Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:06

Heel leuk allemaal, de treinen tussen Schiphol en Utrecht rijden ook niet meer op tijd, had nu heen 25 minuten vertraging, gisteren terug 30 min. Was ook een storing tussen abcoude en breukelen vandaag, schiet echt op. Nu maar hopen dat ze terug eens op tijd rijden.
Was gisteren wel grappig op Utrecht, de intercity van .13 was te laat, die van .28 kwam eerder binnen ernaast. Dus iedereen naar die trein. Toen ben ik maar in de vertraagde van .13 gestapt, was nog lekker rustig achterin.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:47

Ik hoop dat het morgen al wat beter is maar ik heb morgenmiddag/avond de hele dag de alle tijd dus ach..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:04

Hmm, dat is wel vervelend dat er bij Breukelen ook een storing was, dat was mijn uitwijkmogelijkheid. :Y)

Gelukkig hoef ik vandaag niet naar school, hopelijk rijdt het morgen weer wel goed, op Woerden-Utrecht na dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:39

Het rijdt nu ook alweer gewoon :j

Hoop dat het snel weer via utrecht rijdt, het is 5 kilometer beschadigd spoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:43

Wat zijn treinkaartje's ook belachelijk duur eigenlijk.. := Ik ben op paardenjacht, maar na 2 paardje's te hebben bezichtigt a 35 euro voor retourtje die het toch niet helemaal waren ga ik nu ook minder snel paardje's bezichtigen, is nu al meer dan 70 euro die ik daar aan kwijt ben alleen al aan de trein (vanaf daar nog weer met de bus verder, ook makkelijk heen en terug 5 a 10 euro kwijt), kan ik beter in het paardje zelf stoppen en pas wer verder gaan zoeken als ik mn rijbewijs + autotje heb.. :?

Toch jammer, want treinreizen is werkelijk heerlijk!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:45

Joh ja, das idd heel erg duur :\
Maarrrr, waar ga je eigenlijk heen als een retourtje 35 euro is :oo

25 euro retour rotterdam-groningen dus ben benieuwd waar je eigenlijk heen gaat? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:46

[plaatsnaam] - eindhoven (37,90), [plaatsnaam] - leiden (34,30), [plaatsnaam] - den haag (36,20), ect ect..

[plaatsnaam] - amersfoort is ook al 20 (presies te zijn 19,70) euro retourtje.. En dat is op ongeveer de helft tussen eindhoven..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:59

Shanna, is een voordeelurenabonnement niks voor jouw? Ik weet niet wanneer en hoe laat je gaat rijden maar in het weekend en door de week na 9 uur is een retourtje Zwolle-Eindhoven 22.70, Zwolle-Den Haag 21.70 en wolle Amersfoort 11.80. Het is wel een aanschaf van 55 euro, maar als je regelmatig zulke reizen maakt heb je hem er best snel uit.
Zo kwam ik pas geleden 4 viendinnen tegen die samen een dagje uit gingen in Amsterdam. 1 Ervan had speciaal voor de gelegenheid een VDUabonnement genomen, waren ze voordeliger uit. Retourtje Vlissingen Amsterdam kost normaal 41.20 en met korting 24.70. Scheelde ze totaal 16 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:03

Ja mischien een goed idee, maar ik reis ook wel eens tijdens de avondspits (terugreis), scheeld inderdaad aanzienlijk :j Hoelang is dat ding geldig dan? (Vriendje woont in eindhoven, die reis maak ik dus best wel regelmatig ;) )

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:09

Na 9 uur 's morgens mag je gewoon de hele dag reizen met de VDUkaart. Tot 4 uur 's nachts, dan begint de nieuwe dag bij NS :D . Hij is een jaar geldig. Na 4 keer reizen heb je hem er al uit als je uitgaat van Zwolle Eindhoven.
Maar let er dan weer wel op dat je echt niet voor 9 uur met korting in de trein stapt. Dan loop je namelijk het risico dat je een compleet nieuw kaartje moet kopen, en dat begint met 35 euro. Dan is de winst al weer weg, dat is zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:10

