Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:21

Maar hoe kan het pakket dan anders aangekomen zijn? Waar zat het label dan op?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:30

Rennie89 schreef:

Het label was op de doos geplakt toen ik het verzond.
Maar de doos was er niet dus niet omheen en het label zat op het plastic wat ik om de deken had gedaan. Ik had het ingewikkeld in een deken. Daaromheen van die luchtkussentjes bij de kwetsbare delen, daar omheen een plastic zak. Deze strak gedaan met tape, zodat het niet kon bewegen en daar zat de doos nog omheen. Nu was het dus enkel de deken. Kussentjes en zak.
De doos is dus foetsie :(.

Het pakket is drie weken onderweg geweest.
Ik denk dat daar dus iets gebeurd is.
Ik wil daar best voor opdraaien, maar begrijp dan alsnog niet dat hij het goedgekeurd heeft?.
Dan kun je daarna niet heel veel meer.
Ik ga niet dubbel zo veel verzendkosten betalen. Via vinted zelf is het veel goedkoper.
Ik had bij er is een probleem. Het op mijn kosten later terugsturen.
Maar dat gaat nu dus niet.
Laatst bijgewerkt door magicmist op 21-10-24 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:32

Volgens mij is vinted daar heel duidelijk over.
Koop is goedgekeurd, geld is bij de verkopende partij en ze kunnen er niks meer mee.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:35

Alja schreef:
Volgens mij is vinted daar heel duidelijk over.
Koop is goedgekeurd, geld is bij de verkopende partij en ze kunnen er niks meer mee.

Ok. Dan krijg ik dus geen problemen verder.
Al vind ik het wel jammer dat het zo moet.
Maar dat is denk ik dan het risico wat hij genomen heeft.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:34

Ik heb ook weer een probleem en geen flauw idee hoe dit op te lossen. Zojuist haal ik een pakketje op en de man zei, er ligt hier nog iets voor je. Al bijna 2 weken. Ok, wel gek want ik haal altijd alles gelijk op, maar het kan zijn dat ze het zelf over het hoofd hebben gezien bij afhalen?
Dus komen thuis, uitgepakt. Een paar Michael kors laarsjes. Niet voor mij. Maar mijn naam staat wel op de verpakking en enkel 2 Homer stickers zitten erop. Wel met 2 verschillende nummers. Geen afzender in het pakket en geen enkel aanknopingspunt.

Hoe nu verder?

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:36

Vraagje over iets terug willen sturen.
Ik heb een paar oude versleten afgetrapte Uggs gekocht, speciaal voor op stal. Dus helemaal prima qua staat/doel.
Maar nu zijn ze fake, met synthetische voering, daar heb ik helemaal niks aan. Ik denk bi miskopen altijd "neem m'n verlies maar" maar ben het beetje beu.

Als je via Vinted koopt mag je er toch vanuit gaan dat artikel echt is of had ik daar specifiek naar moeten vragen?

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:38

Arzil schreef:
Ik heb ook weer een probleem en geen flauw idee hoe dit op te lossen. Zojuist haal ik een pakketje op en de man zei, er ligt hier nog iets voor je. Al bijna 2 weken. Ok, wel gek want ik haal altijd alles gelijk op, maar het kan zijn dat ze het zelf over het hoofd hebben gezien bij afhalen?
Dus komen thuis, uitgepakt. Een paar Michael kors laarsjes. Niet voor mij. Maar mijn naam staat wel op de verpakking en enkel 2 Homer stickers zitten erop. Wel met 2 verschillende nummers. Geen afzender in het pakket en geen enkel aanknopingspunt.

Hoe nu verder?

Verwacht je iets anders?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:46

Ja, ik heb denk ik nog wel 5 pakketjes (als het niet meer is) onderweg. Dus het is sowieso iedere keer weer een verrassing wat ik afhaal.

Ik heb nu de barcodes ingevoerd in track en trace. Er zitten er dus 2 op en bij het ene nummer geeft ie aan dat het zojuist is afgehaald en de andere:
Citaat:
Je pakket is zeer vertraagd en wordt geleverd tussen maandag 21 oktober en vrijdag 25 oktober.
5
Je pakket is aangekomen op ons distributiecentrum
09 October 2024, 11:57
Je pakket is afgeleverd voor verzending
08 October 2024, 14:58
Je pakket is helaas verkeerd bezorgd en wordt zo snel mogelijk naar de juiste locatie verstuurd
07 October 2024, 19:24
Je pakket is opgehaald door de vervoerder
02 October 2024, 17:45
Je pakket is afgeleverd voor verzending
02 October 2024, 15:24

Er is dus iets niet helemaal lekker gegaan met 2 stickers erop met 2 codes.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:01

tantesam schreef:
Ik heb een paar oude versleten afgetrapte Uggs gekocht, speciaal voor op stal. Dus helemaal prima qua staat/doel.
Maar nu zijn ze fake, met synthetische voering, daar heb ik helemaal niks aan. Ik denk bi miskopen altijd "neem m'n verlies maar" maar ben het beetje beu.

