Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:00

Mag je met een kunstheup op een infrarood deken liggen? Ivm de straling/warmte

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:33

Love_Rosie schreef:
Ik heb op het werk brood in de diepvries en haal hier het aantal plakjes uit wat ik wil eten en stop deze even in de magnetron voor ontdooien.

Nu heb ik af en toe ‘s middags hartstikke last van een opgeblazen buik en alles wat daar bij komt :+ . Maar het kan ook tijden oké zijn.

Ligt dit aan het soort brood? Wat ik op het brood doe? Hoe warm het brood is?

Wat voor brood eet je? Van witbrood kan dat heel goed komen. Of van je menstruatie, dan kunnen je darmen ook vervelend doen

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 22:56

fjordjes schreef:
Love_Rosie schreef:
Ik heb op het werk brood in de diepvries en haal hier het aantal plakjes uit wat ik wil eten en stop deze even in de magnetron voor ontdooien.

Nu heb ik af en toe ‘s middags hartstikke last van een opgeblazen buik en alles wat daar bij komt :+ . Maar het kan ook tijden oké zijn.

Ligt dit aan het soort brood? Wat ik op het brood doe? Hoe warm het brood is?

Wat voor brood eet je? Van witbrood kan dat heel goed komen. Of van je menstruatie, dan kunnen je darmen ook vervelend doen

Ik denk dat dit een desem was

fjordjesJarig

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 23:08

Als het wit desembrood is dan is dat nagenoeg hetzelfde als witbrood. Ik denk dat het kan schelen als je volkorenbrood eet. Misschien het proberen waard

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 00:38

Bedankt voor de antwoorden. Het gaat om een jongen van 17. Ik ben hier achtergekomen door leeftijdsgenoten aan wie hij dit soort beelden heeft laten zien. Er zijn ook een paar vreemde opmerkingen gemaakt (ik wil vanwege privacy niet teveel details delen). Die andere jongens vinden dit te ver gaan en willen nu eigenlijk niet meer met hem omgaan.

Ik vind het een lastige situatie. Ik heb het (gelukkig) niet zelf gezien, dus moet afgaan op wat anderen mij verteld hebben, maar dat gaat imo best ver. Ik ben overigens totaal niet in de positie om zijn ouders hierop aan te spreken.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 06:24

Picopico schreef:
Bedankt voor de antwoorden. Het gaat om een jongen van 17. Ik ben hier achtergekomen door leeftijdsgenoten aan wie hij dit soort beelden heeft laten zien. Er zijn ook een paar vreemde opmerkingen gemaakt (ik wil vanwege privacy niet teveel details delen). Die andere jongens vinden dit te ver gaan en willen nu eigenlijk niet meer met hem omgaan.

Ik vind het een lastige situatie. Ik heb het (gelukkig) niet zelf gezien, dus moet afgaan op wat anderen mij verteld hebben, maar dat gaat imo best ver. Ik ben overigens totaal niet in de positie om zijn ouders hierop aan te spreken.

Hmm, lastige situatie dan. Klinkt inderdaad alsof hij er te ver mee gaat als mensen niet meer met hem om willen gaan, maar ik denk niet dat daar een pasklaar antwoord op is. Ik zou als ik jou was 0900-8844 bellen en de kwestie gewoon voorleggen. Zelfs als zij ook zeggen dat er op dit moment niks aan te doen is dan heb jij in ieder geval rust voor jezelf, dat jij hebt gedaan wat je kon.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:14

Picopico schreef:

Ik heb gisteren gegoogled en ik vond dat er toch wel wat schokkende dingen tussen zaten eigenlijk. Vooral omdat het een tekenfilm is is er meer vrijheid om de zaken wat extremer te schetsen. Ik heb de dingen die jij noemde niet gezien gelukkig maar ik zag al wel dingen waarvan ik een beetje schrok. En die niet oké zijn. Dit is geen schoenenfetish zeg maar, maar best ook wel dingen met geweld en dwang en gewoon schokkende dingen. Maar dit is niet strafbaar blijkbaar, omdat het getekend is en dus niet echt. Maar het is een raar grijs gebied want het lijkt namelijk wel echt. Ik zou me toch wel zorgen maken als mijn kind dit graag zou kijken eigenlijk.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:27

xSCWx schreef:
Mag je met een kunstheup op een infrarood deken liggen? Ivm de straling/warmte

