Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:49

Merci voor de link ! :D
Er was ook nog een artikel over wat gister geplaatst was, maar dat is gewoon spoorloos.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:21

Astorga schreef:
Fitzroy schreef:
Heftig verhaal over ‘de dag dat er 0 doden waren’’ ... dus niet en nog een jonge vent ook
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf67bcd7/

Iemand een tissue voor me? Doe maar gelijk de hele doos.

Ik herken veel in het artikel, al is het bijna triest dat ze zo duidelijk willen maken dat er op voorhand geen risicofactoren waren. Ik heb ook zo'n jonkie onder mijn hoedde gehad, maar niemand in mijn omgeving die zondermeer gelooft dat het iedereen heftig kan treffen. Natuurlijk weet ik dat je in het ziekenhuis alleen de slechtste varianten van COVID treft, maar dat ook met eigen ogen zien maakt dat je je niet serieus genomen voelt door alle COVID-bestaat-niet-echt geluiden die steeds luider klinken.

:(:) knuffel ook hier en ik hoop dat je ondanks dat weet dat echt heel veel mensen dit gewoon hartstikke serieus nemen. In mijn grote omgeving in ieder geval wel.
Betekent niet dat ze niet wel eens een regel overtreden ( vaak per ongeluk of toch ouders geknuffeld ) , maar wel dat ze het heel serieus nemen en de ernst inzien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:24

President Bolsonaro word getest op corona

De Braziliaanse president Jair Bolsonaro heeft symptomen van Covid-19, de ziekte die door het coronavirus wordt veroorzaakt. Dat melden lokale media. De president, die de dreiging van het virus herhaaldelijk heeft gebagatelliseerd en corona eerder vergeleek met een ,,griepje'' heeft zich laten testen. De uitslag daarvan is naar verwachting dinsdag bekend.

Volgens de nieuwszender CNN Brasil heeft Bolsonaro 38 graden koorts en ook andere symptomen van de ziekte.

https://www.ad.nl/binnenland/live-melbourne-weer-6-weken-in-lockdown-braziliaanse-president-heeft-coronasymptomen~a32aa801/
Laatst bijgewerkt door purny op 07-07-20 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:24

LadyMadonna schreef:
Oh wat erg _O-

[ [url=m/W8EsXV.jpg]Afbeelding[/url] ]

De grap werd nog groter, ze waren namelijk boos op Rotterdam dat ze zoveel politie op hun vredelievende demonstratie hadden afgestuurd. Er werd gekscherend gedaan waarom ze al die mensen van de krant toch zouden moeten beschermen tegen hun, dan hadden ze vast iets te verbergen.

Dit gebouw is tegenwoordig een politiebureau.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:39

secricible schreef:
LadyMadonna schreef:
Oh wat erg _O-

[ [url=m/W8EsXV.jpg]Afbeelding[/url] ]

De grap werd nog groter, ze waren namelijk boos op Rotterdam dat ze zoveel politie op hun vredelievende demonstratie hadden afgestuurd. Er werd gekscherend gedaan waarom ze al die mensen van de krant toch zouden moeten beschermen tegen hun, dan hadden ze vast iets te verbergen.

Dit gebouw is tegenwoordig een politiebureau.

Nee! Oh wat een volk....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:00

sureido schreef:
Edit: of je bedoelt in het land? Sorry dan interpreteer ik het fout.

Ik bedoel inderdaad in het land. Juist omdat bijvoorbeeld mondkapjes hier niet gebruikelijk zijn, merk ik zelfs aan mezelf dat corona niet meer ´zichtbaar´ is. In tegenstelling tot wat ik in Spanje meegemaakt hebt, is hier nu gewoon alles open (in Spanje inmiddels ook hoor), maar is er ook veel minder gesloten geweest. Maar zodra ik thuis de deur uit ga, hangen de mondkapjes klaar in de auto, zie je overal op straat nog mondkapjes en ga je geen winkel in zonder.