Als je via Vinted koopt mag je er toch vanuit gaan dat artikel echt is of had ik daar specifiek naar moeten vragen?

Nep mag niet verkocht worden op Vinted, dus zeker een probleem aangeven. :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:20

tantesam schreef:

idd nep mag niet verkocht worden. Zeker als in de beschrijving/als merk UGG heeft gestaan ben je gewoon misleid. Probleem aangeven, volgens mij moet je het dan vernietigen van vinted

Edit: je kan nog met de verkoper chatten, of die bewijsmateriaal kan leveren maar:

Als je er niet uitkomt met de verkoper
Druk op Bekijk details in de chat met de verkoper
Druk op Neem contact met ons op
Lees de voorwaarden voor een terugbetaling en druk op Akkoord en verzenden om het probleem door te sturen naar ons Supportteam.
We zullen binnen 48 uur contact met je opnemen.

Als we al het bewijsmateriaal bekijken en er sterke aanwijzingen zijn dat het artikel vervalst is, vragen we je het artikel niet terug te sturen naar de verkoper, maar ontvang je wel een terugbetaling. Als het vervalste artikel in een bundel zat, moet je alle andere gemelde artikelen in de bundel, behalve het vervalste artikel, terugsturen.

https://www.vinted.nl/help/466-mijn-ont ... -lijkt-nep

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:21

upendo schreef:
tantesam schreef:

Nep mag niet verkocht worden op Vinted, dus zeker een probleem aangeven. :)

Dankjewel. Ik zal de verkoopster een bericht gestuurd, ze had geen idee en tig keer sorry.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:58

Aight schreef:
tantesam schreef:

idd nep mag niet verkocht worden. Zeker als in de beschrijving/als merk UGG heeft gestaan ben je gewoon misleid. Probleem aangeven, volgens mij moet je het dan vernietigen van vinted

Edit: je kan nog met de verkoper chatten, of die bewijsmateriaal kan leveren maar:

Als je er niet uitkomt met de verkoper
Druk op Bekijk details in de chat met de verkoper
Druk op Neem contact met ons op
Lees de voorwaarden voor een terugbetaling en druk op Akkoord en verzenden om het probleem door te sturen naar ons Supportteam.
We zullen binnen 48 uur contact met je opnemen.

Als we al het bewijsmateriaal bekijken en er sterke aanwijzingen zijn dat het artikel vervalst is, vragen we je het artikel niet terug te sturen naar de verkoper, maar ontvang je wel een terugbetaling. Als het vervalste artikel in een bundel zat, moet je alle andere gemelde artikelen in de bundel, behalve het vervalste artikel, terugsturen.

https://www.vinted.nl/help/466-mijn-ont ... -lijkt-nep

Bedankt voor je duidelijk uitleg. Heb inmiddels contact gehad met de verkoper. Ze had geen idee dat het fake was Terugsturen niet nodig, geld iis al retour.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:55

Mijn pakket wat door DHL op een totaal ander pakketpunt was bezorgd als aangegeven door de koper kwam vandaag retour op mijn huisadres. Heeft dus echt iemand zitten suffen bij DHL want het juiste adres stond er gewoon op. Maargoed geld retour naar koper en ze heeft het vest opnieuw gekocht. Eens kijken of ze nu wel opletten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 20:46

magicmist schreef:
Rennie89 schreef:

Het label was op de doos geplakt toen ik het verzond.
Maar de doos was er niet dus niet omheen en het label zat op het plastic wat ik om de deken had gedaan. Ik had het ingewikkeld in een deken. Daaromheen van die luchtkussentjes bij de kwetsbare delen, daar omheen een plastic zak. Deze strak gedaan met tape, zodat het niet kon bewegen en daar zat de doos nog omheen. Nu was het dus enkel de deken. Kussentjes en zak.
De doos is dus foetsie :(.

