Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:27

fohadie schreef:
Eerst vanavond maar even afwachten wat nu daadwerkelijk de maatregelen worden, maar het klinkt niet erg hoopvol. Weer voornamelijk thuiswerken kost mijn baas circa €100,00 per dag aan omzet. ( Broodjes die normaal gehaald worden door kantoormensen.) Hij krijgt niets van de overheid, want essenciele winkel, hij hoeft niet dicht. En zoals gewoonlijk zijn de regels weer zo krom als een hoepel. Toch? Of toch niet...

Een brainwave van mij, en ik geef toe dat ik als een Wappie klink, maar op een andere manier snap ik het echt niet en valt het niet meer uit te leggen: het lijkt erop dat we naar Amerikaanse praktijken gaan. Als je niet test, is er ook geen corona. Dus als er minder getest wordt, is er zogenaamd ook minder corona. Testen voor toegang zou niet meetellen met de cijfers van de GGD, maar daar geloof ik helemaal niets van. Van de zomer schoten de cijfers omhoog vanwege testen voor toegang. We leggen de evenementenbranch stil, geen testen voor toegang meer en voila, cijfers gaan naar beneden.

Wel nu, je zou denken, sluit de lagere en voortgezet scholen, daar lopen de besmettingen het meest op. Maar die kinderen testen niet of amper.

Doe Horeca niet al om 19.00 dicht, dat helpt niet. Uhh, jawel, dat scheelt testen!

Laat me raden: we blijven deze regels houden tot het begin vd kerstvakantie. In de tussentijd raggen ze er zo veel mogelijk boosterprikken doorheen. ( In mijn verzorgingshuis waar ik vrijwilligerswerk doe hebben ze vorige week allemaal gekregen, dus hoezo we beginnen pas in december..) daarna gaan we over op 2G ( minder testen!!)

Moeten jullie eens kijken hoe snel de besmettingscijfers naar beneden gaan! Helaas doet het niets of weinig voor het ziekenhuis en IC, of toch wel?

Echt, ik hoop van harte dat ik het fout heb en doorgeslagen ben, maar ik heb wel alvast een weddenschap afgesloten met iemand die me nu idd voor gek verklaard. Ik hoop dat hij wint. Of eigenlijk hoop ik gewoon dat we kerst en oud&nieuw "gewoon" kunnen vieren en dat de cijfers dan idd gunstiger zijn dan ze nu zijn. Op welke manier dan ook.

Onzin trouwens dat vo leerlingen niet testen :)

Basisschool ligt voornamelijk aan de ouders. Zijn ouders anti vaccinatie testen ze veelal ook niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:30

Onze Steven Van Gucht is alvast geen voorstander van 2G beleid.

Citaat:
"Men laat de test vallen, maar dat is op zich nog altijd een nuttig instrument", reageerde Van Gucht na een vraag op de persbriefing over dat 2G-beleid. Hij maakte duidelijk geen voorstander te zijn van de maatregel.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:34

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat we over 3 weken bij de nieuwe persconferentie nog veel slechter nieuws krijgen.
Want deze softe maatregelen gaan echt niet helpen. In ieder geval van wat ik gelezen heb/er al bekend is over vanavond.

Ja polderen met corona. Dit is wederom too little too late.

Gelukkig dat mijn paard bij een wappie op stal staat en dat alles daar buiten is. Dus het risico van besmetting valt mee. Dus ik vermaak me wel tijdens de lockdown winter.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:34

Sizzle schreef:
Ik vind vooral het idee naar dat de politie je dan continue controlleert op straat, daar zou ik me erg ongemakkelijk bij voelen. Ook vergeet ik regelmatig mijn telefoon, ik ben net ook zonder ballast op buitenrit geweest.

Ik snap vooral het nut niet. Want onzichtbaar blijft het virus dus wel constant aanwezig. En zodra ongevaccineerden weer de straat op mogen worden die dus weer vrij snel besmet lijkt me? Sorry, kan het niet beter uitleggen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:36

Anna79 schreef:
Ik hoorde net van een kennis dat hij ondanks modernavaccinatie, corona heeft, flink ziek met hoge koorts, ook vrouw en baby hebben corona. Hopelijk is dit niet een slechte voorbode van verminderde bescherming van de vaccins.

Ik lees dat de acteur Axel Daeseleire voor de 2e keer corona heeft. De eerste keer 10 dagen kunstmatige coma. Nu een iets milder verloop blijkbaar. Geen idee met wat en of hij gevaccineerd is.
Het blijft tot nu toe toch echt een onvoorspelbaar virus.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:40

Sizzle schreef:
Ik vind vooral het idee naar dat de politie je dan continue controlleert op straat, daar zou ik me erg ongemakkelijk bij voelen. Ook vergeet ik regelmatig mijn telefoon, ik ben net ook zonder ballast op buitenrit geweest.