En daarmee wil ik niet zeggen dat dat hier ook zo zou moeten, maar het maakt wel zichtbaar dat er wel degelijk nog een virus rondwaart waar we angst voor moeten hebben. Ik ben nu 10 dagen in Nederland, heb meer mensen gezien en gesproken dan in de drie maanden daarvoor, zoveel mogelijk op veilige afstand hoor. Maar ik heb ook al heel veel mensen moeten wijzen op die afstand, ook vrienden en kennissen, die me eigenlijk verbaasd aankijken. Ik zie hier op straat (woon tegenover een supermarkt) gezellig allemaal mensen gewoon een praatje maken, die afstand wordt zeker niet bewaard, het lijkt allemaal alsof er niets gebeurd is. Om nog maar niet te praten over de hoeveelheid anti-1,5 meter promotie ik op social media voorbij zie komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:05

Klopt Monique de mondkapjes maken je alerter op afstand etc houden. Dat vind ik ook een nevenfunctie. Het houdt me scherp. Temeer daar velen dat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:12

Maar MoniqueT zei eerder dit:
Citaat:
Wij zijn nu een week in Nederland en zien hele grote verschillen met Spanje. Waar in Spanje de mondkapjes overal gedragen worden (vraag soms niet hoe!), zie ik ze hier echt helemaal niet. Maar voor mijn gevoel is er wel veel meer respect voor afstand in Nederland. Alsof de mondkapjes mensen het gevoel geven dat die 1,5 meter er helemaal niet meer toe doet.

Ik zie dat zelf ook met de mondkapjes in het OV, met een mondkapje komen sommige mensen bijna tegen je aan staan.

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:13

Dat is wel een beetje tegenstrijdig :P

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:15

Klopt, maar het is ook het verschil tussen een paar dagen in Nederland zijn en wel die afstand in de supermarkt merken, maar dus totaal niet meer in het sociale leven. Onbekenden zijn blijkbaar eng, maar in je eigen ´bubbel´, hoe groot die ook is, kan blijkbaar alles.

In Spanje kwam er ook gewoon niemand ons huis in en wij ook niet bij anderen. Nu is er meer ruimte en het weer leent zich voor afspraken buiten, maar hier komt gewoon iedereen weer bij elkaar over de vloer, tenminste in onze omgeving.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:35

Ik kom ook overal over de vloer. Maar wel met afstand. De enigen buiten mijn eigen gezin die ik nu een knuffel geef zijn mijn ouders. En van beiden weet ik ook dat zij voorzichtig zijn.

Ik ben heel blij dat wij in NL blijven deze vakantie. Maar ook: de mensen die wel gaan en in corona gebied terecht komen. Hoe groot is de kans dat ze zich laten testen en in thuis quarantaine gaan? Daar mag best meer toezicht op zijn..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:51

SusanH schreef:
Ik kom ook overal over de vloer. Maar wel met afstand. De enigen buiten mijn eigen gezin die ik nu een knuffel geef zijn mijn ouders. En van beiden weet ik ook dat zij voorzichtig zijn.

Ik ben heel blij dat wij in NL blijven deze vakantie. Maar ook: de mensen die wel gaan en in corona gebied terecht komen. Hoe groot is de kans dat ze zich laten testen en in thuis quarantaine gaan? Daar mag best meer toezicht op zijn..

Dat laatste vind ik ook SusanH. Alleen maar quarantaine adviseren ... ik weet niet of dat werkt.

En ja, wij gaan nu ook bij mensen op visite, maar wel op afstand en voorzichtig inderdaad. Toch is dat voor ons nu echt een hele stap, komende uit Spanje.

Ook eigen kinderen niet geknuffeld (ha, we zijn niet zo heel knuffelig ook hoor), maar onze kleindochters kon ik echt die knuffel niet weigeren. Maar daarom verbaas ik me dus wel over een kennisje wat voor de deur staat en me meteen een knuffel wel geven. Dat vind ik dus hélemaal niet nodig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:02

Dat zie ik in mijn omgeving ook helemaal niet hoor :). Wij (dertigers) komen wel bij elkaar over de vloer, maar altijd nog met afstand.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:04

purny schreef:

De Braziliaanse president Jair Bolsonaro heeft symptomen van Covid-19, de ziekte die door het coronavirus wordt veroorzaakt. Dat melden lokale media. De president, die de dreiging van het virus herhaaldelijk heeft gebagatelliseerd en corona eerder vergeleek met een ,,griepje'' heeft zich laten testen. De uitslag daarvan is naar verwachting dinsdag bekend.

