OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:23

Pardon mensen, ik heb met mijn neus zitten lezen! Bedankt voor de informatie in ieder geval :D

Heel fijn dat ik mag reizen met mijn oude ov, ik ga vanaf februari studeren in het buitenland, dus ik had de kaart dan in moeten leveren. Dan is het niet meer de moeite om dat ding nog aan te vragen omdat het ongeveer drie weken duurt voordat je hem in huis hebt.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:24

Ik heb even een dringende vraag en excuses voor het niet doorlezen van het topic, maar morgen moet ik weer met de trein op pad en ik heb enkele weken geleden mijn OV chip binnen gekregen.

Waar moet ik die laten activeren, zodat ik bij de trein/bus de pas kan scannen en er gebruik van kan maken :)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:24

@_Tara_ dat is de wijze les die ik nu geleerd heb... ik zoek het voortaan wel zelf uit. Ik herinner me nu dat ik in Eindhoven bij de AH2go een ander soort gele paal heb gezien.. daar ga ik morgen maar eens een poging wagen.
In ieder geval bedankt _Tara_!

Wat een toestand dit.. was toch wel erg gelukkig met de gewone kaart hoor..
In Eindhoven zie ik de rampscenario's al voorbij komen. 1 paal voor 2 perrons waar enkele minuten na elkaar 2 intercity's aankomen. De paal staat precies voor de trappen. Ideaal!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:26

Ik zit hier al een tijdje mee in mijn maag. Ik heb al vanaf september een OVchipkaart en nu wilde ik hem pas proberen, al weet ik er niks van, en toen heb ik ingecheckt en vervolgens met uitchecken zei 'ie "kaartfout" omdat ik hem nog niet heb geactiveerd, maar nu ben ik dus bang dat als ik hem straks heb geactiveerd (heb nog niet kunnen vinden waar, maar volgens mij is het niet nodig als ik straks een studentenabbonement heb) heb ik wrs heel veel geld eraf? :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:28

Verdorie. Hele post getypt en nu is 't weg :oo Dan maar opnieuw.

@ Saar88: Met je neus kun je ook niet lezen natuurlijk :P

@ Lilliputter: (Dit was 't langste verhaal :') ) In de trein hoef je niet in en uit te checken. In de bus moet dit wel. Nu staat er een tijdelijk reisproduct op je kaart waar je dus gewoon mee kunt reizen. Voor 31 januari moet je je echte reisproduct op je kaart hebben gezet bij een gele paal. Demonstratie van die gele paal vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl

@ Namiro: Die gele paal bij de AH2go zou 'm heel goed kunnen zijn!

Rampscenario's in Eindhoven bij de trein zal nog wel meevallen. Daar hoeven wij toch nog niet in en uit te checken :P

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:28

Overigens, dat ik lees dat je bij de trein niet in en uit hoeft te checken..

Dit roepen ze wel continu op om de stations waar ik tussen reis (Schagen en Alkmaar)?
Dames en heren, reist u op saldo van de OV-chipkaart.. vergeet dan niet in- en uit te checken
herhaling...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:29

voor de trein hoef je nog niet in te checken,
bij de bus wel, maar als het goed is staat er nu een tijdelijk abonnement op je pas, zodat je daar morgen mee kan inchecken. Dan kun je in de loop van deze maand je abonnement (die dus vanaf februari geld) ophalen bij één van de ophaalpaaltjes (bestelling ophalen). Waar deze paaltjes zijn, kun je terug vinden op de website over de studenten ovchipknip.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:29

_Lindsey schreef:

Dit roepen ze wel continu op om de stations waar ik tussen reis (Schagen en Alkmaar)?
Dames en heren, reist u op saldo van de OV-chipkaart.. vergeet dan niet in- en uit te checken
herhaling...

als je gratis reist, reis je toch ook niet op saldo??
dus geld het omroepbericht niet voor jou ;)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:30

_Lindsey schreef:
herhaling...

Maar dat is de 'gewone' ovchipkaart en niet de studentenovchipkaart en daar gaat het om Saldo (geld wat je erop gezet hebt, als je dan niet uitcheckt loopt het tellertje vrolijk door natuurlijk := )

CarpeDiem_

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:31

oke :j
dus niet in en uitchecken en gewoon pas geven als ik gecontroleerd word?
en voor 31 januari abbo opladen :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:34

Dat omroepen is inderdaad voor mensen die wel echt op saldo reizen. Ik zal zo nog eens op die site lezen waarom we eigenlijk niet hoeve in en uit te checken. Dat 't in de vrij reizen periode niet hoeft snap ik wel. Maar in die 40% kortingsperiode snap ik 't niet.

@ Lindsey: Helemaal goed :j

Zou ik gaan solliciteren bij de helpdesk van de ov-chipkaart :')

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:35

_Tara_ :)) ik zou als ik jouw was gaan solliciteren

wederom ben ik bokt dankbaar voor informatie :))
Was al van plan om weer gewoon een kaartje te gaan kopen omdat ik het niet snap haha

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:36

dus in de weekenden (voor wie week abbo heeft) moet je wel weer in en uitchecken?
heel appart :))

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:37

Dat zou ik sowieso nooit doen Lindsey. Dat jij 't niet snapt kan je niks aan doen als je gezocht hebt op internet en hier hebt gevraagd en dan op 't station nog eens aan de conducteur vraagt of de baliemuts natuurlijk hoe en wat.
Nee je hoeft nooit in en uit te checken. Heb ik iets verkeerd gezegd? :oo Even teruglezen.