Hebben ze bij de Polizei in Österreich personeel genoeg om dit allemaal te controleren en te handhaven ?
Kan mij voorstellen dat ze er hier bij ons dan eerst een paar duizend zouden moeten klonen want ze zijn nu al zowat op elke dienst onderbemand :+

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:01

Afbeelding

Misschien een reden waarom de zorg overbelast is

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:04

Echwel schreef:
[ [url=m/CZublo.jpg]Afbeelding[/url] ]

O M G ……

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:05

Concert van morgen wordt ook vandaag gegeven en nu staat er een bericht op Facebook dat mensen met een kaartje voor morgen ook vanavond kunnen komen.. :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:08

Suzanne F. schreef:
Echwel schreef:

O M G ……

Zo zijn er nogal wat mogelijkheden om de boel te flessen. Valse QR code, valse QR scanners, gewoon geen controle, expres Corona oplopen . En dan ook nog afvragen waarom we in deze zooi zitten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:08

Ja ik word er vooral heel verdrietig van hoe bepaalde Nederlanders zich opstellen. :(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:10

Voor opzettelijk laten besmetten werd ook al gewaarschuwd ivm het 2G systeem in Duitsland en Oostenrijk .

Citaat:
Geimpft of genesen. Gevaccineerd of genezen. Wie in Oostenrijk en sommige delen van Duitsland nog onder de mensen wil komen, moet voortaan aan die ‘2G-maatregel’ voldoen. Een negatieve coronatest volstaat niet langer. “Zo’n systeem kan vaccinweigeraars ertoe aanzetten om zich expres te laten besmetten”, zegt viroloog Steven Van Gucht.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:12

Juist Bigone vertel eens waarom we weer binnenzitten, waarin we weer boodschappen laten bezorgen en we vakanties afzeggen.

Als.nu iedereen gewoon thuis blijft 4 weken moet het toch beter gaan
En dan zonder te wijzen naar anderen, maar je eigen verantwoording nemen.

Maar ook hier de grootste wijzers doen precies wat ze zelf willen..

En daar word ik echt schijtziek van..

Ondanks.mijn 3de vaccinatie blijf ik thuis en denk ik aan anderen.

Sorry maar ben er zoooooo zat van...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:13

+ 1.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:13

Voor mijn buurvrouw ook nog de enige oplossing om de kinderen nog naar de zwemles te kunnen brengen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:14

veerledec schreef:
Voor mijn buurvrouw ook nog de enige oplossing om de kinderen nog naar de zwemles te kunnen brengen.

Niet de enige…

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:16

veerledec schreef:

Ik zie dus echt het probleem niet met zwemles. Voor de zomer mochten alle ouders ook niet mee naar binnen. Was allemaal in de auto blijven zitten en zwemkleding vooraf aan. En nu is het ineens een probleem?

Daarbij kan ze nu ook gewoon testen. Tis niet dat de boel al is ingegaan
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 12-11-21 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:17

Echwel schreef:

Wat schuift het?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:25

Pandora2 schreef:
Voor opzettelijk laten besmetten werd ook al gewaarschuwd ivm het 2G systeem in Duitsland en Oostenrijk .

Citaat:
Geimpft of genesen. Gevaccineerd of genezen. Wie in Oostenrijk en sommige delen van Duitsland nog onder de mensen wil komen, moet voortaan aan die ‘2G-maatregel’ voldoen. Een negatieve coronatest volstaat niet langer. “Zo’n systeem kan vaccinweigeraars ertoe aanzetten om zich expres te laten besmetten”, zegt viroloog Steven Van Gucht.

Bizar dat ze liever het virus willen dan het vaccin.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:25

lenaa_tje schreef:
veerledec schreef:

Ik zie dus echt het probleem niet met zwemles. Voor de zomer mochten alle ouders ook niet mee naar binnen. Was allemaal in de auto blijven zitten en zwemkleding vooraf aan. En nu is het ineens een probleem?

Daarbij kan ze nu ook gewoon testen. Tis niet dat de boel al is ingegaan

Testen is hier geen reële optie, dat is een half uur enkele reistijd met de auto.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:28

Tja, het is op dit moment buigen of barsten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:30

Maar er is toch geen complete en harde lockdown in NL voorzien ?
Dan hoef je toch niet binnen te blijven, boodschappen te laten bezorgen of vakanties af te zeggen.
Of heb ik iets helemaal gemist ? :?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:34

Mijn achternichtje wilde ook corona zodat ze nog naar de sportschool kon.
Ik vind dit nou niet echt een lockdown hoor, we mogen immers alles nog tot 7 uur in de avond

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:36

Pandora2 schreef:
Maar er is toch geen complete en harde lockdown in NL voorzien ?
Dan hoef je toch niet binnen te blijven, boodschappen te laten bezorgen of vakanties af te zeggen.
Of heb ik iets helemaal gemist ? :?

Klopt maar voor mij is het toch een veiliger gevoel
Had geen antistoffen na 2de vaccinatie dus 3de gehad en pas na 6 weken weten ze daar meer van.
Wrs ook nog een 4de als booster zei arts..

Dus tot die tijd maar mak an doen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:54

@veerledec en m’n andere punt? Want voor de zomer mochten ouders er sowieso al niet bij zijn.