Carnaval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Carnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:11

vrijdag van 's middags tot 'savonds laat carnaval gevierd. kregen we vrijdag te horen dat ze hier polsbandjes hadde gekegen voor de zoepkoel. kun je alleen heen als je bandjes hebt, en die delen ze uit. maar is niet algemeent bekend. maar wij hadden er dus per toeval gekregen. dus kwart voor 8 alweer opstaan (met een paar uurtjes slaap) en 10 over 9 de trein. toen dat afgelopen was nog naar een andere stad gegaan. was op het plein een groot podium. daarna ff naaar m'n vriend thuis gaan eten en naar de cafe. was ook echt gezellig. half 3/3 uur vanacht thuis. nu ff gedoucht en gesminckt. dstraks optocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:12

Nou er worden wel grappen uitgehaald hoor. Paar jaar terug had iemand zich als buschauffeur verkleed en had ie "voor de lol" zo'n bordje van een tijdelijke halte soldaat gemaakt. Ding lag naast de stenen voet op de grond, is een beer van een vent en die hups, met die paal en dat bordje een halve avond rondgezeuld. Elke keer als we de groep even kwijt waren als we naar toilet waren geweest moesten we maar even over de markt turen om dat bordje terug te vinden _O-
Wel irritant als je erheen wurmt door de massa, en dan zie je plots dat dat bordje (en dus de groep) plots de andere kant opgaan :')

Zo'n 5 jaar terug had iemand een bureaustoel gevonden aan de straatkant, ding deed het nog. Om beurten op de stoel en zo heel de stad doorgerolt. Staan we evn lekker te kletsen met andere bekenden, ging iemand op de stoel zitten en stak z'n benen omhoog. Stonden we net bovenaan een sterk afhellende straat. rara, pipo met stoel en al in een rotvaart naar beneden. Moet je je echt zo inhouden om niet in je broek te piesen van het lachen...

Kennis van me gaat dit jaar als grote baby. Heeft ie speciaal incontinentiepampers voor gehaald.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:15

_lauraaa_ schreef:
vrijdag van 's middags tot 'savonds laat carnaval gevierd. kregen we vrijdag te horen dat ze hier polsbandjes hadde gekegen voor de zoepkoel. kun je alleen heen als je bandjes hebt, en die delen ze uit. maar is niet algemeent bekend. maar wij hadden er dus per toeval gekregen. dus kwart voor 8 alweer opstaan (met een paar uurtjes slaap) en 10 over 9 de trein. toen dat afgelopen was nog naar een andere stad gegaan. was op het plein een groot podium. daarna ff naaar m'n vriend thuis gaan eten en naar de cafe. was ook echt gezellig. half 3/3 uur vanacht thuis. nu ff gedoucht en gesminckt. dstraks optocht.

Bij ons was iedereen zwaar aan het balen dat ze geen bandjes voor de zoepkoel hadden :')

varekaj, dat zijn wel erug leuke ideeen haha. :d

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:16

Ik heb m'n outfit zo goed als compleet. Maar nu nog de make up..
Zouden jullie bij hippie juist zo naturel mogelijk doen of juist proberen regenboog idee te maken met oogschaduw?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:16

de vader van m'n vriend belde vrijdag middag ineens op :+ of we zin hadden om dr heen te gaan want bij hem op het werk kwamen ze bandjes uit delen xd dus we zouden er eerst 4 krijgen. kwamen we bij hem thuis, liggen er daar 8 :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:18

je kan altijd regenboogjes tekenen op je wangen?

het mooiste is volgens mij je ogen en lippen gewoon naturel houden. Dat kan je dan nog makkelijk meenemen in je tasje als je wat wil bijwerken in de loop van de dag/avond. Zit niet tveel gepruts aan.
Je kan dan gewoon een regenboog tekenen op je ene wang, een bloem op de andere, een sterretje op je ene hand of maantje op je andere.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:22

loeky_flap schreef:
varekaj, dat zijn wel erug leuke ideeen haha. :d

Carnaval is hier echt een volksfeest, hoogtepunt van het jaar. Heb toch wel sterk de indruk dat dat scheelt met veel andere plaatsen, maar waarschijnlijk omdat dat hier echt al jarenlang een keiharde traditie is. De sfeer is anders, om het zo uit te drukken.
Moet je ook meetellen dat ze uit het hele land en zelfs buitenland naar hier afzakken om het mee te komen vieren (vooral op zondag, vandaag dus).
Vind het langs de ene kant wel super dat het mooi weer is, dan is de sfeer toch altijd net dat tikkeltje beter. Nadeel is dan wel dat de treinen propvol zitten, de parkings ook (ga met de auto), je hebt heel veel dagjestoeristen die lopen zeuren over de doorwinterde carnavalisten (confetti is vies, alles is te duur, er is teveel volk etc etc) én bij goed wer zijn er ook vaak meer "incidentjes" met buitenstadse meevierders, jammer genoeg.

