Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vayo schreef:Het lijkt mij andersom. Net zoals Susan zegt. Zoveel mensen zijn al gevaccineerd. Een hele groep al volledig. En juist die groep is de groep die het grootste risico loopt op een zieken huisopname of overlijden aan. Het zijn met name de jonge gezonde mensen die relatief weinig risico lopen die nog niet gevaccineerd zijn.
Citaat:Mensen die niet ziek willen worden kunnen zichzelf nog steeds beschermen om dat risico te minimaliseren.
Citaat:Met de huidige besmettingen is dat goed te doen.
Citaat:En natuurlijk zijn er mensen die langdurige klachten overhouden na corona, maar laten we niet vergeten dat het overgrote deel gewoon goed hersteld.
Citaat:Het zou fijn zijn als we dat ook naar 0 kunnen brengen, maar dan d.m.v. vaccineren bijvoorbeeld maar niet ten koste van vrijheden.
Citaat:De maatregelen wegen in mijn ogen daar niet tegenop. Mensen moeten ook de keuze krijgen wel volop bezoek te ontvangen, een vriendin een knuffel te geven, niet krampachtig afstand in de gaten houden enz.
Vayo schreef:En heel verdrietig, maar een behoorlijk deel van de mensen die overleden zijn waren al op hoge leeftijd.
Citaat:Het kan gewoon weer en laat de mensen die dit willen hier van genieten.
Citaat:Als je alles dan zo´n enorm risico vind, begeef je dan ook niet meer in het verkeer. Want zo kun je ook iedere verplaatsing in het verkeer zien als een potentieel dodelijke rit/verplaatsing.
Citaat:Corona zal niet meer verdwijnen en we kunnen niet ons leven lang maatregelen blijven nemen.
SusanH schreef:Las iets over exponentiële groei. We zitten nu in een fase van exponentiële afname van de cijfers. Prima moment om te versoepelen dus.
Vayo schreef:Want heel veel mensen vinden kwantiteit niet altijd boven kwaliteit van leven gaan.
Echwel schreef:bigone schreef:Ik heb de Corona app al sinds dat hij ingevoerd is. Dus dan kunnen de vaccinaties er zo bij op.
Dit is toch een andere