[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:55

Ik dacht even dat Ramses de hond was, tot hij een baan bleek te hebben

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:02

Een hondebaan

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 23:17

Vanmiddag ben ik echt kwaad geworden door een prutkind. Hij trok de hele tijd het gordijn van m'n pashokje open. Eerst zei ik nog gewoon doe es niet, daarna laat dat en de keren erna heb ik het gordijn elke keer gewoon dicht getrokken terwijl het kind er nog in hing. De laatste keer kreeg hij m'n hand tegen z'n neus en ging hij klagen bij z'n vader. 'ja dat meisje is een beetje chagrijnig he'. Goh nee echt??

Grrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 23:38

Ik had voor de hele winkel tegen die vader gebruld dat ie zijn kind moet leren om geen gordijntjes bij vreemde dames open te trekken.

Wedden dat de rooie kaken rap zouden opduiken?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:49

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 12:27

Ik vind haar helemaal niet zuur overkomen, maar ik hoor de tsssss tssss’s alweer aankomen hoor, in ons 1950 Nederland. Laat haar, het is haar keus om het op deze manier in te vullen, en het grote voordeel voor de kinderen is dat die straks niet op hun neus vallen in de grote boze wereld van “wát??? Draait de wereld niet om mij???”
En misschien had zij in een tijd/maatschappij waar bewust kindvrij niet als afwijkend wordt gezien wel de keus gemaakt om er niet aan te beginnen, maar ik vind de druk nog steeds groot.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 13:41

De wereld hoeft niet om het kind te draaien
Maar Twee full time werkende ouders die in geen Enkele vorm een stap terug willen doen om wat tijd en energie in hun nageslacht te Steken, Of dat nu op werkvlak of vrije tijd vlak is ?
En ze de godganse week uitbesteden aan de voor, tussen en naschoolse opvangen opa’s en oma’s
Begin Er dan niet aan
De gemiddelde hond krijgt meer aandacht van het baasje

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 13:46

Sonja_vR schreef:
De wereld hoeft niet om het kind te draaien
Maar Twee full time werkende ouders die in geen Enkele vorm een stap terug willen doen om wat tijd en energie in hun nageslacht te Steken, Of dat nu op werkvlak of vrije tijd vlak is ?
En ze de godganse week uitbesteden aan de voor, tussen en naschoolse opvangen opa’s en oma’s
Begin Er dan niet aan
De gemiddelde hond krijgt meer aandacht van het baasje

Zo ken ik er genoeg inderdaad. Triest..
Al ben ik het met sommige dingen wel eens in het artikel, vooral het bekritiseren van elkaar en de betutteling. Dat is nog veel erger in mijn optiek!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:12

Ik kwam daarnet deze reactie tegen in een childfree post, waar een moeder bleef doorzeuren dat ze het sneu vond voor de kindvrije vrouwen want moeder-kind liefde is het mooiste en puurste ooit :')

Citaat:
Cons of procreation:
•Stomach that looks like a knee cap
•A lose vagina
•Debt
•GLOBAL WARMING
•Changing diapers
• Depression
•Couples with children are twice as likely to separate
•Couples with unplanned children are 3 fold more likely to separate
•Pregnancy shortens your life by 11 years
•They're leaches
•They'll disrespect you when they mature
•They take everything for granted
•THE PLANET IS OVER POPULATED
•Public temper tantrums
•Woman like me confronting you in public to get a grip on your squealing cum goblin

Pro:
•Unproven best love ever

#SaveTheEarthDontGiveBirth #SaveOnANannyTakeItInTheFanny

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:37

#SavetheEarthdontgiveBirth is echt fantastisch! _O_

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:35

En dat onvoorwaardelijke liefde hé... Dat is ook niet zeker. Er zijn moeders die niet van hun kind houden, kinderen die niet van hun ouders houden, allerlei soorten verstoorde relaties tussen ouders en hun kinderen. Dat je een kind baart betekent niet direct dat die persoon je onvoorwaardelijke liefde gaat geven de rest van zijn/haar leven.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:07

