Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:29

Nijn schreef:
Heb je last van het geloof, of heb je last van de mensen? :)

Als ik naar mijn eigen situatie kijk heb ik de afgelopen jaren meer last gehad van jongeren die extreem rechts aan hangen dan jongeren die de islam aan hangen :)

Daarnaast ben ik van mening dat wanneer je islamitische scholen wilt verbieden elke school met een godsdienstige grondslag verboden moet worden. Gelijke behandeling staat bij mij iig wel hoog in het vaandel :)

Ik ken persoonlijk geen extreem rechtse mensen. :) En ja, ik heb zeker last van bepaalde mensen en last van angstzaaien vanuit de moslimwereld..

( We worden boos en uiten dreigementen want we zijn boos om een spotprentje.. )

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:30

Eefske schreef:
Ayasha schreef:
Nee, je kan beter over je heen laten lopen... "ik mag niks van jou maar kom jij hier maar alles nemen wat je wil hoor. :D"
Dáár gaan we allemaal beter van worden :j

Daar is ook helemaal geen sprake van. Natuurlijk zijn er allochtonen (van welke godsdienst of afkomst dan ook) die zich niet gedragen maar de honderden ingeburgerde islamieten worden ook de dupe van dergelijke standpunten.

De dupe van wat?
Ze moeten ten eerste allang blij zijn dat ze hier welkom zijn en hier kunnen wonen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:32

PVDB natuurlijk!
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:32

Ik vind dat je je geloof thuis moet laten, en gewoon neutraal moet zijn op straat :j Net zoals in de politiek, daar hoort ook geen geloof thuis vind ik.
Dat is ook wat Wilders bedoelt, toch?

Die islamitische scholen verbieden, dat is niet om moslims te pesten. Er zijn nu eenmaal te veel radicale moslims, en als andere moslims daar te veel mee om gaan, en te weinig met Nederlanders om gaan, dan worden die radicale ideeën veel te makkelijk doorgegeven, en dan krijg je problemen. Dat is de reden waarom ik liever geen geloof op straat zie. Het zorgt voor veel te veel problemen, zoals die ook al jaren in die arabische landen aan de hand zijn. Dat moeten we hier proberen te voorkomen, en niet wachten totdat het te laat is.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:33

Heino schreef:
Tallie1979 schreef:
En je blijft nu hameren op iets over prutsende partijen.. Is dat iets wat ik heb gezegd of heeft Wilders zoiets gezegd? :)

Dat is niet iets wat jij gezegd hebt (geloof ik), maar wel iets wat vrij regelmatig in dit soort topics naar boven komt. Dat de linkse partijen niks waargemaakt hebben en dat men geen vertrouwen heeft in links. Terwijl links (als in SP en GroenLinks) nog nooit in de regering gezeten heeft.

En ik vind het niet getuigen van vrijheid van godsdienst nee, wanneer er wel Christelijke scholen gebouwd mogen worden maar geen Islamitische.

Zap: mijn punt is dat er best wel wat mensen zijn die zeggen "ik stem op PVV, maar die immigratiepunten vind ik ook maar niks". Dan kan je toch net zo goed stemmen op de SP, die vrijwel vergelijkbare punten heeft??

En waarom veroordeel je mij meteen tot iemand die iets tegen PVV-stemmers heeft als je dénkt dat ik tegen de PVV bent? Waarom zou ik politieke voorkeur en persoon niet kunnen scheiden? Want dat zeg je wel, dat ik dat niet doe. Maar als je nu zegt dat je het anders bedoelt, prima. Jammer dat je niet meteen duidelijker was want dan hadden we er niet een paar posts aan hoeven te besteden maar had het inhoudelijk over de verkiezingen kunnen gaan ;)

Somebitch; dat is een nonargument. Het gaat nu toch over Nederland, en niet over andere landen?

Ik heb helemaal niet gezegd dat je voorkeur en persoon niet kunt scheiden. Ik heb er zelfs helemaal niet over nagedacht dat je het op die manier kan zien ;), vandaar mijn nuancering en tweede bericht ;).

Heino, ik lees het partijprogramma van de SP voor de eerste keer (wat een rot-website zeg). Maar het veiligheidsbeleid/rechtsbeleid van de SP vind ik bijvoorbeeld heel erg verschillen (SP is hierin imo veel soepeler dan de PVV) en dat zou voor mij dus een reden kunnen zijn om wel voor de PVV te kiezen en niet voor de SP. En dan komt het immigratie gepraat inderdaad als ondergeschikte uit de test :).

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:34

take_one schreef:
De dupe van wat?
Ze moeten ten eerste allang blij zijn dat ze hier welkom zijn en hier kunnen wonen.

Ok. Dan zullen we daar wel een heel andere kijk op hebben. Jij vind het niet iemands goed recht om als politiek vluchteling/ oorlogsvluchteling je eigen land te verlaten en een beter bestaan op proberen te bouwen?

