorgen.
- Mensen die een hond nemen, maar er niet mee ruit willen
- Mensen die hun hond op de stope laten poepen en het niet opruimen. Vooral bij iemand voor de deur.
- ...

Ach ja.. kan wel door blijven gaan. Ik kan me eigenlijk wel vinden in het meest wat er in dit topic gneoemd wordt. Ook in sommige dingen totaal niet, maar goed... Dat hoort erbij.

Wat ik pas nog heb meegemaakt. Wij hebben een heel klein oprijlaantje waar onze auto net op past. Heel veel mensen hebben de neiging om aan ons kleine straatje precies aan de overkant hun auto te parkeren, waardoor ik er al bijna niet uit kan. Maar goed.. die hebben er dan niet over nagedacht.. kan gebeuren.. geen probleem. Maar nu wilde pas iemand gewoon zijn auto echt aan onze oprijlaan parkeren. Zodat onze oprijlaan gewoon geblokkeerd is. Mijn vriend kwam net aanlopen met de hond en die heeft die man vriendelijk verzocht ergens anders te gaan staan. Dat vond ik toch vrij asociaal.