Nee maar dat is vaak wel de intentie van kinderen krijgen in eerste instantie.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:35

Sintara schreef:
Vanmiddag ben ik echt kwaad geworden door een prutkind. Hij trok de hele tijd het gordijn van m'n pashokje open. Eerst zei ik nog gewoon doe es niet, daarna laat dat en de keren erna heb ik het gordijn elke keer gewoon dicht getrokken terwijl het kind er nog in hing. De laatste keer kreeg hij m'n hand tegen z'n neus en ging hij klagen bij z'n vader. 'ja dat meisje is een beetje chagrijnig he'. Goh nee echt??

Grrrr

Heb ik ook al eens gehad.. die moeder begreep mijn hint gelukkig anders was er iets duwend door het gordijn gegaan en kreeg het vliegles.. uiteraard hield ik me dan in maar die neiging krijg je wel maar doe je niet bij kinderen.

Net terug van weekend bij kinderen wat een rust. Geen trommelen uren lang zeuren of met vieze handen overal aan zitten of likken aan etenswaren in het buffet..waar dan weer andere van moeten eten..of van doppen van pakken drinken Likken brrrr...

Tante te greep al in voor ik het deed bij dat buffet heb daar niks van genomen.

Of wc niet doorgetrokken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:50

Woah die had bij mij na de eerste keer al zo'n uitbrander gehad dat ie het geen tweede keer zou proberen zeg, man man man. Dat doe je toch niet!? Ik ging een keer als kind onder een pasgordijn kijken omdat ik me afvroeg wat daar was en die uitbrander ben ik nooit van mijn leven meer vergeten (getuige het feit dat ik nu nog weet dat ik het echt wel uit mijn hoofd ging laten vanaf dat moment :') )

Onvoorwaardelijke liefde, mwah, als ik kijk naar de relatie tussen mij en mijn ouders en diverse vrienden van mij met mij... Dat valt allemaal wel mee :') Zitten pleegkinderen tussen, mensen van wie één van de ouders met de noorderzon is vertrokken, maar ook gewoon mensen die gewoon absoluut niet het pad bewandelen dat hun ouders voor ze voor ogen hadden waardoor die relatie ook weer totaal overspannen is. Dan is het snel gedaan met die onvoorwaardelijke liefde :') En in sommige gevallen (zoals de mijne) kun je gewoon niet bijzonder goed opschieten met je ouders omdat jullie karakters teveel verschillen. Dat kan. Dat betekent dat ik de deur bepaald niet bij ze platloop en 90% van het contact via whatsapp is, en niet eens dagelijks ofzo. Is dat dan iets waar je je hele leven voor omgooit? :o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:56

Afbeelding

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:32

Goed stukje in de Gelderlander!
Citaat:
‘Een kind minder heeft meer effect op het klimaat dan een leven lang vegetarisch eten’
Pieter Hulst en Gijs Groenteman ontleden teksten van Nederlandstalige hits. Ze geven antwoorden op prangende vragen die de nummers oproepen. Komen ze er zelf niet uit, dan roepen ze de hulp in van de wetenschap. Vandaag deelt Pieter enkele demografische theorieën naar aanleiding van de Fluitsma & Van Tijn-hit ‘15 miljoen mensen’.

Laatst was ik in een karaokebar. Na de eeuwige succesnummers van de Spice Girls, Hazes en Nico Haak verrasten twee mollige corpsknapen mij door 15 miljoen mensen aan te vragen bij dj Johan. Ze waren op dit late tijdstip kennelijk nog zo bij de pinken, dat ze de tekst uit 1996 feilloos aanpasten naar de actualiteit: niet 15, maar 17 miljoen mensen. In 23 jaar zijn er 2 miljoen mensen bijgekomen! Een groei van 13 procent op datzelfde kleine stukje aarde. En nog steeds is er genoeg ruimte voor ons allemaal. Als u het niet met me eens bent, neemt u dan eens een kijkje in het winkelcentrum van Woerden, bij voorkeur op dinsdagochtend.