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:34

Nijn schreef:
En sinds wanneer zijn er alleen radicale moslims en niet van andere geloven?
Sinds wanneer zijn het enkel moslims die de boel verzieken?
Vaak zijn het mensen die niet eens moslim zijn, maar enkel omdat ze aan de uiterlijke kenmerken voldoen de stempel moslim krijgen :\
Nederland is van origine een Christelijk land, waarom het jodendom, hindoeïsme, boeddhisme wel allemaal toestaan behalve de islam?

Ik zie het zo ontiegelijk achteruit gaan met Nederland als dergelijke kortzichtige meningen/standpunten uitgevoerd worden.

Het gaat mij alleen om radicale moslims, maar ook om die moslims die zich niet willen houden aan onze grondwet. (de koran stelt zichzelf boven de wet, dat is een feit)

Verder is het , mijns inziens, een kleine moeite om je als immigrant een beetje aan te passen aan de cultuur waarin je graag zou willen wonen.
Het is in nederland van oorsprong niet gebruikelijk te gezicht te bedekken. Dat heeft te maken met onze normen en waarden en daar hoor je respect voor te hebben. Zelfde geld voor een hand geven bij kennismaken.

In nederland zijn mannen een vrouwen gelijk, dat is ook iets dat de moslim cultuur zich zou moeten realiseren voordat zij hierheen komen.

Zo al een aantal zaken waarvan ik vind dat die op dit moment nog helemaal niet goed gaan en waarvan ik ook zo langzamerhand de indruk krijg dat er een grote groep moslims is die helemaal niet van plan is om dat te respecteren.
Bewijzen daarvan zijn er genoeg, lees eens wat boeken, kijk naar actualiteitenprogramma's en struin eens wat fora af op internet.

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:35

8nnemiek schreef:
Ik vind dat je je geloof thuis moet laten, en gewoon neutraal moet zijn op straat :j Net zoals in de politiek, daar hoort ook geen geloof thuis vind ik.

Die islamitische scholen verbieden, dat is niet om moslims te pesten. Er zijn nu eenmaal te veel radicale moslims, en als andere moslims daar te veel mee om gaan, en te weinig met Nederlanders om gaan, dan worden die radicale ideeën veel te makkelijk doorgegeven, en dan krijg je problemen. Dat is de reden waarom ik liever geen geloof op straat zie. Het zorgt voor veel te veel problemen, zoals die ook al jaren in die arabische landen aan de hand zijn. Dat moeten we hier proberen te voorkomen, en niet wachten totdat het te laat is.

Helemaal mee eens!! _/-\o_

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:35

Eefske schreef:
take_one schreef:
De dupe van wat?

Ok. Dan zullen we daar wel een heel andere kijk op hebben. Jij vind het niet iemands goed recht om als politiek vluchteling/ oorlogsvluchteling je eigen land te verlaten en een beter bestaan op proberen te bouwen?

Ja wel als zij zich niet willen aanpassen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:36

Eefske schreef:
Ayasha schreef:
Nee, je kan beter over je heen laten lopen... "ik mag niks van jou maar kom jij hier maar alles nemen wat je wil hoor. :D"
Dáár gaan we allemaal beter van worden :j

Daar is ook helemaal geen sprake van. Natuurlijk zijn er allochtonen (van welke godsdienst of afkomst dan ook) die zich niet gedragen maar de honderden ingeburgerde islamieten worden ook de dupe van dergelijke standpunten.

Niet? Daar is geen sprake van?
Gek, ik merk meermaals dat ze met een pak meer wegkomen dan jij en ik zouden kunnen. ;)
Die ingeburgerde hebben meestal de Belgische/nederlandse nationaliteit aangenomen (anders zijn ze imo niet ingeburgerd) en die hebben daar dus helemaal geen last van. Je kan ze nl moeilijk terug sturen naar België/Nederland als ze er al zijn. :D

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:37

Eefske schreef:
take_one schreef:
De dupe van wat?

Beter bestaan, ja hebben ze dat hier niet dan zonder al die poespas die er nog eens bij komt?? Denk aan die scholen etc.. zolang je hier te eten krijgt en veilig bent mag je al in je handjes klappen wat mij betreft.

NijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:38

8nnemiek schreef:

Maar waarom worden andere scholen met een godsdienstige grondslag dan niet verboden?
Mooie praatjes over neutraal zijn op straat etc, maar waarom wordt er enkel en alleen gekeken naar islamitische scholen?
Waarom mogen de Katholieke, Christelijke, Protestants-Christelijke etc school wel blijven bestaan?
Die zijn toch ook niet neutraal? :)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:40

Hoe kun je nou iemand van de 3e generatie nog zeggen dat hij niet welkom is? Iemand die zo geworteld al is in NL?
Mensen moet je belonen om hun daden, en wanneer nodig goed straffen, ongeacht geloof, ras, kleur, herkomst etc.
Godsdienstvrijheid is belangrijk. Er worden ook nieuwe christelijk gereformeerde kerken gebouwd, en dan zouden moskeeën niet meer mogen? Kom op. Dan meet je met twee maten. Zolang de moskeeën maar gecontroleerd worden op hoe ze aan hun geld komen en wie er op zit. Zorg wel dat de moskeeën gecontroleerd worden op hoe ze er uit zien.

Ik ga VVD stemmen, kan me wel vinden in hun standpunten. Ik kom zelf uit een boerengezin, mijn ouders zijn ondernemer én ik wil ook later ondernemer worden. Ben ook van mening dat de ondernemers de economie draaiende houden, dus zorg niet dat deze flink dupe worden of worden geremd in het ondernemerschap. En over natuur/dierwelzijn, zorg dat het in lijn is met de economische belangen. Natuurontwikkeling is goed, maar zorg niet dat economische activiteiten hierdoor belemmerd worden.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:41

Ik heb het niet alleen over het terugsturen maar ook over het verbieden van moskeeën, hoofddoeken etc.

Wat ik mij afvraag is, waar zijn jullie bang voor? Voor die 6% moslims die Nederland heeft waarvan ook nog een deel autochtoonn is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:43

Van mij mogen kerken enz ook verboden worden hoor. :D Geloven doe je thuis maar. :+
Nu op zich, moskeeën en kerken heb ik nog geen last van. Wat ik WEL jammer vind, is als geloof en educatie/politiek zich gaat vermengen, dat hoort gewoon niet bij elkaar. :) Wil je leren over een geloof, dan ga je naar de kerk, de moskee of waar het ook maar over gebracht wordt op mensen, niet naar school en al zeker niet naar je werk/de politiek.

Heb helaas op een christelijke lagere school gezeten en dat was zo een ontzettende kl*teschool... Kwam in mijn middelbare in een provinciale school (dus geen geloof dingen, kon je wel voor kiezen maar je mocht ook zedeleer doen) en dat was zo'n heerlijke school... Daar zat alles bij elkaar, joden, protestanten, christenen (en ook de hele strenge tak), jehova getuigen... En in de zes jaar dat ik daar rond liep heb ik daar nooit iemand alleen zien staan, iemand in elkaar geslagen zien worden of zelfs maar uitgescholden zien worden. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-06-10 15:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:44

Nijn schreef:
Maar waarom worden andere scholen met een godsdienstige grondslag dan niet verboden?
Mooie praatjes over neutraal zijn op straat etc, maar waarom wordt er enkel en alleen gekeken naar islamitische scholen?
Waarom mogen de Katholieke, Christelijke, Protestants-Christelijke etc school wel blijven bestaan?

Amen.
Ik heb zelf ook op een christelijke basisschool gezeten. Kwaliteit van het onderwijs dáár gaat het om. Scholen geven vanuit hun geloof bepaalde normen/waarden mee, ik neem aan dat elke god heeft bedoeld om elkaar te verdragen, niet slecht te zijn voor je naaste. En ik vind dat je ouders niet mag belemmeren in hun keuze van school. Welke school het nou is. Zorg wél dat de scholen in hun programma ook dingen opnemen van andere geloven zónder een mening te vormen. Zorg desnoods voor projecten met andere scholen. Maar verbied ze niet, dat is in strijd met de grondwet.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:45

Ayasha schreef:
Van mij mogen kerken enz ook verboden worden hoor. :D Geloven doe je thuis maar. :+

Ik ga me steeds meer afvragen waarom jij in je profiel hebt staan dat je een groot rechtvaardigheidsgevoel hebt. Waarom zo'n egocentrische instelling?
edit: Zie dat mijn reactie wat bot overkomt. Maar wat ik wil zeggen; waarom zou iemand z'n hobby/passie niet op deze manier mogen uitvoeren? Wie heeft er last van dat mensen zondagsochtend met z'n allen liederen zingen? Jij niet toch?
Laatst bijgewerkt door Eefske op 07-06-10 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:46

als ik zou mogen stemmen zou ik op de PVV of VVD stemmen.

