Bijzondere baby namen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:44

Het kind van mijn vroegere dokter heet Piet Hein.

Naaktgeboren is in Delft wel een bekende achternaam. Er was een firma in verwarmingen (geloof ik) die zo heette. De meesten hebben die naam in de jaren '60 laten veranderen in Naaborg, alleen de firmanaam hebben ze zo gelaten, die blijft nogal hangen hè :D

mistid

Re: Bijzondere baby namen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:59

Jack. Niet zo erg, tot je de achternaam erbij hoorde. Toen was het een nogal 'aangekleed' geheeld. Jack Broek :')

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:08

Ik ''ken'' ook iemand die Meef heet,, ook een aparte naam,, ook niet mijn smaak :P

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:30

Ik 'kende' wel een Maeve, ook uitgesproken als 'Meef'.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:45

LoveHorses12 schreef:
Ik ''ken'' ook iemand die Meef heet,, ook een aparte naam,, ook niet mijn smaak :P
Wellicht hebben de ouders nooit geleerd de S uit te spreken? Er zijn meer kinderen die dat niet kunnen ;) Of ze misten hun voortanden?

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:35

Majo schreef:
LoveHorses12 schreef:
Wellicht hebben de ouders nooit geleerd de S uit te spreken? Er zijn meer kinderen die dat niet kunnen ;) Of ze misten hun voortanden?

Hoe bedoel je, ik vat em niet :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:36

Wat ik ook een mooie, aparte naam vind is Maesa. Hoor je ook weining. (zegt Meesaa)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:50

Kaatje, vond ik wel erg ouderwets..
en een meisje dat robin heet, haar broer heet kim. Vond ik ook wel erg appart

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:58

Catootje vind ik ook echt vreselijk, zo wil je toch niet heten als je 12+ bent

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:39

Ik zie hier namen voorbij komen waarvan ik denk: Mijn god, zo noem je je kind toch niet?! :?
Als het kind 10 is kan hij/zij d'r eigen naam fatsoenlijk spellen e'/of uitspreken.
Dat doe je een kind toch niet aan?
En trouwens, opa en oma ook niet!
Een paar jaar geleden kwam een kennis van mij trots vertellen dat ze oma was geworden. En, hoe heet hij? Euh ja, dat weet ik niet zo goed zei ze, iets van Jermeene of Jermeine.... Zielig toch?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:41

Majo schreef:
LoveHorses12 schreef:

*stikt bijna in eten _O- _O- _O- :')

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:42

@ Silvia: dan moeten we het nageslacht maar allemaal Piet, Jan, Klaas of Nel noemen, da's tenminste uit te spreken voor iedereen. Komop, daar kun je toch ook geen rekening mee houden, zie het al voor me hihi, verplicht de Oud-Hollandse namen terug ;)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:42

Ariebombarie schreef:
Majo schreef:

*stikt bijna in eten _O- _O- _O- :')

ik zit hier ook hardop te lachen _O-
briljante opmerking :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:52

O ik ken ook een Conchita, Mirel, Djolien

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:27

Laats in het familiediner kwamen de namen Lolke, Bonsje en liekele voor.
Dat waren Friese namen, vond ze erg apart toen ik ze hoorde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:35

Silvia schreef:
Ik zie hier namen voorbij komen waarvan ik denk: Mijn god, zo noem je je kind toch niet?! :?
Als het kind 10 is kan hij/zij d'r eigen naam fatsoenlijk spellen e'/of uitspreken.
Dat doe je een kind toch niet aan?
En trouwens, opa en oma ook niet!
Een paar jaar geleden kwam een kennis van mij trots vertellen dat ze oma was geworden. En, hoe heet hij? Euh ja, dat weet ik niet zo goed zei ze, iets van Jermeene of Jermeine.... Zielig toch?

Nou ja.. onze omgeving had ook altijd even moeite met het uitspreken van de nieuwe namen, en onze buurvrouw had ook moeite met het uitspreken van de naam van haar kleinkind (Charissa). Ze moest steeds even het kaartje erbij pakken om te kijken wat het nou was :') dus dat is vrij normaal voor opa's en oma's hoor _O-

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:46

mijn oma kon daelyn ook niet onthouden totdat ik zei dat merla (grote kleine zus) de aandacht nu moest delen. sindsdoen onthoud ze het :D

en mn moeder maakt er vaak een combi van, merlin

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:50

Ik zelf heet Marit, hoor ik ook niet veel hier. En mijn oppas kindje heet Tico, vind dat ook wel een mooie naam. en een meisje op de manege waar ik rijd heet lavande. Had ik ook nog nooit gehoord.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:17

LoveHorses12 schreef:
Hoe bedoel je, ik vat em niet :)
Mijn neefje van 3 vindt ook dat ie Larf heet ipv Lars. En een kleine Fafkia, ipv Saskia ;)
En als je je voortanden mist, kun je de S niet uitspreken. Dus misschien was papa zijn gebit vergeten toen ie zn kind bij de burgelijke stand ging aanmelden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:29

Wat ik eigenlijk wel apart vind als ik dit topic zo lees:
Merel vinden de meeste mensen een hele normale naam, terwijl Mees en Mus juist vreemd zijn. En eigenlijk zijn het alledrie namen van vogels.
Net zoals Cinnamon over het algemeen een rare naam wordt gevonden en Marjolein niet, terwijl beiden kruiden zijn.

Ik bedoel, als je het zo bekijkt zijn Merel en Marjolein allebei ook hele vreemde namen, of minstens net zo vreemd als Mus en Cinnamon, terwijl het niet zo wordt ervaren. Best vreemd als je er over nadenkt.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:52

Blijheid schreef:
Ik bedoel, als je het zo bekijkt zijn Merel en Marjolein allebei ook hele vreemde namen, of minstens net zo vreemd als Mus en Cinnamon, terwijl het niet zo wordt ervaren. Best vreemd als je er over nadenkt.
Ik heet Marjolijn. Die naam is dan misschien nog raarder. Marjolein verwijst nog naar een kruid, dat slaat nog ergens op. Marjolijn met een IJ niet...

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:53

Rock, het is vast al eerder gezegd maar hoe spreek je de namen van jou kinderen precies uit?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:00

Rock schreef:
Nou ja.. onze omgeving had ook altijd even moeite met het uitspreken van de nieuwe namen, en onze buurvrouw had ook moeite met het uitspreken van de naam van haar kleinkind (Charissa). Ze moest steeds even het kaartje erbij pakken om te kijken wat het nou was :') dus dat is vrij normaal voor opa's en oma's hoor _O-

Ik heb op de basisschool met een Charissa in de klas gezeten en de leraar kon dat echt niet onthouden. Toen kwam Mitsubitsi met de Carisma, met van die rode posters die je voor het raam kon plakken om een auto te winnen. Leraar:"Kijk, mensen hebben allemaal jouw naam voor het raam hangen"
:(:)
Laatst bijgewerkt door Ethelate op 12-02-10 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:01

Mijn hubbie heet Pons met zn voornaam. Is een echte familienaam. Z,n opa en oom heette zo en verschillende neven hebben deze naam. Waar het oorspronkelijk vandaan komt weet niemand.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:04

Staat in haar onderschrift:
Mama van: Vleer, Sjors en Crev

Ben je bij Vleer niet bang dat ze geplaagd wordt door er Muis achter te zetten? Sjors vind ik wel stoer :)