Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:55

Loose schreef:
Bij ons hangt boven de spiegel van de damestoiletten: "U bent de gastvrouw, zorg dat u er onberispelijk uitziet." En dan onder de spiegel "Zo ziet de klant u". En er hangt ook nog een poster met een beeldje van zo'n vrouw met allemaal boodschappen en daar staat bij "Opdat wij niet vergeten voor wie wij werken." Belachelijk vind ik, serieus. :\

De taal is een beetje vormelijk, maar opzich, met de boodschap is niets mis.

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:56

dees_daan schreef:
toen ik nog achter de kassa zat hield ik wel rekening met het scannen, waren het bijv. oudere mensen die niet zo snel konden inpakken dan deed ik het wat rustiger aan, dan hadden de andere klanten op dat moment even pech, riep er desnoods wel een kassa bij, maar ik vind het ook wel sneu als ze niet zo snel kunnen en ik alles maar door blijf schuiven :=

Dat doe ik ook wel .. maar toch heb je vaak dat mensen zulke opmerkingen maken

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:04

Ik werkte eerst ook achter de kassa en ik had er die avond echt zin in. Het was wel lekker rustig, maar ik was de hele tijd al in een vlot tempo en alles liep lekker door, totdat ik maar 1 klant had en er nog geen andere klanten waren. Toen zei die man ook: 'Jeetje, wat ga je hard. Doe het maar even lekker rustig aan hoor, anders ben je zo helemaal bekaf.
Echt hele aardige mensen waren dat, kon ik ook altijd wel mee lachen. Dat zijn dan ook echt de goeie klanten die mijn dag weer goedmaken!
Of van die oudere mannen die voor de gein een beetje zitten te flirten, en dan grappige opmerkingen maken vind ik ook wel geinig. Een beetje het spelletje meespelen.

Reneee_

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:10

Ik werk bij de bakker, en de tompouzen gaan altijd heel hard de winkel uit. Komt er een vrouw, begint ze te vertellen dat altijd als ze komt te tompouzen op zijn, en dat haar jongens niks anders lusten. Dus ik zeg: Mevrouw, U kunt ze voortaan ook bestellen, dan weet u zeker dat u ze hebt. Nee, daar begin ik niet aan, ik ga voortaan wel naar Giessenburg. En dat is dan een plaatsje 10 km verderop _O-

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:12

oke... ook raar. Dan niet toch? Even bestellen is toch niet zo lastig lijkt mij?

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:15

Nee dat bedacht ik ook, maar zij dacht er toch echt heel anders over :')

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:31

Vjestagirl schreef:
Loose schreef:
Bij ons hangt boven de spiegel van de damestoiletten: "U bent de gastvrouw, zorg dat u er onberispelijk uitziet." En dan onder de spiegel "Zo ziet de klant u". En er hangt ook nog een poster met een beeldje van zo'n vrouw met allemaal boodschappen en daar staat bij "Opdat wij niet vergeten voor wie wij werken." Belachelijk vind ik, serieus. :\

De taal is een beetje vormelijk, maar opzich, met de boodschap is niets mis.

Ja oké de boodschap klopt opzich wel, maar had wel ietwat anders gebracht kunnen worden. Er gaan ook wel klanten naar die wc, nou wat zullen die wel niet denken. :=

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:03

Werk je bij de AH Loose?

Bij ons mochten klanten niet naar de wc.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 07:34

Toen ik ooit eens een blauwe maandag als cassiere werkte bij de AH (6 maandjes gedaan ofzo) hing er idd ook onder de spiegel 'Zo ziet de klant u'. Maar verder niks hoor. :D

Heb toen ook eens wat gehad... Is nu alweer 7 jaar geleden maar ik weet het nog. ;) Ik moest op zaterdagochtend om 8 uur beginnen en was de enigste kassa open. Komt er een man aan de kassa die ik help, ben ik klaar, zegt ie iets van 'fijn he zo vroeg aan het werk, ik weet zeker dat je liever nog in bed had gelegen' en ik antwoorde van 'ja meneer, wie wil er nu niet liever in zijn bed liggen ipv werken'
Toen werd ik een half uur later bij de manager geroepen en die week erop werd mn contract niet verlengd. :+ Die klant was dus naar de manager gegaan en had gezegd dat ik liever niet in de AH wilde werken en dit tegen hem gezegd had. Ook fijn! :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:38

Ik kan nog wel iets toevoegen kwa ergenissen.

Klanten die zelf hun spullen gaan inpakken , gister zei een koreaanse: korean's are very fast!. Hup en daar ging ze direct inpakken. Daarna ook niet even vragen of ze nog een zakje extra mocht incl sticker...nee hoor gewoon pakken en meenemen.

