Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:39

Overleg gehad en ik zit met meer vragen dan antwoorden :')

Ik wordt als nieuw teamlid soms wel slecht geïnformeerd , maar goed daar moet ik zelf wat aan doen door dat aan te geven.

_Nancy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:44

De gezichtsdoekjes van Yver Rocher van Pure Camille die ik jaaaaren heb gebruikt zijn niet meer te krijgen ;( :(

Jammer, ik vind het al zo moeilijk om doekjes te vinden waarvan ik niet een vervelende reactie van krijg en wil er ook geen tientallen euro's aan uitgeven.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:20

hagelslag schreef:
taartjee schreef:
Nieuwssites die een Amber-alert nieuwsbericht sturen met in de inhoud "Meer informatie volgt" en dan gewoon geen extra informatie toevoegen, maar wel de pushnotificatie op telefoons geven. Daar heb je toch helemaal niets aan?

En m'n hoest. Ik blijf het gevoel houden dat er wat in m'n keel zit qua vocht ofzo, maar ik krijg het met hoesten niet weg. Maar daardoor blijf ik ook steeds die hoestprikkel houden.

Heb je toevallig läßt van brandend maagzuur?
Hierdoor kun je ook een kuchje/hoesten hebben

Helaas is dit het overblijfsel van een flinke griep met keelontsteking en bronchitis. Nog even volhouden en dan moet het vanzelf over gaan, anders wordt het een tripje huisarts.

Ergernis van vandaag is dan ook dat ik zo weinig energie heb. Vandaag weer gaan werken na een dikke week ziek thuis en ben echt kapot. Hopelijk snel weer wat meer energie!

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:23

Iemand stukje verderop in de straat aan de overkant die geen blad ruimt van de boom in de voortuin “want dat verdwijnt van zelf”. Ehhh ja, dat ligt ieder jaar grotendeels bij mij op de oprit. Vandaag al 2 puinzakken vol opgeraapt en je kunt nauwelijks zien dat de boom begonnen is met blad laten vallen. Ruim het zelf op, vraag een bladkorf bij de gemeente etc. Maar maak het niet het probleem van andere mensen in de straat.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:39

Zebrastreep schreef:

Ik wordt als nieuw teamlid soms wel slecht geïnformeerd , maar goed daar moet ik zelf wat aan doen door dat aan te geven.

Je werkt in de zorg toch? Dit komt echt letterlijk overal voor, hier nog een nieuw (leerling) teamlid en ik moet voor uitleg overal zelf achteraan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:47

De nieuwe SEO manager bij mijn hengelsport ex-werkgever vroeg of er een kans is dat ik weer voor ze wil komen werken, want ja, het gaat toch niet zo goed met hun Nederlandse marketing nadat ze mij er in mei uit getrapt hebben en een of andere beunhaas hebben aangenomen. _O- Ze mogen me inhuren als agency en lekker agency rates betalen. :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:56

Mijn moeder...
Manipulatieve, aandachttrekkende, depressieve borderliner.
Zo alles in 1 zin waar bokt vast over zal gaan struikelen :P

De blaadjes vallen en de ellende begint weer.
Ze weet dat ze bij mij met zielige verhalen niet veel vat meer heeft.
Doet ze het dus bij de thuiszorg.
Deze belde mij op dat ze me wilde informeren dat het helemaal niet goed ging met mijn moeder.
Ze moest morgen een hart filmpje (vandaag dus) en had schilderen afgezegd want het ging echt helemaal niet goed bla bla.
In eerste instantie schrok ik wel, want ze was 3 weken terug bij de cardiloog geweest en alles was helemaal oke? Dus ik dacht, huh morgen weer dan is er dan toch wat mis. Daarna dacht ik, hoe zit het echt?

Ik vandaag gebeld, moeder neemt op, hoeft helemaal niet naar de cardioloog, alles prima.
En schilderen was ze gewoon geweest.
Ik heb niet gezegd dat ik was gebeld door de thuiszorg, maar weet wel weer dat ze dus aan het liegen en draaien is voor aandacht. Zo klaar mee...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:57

Hand verbrand

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:00

CupCakes_ schreef:
Zebrastreep schreef:

Je werkt in de zorg toch? Dit komt echt letterlijk overal voor, hier nog een nieuw (leerling) teamlid en ik moet voor uitleg overal zelf achteraan :+

Klopt , eerst als flexer dan krijg je echt helemaal niks mee. Je moet soms erg zoeken bij wie je dan terecht kan.

