[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 13:01

noordje schreef:
Ik was afgelopen weekend bij mijn zus en zwager en daar hebben we de Conference van Peter Pannekoek gekeken. Erg anti- kind en best grof af en toe,maar ik vond het leuk :D

Maandag terug naar huis in het vliegtuig zo'n ongelooflijk irritant k**kind achter me die tegen m'n stoel aan het schoppen was. Na een hele boze blik naar de moeder ,heeft ze geprobeerd dat jong stil te krijgen,maar mèn wat een zacht ei was dat mens.
Werd helemaal gestoord van die 2,dus ben ergens anders gaan zitten .

Wauw, dat zo'n moeder dan niet van tevoren al ingrijpt..
Gelukkig kon je ergens anders zitten!
Lijkt me echt een nachtmerrie om tijdens een lange vlucht in de buurt van een irritant kind te zitten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 19:50

Syberdepiep schreef:
Ook DNA van Peter Pannekoek gekeken, vond het geniaal :Y)
Alhoewel ik sommige opmerkingen hier in dit topic ook al eens voorbij heb zien komen, leest ie soms mee hier >;)

Dat gevoel had ik dus ook :+

Femke_Tweety

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 12:15

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:16

Kan ik mij hier ook melden?
Ik lees al een tijdje mee en vind het fijn dat er een plek is waar het anti kind gevoel gewoon normaal is.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:26

Syberdepiep schreef:
Ook DNA van Peter Pannekoek gekeken, vond het geniaal :Y)
Alhoewel ik sommige opmerkingen hier in dit topic ook al eens voorbij heb zien komen, leest ie soms mee hier >;)

Mijn vriend vroeg zich ook al af of Peter mee kan kijken in mijn hoofd :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:38

https://www.facebook.com/share/p/17xH11i4Qt/

Misschien is dit interessant voor de mensen hier? Is een onderzoek over kinderwens etc van 1V opiniepanel en Linda.
Ze zoeken oa mensen die telefonisch hun mening willen toelichten.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:59

Ik heb hem ingevuld.
Vond 1 vraag wel lastig gesteld en wist dus niet goed hoe ik die moest invullen.
Afbeelding

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:03

De vraag is of jullie daarover op 1 lijn zitten, dus als jullie allebei geen kinderen willen is overal het antwoord daar “wel”.
Althans dat lijkt mij

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:06

Ja zo heb ik hem ook geïnterpreteerd. Maar moest er even drie keer over heen lezen voordat ik hem goed had :(:) Zal wel aan mij liggen :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:10

Ligt niet aan jou, ik moest ook drie keer lezen. _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:20

Ja ik ook hoor :=

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:37

Kinderen, je krijgt er zoveel moois voor terug... :roll:

Het heeft hier gesneeuwd en dat zorgt voor bijzondere taferelen...

Zo loopt het buurmeisje krijsend door de straat "Ik heb het zo kouhouuuuuuuud!!!" Compleet overstuur alsof ze net door het ijs op de dichtsbijzijnde vijver is gezakt. Vervolgens hoor ik de buurvrouw er boos achteraan schreeuwen "doe dan ook je jas aan!!"

8)7

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 02:06

Ik was in de Jumbo, moest even snel een broodje scoren voor in de auto. Kom ik op de broodafdeling, staat daar zo'n mentaal uitgecheckte vader met een meisje van ca. 5-6 en een jongetje van ca. 8-9. Dat meisje zat op een plastic trekker met een voorlader, en er lag een zak witte bollen op de grond. Die wilde ze gaan pletten/opscheppen/whatever met de voorlader. Maar dat lukte niet helemaal, dus ik heb snel die zak bolletjes van de vloer gegrist en weer in het schap gedrukt voordat ze poging #2 kon doen.

Vaders had niks in de gaten (of kon het niet bommen). Hij zegt tegen dat jongetje, ja we moeten 4 broodjes, ook eentje voor mama. Ondertussen was ik om de koter op de trekker heen gescoot en viste met de tang een croissantje uit de bovenste bak. Gaat dat jong met blote klauwen in die broodbak staan graaien. Dus ik denk 'ok lekker' en druk een tweede croissantje in mijn zakje.

Laat dat jong een broodje vallen. Broodje valt op mijn schoen en dan op de grond. Hij bukt, pakt het broodje op, en doet het TERUG IN DE BAK en pakt daarna een andere. Dus ik zeg iets in de trant van "getverdemme, doe je die nou zo terug in de bak? Dat vind ik niet zo fris!" Nou dat kind keek me aan alsof ik een alien was hoor... En die vader had niks in de gaten.

Godzijdank had ik haast, en mijn smetvrees ging zo hard steigeren van dit alles dat ik als de wiedeweerga naar de kassa ben gegaan. Volgende keer ga ik wel weer naar de Lidl voor broodjes, dan maar geen zelfscankassa. Daar kunnen kinderen iig niet in die bakken graaien :r (of hoef ik het iig niet te zien!)

Dan denk ik, als je je kinderen niet bij je kan houden, neem ze dan niet mee naar de winkel! En wat doe je uberhaupt met een trekker in de supermarkt?!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 02:58

Die trekkers zijn van de jumbo zelf, hebben ze hier ook…

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 03:05

Ik vind eigenlijk dat ze kinderen gewoon moeten verbieden in een supermarkt. Een hond is ook niet welkom terwijl je daar minder last van hebt.