8nnemiek

Nijn schreef:

Och, van mij zouden die ook hun godsdienst-plakkertje eraf mogen halen hoor :) Maar feit is dat die scholen gewoon geen problemen veroorzaken, en wel gewoon andere geloven toelaten. Op onze Katholieke basisschool zaten ook moslims en protestanten en kinderen zonder geloof. Wij deden wel de communie, dan mochten die andere kinderen spelletjes gaan doen, maar verder was er totaal geen verschil met andere scholen. Dat is heel anders bij islamitische scholen. Dat marokaanse meisje uit onze klas kreeg marokkaanse les bij haar thuis. Dat kan toch ook prima? Waarom zou daar een speciale school voor moeten worden opgericht? Het is juist belangrijk dat deze buitenlandse mensen goed Nederlands leren spreken en met Nederlandse mensen om leren gaan. Christenen kunnen al Nederlands en op deze scholen merk je totaal niets van de godsdienst.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 07-06-10 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Mpepers schreef:
Het gaat mij alleen om radicale moslims, maar ook om die moslims die zich niet willen houden aan onze grondwet. (de koran stelt zichzelf boven de wet, dat is een feit)

Verder is het , mijns inziens, een kleine moeite om je als immigrant een beetje aan te passen aan de cultuur waarin je graag zou willen wonen.
Het is in nederland van oorsprong niet gebruikelijk te gezicht te bedekken. Dat heeft te maken met onze normen en waarden en daar hoor je respect voor te hebben. Zelfde geld voor een hand geven bij kennismaken.

In nederland zijn mannen een vrouwen gelijk, dat is ook iets dat de moslim cultuur zich zou moeten realiseren voordat zij hierheen komen.

Zo al een aantal zaken waarvan ik vind dat die op dit moment nog helemaal niet goed gaan en waarvan ik ook zo langzamerhand de indruk krijg dat er een grote groep moslims is die helemaal niet van plan is om dat te respecteren.
Bewijzen daarvan zijn er genoeg, lees eens wat boeken, kijk naar actualiteitenprogramma's en struin eens wat fora af op internet.

Het is volgens moslims heel normaal om eerwraak te plegen.. En ja, dan staan ze inderdaad ineens boven de wet :)

En inderdaad, vrouwen zijn ondergeschikt..Als je het er alleen maar over hebt dat een moslima gewoon een höer genoemd word door haar familie als zij verkracht word, of als zij wil scheiden van een vent die vreemdgaat, of als zij geen hoofddoek wil dragen..

Over kleine marokkaanse jongetjes die op hun moeder spugen omdat ze thuis zien dat papa ook niet respectvol met mama omgaat. En dat dat zelfde spugende jongetje later meisjes op straat naroept dat ze hóeren zijn omdat ze doorlopen na veel gepsssst te hebben gehoord..

En ik woon in een stad waar veel nationaliteiten wonen, ik bemoei me verder met niemand. Ik vind dat iedereen welkom moet zijn, MITS ik geen last van ze heb.. Ik heb geen last van Chinezen, Surinamers, Antillianen, Turken, Thaise etc.. Alleen maar van Marokkanen..

Mij maak je gewoon niet wijs dat dat een onbegrepen groep is en dat ze er niks aan kunnen doen..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:47

hebben meer mensen het idee dat je gemanipuleert word waar je bij staat? :

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:47

Eefske schreef:
Ayasha schreef:

Ik ga me steeds meer afvragen waarom jij in je profiel hebt staan dat je een groot rechtvaardigheidsgevoel hebt. Waarom zo'n egocentrische instelling?

Lees effe mijn aangepast bericht.
Waarom zo'n persoonlijke reactie? :+
Edit: reactie op de aanpassing: Ze mogen het zondags gaan uitoefenen. Zolang ze maar niet tegen mij komen zeuren dat ik me moet laten bekeren en dat hun geloof het enige juiste is. Scholen die enkel voor 1 geloof zijn werken alleen maar bij aan het idee dat zij de enige waarheid hebben en dat iedereen dat geloof moet aanhangen. IMO sluit je ze zo enkel meer af van de maatschappij, gooi het hele groepje maar eens bij elkaar. DAN heb je een multi culturele samenleving. ;-) Geen gezeik met 1 school voor 1 geloof. Da's onzin en gaat tegen alles in wat een multiculturele SAMENleving voor ogen zou moeten hebben.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-06-10 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:49

Ayasha schreef:
Lees effe mijn aangepast bericht.
Waarom zo'n persoonlijke reactie? :+

Lees ook mijn aangepaste bericht ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:50

Eefske schreef:
Ayasha schreef:

edit: Zie dat mijn reactie wat bot overkomt. Maar wat ik wil zeggen; waarom zou iemand z'n hobby/passie niet op deze manier mogen uitvoeren? Wie heeft er last van dat mensen zondagsochtend met z'n allen liederen zingen? Jij niet toch?

Zolang je uit de buurt van een moskee woont niet nee. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:50

Net gedaan en gereageerd, nu jij nog. ;)
Jouw reactie slaat nl nergens op en ik vind het zeer zwak dat je op basis van mijn profiel moet gaan reageren. ;) Wil je discussiëren, prima, maar kom met fatsoenlijke argumenten ipv persoonlijk te worden.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-06-10 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt