Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:11

Colruyt gedaan toch? :)

Onderzoek toonde trouwens vroeger aan dat frustratie Nr 1 in een winkel de achttijd aan de kassa was. Alle winkels zijn hier aan gaan werken, er wordt nu écht veel sneller gescand dan vroeger. Onderzoek nu toont aan dat die frustratie echt pakken kleiner is, alleen ervaart de klant nu druk om in te pakken en te betalen :')

Ikzelf zet gewoon alles logisch op de band, haal ondertussen geld en alle pasjes er al bij en nooit geen problemen...

Aldi is heel snel met scannen en die hebben amper ruimte naast de band, dus dan moet ik ook wel erg voortmaken!

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:41

Inderdaad, leve Colruyt -O-

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:46

Het is heel erg verschillend wat klanten doen op drukke momenten en ik blijf altijd lief lachen, desnoods bied ik excusses aan aan de klant erna ookal kon ik er niks aan doen. Wordt wel gewaardeerd ;)

Je hebt ook klanten die al op accoord drukken voordat de pin erom vroeg en dan moet het dus nog een keer.. "Uh meneer/mevrouw, zou U nog een keer op accoord willen drukken? :o " Kijken ze je aan alsof je gek bent. Sommige zeggen zelfs; Ja dag, ik ga geen 2x betalen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:19

Ik doe dat ook, mij verontschuldigen als ik niks misdaan heb, werkt altijd! En als een klant maar blijft zeuren en je niks goed kunt zeggen, simpelweg vragen wat ZIJ dan voorstellen als oplossing. Kijken ze wel eens gek van (ja want IK moet het toch oplossen zeker) maar komen vaak wel werkbare dingen uit!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:50

Wat ook altijd zo leuk is;
Met de staatsloten/krasloten/lotto etc, mensen die áltijd zeggen, ja ik heb wat gewonnen hoor. Dan scan ik het lot en staat er geen prijs. Neee dat kan niet volgens hun, want ze hadden wel prijs? Tja mevrouw, de machine liegt niet.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:23

poes schreef:
Colruyt gedaan toch? :)

Onderzoek toonde trouwens vroeger aan dat frustratie Nr 1 in een winkel de achttijd aan de kassa was. Alle winkels zijn hier aan gaan werken, er wordt nu écht veel sneller gescand dan vroeger. Onderzoek nu toont aan dat die frustratie echt pakken kleiner is, alleen ervaart de klant nu druk om in te pakken en te betalen :')

Ikzelf zet gewoon alles logisch op de band, haal ondertussen geld en alle pasjes er al bij en nooit geen problemen...

Aldi is heel snel met scannen en die hebben amper ruimte naast de band, dus dan moet ik ook wel erg voortmaken!

Dan te bedenken dat er bij mij nog wel eens wordt geklaagd dat ik zo snel scan :o

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:24

ik kreeg wel eens de opmerking toen een man iets sneller klaar was met inpakken van de al gescande producten, dan ik met scannen van de producten: 'normaal is de cassière altijd sneller klaar dan ik :D '
en toen zei zijn vrouw: 'ze is alleen maar lief voor je, want ze past zich aan aan jouw tempo.' :')

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:26

Laatst was in met een airco bezig bij een bakkerswinkel, zegt zn oude man tegen mij: ''hou maar op je kunt beter de monteur bellen want vrouwen hebben daar toch geen verstand van.''
Ik heb doodleuk terug geantwoord dat de monteur voor hem stond en heb me maar omgedraaid.
Hij had overgens geen antwoord terug

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:53

Ik snap echt niet hoe het bij mensen opkomt om zoiets doms te zeggen, ik voel me al lastig als ik bij de klantenservice iets vraag :=

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:29

AhvG schreef:
okee, er was een vrouw die had een stuk of 8 pakjes sigaretten gekocht. De man die achter haar stond en aan de beurt was,
zei heel hard en uit het niets: MIJN SCHOONZUS IS DOOD !
nou wat moet je daar nou op zeggen xd
hij vertelde dat zijn schoonzus rookte, en reageerde op de vrouw met de 8 pakjes. maarja, ik wist even niet wat ik moest zeggen xd

Trouwens,
valt het jullie ook altijd op, dat als je vraagt of ze de bon willen dat echt heeeel erg veel mensen zeggen: ik krijg het toch niet terug

xd

Als ik spullen bij de supermarkt haal ofzo en ik heb de bon niet nodig zeg ik altijd, nee hoef ik niet, ik lust het toch wel.

Of als ik een snoepje voor de cavia haal zeg ik ook altijd dat het bonnetje niet nodig is want hij lust het toch wel. moeten ze altijd lachen :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:29

Jolandaa_ schreef:
AhvG schreef:
okee, er was een vrouw die had een stuk of 8 pakjes sigaretten gekocht. De man die achter haar stond en aan de beurt was,
zei heel hard en uit het niets: MIJN SCHOONZUS IS DOOD !
nou wat moet je daar nou op zeggen xd
hij vertelde dat zijn schoonzus rookte, en reageerde op de vrouw met de 8 pakjes. maarja, ik wist even niet wat ik moest zeggen xd

Trouwens,
valt het jullie ook altijd op, dat als je vraagt of ze de bon willen dat echt heeeel erg veel mensen zeggen: ik krijg het toch niet terug

xd

Als ik spullen bij de supermarkt haal ofzo en ik heb de bon niet nodig zeg ik altijd, nee hoef ik niet, ik lust het toch wel.

Of als ik een snoepje voor de cavia haal zeg ik ook altijd dat het bonnetje niet nodig is want hij lust het toch wel. moeten ze altijd lachen :)

heb je al gezegd dacht ik?

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:03

Meestal lachen we altijd wel maar ik vind het behoorlijk irritant die opmerkingen over die bonnetjes :o
En dan hebben ze ook altijd het idee dat ze de eerste zijn die dat zeggen := :+

Laatst had ik wel een leuke/aardige klant, ik was klaar met scannen en vraag heeft u nog een bonuskaart, oh meisje je gaat zo snel ik ga het gelijk pakken! :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:07

@ duhelo,

ik ga even terugzoeken bij mijn berichten, kan me niet heugen namelijk, of ik ben het vergeten. mijn geheugen is niet altijd even goed.. :+

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:07

inderdaad, heb ik al eens gezegd, mijn excuses..

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:11

Ik had laatst een man met 93 pakjes kattenvoer:D

Of mensen die niet zeggen dat er nog iets in de kar staat, jaa ik weet het is mijn eigen schuld, dat ik het vergeet te vragen/kijken, maar het is toch wel zo netjes dat even aan te geven?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:24

Mijn oma koopt vaak meer dan 90 blikjes Courmet kattenvoer :')
maar die stapelt ze dan per smaak op , zodat je het gewoon per 10 kan doen ofzo xD
maar sommige mensen die heel veel kattenvoer ofzow hebben, hebben álle smaken door elkaar staan, zodat je ze allemaal moet gaan scannen := dat is echt vervelend :P

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:50

Haha ik had vandaag twee kerels goed te pakken..
Waren denk een jaar of 26.. En ik hoorde, toen ze de spullen nog op de band aan het zetten waren dat de een tegen de ander zei "haha van de week was ik hier met *naam van vriendin, vergeten :D * en toen die aan de kassa vroeg of ik in de parkeergarage stond zei ik natuurlijk ja.. En mijn vriendin zei "maar daar staan we toch helemaal niet"
Waarop die vriend antwoordde: Da's stom..
En die ander weer "ja, dus vandaag staan we in de parkeergarage"..
En toen begonnen ze te lachen..

Erg dom, want ik kon álles horen :')
Dus ik was klaar met scannen en die ene zegt tegen mij "wij staan in de parkeergarage!"
Dus ikz eg "oke meneer, mag ik dan even uw uitrijkaartje zien?"
BOEM, knalrood en hij zegt "uh hihi ik maakte maar een grapje hoor" _O-

Ik wéét dat er onwijs veel klanten over liegen, waarvan er heel veel niet goed kunnen liegen.. Maar om nou zo'n gesprek aan te gaan vlak voor mijn neus :')

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:31

Wat krijgen ze dan als ze in de parkeergarage staan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:32

Dan krijgen ze het eerste uur gratis parkeren zeker? :')

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:34

Ja dan krijgen ze 1 euro 9 terug op hun boodschappen, dat is het uurtarief van de parkeergarage :')

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:48

Waar mijn moeder boodschappen doet halen ze het kaartje door een apparaatje :+

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:49

1234 schreef:
Mijn oma koopt vaak meer dan 90 blikjes Courmet kattenvoer :')
maar die stapelt ze dan per smaak op , zodat je het gewoon per 10 kan doen ofzo xD
maar sommige mensen die heel veel kattenvoer ofzow hebben, hebben álle smaken door elkaar staan, zodat je ze allemaal moet gaan scannen := dat is echt vervelend :P

Doe ik ook altijd smaak bij smaak. Alleen bij het tuincentrum deed ik het niet meer. Ik had ze netjes smaak bij smaak staan. Cassière kijkt me aan,gooit alle blikjes door elkaar en gaat ze 1 voor 1 scannen. Oke dan niet. De keer daarna weer hetzelfde verhaal. Dus ik zeg tegen haar dat ze smaken bij elkaar staan om het makkelijker te maken. Nee dit (1 voor 1) is sneller :Z. Dus de keren dat ik daar voer haalde zette ik ze in mijn mandje smaak bij smaak. Als zij bij de kassa stond hoppa alle blikjes door elkaar.
Als ze nou net daar werkte oke maar ze werkt er al jaren. Als zij het zo wilt dan kan ze het zo krijgen ook hoor.

Ben nu effe werkloos thuis, ik begin per 13 sept weer. Dan is het de offiële opening van de winkel dus dan hebben we weer verhalen genoeg.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:29

Bij een kledingwinkel kan je ook je parkeerkaart omruilen, en kan je de hele dag nog gratis uitrijden :j

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:59

ach niet op reageren heeft verder niks met opmerkingen over klanten te maken dus waarom ze reageert is mij een raadsel.
Achja we gaan gewoon vrolijk verder met opmerkingen van klanten :D

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 23:03

Wij hebben ook vaak klanten die een wenskaart kopen en dan een postzegel erbij willen, maar als ze dan krijgen te horen dat er een postzegel van 0,88 opmoet, willen ze de kaart in een keer niet meer :+

Laatst nog een vrouw gehad, kwam met tijdschriften en een boek aanzetten, maar ze was nog niet helemaal klaar met kiezen, dus ze vraagt of ze de spulletjes die ze al had gepakt even op de toonbank mocht laten liggen. Nougoed, ik vind het best :j Heb wel tegen mevrouw gezegd dat ik de volgende klanten even verder ging helpen, maar blijkbaar verstond ze het niet, want toen ik met een klant bezig was om af te rekenen, kwam ze in een keer boos aanlopen en zei dat ze het een schande vond dat ik eerst de andere klanten hielp (ja sorry, maar ze was best lang aan het zoeken en er stonden 3 klanten te wachten), dus heb haar vriendelijk verteld, dat ik het nog tegen haar zei, maar dat ze mij misschien niet heeft verstaan.
Nouja, ze ging echt heel erg tekeer tegen mij, tot op een gegeven moment een klant tegen haar zei dat ze zelf erg associaal bezig was..
Ze betaalde haar dingen en droop met een rood hoofd de winkel uit..