"haalt u wel het stickertje eraf" en dat terwijl het product nog niet eens op de toonbank ligt
Of ze gaan zelf al het stickertje eraf peuteren nog voordat je het gescand hebt }>

heb een keer een klant gehad die het product gewoon uit mijn handen ritste, kennelijk omdat ik te langzaam was ofzo(ik was toen ook nog maar net werkzaam daar, dus ja moet je nog even je draai vinden.) Ik heb het dus ook weer terug gepakt!

Kortom mensen die je werk afpakken erg irritant.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:41

Charaz schreef:
Werk je bij de AH Loose?

Bij ons mochten klanten niet naar de wc.

Ja. :j Maar wij hebben een franchise winkel, dus zal denk ik wel per winkel verschillen.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:02

Bij ons (bart smit) mogen klanten ook niet naar de wc maar voor kleine ukkies die op knappen staan maken wij weleens een uitzondering! Volwassenen die boos worden omdat ze niet naar de wc mogen vind ik erg kinderachtig aangezien er 10m verderop een restaurant zit. Zo normaal is het niet dat je in een winkel naar het toilet mag daar kun je zelf ook rekening mee houden ik zou het zelf niet eens vragen!

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:44

Bij ons mogen kleine kinderen wel .. en zwangere vrouwen ;)

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:19

ik heb een tijdje in de schoonmaakdienst gewerkt. en dan moest ik dwijlen in een gebouw met 2 gangen die allebij bij de zelfde uitgang uitkwamen en even lang zijn. en hoevaak ik wel niet heb meegemaakt dat die mannen te lui waren om om te lopen en dus dan zeiden van 'o, je hebt net gedweilt, ik zal er vorzichtig overheen lopen. nou niet dus. klos klos klos eroverheen en ik kan weer opnieuw beginnen omdat hun te lui waren om de andere deur te pakken.

wat me eigenlijk is opgevallen dat ik eigenlijk alleen maar dames achter de kassa zie zitten als ik naar de winkel ga. nooit geen mannelijk exemplaar. waarom is dat toch?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:20

De echte mannen gaan stoer vakkenvullen ;) hahaha :Y) daar zitten over het algemeen meer mannen dan vrouwen

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:21

Bij ons werd ik niet aangenomen als vakkenvuller omdat dat 'een mannenbaan' was. Ze hadden stoere sterke jongens nodig en geen meisjes.

Zo werd het ook echt gewoon gezegd :').

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:23

haha ja heeeel stoer vakkenvullen. lijkt me wel grappig voor de verandering, een meisje dat het tel nmmr van een mannelijke kassamens vraagt

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:24

Omdat mannen het vrouwenwerk vinden.Vaak voelen ze zich dan minder stoer. Omdat de vrouw dat eigenlijk hoort te doen.De mannen zijn van het vakken vullen en andere zware dingen..

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:54

ik was idd een van de weinige meisjes die aan het vulle was, maar deed precies wat de "mannen" ook deden! toen gingik door stroment naar kassa (doe opleiding filiaal management dus moet de hele winkel door) daar hebben wij nu 2mannelijke "cassiere's" zitten die echt smachten naar het werk in de winkel.. maar daar was geen ruimte voor ze, ze zijn aangenomen op kassa, dus ze zitten maar :P hahah

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 16:56

Winkel waar ik werk zitten zowel meisjes als jongens achter de kassa ;) ik werdt toen aangenomen en werdt gezegt dat ik zowel kassa ging draaien als vakken vullen ;)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:14

Bij mij werken er ook een aantal jongens.. Wel minder dan de meisjes maar toch :P

En nog over dat snel scannen: Het is ook niet dat ik alles doorschuif en prop, maar ik scan het wel gewoon vlot.. En als mensen dan boos worden tja

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:31

Ik hoor onze klanten altijd dat onze prijzen te hoog zijn. Daar reageer ik niet eens meer op.

Vandaag ook een vrouw, ze zei wat ze wilde hebben, maar ik verstond haar niet, dus ik zeg: pardon, ik versta u niet. Begint ze toch te schreeuwen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:00

Wij hebben 2 vaste kassajongens :j En alle 'vaste' medewerkers kunnen kassa draaien, dus ook de mannen ;)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:23

Marjon_ schreef:
Bij ons mogen kleine kinderen wel .. en zwangere vrouwen ;)

Bij ons mag niemand naar de wc.
Ten eerste omdat het een privé ruimte is,
En ten tweede, wij maken geen uitzonderingen. Waarom zij wel? En hij niet.
Gewoon niemand

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:26

Bij ons mag iedereen, als je echt heel nodig moet ben je zelf ook blij als je even naar de wc kunt :) Wel gaat er iemand van ons mee! (ja tot aan de deur van de wc ;) )