Ik zie hier soms ook hele gezinnen, 2 ouders en dan 2 of 3 koters.. laat lekker 1 ouder thuis met die koters. Hoezo moet je met z'n 5-en boodschappen doen. :?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 03:11

Duhelo schreef:
Die trekkers zijn van de jumbo zelf, hebben ze hier ook…

Dan zie je meteen hoe vaak ik in de Jumbo kom :+

@Captain, stiekem ben ik het met je eens (hoewel ik wel vind dat een hond niet in een supermarkt hoort, want je hebt hond en hond. Er zijn ook stinkende kwijlmachines die 1x schudden met de kop en meteen het halve schap ondersproeien). Hou je kind bij je (en in de gaten! en voed het op!) als het echt niet thuis kan blijven, tot ze een leeftijd hebben dat ze fatsoenlijk zelf een boodschapje kunnen doen. En de basisregels van de hygiene zijn voor veel volwassenen ook Erg Moeilijk helaas.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 09:50

Ouders hebben over het algemeen echt geen verantwoordelijkheidsgevoel meer. Neem gewoon geen kinderen als je niet eens de moeite kan doen om erop te letten.
En trekkers in de Jumbo, wat een gestoord idee is dat nou weer

Ik moet wel een verrassing delen en dat is dat ik het kind van mijn zusje best wel leuk vind. Om vast te houden dan en om kleren voor uit te kiezen. Alle lichamelijke dingen die kunnen gebeuren is meteen een retour naar de ouders maar verder is die wel leuk. Het is gewoon een soort grote pop :+
Ik ben benieuwd of ik hem nog leuk vind als die gaat praten en bewegen want dan is het pop zijn er wel af

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:13

Ik zou het best een idee vinden, bij de supermarkt een rij kooien voor honden met erboven een rij kooien voor kinderen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:13

Ik had jaaaren geleden ook zo'n interactie met vader en twee jonge kinderen bij de broodafdeling van de Jumbo. Ik kwam ietwat gehaast aanlopen en zag dat die vader een stuk of 6 broodjes van het type wat ik wilde aan het inladen was, precies de laatste. Hoorde dochterlief tegen papa zeggen "ja papa, die die die, allemaal!" Ik zei "ah, net te laat! Daar had ik er ook graag één van willen hebben...". Die vader draait naar me toe, zegt compleet emotieloos "helaas." en loopt weg met de kinderen. En er was echt iets aan de manier waarop hij dat zei, daar werd ik zó chagrijnig van! Misschien was ik gewoon butthurt hoor. Maar ergens denk ik dan (nu nog steeds, jaren later): had het niet veel mooier geweest als je dit had aangegrepen als leermoment voor je kinderen door te zeggen "zeg lieverd, zullen we een ander laatste broodje uitkiezen, zodat deze mevrouw één van deze broodjes mag? Want hier hebben we er al veel van". Leer je kind delen, enzo.

Maar goed nogmaals, misschien ben ik gewoon nog steeds butthurt dat ik mijn broodje niet had :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:17

Eerlijk? Ik vind jouw reactie raarder dan die van die ouder. Het is toch gewoon wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:21

Dat vind ik ook eigenlijk.
Nee zou dat niet verwachten.

Maar ouders niet op hun kinderen letten en zo laten graaien en vallen...gatver.
Dat broodje had ik toch bij pa in zijn hand gepropt en met harde stem gezegd, dit heeft jou kind net op de grond gegooid dus je koopt het maar.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:24

Het probleem met die graaiende kinderen die alle broodjes aanraken, laten vallen en weer terug leggen ed, ... Ik heb het bij vrienden gezien, hun dochter is bijna 3. Geloof me: een broodje dat simpelweg wordt aangeraakt of de vloer raakt, is het minst gore van wat er kan gebeuren :')
Ik heb dan kind van dingen zien proeven, zien uitspugen, en aan haar ouders zien geven. En als die zo snel niet weten waar ze ermee moeten blijven... dan steken ze het maar in hun mond en eten ze het op. Ik voel mijn maag draaien terwijl ik dit vertel haha. Maar serieus, ze zeiden letterlijk "het is de gemakkelijkste manier."

Voor hun is een aangeraakt broodje echt geen big deal, zij maken veel goorder mee :') Alleen lijken ze zelf niet te beseffen dat dat goor is, laat staan hoe een niet-ouder daar van gruwelt.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:29

Ik zeg toch ook niet dat ik het verwachtte. Ik zeg dat het de manier waarop hij me heel doods aankeek en "helaas." zei dat maakte dat ik chagrijnig raakte. Dat had echt beleefder gekund.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:32

LWDaisy schreef:
Het probleem met die graaiende kinderen die alle broodjes aanraken, laten vallen en weer terug leggen ed, ... Ik heb het bij vrienden gezien, hun dochter is bijna 3. Geloof me: een broodje dat simpelweg wordt aangeraakt of de vloer raakt, is het minst gore van wat er kan gebeuren :')
Ik heb dan kind van dingen zien proeven, zien uitspugen, en aan haar ouders zien geven. En als die zo snel niet weten waar ze ermee moeten blijven... dan steken ze het maar in hun mond en eten ze het op. Ik voel mijn maag draaien terwijl ik dit vertel haha. Maar serieus, ze zeiden letterlijk "het is de gemakkelijkste manier."

Voor hun is een aangeraakt broodje echt geen big deal, zij maken veel goorder mee :') Alleen lijken ze zelf niet te beseffen dat dat goor is, laat staan hoe een niet-ouder daar van gruwelt.

Ja dat klopt, maar dan vreten ze die gore zooi zelf op.
Moeten ze zelf weten.

maar die gore handen overal aan en terug leggen. Nee.
Voed je mormel op met waar je aan zit pak je ook.

En kan die dat nog niet dan afblijven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:38

Oh ik snap je wel hoor, VuurVleugels. Wie t eerst komt, wie t eerst maalt, sure. Maar 1 broodje laten liggen, hoe erg is dat nu helemaal.

Nu vind ik sowieso dat de, in mijn geval AH, maar heel weinig broodjes per soort heeft.