Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CestLaVie_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:31

Ik heb nu met 2 advertenties online al meer dan 5 keer gehad dat iemand een bod deed, ik dat accepteerde waarop die persoon het bericht vervolgens las maar nooit meer reageerde. Bied dan niet -:(-

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:32

Wat vinden jullie... :D
Verkoper A verkoopt een konijnenkooi, zo netjes dat hij is laat hij mij weten dat er al een geïnteresseerde is, maar dat diegene nog vervoer moest regelen hij(de geïnteresseerde) kreeg daar nog 1,5 dag voor zo niet mocht ik het zondag ophalen.

Gisteravond was dus “de tijd op” maar ook ik heb niets meer gehoord van verkoper A. Ik ben zo iemand van nou ok, dan is hey hok dus verkocht aan diegene die als eerst was.

Er staan tig hokken op marktplaats dus mij maakt het niet veel uit :) maar moet ik dat hem nu laten weten dat ik nu verder kijk?Aangezien ik wel verwacht had een bericht te krijgen” hij is nog beschikbaar tot zondag” of “hij is verkocht”
Ik vind dus eigelijk dat ik niets hoef laten weten, maar man vind van wel :Y)

Edit; ik heb dus zoiets van hij wilt toch verkopen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 17:43

just_kiki schreef:
Verkoper A verkoopt een konijnenkooi, zo netjes dat hij is laat hij mij weten dat er al een geïnteresseerde is, maar dat diegene nog vervoer moest regelen hij(de geïnteresseerde) kreeg daar nog 1,5 dag voor zo niet mocht ik het zondag ophalen.

Gisteravond was dus “de tijd op” maar ook ik heb niets meer gehoord van verkoper A. Ik ben zo iemand van nou ok, dan is hey hok dus verkocht aan diegene die als eerst was.

Er staan tig hokken op marktplaats dus mij maakt het niet veel uit :) maar moet ik dat hem nu laten weten dat ik nu verder kijk?Aangezien ik wel verwacht had een bericht te krijgen” hij is nog beschikbaar tot zondag” of “hij is verkocht”

Ik zou iets sturen in de trant van "Aangezien ik niets meer heb vernomen, ga ik ervanuit dat de kooi verkocht is. Mocht hij toch nog beschikbaar zijn, zou u mij dan z.s.m. een reactie willen sturen? Dan weet ik namelijk of ik verder moet kijken".

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:54

Tja, ik was sowieso al verder gaan kijken en dit ook gemeld. En mocht je zelf al wat hebben gevonden dit ook weer laten weten.

Je gaat toch niet telkens afwachten?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:11

just_kiki schreef:

In de tijd dat je dit bericht typte, had je ook makkelijk de verkoper een berichtje kunnen sturen??? Je kan ook moeilijker doen dan nodig is hahaha..

just_kiki

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:16

Gaat mij om het principe ;)
Maar hij liet niets meer van zich horen iedergeval vandaag

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:20

Nou ik had 2 weken terug ook wat.
Ik had zn grote onbenullige sta lamp op de weggeefhoek gezet.
Eerste die hem die avond kon ophalen mocht m hebben.

Fijn. 2 uur later iemand aan de deur. Dus ik laat m binnen. Kijk ik in de woonkamer naar m. Heeft hij gewoon zn vieze stront klompen aan op mijn witte net schone vloer -:(-

Ik woon 3 hoog. Dat ding was enorm. En met zn zware marmeren voet. Toen ik hem de voordeur open deed dacht ik. Wat the peep... zoek het lekker uit met dat ding op de trappen. Ga jou niet helpen hoor. Er kon geen dank je wel vanaf. En je stond met die vieze klompen in mijn huis.

Hij heeft er gewoon een kwartier over gedaan om beneden te komen met dat ding _O-

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 22:59

Vet asociaal met achterlijk vieze schoenen naar binnen bij vreemden... wat gaat er toch om in het hoofd van bepaalde mensen?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:03

dat is idd echt aso! lekker is dat...

ik nu ook weer twee sjabrakken erop gezet. ben benieuwd. vaak verkoop ik slecht omdat ik jiet verzend... maakt je kopers krijg toch n stuk kleiner!
wilde al mn dekjes verkopen maar twijfel over derest nog te veel. nu deze twee erop en hopen dat ie me genoeg geld opbrengen voor een nieuwe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:23

Bah. Ik had bijna een overeenkomst, maar kreeg een mail van marktplaats dat de bieder frauduleus is en is geblokkeerd. Helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:39

Anoniem schreef:
Bah. Ik had bijna een overeenkomst, maar kreeg een mail van marktplaats dat de bieder frauduleus is en is geblokkeerd. Helaas..