Als stagiaire was ik het gewend , maar nu als vaste begeleider vindt ik van mijzelf dat ik ook kan verwachten dat ik van bepaalde zaken wel af weet. Pas na 3 maanden ben ik echt goed toegevoegd aan de juiste mailgroepen. Ik heb daarvoor ook het via de niet juiste weg gedaan , maar het wel binnen een paar uur voor elkaar gekregen :')

Ik zie nu wel veel dingen dat ik denk ik wil daar wat mee , maar ik wil ook niet opeens het voortouw gaan nemen en een regeltante gaan worden we doen het immers samen. Heb nu wel met een dienst oplossen even het voortouw genomen door extra oplossingen te bieden.

En oja nog een irritatie , dat de zorg zoveel om geld draait. Wat heb ik mij weer zitten verbazen het is toch niet best.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:08

DuoPenotti schreef:
Mijn moeder...

Deze belde mij op dat ze me wilde informeren dat het helemaal niet goed ging met mijn moeder.
Ze moest morgen een hart filmpje (vandaag dus) en had schilderen afgezegd want het ging echt helemaal niet goed bla bla.
In eerste instantie schrok ik wel, want ze was 3 weken terug bij de cardiloog geweest en alles was helemaal oke? Dus ik dacht, huh morgen weer dan is er dan toch wat mis. Daarna dacht ik, hoe zit het echt?

Ik vandaag gebeld, moeder neemt op, hoeft helemaal niet naar de cardioloog, alles prima.
Ik heb niet gezegd dat ik was gebeld door de thuiszorg, maar weet wel weer dat ze dus aan het liegen en draaien is voor aandacht. Zo klaar mee...

Zo herkenbaar
Behalve dan dat ze verzorgster die ze heeft mij gewoon niet kent *\o/*

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:12

Mijn moeder heeft mij opgegeven als eerste contactpersoon, dus ja die krijg ik wel eens aan de telefoon.
Ken ze verder ook niet.

Balen dat jij het herkent....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:13

DuoPenotti schreef:
Mijn moeder...

Oh heel herkenbaar dat als de blaadjes vallen mensen weer van slag raken.

Ik zie en hoor nu ook uhm ja bijzonder dingen :=

En dan niet vergeten dat sinterklaas , kerst en oud en nieuw nog komt ik ben blij als het weer januari is dan hebben we die periode maar weer gehad.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:16

Ja idd, blij als dat weer voorbij is.
Bij mijn schoonfamilie vind ik dat wel gezellig, bij mijn familie dus niet.
Doordat elk jaar mijnmoeder gaat lopen zeveren.
Maar hulp heeft ze niet nodig hoor, echt niet

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:16

DuoPenotti schreef:
Mijn moeder...

Erg herkenbaar DP :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:17

Niet leuk dat jullie het herkennen..... ;(

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:20

DuoPenotti schreef:

Niet leuk, maar weet dat wanneer het weer een x klöte is.
Dat je niet alleen bent :knuffel:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:20

DuoPenotti schreef:

Hoe oud is je moeder als ik vragen mag?

Lijkt mij voor jou ook niet gemakkelijk zeg! Bij mij zijn het dan cliënten , dat staat toch wat verder van mij af dan dat het iemand uit je directe familie is. Ik doe de deur dicht , en ga naar huis en merk het buiten mijn werk om niet. Dat is bij jouw natuurlijk geen optie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:23

hagelslag schreef:
DuoPenotti schreef:

Niet leuk, maar weet dat wanneer het weer een x klöte is.
Dat je niet alleen bent :knuffel:

Lief :knuffel:

Zebrastreep schreef:
DuoPenotti schreef:

Hoe oud is je moeder als ik vragen mag?

Lijkt mij voor jou ook niet gemakkelijk zeg! Bij mij zijn het dan cliënten , dat staat toch wat verder van mij af dan dat het iemand uit je directe familie is. Ik doe de deur dicht , en ga naar huis en merk het buiten mijn werk om niet. Dat is bij jouw natuurlijk geen optie.

