Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:35

Hallo, net terug van mijn 3 en 4e les. :)

Schakelen en optrekken nu redelijk onder de knie, is niet meer afgslagen of iets fout gegaan.
Alleen, als ik naar de 5 schakel (dus pook naar rechts) heb ik de nijging mijn linker stuurhand ook naar rechts te porren. :o
En ik reed op dat moment 80 dus toen was de instructeur beetje pissig, moest ik 5 km met 1 hand rijden om het gevoel te krijgen. :D

En ik moet wat meer remmen, ik rij te hard afslagen en zo. O:)

Yasmine

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:56

Veel succes, mensen met een examen of TTT!

Maandag, maandag, maandag... := :):) Dit weekend nog flink gaan oefenen :D

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:22

ReJo schreef:
Hoeveel lessen heeft iedereen hier eigenlijk gehad ? :)

Ik hen nu 2 lessen achter de rug en als ik zo blijf doorgaan hoef ik er nog maar 18 volgens mijn instructeur.
De 2 lessen die ik heb gehad zijn overigens van een uur en 17 oktoberheb ik een les van anderhalf uur.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:48

Ik heb nu 32 lessen gehad :). Om 1 uur nog 2 uur en dan maandag voor mijn examen nog een uur, dus ik hoop dat ik in totaal met 35 lessen mijn examen haal... :)

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:00

Mijn TTT niet gehaald!! |( Ik reed echt veels te hard overal! ik kreeg opeens last van de zenuwen.. :Z
Maarja bijzondere verrichtingen vind ik niet moeilijk, die gaan wel redelijk goed dus dat scheelt weer crosstijd tijdens examen :+

Ik moet echt rustiger gaan rijden en dus ook maar kijken.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:03

Ah jammer Sjoef, dat is toch wel balen. :(:)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:05

Wat balen Sjoef_Habibi! Wat zei je instructeur verder?

Mijn TTT ging gisteren echt verrot voor mijn gevoel. Mijn instructeur die ik al die tijd heb gehad, was vorige week 'ziek'. Had ik toen een andere. Blijkt dat zijn contract niet is verlengd, dus had gisteren voor mijn ttt wéér een andere. Moest allerlei dingen doen en legde het heel omslachtig en raar uit, was al vet zenuwachtig voor die ttt, dus het uur les daarvoor ging ook niet zo geweldig. := Kreeg ik met de ttt echt een vieze vent, voelde me echt niet op mijn gemak in de auto zo alleen met hem, maakte allemaal opmerkingen dat hij het jammer vond dat ik niet blond was, had hij me knapper gevonden en was het daar op af te schuiven als het mis ging. Werd daardoor nog zenuwachtiger, dus vond het echt verrot gaan. Hij was- tot mijn verbazing - erg tevreden en vond het lekker gaan, nog wel een aantal verbeterpuntjes, maar was wel klaar voor examen. Heb iig vrijstelling van bijzondere manoeuvres.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:06

Jammer Sjoef!
Ieuw Elessar, dat lijkt me ook niets. :=

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:10

@Elassar: oww jakkes.....zou je niet een klacht in kunnen dienen voor zulke opmerkingen?
Dan kan je maar beter een examinator hebben die helemaal niks zegt(werkt misschien ook op je zenuwen).
Ik weet zeker dat ik bij zo'n vent helemaal zou flippen tijdens examen!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 13:11

Eeuw Juul, wat naar die vent.. Maar gelukkig heb je vrijstelling! :)

Ik heb nu 14 lessen van 1,5 uur gehad.. Het gaat eigenlijk de ene keer goed de andere keer echt vet slecht. :=

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:17

siskeh schreef:
@Elassar: oww jakkes.....zou je niet een klacht in kunnen dienen voor zulke opmerkingen?
Dan kan je maar beter een examinator hebben die helemaal niks zegt(werkt misschien ook op je zenuwen).

Geen idee.. Ik hoorde dat er wel vaker soortgelijke opmerkingen worden gemaakt. Ik vind het raar in ieder geval.
Ik hoop eigenlijk dat ik met mijn examen een vrouw heb. :=

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:19

Ieuw Ellesar, wat een viespeuk zeg.
Heb je nog wat tegen hem gezegd erover of niet?
Mij kennende zou ik helemaal tekeergaan tegen die vent :o

Mag ik vragen bij wie je lest?
Ik heb jaren in Almelo gewoond.

Edit: Typfout :o
Laatst bijgewerkt door Steph86 op 09-10-09 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:20

@Elessar: ik vind het ook raar...Heb je het er met je instructeur nog over gehad?
Hoeveel vrouwen zijn er eigenlijk examinator??

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:24

Niet echt over gehad met instructeur. Had namelijk een andere instructeur als normaal, die ik absoluut niet ken en nu al niet weg van ben. Heb geregeld dat ik de zoon van de eigenaar van de rijschool als instructeur krijg.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:41

Jetske schreef:
Paulien, hoe ging je eerste les? :D

Ik heb vanmiddag weer les van 15:45 tot 17:45. Ook wel beetje in de spits zeker met de drukte in Emmeloord. :=

Goed :j

Auto 1 x af laten slaan O:)

Eerst geoefend met sturen en gas geven, overpakken etc. Later ook remmen en schakelen!

Wel eng, op die landweggetjes. Komt er ineens een mega trekker aan, even klammehandjes moment :Y)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:42

Elessar schreef:
Wat balen Sjoef_Habibi! Wat zei je instructeur verder?

