Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:02

Marcella schreef:
Heb mijn auto rijlessen en examens ook zelf moeten betalen dus zie daar geen problemen in. :=

Kapot gaan van de pijn in mijn pols.

Vind het wel een verschil wanneer moeders het zou betalen en het vervolgens niet doet :n

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:26

hagelslag schreef:
Maar vraag het dan aan de persoon zelf.
Ik schreef net trouwens exceem.
Ik kwam niet op het Nederlandse woord wat het moest zijn.
Maar in het Nederlands is psoriasis het juiste woord.
En dat ziet alleen er raar uit. Maar is niet besmettelijk

Ohhh dat kan er wel heel heftig uitzien! Ik ken ook iemand die dat heeft in een vrij extreme vorm wat mega uit de hand kan lopen als je het maar op de loop laat.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:42

Marcella schreef:
Heb mijn auto rijlessen en examens ook zelf moeten betalen dus zie daar geen problemen in. :=

Ik heb een spaarpot waar ik zelf niet bij kan ;)
Daarnaast zeiden mijn ouders dat ik er geen zorgen over hoef te maken.

Alleen het is zo stom omdat ik nu echt krap zit met geld ivm eigen risico en verzekering.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:44

Dat ik weer last heb van m'n heup en het nu zelfs voelt alsof ik scheef loop. Was zo blij dat het weg was, kwam het weer terug. Was het weg na een avondje benen trainen en nu is het weer terug. -:(-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 16:09

hagelslag schreef:
Maar vraag het dan aan de persoon zelf.
Ik schreef net trouwens exceem.
Ik kwam niet op het Nederlandse woord wat het moest zijn.
Maar in het Nederlands is psoriasis het juiste woord.
En dat ziet alleen er raar uit. Maar is niet besmettelijk

Dat ben ik zeker met je eens :j.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 16:35

xPabloBokt schreef:
Dat komt volgensmij omdat veel mensen specifiek zwemmerseczeem kennen als besmettelijk, terwijl dat eigenlijk een schimmel is en geen eczeem.

Het zag er bij mij ook wel gruwlijk uit kwam ook vocht uit en het was ontstoken. Maar zelfs na 10x uitleggen dat het niet besmettelijk is bleven mensen volhouden van wel :+ heb het bij een aantal meer opgegeven. Maar kwam ook door 10x een verkeerde diagnose en het ene moment zat er krentenbaard in en toen vonden ze het weer schurft en toen weer dat eczeem of nee toch weer een andere :') mensen konden mij op den duur er niet meer in volgen.

Marcella schreef:

Ik denk toe jij rijlessen had alles nog een stuk goedkoper was. Ik heb voor mijn eigen gezondheid nooit specifiek uitgerekend hoeveel ik kwijt was maar zeker tussen de 3000 en 4000.

Maar goed mijn moeder zei ook dat ze de helft zouden betalen en dat is ook nooit gebeurd, was denk ik meer om mij eindelijk aan het rijden te krijgen. Nu vindt ik het niet erg meer ( oké soms dan) maar ik had ook de verzekering enz en paarden en destijds nog school wat betaald moest worden en heb het ook allemaal gered.

Toen ik net 18 was was de zorgverzekering alleen nog wel wat goedkoper als nu... en mijn paarden overigens ook. Maar rijles en examens wordt alleen meer duurder en duurder.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:01

Marcella schreef:

Dat was 100 jaar geleden, dat is toch wel een andere situatie :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:13

Ineke2 schreef:
Dat geroddel achter je rug om als je iets zichtbaars hebt komt mij erg bekend voor en is heel erg vervelend. Inderdaad vraag het gewoon aan de persoon zelf, dan krijg je meteen het juiste antwoordt.

Het excuus “ Dat durf ik niet “ kots ik letterlijk van, sorry. Als je lef hebt om achter iemands rug om te fluisteren over diegene dan moet je ook het lef hebben om het direct te vragen.

