Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Perrokai schreef:Okee, waar ben ik gisteren allemaal geweest. Ik heb de link van hermelien bezocht over de maria's en over Jezus zelf. Aan de hand van die informatie heb ik weer de online bijbel bekeken om te kijken of het elkaar tegenspreekt. Maar dat doet het alleen op een aantal punten. Even heel flink samengevat, het verschil met de bijbel is dat Jezus in de bijbel als echte zoon van god en goddelijk wordt gezien dus niet menselijk.
Met mijn denkkwijze die meer op de zichtbare dingen afgaat voel ik meer voor het verhaal op die site dan het verhaal uit de bijbel. Maar ik wil geen mensen voor het hoofd stoten dus ik ga daar verder niet op in. Wel valt me dan weer op dat eigenlijk heel de bijbel redelijke "verklaarbaar is" of gezien kan worden als echt gebeurd ookal geloof je niet, op het scheppingverhaal na.
Perrokai schreef:Heeft men nooit geprobeerd om kunstmatig en versneld een fossiel te maken ? Of een diamant of iets anders wat dan 10.000 jaar oud is of ouder.....Het is toch niet allemaal natte vinger theorie ?
Perrokai schreef:Door zelf een muur om je heen te bouwen beperk je een ander ook in zijn vrijheid.
sdi schreef:Wel vindt ik dat ik mensen moet vertellen wat er in de bijbel staat, wie Jezus was etc.. Als iemand aangeeft dat hij/zij dat niet horen wil, prima, dan val ik hem/haar daar niet meer mee lastig.
Lielle schreef:sdi schreef:Wel vindt ik dat ik mensen moet vertellen wat er in de bijbel staat, wie Jezus was etc.. Als iemand aangeeft dat hij/zij dat niet horen wil, prima, dan val ik hem/haar daar niet meer mee lastig.
en hier heb ik dus ernstig problemen mee. Ik wil niet ongevraagd 'lastig gevallen' worden met iemand's levensovertuiging, dat doe me sterk aan de reclametelefoontjes 's avonds denken.
Sim0ne schreef:Afgelopen zaterdagochtend was er weer iemand aan de deur die over een blijde boodschap van Jezus kwam vertellen. En net op dat moment hadden wij open huis (ons huis staat te koop) en wij dachten dus dat er een kijker kwam... daar was ik dus even niet zo blij mee. Ze komen hier trouwens behoorlijk vaak aan de deur, maar komen altijd alleen een foldertje of tijdschrift brengen.
beantsje schreef:Voorbeeld? Neem de houding van de 'fundamentalistische' artsen t.a.v. alternatieve geneeswijzen. 'Wat wij niet kennen, bestaat niet'.
Rani007 schreef:Je zal het vast wel goed bedoelen beantsje, maar krijg ik toch een beetje kromme tenen van ...![]()
Onder vrijheid van wetenschap wordt toch wat anders verstaan dan het erkennen van niet-wetenschappelijke vakgebieden. Alternatieve geneeswijzen vallen sowieso niet onder de noemer wetenschap te rekenen.
Citaat:Ben zelf een groot gelover in godsdienstvrijheid, zolang inderdaad zoals jij al stelt de vrijheid van anderen daarmee niet wordt ingeperkt. Maar ik ben een even groot gelover in wetenschapsvrijheid zolang de vrijheid van anderen (om te geloven) daarmee niet wordt ingeperkt.
Citaat:Als ik een kerkdienst (?) bij zou willen wonen, hoe doe ik dat dan? En wat is het leukste om bij te wonen?Staat er wel heel dom nu, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
randalinpony schreef:Hermelientje, net die docu over moslims zitten kijken. Interessant beeld werd er gegeven.
Citaat:Ben zelf een groot gelover in godsdienstvrijheid, zolang inderdaad zoals jij al stelt de vrijheid van anderen daarmee niet wordt ingeperkt. Maar ik ben een even groot gelover in wetenschapsvrijheid zolang de vrijheid van anderen (om te geloven) daarmee niet wordt ingeperkt.
Rani007 schreef:Hermelientje schreef:Vanavond op Nederland 2 in tegenlicht om 20.55 uur een programma over jonge moslims die in een pure vorm van islam geloven. Ben wel benieuwd of en in hoeverre dat overeenkomt met wat christenen geloven.
Ik beloof het morgen te bekijken. Wordt vervolgd ...Welterusten!
Citaat:Wetenschap is er in mijn ogen dan ook niet om ook maar iets over God of geloof te bewijzen/of te ontkennen.