Het pakket is drie weken onderweg geweest.
Ik denk dat daar dus iets gebeurd is.
Ik wil daar best voor opdraaien, maar begrijp dan alsnog niet dat hij het goedgekeurd heeft?.
Dan kun je daarna niet heel veel meer.
Ik ga niet dubbel zo veel verzendkosten betalen. Via vinted zelf is het veel goedkoper.
Ik had bij er is een probleem. Het op mijn kosten later terugsturen.
Maar dat gaat nu dus niet.

Officieel valt dit onder schade door verzending en worden beide partijen door Vinted vergoed, dus de koper heeft eigenlijk zichzelf en jou in de vingers gesneden…

Tip; maak altijd foto’s van je pakket voor verzending van de conditie en hoe het verpakt zit!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 04:55

De laatste paar weken is in dit topic een paar keer voorbij gekomen dat je in dat geval als verzender pech hebt helaas. Ze gooien het snel onder niet goed verzonden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 05:11

En daarom die foto’s maken! :j Doe ik ook altijd, nooit problemen gehad. Ik verpak het überhaupt al dat het de WOIII kan overleven 8-)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:21

Doe ik ook, maar is alsnog onder niet goed gepakt geschoven. Was echt niks mis mee, flauw van vinted maar pech voor mij.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:06

Ik kreeg vorige week een pot (rituals) badzout binnen in een papieren tasje. Uiteraard was de pot geknapt en lag alles in de zak.

Dit keer heb ik een probleem gemeld. Hier was absoluut niet over nagedacht.

Dit was zo slecht verpakt, dat Vinted mij mijn geld terug heeft gegeven. De verkoopster reageerde niet eens op mijn bericht dat het heel slecht ingepakt was.

Ik heb wel wat van het zout kunnen redden, maar lang niet alles.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 22:33

CastaMickey schreef:
Doe ik ook, maar is alsnog onder niet goed gepakt geschoven. Was echt niks mis mee, flauw van vinted maar pech voor mij.

Tip, wees niet zuinig met ducktape. Ik tape alles helemaal dicht (letterlijk) met ducktape. Dat spul is niet te vernietigen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:31

Rennie89 schreef:
CastaMickey schreef:

Tip, wees niet zuinig met ducktape. Ik tape alles helemaal dicht (letterlijk) met ducktape. Dat spul is niet te vernietigen.

Heb ik dan van jou vorige week een kinderjurkje gekocht?
Het jurkje was ingepakt als bal en letterlijk overal getapet met ducktape.

Heb maar in de review gemeld dat IK het een bijzondere manier van inpakken vind.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:39

Ik vind dat dus ook niet altijd even handig, om het zo enorm in te pakken met ducktape. Als je mij zoiets toestuurt, en ik knip per ongeluk het item kapot omdat ik door een bal aan ducktape heen moet, dan ga ik echt een probleem melden en mag het item retour :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:40

Marjo schreef:
Ik vind dat dus ook niet altijd even handig, om het zo enorm in te pakken met ducktape. Als je mij zoiets toestuurt, en ik knip per ongeluk het item kapot omdat ik door een bal aan ducktape heen moet, dan ga ik echt een probleem melden en mag het item retour :=

In dit topic is er al vaker over gediscussieerd maar ik wordt er echt niet blij van….

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:40

Rennie89 schreef:
CastaMickey schreef:

Ik koop vaak boeken, ben er echt niet blij mee als er een hele rol tape omheen zit. Dan ben je kwartier bezig en kans dat je gekochte spullen beschadigd alleen maar groter. Goed inpakken ja, bij boeken bubbeltjesplastic. Maar er een surprise van maken is voor mij niet perse beter verpakken.
Laatst bijgewerkt door Tiahastrona op 23-10-24 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:42

Ik gebruik wel ducktape op mijn dozen, maar laat wel duidelijk gaatjes open zodat de koper weet waar hij of zij veilig zijn mes kan insteken om het kapot te snijden :j

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:57

Rennie verkoopt voor alle duidelijkheid meestal (dure) pokemonkaarten waarbij een kreukje de waarde al drastisch vermindert.

Ik zie ook geen enkele reden om van pakjes met kleding mini-kleefballen zonder ingang te maken. Al dat plakband is trouwens zeer slecht voor het milieu. Ik verpak zo veel mogelijk met gerecycleerde materialen en pakjes met veel plakband om moet ik meestal ook weggooien, als ik ze al niet half moet vernietigen om open te krijgen.