Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dan zit je dus nog 2-4 weken met een kraaiende haan totdat hij geslacht kan worden. Gelukkig klinkt het niet zo hard als een kippen haan.
Ik heb ook kippen en eenden (wat echte varkens zijn
) en de eieren en het vlees van kwartels is heerlijk.

) gisteren een kort filmpje over kwartels, ze zijn wel cute, vooral het haantje dat kraaide haha.
).
dus eigenlijk mag ik geen vooroordeel hebben over zijdehoenders. 
oh en niet broeden met eieren die ouder zijn dan 7-10 dagen. Hoe verser hoe beter 
die heeft toen 2x eieren uit mogen broeden. Zodra de kuikens dan groot genoeg waren om te verhuizen, was ze een week later weer broeds
Ik heb ze na verloop van tijd ook maar weggedaan, ik vind het vreselijke gedrochten zonder karakter (sorry
).
Dat doen ze dan tegen andere kippen ook als ze gewoon nog buiten lopen. Dat is voor mij een teken om op te gaan letten en meestal zit ze dan inderdaad na een week op het nest.
het zijn inderdaad meestal echt lopende broedmachines 

hier staat ook al vanalles voorgezaaid in huis en de sla en spinazie komt al op in de kas. Vanmiddag heb ik alle verhoogde moestuinbakken gevuld en zodra het wat warmer is gaan de bonen de grond in
Ze is dus eigenlijk broedsaf gemaakt door haar toom-genoten.
vanaf 10.00 uur tot 17.00 uur druk mee geweest en vandaag moet ik de deur er nog inzetten. Dan nog de kleine kippenren (10 m2) verlengen met 6 m2 meter zodat daar wat meer krielkippen in gaan passen en dan is alles gereed voor dit jaar.