Ik moet zeggen dat ik het wel zat ben dat complete vreemden denken recht te hebben op mijn medische informatie. Hoe vaak er door mensen die ik helemaal niet ken gevraagd wordt wat ik voor pleister heb of waarom ik zo loop of iemand anders wat moet tillen. Of dat ze de medicatie herkennen en meteen van mening zijn dat ik dat niet nodig heb. Zo asociaal en onbeschoft.

Maar collega's of bekenden heb ik liever dat het aan mij gevraagd wordt idd.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 17:20

Zebrastreep schreef:
xPabloBokt schreef:
Dat komt volgensmij omdat veel mensen specifiek zwemmerseczeem kennen als besmettelijk, terwijl dat eigenlijk een schimmel is en geen eczeem.

Het zag er bij mij ook wel gruwlijk uit kwam ook vocht uit en het was ontstoken. Maar zelfs na 10x uitleggen dat het niet besmettelijk is bleven mensen volhouden van wel :+ heb het bij een aantal meer opgegeven. Maar kwam ook door 10x een verkeerde diagnose en het ene moment zat er krentenbaard in en toen vonden ze het weer schurft en toen weer dat eczeem of nee toch weer een andere :') mensen konden mij op den duur er niet meer in volgen.

Marcella schreef:

Ik denk toe jij rijlessen had alles nog een stuk goedkoper was. Ik heb voor mijn eigen gezondheid nooit specifiek uitgerekend hoeveel ik kwijt was maar zeker tussen de 3000 en 4000.

Maar goed mijn moeder zei ook dat ze de helft zouden betalen en dat is ook nooit gebeurd, was denk ik meer om mij eindelijk aan het rijden te krijgen. Nu vindt ik het niet erg meer ( oké soms dan) maar ik had ook de verzekering enz en paarden en destijds nog school wat betaald moest worden en heb het ook allemaal gered.

Toen ik net 18 was was de zorgverzekering alleen nog wel wat goedkoper als nu... en mijn paarden overigens ook. Maar rijles en examens wordt alleen meer duurder en duurder.

Ik was ook tussen de 3000 - 4000 kwijt. Iets van 35 lessen, theorie examen, tussentijdse toets, twee normale examens en een faalangstexamen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:26

Ik vindt het belachelijk duur hoor wat ze tegenwoordig vragen voor rijlessen en alles eromheen. Een rijbewijs en auto is natuurlijk wel een soort van luxe , maar het wordt straks voor veel mensen onmogelijk op deze manier.

Mijn oma zat heeft haar rijbewijs op haar 50ste nog behaald en betaalde toen 35 voor een rijles , ik destijds al rond de 48 euro.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:42

fotolijstje schreef:

Maar je bent 18 toch?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 17:48

Suzanne F. schreef:
fotolijstje schreef:

Maar je bent 18 toch?

Ik mis even waarom dat relevant is hier?

Officieel ben je pas financieel onafhankelijk op je 21e.

En het is echt niet zo gek in de huidige tijden om je ouders nog nodig te hebben voor bepaalde geldzaken. Het leven wordt er niet goedkoper op ofzo.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:51

MyWishMax schreef:
Maar collega's of bekenden heb ik liever dat het aan mij gevraagd wordt idd.

Ik bedoel inderdaad wel collega’s of bekenden. Onbekenden mogen ook vragen wat ik heb, maar krijgen globaal iets te horen. Voor de rest niet mee bemoeien. Mocht iemand, wie dan ook het wagen te zeggen dat ik iets niet nodig zou hebben krijgt diegene de wind van voren :j
Zij zijn geen arts of therapeut, wie denken ze wel niet dat ze zijn zeg.

Als 12/13 jarige ik zat in de brugklas dat weet ik nog. Ik was met mijn moeder samen in de stad, zij stond iets in de etalage te bekijken en ik was alvast een stukje verder gelopen.
Komen er 2 dames aan en precies dat mijn moeder weer vlakbij was zeiden die dames tegen mij “ Stel je niet aan joh loop eens normaal!”

Mijn moeder spuwde vuur en die dames hebben heel verschrikt hun excuses gemompeld. Ik denk dat die nooit weer iets hebben durven zeggen over een random vreemde.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:53

Ik ben op dit moment nog geen 18, woensdag pas.
En inderdaad wat Pablo al zegt financieel ben ik ook nog niet onafhankelijk al zou ik wel 18 zijn.