Toch is de bevolkingstoename in Nederland kinderspel vergeleken met de mondiale groei. In 23 jaar is de wereldbevolking van 5,8 miljard naar 7,7 miljard gegroeid, een groei van 32 procent. Reden voor prins Harry om niet meer dan twee kinderen te nemen. Immers, uit vrijwel alle onderzoeken blijkt dat één kind minder meer effect heeft op het klimaat dan een leven lang vegetarisch eten, niet meer vliegen, of je Fiat Panda inruilen voor een Tesla.

Als u een kind minder neemt, kunt u dertig keer per jaar heen-en-weer vliegen van Schiphol naar Parijs. Dan nóg wordt het klimaat minder belast dan wanneer u zo’n kleine rups op de wereld zet. Alle onderzoeken ten spijt, in de media gaat het veel vaker over vliegschaamte en vegaburgers dan over kinderen. Logisch: kinderen liggen gevoelig. We zijn al snel op onze ongesteriliseerde pik getrapt zodra het onderwerp ter sprake komt: ‘Maar ik heb toch recht op kinderen!?’

We zouden caviaatjes kunnen eten in plaats van varkens, maanden kunnen doen met een flesje sauvignon blanc

Voor alle duidelijkheid: natuurlijk moet iedereen zelf weten of hij of zij wel of geen kind wil; het is volgens de meeste ouders het mooiste wat er is. Het lijkt alleen niet meer dan logisch om in ieder geval op de hoogte te zijn van de gevolgen van nóg zo’n vrolijk mormel.

Zoals Fluitsma & Van Tijn al aanstipten in hun song, laten Nederlanders zich niet de wet voorschrijven. Dus laten we op zoek gaan naar een alternatief. Daar komt filosoof Arne Hendriks ten tonele. Hij onderzoekt al jarenlang de mogelijkheid om de mensheid te laten krimpen naar 50 centimeter. We zouden caviaatjes kunnen eten in plaats van varkens, maanden kunnen doen met een flesje sauvignon blanc. Er zou genoeg zijn voor iedereen en onze voetafdruk wordt letterlijk en figuurlijk kleiner.

Sommigen zullen Hendriks wegzetten als fantast, de Nasa doet dat niet. De ruimtevaartorganisatie nam contact met hem op. Een klein astronautje is immers makkelijker te vervoeren, eet minder, poept minder en weegt minder, en dat bespaart brandstof. Misschien is Hendriks’ hersenspinsel van de gekrompen mens zo gek nog niet. Mocht het werkelijkheid worden, dan moeten we in de karaokebar wel wéér de tekst aanpassen: zeventien miljoen kleine mensen op dat hele grote stukje aarde...

Bron: https://www.gelderlander.nl/wetenschap/ ... ebook.com/

"Op je ongesterliseerde pik getrapt zijn" haha! :D _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:38

Mwah, ik denk dat een vegan gezin met 1 kind een minder grote footprint heeft dan een echtpaar dat er flink op los leeft. Ik bedoel, je hebt van die testjes met 'hoeveel aardbollen zijn er nodig als iedereen leefde zoals jij' en in het westen is dat gemiddeld 4 à 5 terwijl als je het goed doet op niet vliegen, plantaardig eten etc. je zomaar onder de 1 uit kunt komen. (Dus zeg een halve extra voor dat ene kind, dan nog zit je onder de 4 à 5 die dat andere echtpaar heeft.)
Let wel, plantaardig dus, kaas is ook behoorlijk belastend voor het klimaat :j
Die testjes zijn overigens ook niet heilig verder maar ik vind het altijd zo'n slap excuus om dan maar alles te doen wat je wil omdat iemand anders een kind heeft? :o

