Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lucifer123 schreef:Bah ik vind het echt stom om in de stad te rijden. Ik word dan heel onzeker en ga voor iedereen stoppen terwijl ik gewoon voorrang heb.. Iemand tips om besluitvaardiger te kunnen gaan rijden??
Lucifer123 schreef:Bah ik vind het echt stom om in de stad te rijden. Ik word dan heel onzeker en ga voor iedereen stoppen terwijl ik gewoon voorrang heb.. Iemand tips om besluitvaardiger te kunnen gaan rijden??
Dirkje25 schreef:Lucifer123 schreef:Bah ik vind het echt stom om in de stad te rijden. Ik word dan heel onzeker en ga voor iedereen stoppen terwijl ik gewoon voorrang heb.. Iemand tips om besluitvaardiger te kunnen gaan rijden??
Eerder kijken hoe de voorrang geregeld is. Je kunt toch al lang van te voren zien of het een gelijkwaardige kruising is of een voorrangskruising. Als je een voorrangskruising oprijdt kun je toch voor jezelf bedenken " verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg" ok ok dus als er een fietser, auto vrachtwagen ruiter, man met paard aan hand of zo daar aan komt rijden moet ik hem voorrang verlenen.
Idem voor straatjes van rechts.
Alleen rechtdoor op dezelfde weg is verkeer dus ook de voetgangers en dan moet je ze dus ongehinderd voor laten gaan.
Lucifer123 schreef:Dirkje25 schreef:
Eerder kijken hoe de voorrang geregeld is. Je kunt toch al lang van te voren zien of het een gelijkwaardige kruising is of een voorrangskruising. Als je een voorrangskruising oprijdt kun je toch voor jezelf bedenken " verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg" ok ok dus als er een fietser, auto vrachtwagen ruiter, man met paard aan hand of zo daar aan komt rijden moet ik hem voorrang verlenen.
Idem voor straatjes van rechts.
Alleen rechtdoor op dezelfde weg is verkeer dus ook de voetgangers en dan moet je ze dus ongehinderd voor laten gaan.
Hier heb je helemaal gelijk in natuurlijk, maar vooral in een drukke straat of drukke stad vergeet ik dat nog wel eens.. Omdat ik dan ook op zoveel andere dingen let en ik ben op een of andere manier gewoon bang dat mensen mij geen voorrang geven, waardoor ik dus ga stoppen. Rechts voorrang verlenen gaat wel goed
Paula schreef:Ik schiet juist overal voorlangs.Ook niet altijd ideaal... maar ik zie heel vaak bestuurders die aarzelen en dan ga ik al meteen door.
Mientjeuh schreef:Paula schreef:Ik schiet juist overal voorlangs.Ook niet altijd ideaal... maar ik zie heel vaak bestuurders die aarzelen en dan ga ik al meteen door.
Verlies je in Nederland eigenlijk je voorrang van rechts als je stilstaat? (ik vraag 't omdat dat bij ons vroeger zo was maar een paar jaren terug is veranderd naar voorrang van rechts, ookal heb je stilgestaan)
Unwritten schreef:Kijken is misschien nog wel een belangrijkere reden om te zakken dan een ingreep, kijken in de auto is zo belangrijk.. ik heb er op mijn herexamen maar extra goed op gelet..