Het is in ieder geval betaalt en ik weet dat ik in hoge nood bij familieleden kan lenen totdat mijn moeder het terugstort naar mij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:55

Maar je moeder zal er een reden voor hebben denk ik dan.
Wat is die reden dan?

En ja ik ben me er heel bewust van dat sommige ouders redenen hebben waar je je wenkbrauwen bij ophaalt.
Maar soms als je de andere kant hoort ook denkt...ooohhhh daarom...

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:00

Omdat hij nog geen rijexamen heeft aangevraagd voor mij.. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:21

En dat heeft hij nog niet gedaan omdat je er nog niet klaar voor bent neem ik aan?
Dus vind je moeder dat je niet je best doet en daardoor te veel rijlessen nodig hebt? Of wat is dan de reden achter nog niet aangevraagd?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:26

Dat ze 18 wordt is wel relevant want volgens mij krijg je met 18 jaar toegang tot je rekeningen bij de bank. Tenzij de rekening niet op jouw naam staat natuurlijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:27

Ik ken wel meer mensen die juist wachten met betalen tot een rijexamen aangevraagd is, zodat de rijschoolhouder er wat vaart achter zet. Vooral omdat het gewoon lang duurt voordat er plek is, is op tijd aanvragen wel heel belangrijk. En dat vergeten sommige rijschoolhouders wel eens tot het hun geld kost :=

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:56

Suzanne F. schreef:
Dat ze 18 wordt is wel relevant want volgens mij krijg je met 18 jaar toegang tot je rekeningen bij de bank. Tenzij de rekening niet op jouw naam staat natuurlijk.

Dat is niet helemaal waar, ligt eraan hoe je ouders het geregeld hebben. Ik kreeg 'mijn spaarpotje' wat gespaard was voor een eventuele studieschuld pas op mijn 21ste.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:20

Urbanus schreef:
Marcella schreef:

Dat was 100 jaar geleden, dat is toch wel een andere situatie :=

Nu voel ik mij wel heel oud. -O-

Vandaar dat er van alles kapot gaat aan mij.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:28

Ach die jongen waarmee ik samenwoonde en die mijn geld had gesloten , begint een beetje in de slachtoffer rol te kruipen.

Ik had al een vermoeden dat hij tegenover zijn collega's slecht over mij gepraat heeft en daar ook enorm het slachtoffer aan het uithangen is. Natuurlijk gissen , maar toen ik een aantal weken geleden meedeed aan een mountainbike evenement waar hij en zijn collega's ook aan deelnemen gaf ook wel bevestiging. Ik werd op den duur ingehaald door een groepje en ik herkende hun aal de shirts , maar ik dacht ja daag ik ga niet mijn leuke dag en goede humeur laten verpesten en ik ga mij er zeker niet voor verstoppen.

Ik kreeg toch een paar vuile blikken toen toegeworpen dat ik al dacht bijzonder maar oké ik laat het gaan. Mijn moeder zei later nog van zou mij niks verbazen als hij slecht over jou gepraat heeft.

Ach moet hij mooi doen , de waarheid komt vanzelf een keer uit en dan keert iedereen hem wel de rug toe. Zag ook dat hij mij van Facebook verwijderd heeft en Instagram. Moet hij zelf weten hoor ik verplicht niemand om vrienden te zijn op sociale media maar het gevoel dat hij dus lekker in dat ik ben zo zielig wat mij is aangedaan eigenlijk gewoon voorzet betekend dus dat hij er niks van geleerd heeft en dit gedrag een kwestie is van herhalen.

Blij dat ik er vanaf ben!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:46

Alleen maar extra de bevestiging dat je de juiste keuze hebt gemaakt Zebrastreep. Karma komt vanzelf wel.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:46

Dat het zo vroeg donker wordt :( mis nu de binnenbak en poetsplaats wel :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 22:42

Gelukkig ben je er af zebrastreep.

Mijn levenskeuzes, mijn wekker gaat om 6.30 en ik moet nog stofzuigen want de oppas komt morgen…