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:45

Magrathea schreef:
Mwah, ik denk dat een vegan gezin met 1 kind een minder grote footprint heeft dan een echtpaar dat er flink op los leeft. Ik bedoel, je hebt van die testjes met 'hoeveel aardbollen zijn er nodig als iedereen leefde zoals jij' en in het westen is dat gemiddeld 4 à 5 terwijl als je het goed doet op niet vliegen, plantaardig eten etc. je zomaar onder de 1 uit kunt komen. (Dus zeg een halve extra voor dat ene kind, dan nog zit je onder de 4 à 5 die dat andere echtpaar heeft.)
Die testjes zijn overigens ook niet heilig verder maar ik vind het altijd zo'n slap excuus om dan maar alles te doen wat je wil omdat iemand anders een kind heeft? :o

Je hebt geen controle over hoe je kind gaat leven natuurlijk. Die kan in de brugklas ook gewoon lekker los gaan op kroketten, saucijzenbroodjes en kaas. En zodra het kan op vliegreizen gaan, auto rijden en elke week online shoppen. Een kind vegan opvoeden is bovendien ongezond. Er zijn al kinderen uit huis geplaats die thuis alleen maar vegan kregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:57

elnienjo schreef:
Magrathea schreef:

Je hebt geen controle over hoe je kind gaat leven natuurlijk. Die kan in de brugklas ook gewoon lekker los gaan op kroketten, saucijzenbroodjes en kaas. En zodra het kan op vliegreizen gaan, auto rijden en elke week online shoppen. Een kind vegan opvoeden is bovendien ongezond. Er zijn al kinderen uit huis geplaats die thuis alleen maar vegan kregen.

Correctie: die een heel eenzijdig vegan dieet hadden. Een eenzijdig dieet is altijd ongezond, pas ook een tiener in het nieuws die blind en doof is geworden omdat ie alleen brood, aardappelen, worstjes ect at. Hij had een groot tekort, ook aan B12...

Maar goed, dat kind krijgt waarschijnlijk zelf ook weer kinderen, dus ook al is het 1 kind, de milieubelasting blijft heel groot.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:58

[***] schreef:
Correctie: die een heel eenzijdig vegan dieet hadden. Een eenzijdig dieet is altijd ongezond, pas ook een tiener in het nieuws die blind en doof is geworden omdat ie alleen brood, aardappelen, worstjes ect at. Hij had een groot tekort, ook aan B12...

Maar goed, dat kind krijgt waarschijnlijk zelf ook weer kinderen, dus ook al is het 1 kind, de milieubelasting blijft heel groot.

Klopt, je houdt zo de klimaatvervuiling in stand, want je hebt niet in de hand hoeveel kinderen je eigen kind later neemt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:07

[***] schreef:

Dat is maar het halve verhaal volgens mij. Deze tiener heeft een eetstoornis, waarbij je alleen voedsel met een bepaalde textuur/consistentie/etc kunt verdragen, en daardoor heeft hij zo eenzijdig gegeten.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:11

beste keuze is dus helemaal geen kinderen ;) dan heb je wel grip op je nageslacht.
Best een gek idee ergens, met mij sterft er een hele bloedlijn uit. (mijn broer is namelijk ook heel bewust kinderloos)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:12

mellanion84 schreef:
beste keuze is dus helemaal geen kinderen ;) dan heb je wel grip op je nageslacht.
Best een gek idee ergens, met mij sterft er een hele bloedlijn uit. (mijn broer is namelijk ook heel bewust kinderloos)

Ik vind dat een heel geruststellend idee eerlijk gezegd.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:40

elnienjo schreef:
mellanion84 schreef:

Ik vind dat een heel geruststellend idee eerlijk gezegd.

Dat de bloedlijn van mellanion84 uitsterft? :o? da’s ook niet aardig om te zeggen :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:44

Haha, ik dacht hetzelfde.
Soort stamboeklijntje dat bekend staat om onbetrouwbare paarden mensen of zo :')