Mijn TTT ging gisteren echt verrot voor mijn gevoel. Mijn instructeur die ik al die tijd heb gehad, was vorige week 'ziek'. Had ik toen een andere. Blijkt dat zijn contract niet is verlengd, dus had gisteren voor mijn ttt wéér een andere. Moest allerlei dingen doen en legde het heel omslachtig en raar uit, was al vet zenuwachtig voor die ttt, dus het uur les daarvoor ging ook niet zo geweldig. := Kreeg ik met de ttt echt een vieze vent, voelde me echt niet op mijn gemak in de auto zo alleen met hem, maakte allemaal opmerkingen dat hij het jammer vond dat ik niet blond was, had hij me knapper gevonden en was het daar op af te schuiven als het mis ging. Werd daardoor nog zenuwachtiger, dus vond het echt verrot gaan. Hij was- tot mijn verbazing - erg tevreden en vond het lekker gaan, nog wel een aantal verbeterpuntjes, maar was wel klaar voor examen. Heb iig vrijstelling van bijzondere manoeuvres.

Hè gatver, dan zit je ook niet echt fijn in de auto :\

Wel fijn van je vrijstelling :j

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:29

Wat een viezerd Juul. :\ Echt niet leuk! Maar gelukkig vond hij dat het goed ging en heb je vrijstelling. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:46

siskeh schreef:

Daar zat ik ook aan te denken.. en bovendien voorkom je daar misschien mee dat je hem straks weer krijgt bij je examen!!
In ieder geval wel goed van je vrijstelling :) .

Mijn les ging trouwens eigenlijk best redelijk. de rust zat er goed in, vind het alleen zo onnodig bij rechtsafslaan om te kijken binnenspiegel buitenspiegel en schouder als er ècht niets kan zitten.. Kreeg daar veel commentaar op omdat ie niet wil dat ik daar straks op zou zakken.. Hoop stiekem zo dat ik het maandag haal, ben het geles nu echt beu :) .

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:50

Je moet gewoon bij elke afslag binnenspiegel, buitenspiegel, schouder kijken. Ook al weet je zeker dat er niks zit. Je moet de examinator het gevoel geven dat je het hebt gezien en dat je veilig af kan slaan. Ook al is het soms grote onzin, zou het toch maar doen. ;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:54

Ja, dat ga ik nu ook maar doen. Vandaag ook gevraagd om te oefenen met tomtom. Tom tom gaf linksaf aan, dus wilde linksaf slaan grijpt mijn instructeur in.. Stond er een bord dat je er niet in mag :O dat vind ik dan ook weer poedersuiker :P . dan rij ik liever zonder tom tom met mijn examen dan zie ik die zeker niet over t hoofd: )

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:59

ChantalSmook schreef:
Mijn les ging trouwens eigenlijk best redelijk. de rust zat er goed in, vind het alleen zo onnodig bij rechtsafslaan om te kijken binnenspiegel buitenspiegel en schouder als er ècht niets kan zitten.. Kreeg daar veel commentaar op omdat ie niet wil dat ik daar straks op zou zakken.. Hoop stiekem zo dat ik het maandag haal, ben het geles nu echt beu :) .

ja daar had ik tijdje terug ook nog een 'discussie' over,
dat je na de kruizing in je binnenspiegel moet kijken nog, ik zei waar is dat voor nodig voordat je de kruizing over gaat kijk je ook al of je kan, en onder het rijden kijk ik ook af en toe wel wat er achter mij gebeurd. :+

Maargoed, het moet, dus nu doe ik het maar gewoon braaf :Y)

Balen sjoef! :(:)
en ieh ellesar, dat lijkt mij dus ook echt niks he :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:00

ChantalSmook schreef:

Ohja, jij was het die maandag ook moest! :D
Zoals Pasamba zegt moet je op je examen idd gewoon overdreven veel kijken, gewoon om te tonen dat je wéét dat je dat moet doen.

Ik had laatst ook weer 2 belachelijke sukkels trouwens. Was 's avonds in de stad wat gaan rondrijden met m'n vader om dat nog wat te oefenen. Ik kom aan een zebrapad en er komen 2 kerels aangelopen en ze zagen eruit alsof ze gingen oversteken, dus ik stop netjes. Maar ze staken blijkbaar toch niet over en liepen door, om vervolgens 2m verderop over het midden van de weg over te steken :roll: Zaten ze nog een beetje te lachen met mij. Sommige mensen :=

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:04

Pff wat belachelijk. Zebrapad is zebrapad, als ze over de weg willen, prima, maar dan hebben ze geen voorrang! :))

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 16:09

Ik moet over 5 minuten wee autocrossen. Als m'n rijleraar optijd is..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:09

Pasamba schreef:
Pff wat belachelijk. Zebrapad is zebrapad, als ze over de weg willen, prima, maar dan hebben ze geen voorrang! :))

Ja, inderdaad. Heb ze doodgebliksemd met m'n ogen :') Maar mijn broer heeft daar dus écht een opmerking over gekregen op z'n examen. Hij reed op een drukke steenweg en vlak voor z'n neus besloot een vrouw over te steken (geen zebrapad in de omgeving, dus maar dwars over de weg). Broer kon niet anders dan stoppen, maar hij kreeg dan de opmerking dat hij dat niet had mogen doen omdat voetgangers enkel voorrang hebben op zebrapaden. Gevolg: gezakt :=