Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:De wereld hoeft niet om het kind te draaien
Maar Twee full time werkende ouders die in geen Enkele vorm een stap terug willen doen om wat tijd en energie in hun nageslacht te Steken, Of dat nu op werkvlak of vrije tijd vlak is ?
En ze de godganse week uitbesteden aan de voor, tussen en naschoolse opvangen opa’s en oma’s
Begin Er dan niet aan
De gemiddelde hond krijgt meer aandacht van het baasje
Citaat:Cons of procreation:
•Stomach that looks like a knee cap
•A lose vagina
•Debt
•GLOBAL WARMING
•Changing diapers
• Depression
•Couples with children are twice as likely to separate
•Couples with unplanned children are 3 fold more likely to separate
•Pregnancy shortens your life by 11 years
•They're leaches
•They'll disrespect you when they mature
•They take everything for granted
•THE PLANET IS OVER POPULATED
•Public temper tantrums
•Woman like me confronting you in public to get a grip on your squealing cum goblin
Pro:
•Unproven best love ever
#SaveTheEarthDontGiveBirth #SaveOnANannyTakeItInTheFanny
Sintara schreef:Vanmiddag ben ik echt kwaad geworden door een prutkind. Hij trok de hele tijd het gordijn van m'n pashokje open. Eerst zei ik nog gewoon doe es niet, daarna laat dat en de keren erna heb ik het gordijn elke keer gewoon dicht getrokken terwijl het kind er nog in hing. De laatste keer kreeg hij m'n hand tegen z'n neus en ging hij klagen bij z'n vader. 'ja dat meisje is een beetje chagrijnig he'. Goh nee echt??
Grrrr
Citaat:‘Een kind minder heeft meer effect op het klimaat dan een leven lang vegetarisch eten’
Pieter Hulst en Gijs Groenteman ontleden teksten van Nederlandstalige hits. Ze geven antwoorden op prangende vragen die de nummers oproepen. Komen ze er zelf niet uit, dan roepen ze de hulp in van de wetenschap. Vandaag deelt Pieter enkele demografische theorieën naar aanleiding van de Fluitsma & Van Tijn-hit ‘15 miljoen mensen’.
Laatst was ik in een karaokebar. Na de eeuwige succesnummers van de Spice Girls, Hazes en Nico Haak verrasten twee mollige corpsknapen mij door 15 miljoen mensen aan te vragen bij dj Johan. Ze waren op dit late tijdstip kennelijk nog zo bij de pinken, dat ze de tekst uit 1996 feilloos aanpasten naar de actualiteit: niet 15, maar 17 miljoen mensen. In 23 jaar zijn er 2 miljoen mensen bijgekomen! Een groei van 13 procent op datzelfde kleine stukje aarde. En nog steeds is er genoeg ruimte voor ons allemaal. Als u het niet met me eens bent, neemt u dan eens een kijkje in het winkelcentrum van Woerden, bij voorkeur op dinsdagochtend.
Toch is de bevolkingstoename in Nederland kinderspel vergeleken met de mondiale groei. In 23 jaar is de wereldbevolking van 5,8 miljard naar 7,7 miljard gegroeid, een groei van 32 procent. Reden voor prins Harry om niet meer dan twee kinderen te nemen. Immers, uit vrijwel alle onderzoeken blijkt dat één kind minder meer effect heeft op het klimaat dan een leven lang vegetarisch eten, niet meer vliegen, of je Fiat Panda inruilen voor een Tesla.
Als u een kind minder neemt, kunt u dertig keer per jaar heen-en-weer vliegen van Schiphol naar Parijs. Dan nóg wordt het klimaat minder belast dan wanneer u zo’n kleine rups op de wereld zet. Alle onderzoeken ten spijt, in de media gaat het veel vaker over vliegschaamte en vegaburgers dan over kinderen. Logisch: kinderen liggen gevoelig. We zijn al snel op onze ongesteriliseerde pik getrapt zodra het onderwerp ter sprake komt: ‘Maar ik heb toch recht op kinderen!?’
We zouden caviaatjes kunnen eten in plaats van varkens, maanden kunnen doen met een flesje sauvignon blanc
Voor alle duidelijkheid: natuurlijk moet iedereen zelf weten of hij of zij wel of geen kind wil; het is volgens de meeste ouders het mooiste wat er is. Het lijkt alleen niet meer dan logisch om in ieder geval op de hoogte te zijn van de gevolgen van nóg zo’n vrolijk mormel.
