fohadie schreef:Eerst vanavond maar even afwachten wat nu daadwerkelijk de maatregelen worden, maar het klinkt niet erg hoopvol. Weer voornamelijk thuiswerken kost mijn baas circa €100,00 per dag aan omzet. ( Broodjes die normaal gehaald worden door kantoormensen.) Hij krijgt niets van de overheid, want essenciele winkel, hij hoeft niet dicht. En zoals gewoonlijk zijn de regels weer zo krom als een hoepel. Toch? Of toch niet...
Een brainwave van mij, en ik geef toe dat ik als een Wappie klink, maar op een andere manier snap ik het echt niet en valt het niet meer uit te leggen: het lijkt erop dat we naar Amerikaanse praktijken gaan. Als je niet test, is er ook geen corona. Dus als er minder getest wordt, is er zogenaamd ook minder corona. Testen voor toegang zou niet meetellen met de cijfers van de GGD, maar daar geloof ik helemaal niets van. Van de zomer schoten de cijfers omhoog vanwege testen voor toegang. We leggen de evenementenbranch stil, geen testen voor toegang meer en voila, cijfers gaan naar beneden.
Wel nu, je zou denken, sluit de lagere en voortgezet scholen, daar lopen de besmettingen het meest op. Maar die kinderen testen niet of amper.
Doe Horeca niet al om 19.00 dicht, dat helpt niet. Uhh, jawel, dat scheelt testen!
Laat me raden: we blijven deze regels houden tot het begin vd kerstvakantie. In de tussentijd raggen ze er zo veel mogelijk boosterprikken doorheen. ( In mijn verzorgingshuis waar ik vrijwilligerswerk doe hebben ze vorige week allemaal gekregen, dus hoezo we beginnen pas in december..) daarna gaan we over op 2G ( minder testen!!)
Moeten jullie eens kijken hoe snel de besmettingscijfers naar beneden gaan! Helaas doet het niets of weinig voor het ziekenhuis en IC, of toch wel?
Echt, ik hoop van harte dat ik het fout heb en doorgeslagen ben, maar ik heb wel alvast een weddenschap afgesloten met iemand die me nu idd voor gek verklaard. Ik hoop dat hij wint. Of eigenlijk hoop ik gewoon dat we kerst en oud&nieuw "gewoon" kunnen vieren en dat de cijfers dan idd gunstiger zijn dan ze nu zijn. Op welke manier dan ook.
Onzin trouwens dat vo leerlingen niet testen

Basisschool ligt voornamelijk aan de ouders. Zijn ouders anti vaccinatie testen ze veelal ook niet.