Edit: Ik zei alleen dat ik niet snap waarom je niet hoeft in en uit te checken in je 40% kortingsperiode. Zou toch makkelijker zijn om gewoon in en uit te checken ipv een kaartje te moeten kopen. Zo bedoelde ik 't.
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 03-01-10 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

_Tara_ schreef:
Dat omroepen is inderdaad voor mensen die wel echt op saldo reizen. Ik zal zo nog eens op die site lezen waarom we eigenlijk niet hoeve in en uit te checken. Dat 't in de vrij reizen periode niet hoeft snap ik wel. Maar in die 40% kortingsperiode snap ik 't niet.

@ Lindsey: Helemaal goed :j

Zou ik gaan solliciteren bij de helpdesk van de ov-chipkaart :')

Ik denk omdat we toch papieren kaartje kopen... waaromz ou je dan moeten in en uitchecken? (dan vraag kaartje vast ook om saldo wat er niet op hoeft omdat je al papieren kaartje hebt.

Exit13

_Tara_ schreef:
@ Ilsemarie: In grote lijnen heb je 2 opties. Als die bus van die werkende in en uitcheckpalen heeft, gewoon in en uitchecken. Heeft 'ie die palen niet of werken ze niet, dan kun je in je vrij-reizenperiode gewoon je chipkaart laten zien, in je kortingsperiode moet je dan een roze strippenkaart of een ander buskaartje kopen.

Is het niet zo dat als ze niet werken, ze je gratis moeten laten reizen? Dacht ooit zoiets gehoord te hebben en ik ben eerlijk gezegd niet van plan om weer een roze strippenkaart te kopen omdat zij hun zaakjes niet op orde hebben..

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:38

Dank je wel voor de snelle reacties :)!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:39

@ Ilsemarie: Dan zou dat papieren kaartje gewoon niet moeten. Dat je wel gewoon op saldo reist met je ov-chipkaart maar dan dus met die 40% korting zoals je dat in de bus wel gewoon doet.

@ Misser: Als ze niet werken, dan staat er op de site van ov-chipkaart dat je in je vrijreizen dagen gewoon gratis mag maar in je 40% korting met een roze strippenkaart.

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:39

_Tara_ schreef:
Dat zou ik sowieso nooit doen Lindsey. Dat jij 't niet snapt kan je niks aan doen als je gezocht hebt op internet en hier hebt gevraagd en dan op 't station nog eens aan de conducteur vraagt of de baliemuts natuurlijk hoe en wat.
Nee je hoeft nooit in en uit te checken. Heb ik iets verkeerd gezegd? :oo Even teruglezen.

Edit: Ik zei alleen dat ik niet snap waarom je niet hoeft in en uit te checken in je 40% kortingsperiode. Zou toch makkelijker zijn om gewoon in en uit te checken ipv een kaartje te moeten kopen. Zo bedoelde ik 't.

O oke :j
ja ben al weken aan het kijken op internet, die brief 10x doorgelezen

Ik ga gewoon morgen die trein in zonder kaartje, met pasje en laat die zien wanneer ze controleren en hoor wel als ik iets had moeten doen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:40

Zal de pop-up van studentenov-chipkaart.nl nog een keer kopiëren.

Citaat:
Vanaf heden reis je met de Studenten OV-chipkaart, geladen met
het studentenreisproduct (week- of weekendabonnement). Op deze kaart staat
een tijdelijk reisproduct dat geldig is tot 31 januari 2010.
Je hebt dus nog de hele maand de tijd om jouw reisproduct voor 2010
op je chipkaart te activeren.
Linksonder op deze site kan je vinden wanneer wij adviseren dat jij jouw reisproduct ophaalt.

In de metro/tram en in de meeste bussen van Connexxion check je altijd
in en uit en reis je in de kortingsuren op saldo.
In de trein hoef je nog NIET in en uit te checken.
De conducteur controleert jouw chipkaart met een speciaal controleapparaat.
In de kortingsuren koop je een papieren kaartje.
In de overige bussen: vraag het de buschauffeur en toon hem je
Studenten OV-chipkaart.
Waar je nog niet in- en uitcheckt gebruik je in de kortingsuren
de roze strippenkaart.

Klik hier voor de meest gestelde vragen over de Studenten OV-chipkaart.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:43

_Tara_ schreef:
@ Misser: Als ze niet werken, dan staat er op de site van ov-chipkaart dat je in je vrijreizen dagen gewoon gratis mag maar in je 40% korting met een roze strippenkaart.

Dus dat zou betekenen dat je nog steeds een rode buskaart in je portomonnee moet hebben? Niet echt handig.. :Y)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:45

Als je in een gebied woont waar de bussen nog niet van die werkende palen hebben wel ja. Ik heb nog een hele nieuwe dus ik hoop dat ik binnekort in zo'n bus terecht kom eigenlijk. Anders heb ik die strippenkaart voor niks gekocht laatst.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:45

dus als ik morgen gewoon mijn ov chipkaart mee neem in de trein is dat voldoende? Heb trouwens zo'n tijdelijke gekregen.. Wel vaag, want daar kan iedereen dus gebruik van maken..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:46

Zou idd gaan solliciteren Tara! :D

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:47

Dus als ik naar mijn werk moet zaterdag.. kan ik nog gewoon een anderhalf euro kaartje kopen?