Om 9 uur sochtens slaap ik nog :o

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:12

Voordeeluren abbonement is idd ideaal, ik heb er ook een.
Ik woon sindskort in Spijkenisse (ZH) en mn familie woont in Heerhugowaard (NH) Nu betaal ik voor een retour 16,80 en anders had ik 28,00 euro moeten betalen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:29

Uhuh VDU scheelt best wel :j

He Ino :wave: nog leuke dingen meegemaakt de laatste tijd op de trein? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:58

Unwritten, hoe gaat het eigenlijk met je treinliefde uit deel 1?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:58

Ehmm.. die zie ik eigenlijk bijna nooit meer omdat ik nog maar 2 dagen in Amsterdam zit, waaronder dus de vrijdag waarop hij niet werkt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:09

Aaahw maar je hebt dus niet zijn msn gevraagt/ jou msn gegeven? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:47

Nope :+
Maar hij kijkt nu wel elke keer heel blij als ik hem zie :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:51

Ik hoorde van m'n pa dat elk uur vanaf Gouda een trein om .50 naar Utrecht gaat, rechtstreeks. Morgen eens kijken of dat nog steeds zo is.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:55

Unwritten schreef:

Arnhem Zuid voorbij rijden, en daar pas achter komen op het moment dat we Elst voorbij rijden :o . We hadden dus op beide stations moeten stoppen O:)

Kerend matrieel was te laat, dus kregen we een trein van het opstelspoor, we zijn net vertrokken, krijgt de machinist een telefoontje met de vraag op welke loc hij zit. Krijgt hij te horen dat die trein niet meer mag rijden omdat de remschijven van 1 draaistel op waren :oo . Machinist meteen testen of het kreng wel remt, ja dus :+ . We zaten zowat tegen de voorkant van de coupé's aangeplakt :P . Mochten we nog doorrijden naar Breda, en daar moesten we er maar mee stoppen. Vonden de mensjes niet leuk :(:) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:55

Jep dat is de stopper vanuit Den Haag :j 1 keer per uur gaat er een stopper naar Utrecht, anders kan je ook de stopper van 45 en 15 nemen, en op Breukelen overstappen, dan ben je volgens mij 10 min langer onderweg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:56

Inoterry schreef:
Unwritten schreef:

Arnhem Zuid voorbij rijden, en daar pas achter komen op het moment dat we Elst voorbij rijden :o . We hadden dus op beide stations moeten stoppen O:)

Kerend matrieel was te laat, dus kregen we een trein van het opstelspoor, we zijn net vertrokken, krijgt de machinist een telefoontje met de vraag op welke loc hij zit. Krijgt hij te horen dat die trein niet meer mag rijden omdat de remschijven van 1 draaistel op waren :oo . Machinist meteen testen of het kreng wel remt, ja dus :+ . We zaten zowat tegen de voorkant van de coupé's aangeplakt :P . Mochten we nog doorrijden naar Breda, en daar moesten we er maar mee stoppen. Vonden de mensjes niet leuk :(:) .

Stations vergeten, hoe doe je dat dan :') stonden de seinen niet rood? :+
En remschijven op? :oo bizar dat dat materieel dan meegegeven werd?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:58

Nou vraag me wel eens af hoeveel seinen er hier voor het station staan, volgens mij rijd je kleine stationetjes zo voorbij :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:06

Hier staan ze wel, ik bewonder ze altijd vanaf het station :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:09

Heet wisseld nogal per station hoe de seinen staan. Arnhem Zuid staat meestal veilig, Elst staat het rode sein ongeveer 300 meter voorbij het station, en die staat niet veilig. Maar het is wel mogelijk om naar het sein te rijden zonder dat de trein aan het perron stopt. De machinist had al 4 dagen alleen treinen gereden die niet stopten tussen Nijmegen en Arnhem.

Het was ook niet de bedoeling dat dat matriaal ook nog zou worden ingezet, maar er was weer eens een comunicatiefoutje :o . Er was trouwens echt geen gevaar hoor, de trein in kwestie had nog 13 draaistellen met perfect werkende remmen over ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:21

Maar 13 is wel een ongeluksgetal :+

Hmm.. dan is het inderdaad ook wel begrijpelijk dat hij doorrijdt :j