Ik heb twee kunstheupen en mag alles, kan ook alles. Dat is zo fijn!!!
Dat infrarood niet zou kunnen/mogen heb ik echt nog nooit gehoord

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 12:55

Sinds wanneer (en waarom) heten Rode Panda’s ‘Kleine Panda’s’?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:03

Is dit zwarte nachtschade? -O- Google Lens gaf dat maar ik vertrouw die niet altijd.
Afbeelding

Afbeelding

Hoe kan ik die het beste verwijderen? Want die besjes vallen aan alle kanten er af als ik het eruit trek.. moet ik die 1 voor 1 opruimen? Er staan (nog) geen paarden op.
Is uitsteken nodig?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:37

Ja dat is nachtschade. Ik trok ze altijd gewoon uit de grond.
Moet zeggen, mijn paarden eten ze niet. Ze smaken ontzettend bitter.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 20:25

Kun je er geen vuilniszak omheen doen en er dan uittrekken

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:18

Wat kan je aan een gezin met jonge kinderen geven waarvan je de kat overneemt? Als bedankje/laten zien dat ze in een goed huisje terecht komt? Ik wilde sowieso een kaartje doen maar wat is leuk erbij?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:25

pootafdrukje?
bij Action hebben ze van die setjes om afrdukken van babyhandjes of voetjes te maken

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 11:06

Ik heb geen stem meer door een keelontsteking. Kan ik nu juist beter warm drinken om mijn keel te hydrateren, of juist waterijsjes eten? Mijn keel is niet (meer) gezwollen. Dat was hij eerder deze week nog wel. Ik kan nu alleen niet praten.

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 11:11

Ik vond koud prettiger dan warm toen ik keelontsteking had

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 11:24

Wat goed voelt! Waterijsjes waren bij mij ook super fijn. En gorgelen met mondwater.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 07:35

Snippergroen schreef:
Ik heb geen stem meer door een keelontsteking. Kan ik nu juist beter warm drinken om mijn keel te hydrateren, of juist waterijsjes eten? Mijn keel is niet (meer) gezwollen. Dat was hij eerder deze week nog wel. Ik kan nu alleen niet praten.

Ik heb meerdere keelontstekingen per jaar en als de zwelling weg is stap ik over op Citrosan thee voor wat lichte pijnstilling en om het weer een beetje te ‘smeren’.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 08:49

deksel schreef:
Wat kan je aan een gezin met jonge kinderen geven waarvan je de kat overneemt? Als bedankje/laten zien dat ze in een goed huisje terecht komt? Ik wilde sowieso een kaartje doen maar wat is leuk erbij?

Mss een foto dat ‘ie heerlijk tevreden kijkt op jullie vensterbank of ligt te slapen op z’n nieuwe favo plekje in jullie huis. Of een minicollage daarvan. Fijn dat het goed gaat.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 08:51

Dank voor de anti keelontsteking tips :D

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 09:36

Kan je ook laurierdrop aanbevelen. Ik haal het bij Kruidvat, van die kleine drops in een rond klein doosje. Dat verzacht.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 15:39

Afbeelding

Wie weet van wat voor soort vogel deze veer is?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:41

c_alsemgeest schreef:
[ Afbeelding ]

Wie weet van wat voor soort vogel deze veer is?

Gevraagd aan een vogelkenner:
“Lijkt beetje op vleugelpen van sperwer (armpen, geen slagpen), maar is niet met zekerheid te zeggen. Sperwers hebben mooie bestreping!”

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:25

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:43

En om die dieren te blijven. Wat is dit? Hebben we hagedisjes in Nederland? Afbeelding
Afbeelding