Zoals Fluitsma & Van Tijn al aanstipten in hun song, laten Nederlanders zich niet de wet voorschrijven. Dus laten we op zoek gaan naar een alternatief. Daar komt filosoof Arne Hendriks ten tonele. Hij onderzoekt al jarenlang de mogelijkheid om de mensheid te laten krimpen naar 50 centimeter. We zouden caviaatjes kunnen eten in plaats van varkens, maanden kunnen doen met een flesje sauvignon blanc. Er zou genoeg zijn voor iedereen en onze voetafdruk wordt letterlijk en figuurlijk kleiner.
Sommigen zullen Hendriks wegzetten als fantast, de Nasa doet dat niet. De ruimtevaartorganisatie nam contact met hem op. Een klein astronautje is immers makkelijker te vervoeren, eet minder, poept minder en weegt minder, en dat bespaart brandstof. Misschien is Hendriks’ hersenspinsel van de gekrompen mens zo gek nog niet. Mocht het werkelijkheid worden, dan moeten we in de karaokebar wel wéér de tekst aanpassen: zeventien miljoen kleine mensen op dat hele grote stukje aarde...
Magrathea schreef:Mwah, ik denk dat een vegan gezin met 1 kind een minder grote footprint heeft dan een echtpaar dat er flink op los leeft. Ik bedoel, je hebt van die testjes met 'hoeveel aardbollen zijn er nodig als iedereen leefde zoals jij' en in het westen is dat gemiddeld 4 à 5 terwijl als je het goed doet op niet vliegen, plantaardig eten etc. je zomaar onder de 1 uit kunt komen. (Dus zeg een halve extra voor dat ene kind, dan nog zit je onder de 4 à 5 die dat andere echtpaar heeft.)
Let wel, plantaardig dus, kaas is ook behoorlijk belastend voor het klimaat![]()
Die testjes zijn overigens ook niet heilig verder maar ik vind het altijd zo'n slap excuus om dan maar alles te doen wat je wil omdat iemand anders een kind heeft?
elnienjo schreef:Magrathea schreef:Mwah, ik denk dat een vegan gezin met 1 kind een minder grote footprint heeft dan een echtpaar dat er flink op los leeft. Ik bedoel, je hebt van die testjes met 'hoeveel aardbollen zijn er nodig als iedereen leefde zoals jij' en in het westen is dat gemiddeld 4 à 5 terwijl als je het goed doet op niet vliegen, plantaardig eten etc. je zomaar onder de 1 uit kunt komen. (Dus zeg een halve extra voor dat ene kind, dan nog zit je onder de 4 à 5 die dat andere echtpaar heeft.)
Let wel, plantaardig dus, kaas is ook behoorlijk belastend voor het klimaat![]()
Die testjes zijn overigens ook niet heilig verder maar ik vind het altijd zo'n slap excuus om dan maar alles te doen wat je wil omdat iemand anders een kind heeft?
Je hebt geen controle over hoe je kind gaat leven natuurlijk. Die kan in de brugklas ook gewoon lekker los gaan op kroketten, saucijzenbroodjes en kaas. En zodra het kan op vliegreizen gaan, auto rijden en elke week online shoppen. Een kind vegan opvoeden is bovendien ongezond. Er zijn al kinderen uit huis geplaats die thuis alleen maar vegan kregen.
[***] schreef:Correctie: die een heel eenzijdig vegan dieet hadden. Een eenzijdig dieet is altijd ongezond, pas ook een tiener in het nieuws die blind en doof is geworden omdat ie alleen brood, aardappelen, worstjes ect at. Hij had een groot tekort, ook aan B12...
Maar goed, dat kind krijgt waarschijnlijk zelf ook weer kinderen, dus ook al is het 1 kind, de milieubelasting blijft heel groot.
[***] schreef:Correctie: die een heel eenzijdig vegan dieet hadden. Een eenzijdig dieet is altijd ongezond, pas ook een tiener in het nieuws die blind en doof is geworden omdat ie alleen brood, aardappelen, worstjes ect at. Hij had een groot tekort, ook aan B12...
elnienjo schreef:mellanion84 schreef:beste keuze is dus helemaal geen kinderendan heb je wel grip op je nageslacht.
Best een gek idee ergens, met mij sterft er een hele bloedlijn uit. (mijn broer is namelijk ook heel bewust kinderloos)
Ik vind dat een heel geruststellend idee eerlijk gezegd.