Edit: @ Ellee: als ik ht zo zie is het eingelijk best wel mooi! had het iets anders voorgesteld, dit is eigenlijk wel een heel mooi ideetje!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:25

wat ik mij nu afvraag he, mischien best wel dom hoor :')
Maar wij noemen carneval hier altijd vasteloavend, is dat overal zo of alleen hier in venlo? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:27

wij noemen dat ook zo haha :P ( Echt)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:32

Ja vond het opzich best leuk voor 1 avondje :)) Heb ookal vrij neutrale kleding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:34

zelfs hier in belgenlandje wordt het vasteloavend genoemd :)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:44

gelukkig, we zijn niet de enige :D
ik heb van mam zo'n tirol pakje geleend :P

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:53

Oeeei, dat was een zware eerste avond.. meteen al de drank weer uitgekitst :')
dat worden nog 3 zwaaaaaare dagen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:55

ik ben al 2 dagen bezig :+ vandaag 3de dag, morgen nog, overmorgen nog en donderdag nog :+ en ben nu al dood :P

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:56

In Maastricht wordt het ook vasteloavend genoemd, hihi.
Ik ga vanavond en maandag avond de stad in. Gisteren nog even snel een paar indianen assecoires gescoord voor op een indiaans uitziend zomerjurkje wat ik nog in de kast had hangen en klaaaar. :D
Alleen denk ik dat ik de indianen outfit liever voor maandag bewaar, omdat we vanavond waarschijnlijk meer buiten vieren en dat is koudddd! Dus ik ben me nog aan het bedenken of ik vanavond nog iets kan doen met een groene overal (die doe ik dan half aan zegmaar, dus de mouwen hangen dan naar beneden), zwarte oorlogsstrepen op m'n face en een alpino pet op m'n hoofd, een geweertje in m'n broekzak en wederom: klaaaar. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:04

ook een handige:

zwarte rijbroek, strak zwart coltruitje, zwarte muts en kleur je gezicht zwart. Als het kan ook nog even zwarte handschoenen en zwarte schoenen en je kan als inbreker door het leven :)

Variant op dit pakje:
ipv je gezicht zwart te maken dikke laag foundation of oranje make up. Teken met zwart wat lijnen op je gezicht, zet je ogen flink in het zwarte poltood met een opwippend boogje aan je buitenste ooghoek en zet een zwart bolletje op het topje van je neus. Trek ook met zwart aan elke kant op je wang 3 lijnen als zijnde snorharen. Doe je haar in 2 staartjes op je hoofd en ga als tijger door het leven.

Je kan je gezicht ook zwart maken en een wit stipje en witte snorharen tekenen, dan ben je een zwarte kat.

Een staart maak je van een stuk zwarte stof dat je gewoon op een lang worstje rolt, je naalt dat snel even vast en aan 1 uiteinde hang je 2 korte touwtjes om het aan je broek vast te knopen of aan je riem.

Verdere varianten zin er ook nog met duivelshorentjes, een rood/zwart geverfd gezicht, zwarte engelvleugeltjes als "engel des doods" en toestanden...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:25

Zo, dag 4 van de 5 is aangebroken! En tot nu toe is het super. :D

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:28

Ik ga zometeen ook gezellig carnavallen, had geen pak oid dus gewoon een zwart lang shirt (soort jurkje) en zwarte panty met een rood riempje eromheen en mijn ogen a la amy winehouse opgemaakt. Pikzwart met een opwippend boogje en daarover nog wat glitters.
Moest toch wat verzinnen omdat ik geen pakje had :P

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:57

Ik ga zo even laatste dingen halen voor m'n outfit en dan vind ik het wel best :)) Zal dan wel even een fototje maken.

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:11

Ik ga nu weer verder :wave:
haha

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:15

vanavond gaan we weer 3e dagje :D

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:17

loeky_flap schreef:
wat ik mij nu afvraag he, mischien best wel dom hoor :')
Maar wij noemen carneval hier altijd vasteloavend, is dat overal zo of alleen hier in venlo? :')

In Brabant noemen we het gewoon carnaval :)) Maar ligt denk ik gewoon aan de regio

Pff nou ik heb koppijn! Ik zeg elk jaar weer: "Volgend jaar drink ik minder". Maar helaas :Y)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:20

Waar is iedereen eik vanaaf te vinden ??

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:31

Uden :D
De optocht is er nu.. :j

Ga in mijn voetbal kloffie,, is niet zo heul koud :=