Volgens de nieuwszender CNN Brasil heeft Bolsonaro 38 graden koorts en ook andere symptomen van de ziekte.

https://www.ad.nl/binnenland/live-melbourne-weer-6-weken-in-lockdown-braziliaanse-president-heeft-coronasymptomen~a32aa801/

Zou die gek daarvan nu wakker geschud worden ? :=

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:08

Dat ligt eraan hoe erg hij het krijgt. Als het inderdaad een paar dagen koorts en hoesten en keelpijn is voor hem dan zal hem dat alleen maar sterken in zijn uitspraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:16

Sheran schreef:
Dat zie ik in mijn omgeving ook helemaal niet hoor :). Wij (dertigers) komen wel bij elkaar over de vloer, maar altijd nog met afstand.

Ik heb dat ook helemaal niet gezien in mijn omgeving, mensen die knuffels geven of willen geven.
Buiten wordt de anderhalve meter wel vaak een meter. Daar betrap ik mezelf ook op. Maar dat is al een tijdje zo, en het lijkt geen besmettingen tot gevolg te hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:21

Pandora2 schreef:
purny schreef:

Zou die gek daarvan nu wakker geschud worden ? :=

Ergens hoop ik dat hij het flink krijgt... zelfde met Trump.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:34

Vreemd dat ik het hier wel zie :o . En Brabant!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:38

Nee ik zie het ook niet, ZO brabant.
Geen handen en geen knuffels, ook niet bij familie.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:39

MoniqueT schreef:

Heeft gewoon met je omgeving te maken. En Brabanders zijn sowieso wat 'gezelliger' toch? :P

Ik merk wel dat het, als ik bij de paarden ben, veeeeel minder speelt dan in 'mijn kringen'. Gisteren wilde iemand me ook gewoon een hand geven. Nee dank u?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:40

MoniqueT schreef:
SusanH schreef:

Dat laatste vind ik ook SusanH. Alleen maar quarantaine adviseren ... ik weet niet of dat werkt.

En ja, wij gaan nu ook bij mensen op visite, maar wel op afstand en voorzichtig inderdaad. Toch is dat voor ons nu echt een hele stap, komende uit Spanje.

Ook eigen kinderen niet geknuffeld (ha, we zijn niet zo heel knuffelig ook hoor), maar onze kleindochters kon ik echt die knuffel niet weigeren. Maar daarom verbaas ik me dus wel over een kennisje wat voor de deur staat en me meteen een knuffel wel geven. Dat vind ik dus hélemaal niet nodig.

Maar leef je in Spanje niet veel meer in een bubbel? Is daar niet veel minder knuffelpotentieel in de vorm van familie en vrienden? Je hebt natuurlijk nu in een korte periode ook intenser contact met veel mensen. Terwijl je daar in Spanje misschien wel heerlijk rustig op je Spaanse prairie zit. Misschien doen die Spanjaarden dat ook allemaal onderling wel me hun vrienden en familie, maar merk je het niet omdat je daar veel minder mee verbonden bent?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:58

MoniqueT schreef:

Dat zou met je omgeving te maken kunnen hebben. Hier gebeurd het ook niet zo, althans niet dat ik zie of hoor. Je merkt wel (en daar ga ik zelf ook de mis mee in) dat 1,5 meten met vrienden wel wat korter wordt. :o Maar ik raak ze zeker niet aan en ze komen ook niet in mijn persoonlijke bobbel. Verder is het nog heel erg aftasten. Spontaan ergens binnen komen vallen is er hier echt nog niet bij.

Ik ben zelf 41, en heb vrienden in alle leeftijden, die ook weer kinderen hebben en ouders. En eigenlijk hoor ik overal een beetje hetzelfde. Op straat zie ik mensen een praatje maken, maar ik heb eigenlijk al maanden niemand spontaan omhelst of gezoend zien worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:00

MoniqueT schreef:

Hier knuffelen we normaal al niet :')
Dus nu ook niet maar ik woon in het noorden en dat is naar mijn ervaring sowieso wat minder aanrakerig.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:02

Brabant zijn toch ook niet van de 3 kussen enz?
Ja laatste jaren meer geworden, maar niet van oorsprong. Tenminste mijn familie niet :D
Komt toch meer uit het westen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:29

_Penotti schreef:
Brabant zijn toch ook niet van de 3 kussen enz?
Ja laatste jaren meer geworden, maar niet van oorsprong. Tenminste mijn familie niet :D
Komt toch meer uit het westen?

West Brabant geboren en getogen en hier zijn 3 kussen de standaard. Zet 'n stap over de Belgische grens en daar is het 1 kus.

Van mij mag dat hele kussen wegblijven na de pandemie.