Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:02

Mijn les ging vandaag wel, liet hem 3x afslaan :( ging al weer goed, verder straatje gekeerd en 2x keer snelweg gedaan, dat ging wel goed. Moest wel wennen na 3 weken geen les te hebben gehad.

Jodym

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:09

ik zal van de week weer es bellen voor een nieuwe les :P

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:38

Bah ik vind het echt stom om in de stad te rijden. Ik word dan heel onzeker en ga voor iedereen stoppen terwijl ik gewoon voorrang heb.. Iemand tips om besluitvaardiger te kunnen gaan rijden??

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:18

Ik heb hetzelfde Annemarie :=
Net weer lesje gehad, ging opzich wel redelijk :)
Nu 2 weekjes niet, instructeur heeft vakantie :)

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:26

Lucifer123 schreef:
Bah ik vind het echt stom om in de stad te rijden. Ik word dan heel onzeker en ga voor iedereen stoppen terwijl ik gewoon voorrang heb.. Iemand tips om besluitvaardiger te kunnen gaan rijden??

Eerder kijken hoe de voorrang geregeld is. Je kunt toch al lang van te voren zien of het een gelijkwaardige kruising is of een voorrangskruising. Als je een voorrangskruising oprijdt kun je toch voor jezelf bedenken " verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg" ok ok dus als er een fietser, auto vrachtwagen ruiter, man met paard aan hand of zo daar aan komt rijden moet ik hem voorrang verlenen.
Idem voor straatjes van rechts.
Alleen rechtdoor op dezelfde weg is verkeer dus ook de voetgangers en dan moet je ze dus ongehinderd voor laten gaan.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:16

Lucifer123 schreef:

Ik schiet juist overal voorlangs. := Ook niet altijd ideaal... maar ik zie heel vaak bestuurders die aarzelen en dan ga ik al meteen door.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:20

Hé, mag ik me ook aanmelden hier?!
Ik heb afgelopen vrijdag mn 1e les gehad, en ik ga morgen weer rijden. ik rij steeds anderhalf uur. Over ongeveer 3 weken ga ik voor m`n theorie :)

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:40

Dirkje25 schreef:
Lucifer123 schreef:

Eerder kijken hoe de voorrang geregeld is. Je kunt toch al lang van te voren zien of het een gelijkwaardige kruising is of een voorrangskruising. Als je een voorrangskruising oprijdt kun je toch voor jezelf bedenken " verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg" ok ok dus als er een fietser, auto vrachtwagen ruiter, man met paard aan hand of zo daar aan komt rijden moet ik hem voorrang verlenen.
Alleen rechtdoor op dezelfde weg is verkeer dus ook de voetgangers en dan moet je ze dus ongehinderd voor laten gaan.

Hier heb je helemaal gelijk in natuurlijk, maar vooral in een drukke straat of drukke stad vergeet ik dat nog wel eens.. Omdat ik dan ook op zoveel andere dingen let en ik ben op een of andere manier gewoon bang dat mensen mij geen voorrang geven, waardoor ik dus ga stoppen. Rechts voorrang verlenen gaat wel goed :)

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 02:44

Lucifer123 schreef:
Dirkje25 schreef:

Hier heb je helemaal gelijk in natuurlijk, maar vooral in een drukke straat of drukke stad vergeet ik dat nog wel eens.. Omdat ik dan ook op zoveel andere dingen let en ik ben op een of andere manier gewoon bang dat mensen mij geen voorrang geven, waardoor ik dus ga stoppen. Rechts voorrang verlenen gaat wel goed :)

Ook in het geval je zelf voorrang hebt kun je dat al vroegtijdig zien. En dus laten zien dat je voorrang hebt.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:09

Vanmiddag TTT.
Ben super zenuwachtig, ook al heb je eigenlijk niks te verliezen. O:)

Iedereen duimen voor me. ;)
Ga nu eerst nog even 3 uurtjes werken. Gelukkig. :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:34

Paula schreef:
Ik schiet juist overal voorlangs. := Ook niet altijd ideaal... maar ik zie heel vaak bestuurders die aarzelen en dan ga ik al meteen door.

Verlies je in Nederland eigenlijk je voorrang van rechts als je stilstaat? (ik vraag 't omdat dat bij ons vroeger zo was maar een paar jaren terug is veranderd naar voorrang van rechts, ookal heb je stilgestaan)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:40

Succes Madelon!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:53

Succes!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:18

Mientjeuh schreef:
Paula schreef:

Verlies je in Nederland eigenlijk je voorrang van rechts als je stilstaat? (ik vraag 't omdat dat bij ons vroeger zo was maar een paar jaren terug is veranderd naar voorrang van rechts, ookal heb je stilgestaan)

Nee, het is alleen wel zo dat als je gaat twijfelen een ander voorrang neemt (zoals ik dus)...

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:27

Zo, 2e les gehad, gelijk over de snelweg. was wel spannend, vond het vooral moeilijk in te schatten hoeveel ruimte er was/je nodig had met invoegen en inhalen. Maar dat is vast ook een kwestie van kilometers maken. En ik rij nog te veel in de berm/goot.. :=

Succes Madelon!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:13

Bah, gezakt!

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:14

ik heb afgelopen donderdag mijn rijbewijs gehaaaaaald! ben zo blij! in 1 x :D

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:16

Gatver, balen Marije.. :\
Gefeliciteerd aatjuh!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:22

Ja echt balen! Ging best lekker, maar hij vond dat ik niet goed genoeg keek. Had ook wel een rare man als examinator :n

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:26

ach ''alleen'' daarom? geen ingreep dus?

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:34

Nee, dat gelukkig niet. Maja, wel gezakt. Binnenkort maar weer proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:34

Kijken is misschien nog wel een belangrijkere reden om te zakken dan een ingreep, kijken in de auto is zo belangrijk.. ik heb er op mijn herexamen maar extra goed op gelet..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:36

Unwritten schreef:
Kijken is misschien nog wel een belangrijkere reden om te zakken dan een ingreep, kijken in de auto is zo belangrijk.. ik heb er op mijn herexamen maar extra goed op gelet..

Ik zat net hetzelfde te denken...
Erg jammer dat je gezakt bent, dat wel :(:) Maar nu weet je waar je op moet letten en kan je daar aan werken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:38

Ik ga hem vanavond ophalen.. en met wat mazzel komt er dan ee nvriend of vriendin met auto naar me toe, en dan ga ik rijden :')

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:40

Ik weet het, maar ik kijk ook goed. Het is alleen net of je een of ander toneelstuk moet spelen. Kijk meneer ik kijk nu naar rechts, nu naar links over me schouder.