76

Maar ze doet dit al sinds ik 10 ben.
Zeggen dat ze zelfmoord gaat plegen om aandacht enz. En dan was ik haar psycholoog.
Kan er een boek vol van schrijven.
In 2016 heb ik dat gestopt door de huisarts direct visite te laten rijden daar naartoe en toen was het manipuleren richting mij voorbij. Tenminste op dat niveau.
Maar nu is ze dus weer bezig, nu dus met thuiszorg.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:27

Och, wat had ik jullie allemaal graag een lieve, begripvolle moeder toegewenst. Wat jammer toch dat er moeders zijn, die niet aardig voor hun kinderen zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:28

Heel erg dat manipulatieve, ik weet er alles van en je krijgt er echt een antenne voor want ik pik dat van niemand meer.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:29

Wat een ellende... :knuffel: Hier ook herkenbaar, maar ik heb na heel wat jaren wikken en wegen het contact verbroken een tijdje geleden en haar nu al 3 jaar niet meer fysiek gezien. Ze weet niet eens dat ze oma gaat worden en daar zit ik wel mee, maar weet je... Het doet mij ook pijn en ik wil gewoon niet dat ze nog iemand klaar gaat stomen voor jarenlange therapie.

Je zegt dat de feestdagen bij je eigen familie niet gezellig is. Is er een mogelijkheid om dat te skippen en dan lekker met je schoonfamilie en verder op je eigen voorwaarden gaan vieren? Al betekent dat lekker in je eigen huisje met iets waar jij en je partner van genieten. Ik vind het zo jammer dat het bij veel families een verplicht rondje is, ook voor mensen die er niet van genieten door het gezelschap.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:34

[***] schreef:
Wat een ellende... :knuffel: Hier ook herkenbaar, maar ik heb na heel wat jaren wikken en wegen het contact verbroken een tijdje geleden en haar nu al 3 jaar niet meer fysiek gezien. Ze weet niet eens dat ze oma gaat worden en daar zit ik wel mee, maar weet je... Het doet mij ook pijn en ik wil gewoon niet dat ze nog iemand klaar gaat stomen voor jarenlange therapie.

Je zegt dat de feestdagen bij je eigen familie niet gezellig is. Is er een mogelijkheid om dat te skippen en dan lekker met je schoonfamilie en verder op je eigen voorwaarden gaan vieren? Al betekent dat lekker in je eigen huisje met iets waar jij en je partner van genieten. Ik vind het zo jammer dat het bij veel families een verplicht rondje is, ook voor mensen die er niet van genieten door het gezelschap.

:knuffel:
Wat rot voor jou ook.... zeker nu je eigenlijk in deze fase zit dat je zo trots deze tijd wilt kunnen delen.

Nee doe ff het verplichte dingetje een uurtje en weer weg.
Vaak zie ik mijn 2 broers niet eens, heel gezellig ieder apart op visite...
Ga er geen uren zitten...

chanicha schreef:
Heel erg dat manipulatieve, ik weet er alles van en je krijgt er echt een antenne voor want ik pik dat van niemand meer.

Ja dat klopt, die zijn zo klaar.... en die moeten niet denken iets van begrip te krijgen...

prompter schreef:
Och, wat had ik jullie allemaal graag een lieve, begripvolle moeder toegewenst. Wat jammer toch dat er moeders zijn, die niet aardig voor hun kinderen zijn.

Ja echt verdrietig om te lezen dat hier nu zoveel mensen reageren met herkenbaar.... |(
Zo hoort het niet.....

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:41

Zo hoort het echt niet nee... Iedereen verdient een leuke mama. :knuffel:

DuoPenotti schreef:
Nee doe ff het verplichte dingetje een uurtje en weer weg.

Dat klinkt precies lang genoeg om geen gezeur mee te krijgen, goed compromis. *D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:51

Het is ook verdrietig en heb er ook jaren terug heel veel weet van gehad, wilde ook het contact verbreken maar toen kreeg ze te horen dat ze ongeneeslijk ziek was en dat wilde ik mijn zus niet aandoen, zij heeft haar niet zo meegemaakt als ik en zij is veel zachter.
Al met al kreeg ze max twee en een half jaar maar dat werden er vier.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:10

Mkango schreef:
De nieuwe SEO manager bij mijn hengelsport ex-werkgever vroeg of er een kans is dat ik weer voor ze wil komen werken, want ja, het gaat toch niet zo goed met hun Nederlandse marketing nadat ze mij er in mei uit getrapt hebben en een of andere beunhaas hebben aangenomen. _O- Ze mogen me inhuren als agency en lekker agency rates betalen. :D

Oeh, lekker :D.