Helaas? Wees blij! :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:50

Tip voor handelen op Mp, zorg ervoor dat bij ophalen het niet duidelijk is wanneer je wel of niet thuis bent, je zal niet de eerste zijn die in een overhoop gehaald huis komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:44

En berichten altijd via Mp laten gaan, geen telefoonnummer of mailadres geven en zeker niet ingaan op verzoek om 1 cent over te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:51

Wat is er mis met telefoonnummers uitwisselen?
Als ik naar verweggistan moet rijden, of dichterbij, vraag ik ook altijd een telefoonnummer voor het geval ik het niet kan vinden of dat er onverhoopt iets tussen komt. Ook van kopers vraag ik het nummer, voor het geval er van mijn kant onverhoopt iets tussen komt.

Als ik geen nummer krijg, jammer maar helaas dan gaat de koop niet door! :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:45

Relaxed schreef:
Anoniem schreef:

Helaas? Wees blij! :j

Jaaaaa ik bedoel meer... hoopte dat ik mijn item eindelijk voor n leuke prijs kwijt was

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:35

bigone schreef:
En berichten altijd via Mp laten gaan, geen telefoonnummer of mailadres geven en zeker niet ingaan op verzoek om 1 cent over te maken.

Ik vind een tel nr dus wel een must als ik iets ophaal.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:00

Telefoonnummer word niet na het 1e bericht gegeven maar wel later in de gesprekken mocht er om gevraagd worden en het gesprek loopt prima.
En vaak geef ik dan het nummer van mijn man :o

Heb afgelopen week op een item geboden op mp en al vrij snel kwamen er berichten van de verkoper dat ik het voor een x bedrag over mocht nemen maar ik zag dat er al iemand dat bedrag had geboden.

Krijg nu berichten van ''ja ik heb het eraf gehaald en de hoogste bieder reageert niet meer,het is voor jou,je mag het geld overmaken en dan stuur ik het je toe etc etc echt gewoon Veel berichten. Heel raar.
Heb er geen goed gevoel bij dus sla mij maar over.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:09

Net een fiets opnieuw te koop gezet, al van 50 naar 40 euro gezakt, is een in super staat zijnde mountainbike en het is dat die in de weg staat want is zeker meer dan 40 euro waard. Zoon heeft een nieuwe voor zijn verjaardag gekregen en moest zelf bijdragen hieraan, is al duur genoeg!

Krijg ik via FB een bericht ( staat zwel op fb als MP) van een man dat die maar 20 euro kan betalen, weinig budget heeft en of ik medelijden met hem kan hebben
Op zijn eige fb staat een auto te koop, ik ben bijna geneigd om ook daar eem belabberd bod te doen, dat ik weinig budget heb en of hij medelijden heeft met mij

5 minuten later kreeg ik gelukkig een normale reactie van een mevrouw die zometeen komt kijken

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:11

Je had kunnen vragen of hij wou ruilen :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:02

Ik bedoel ook niet dat je bij een overeenkomst geen nummers kunt uitwisselen, dan is er al wat langer contact geweest. Maar meteen na je eerste vraag de tegenvraag krijgen, geef me je nummer dan kan ik je appen, dat zou ik dus nooit never doen.

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:54

Ben je op marktplaats tegenwoordig beschermd door dat veilig betalen? Ben bang dat ik opgelicht ben |(

Heb wat gekocht via veilig betalen. Maar krijg nu geen reactie meer terwijl mijn berichten wel gelezen worden. Plus dat ze een nieuwe advertentie heeft geplaatst van datgene wat ik gekocht heb terwijl ze het vandaag zou verzenden.

Wat doen jullie hiermee? Eerst nog afwachten?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 20:58

Bengell schreef:
Ben je op marktplaats tegenwoordig beschermd door dat veilig betalen? Ben bang dat ik opgelicht ben |(

Heb wat gekocht via veilig betalen. Maar krijg nu geen reactie meer terwijl mijn berichten wel gelezen worden. Plus dat ze een nieuwe advertentie heeft geplaatst van datgene wat ik gekocht heb terwijl ze het vandaag zou verzenden.

Met gelijk oversteken wel, maar anders niet helaas..
Ik zou de persoon denk ik aangeven.. Dit is wel heel raar namelijk!
Je kan iets niet twee keer verkopen, toch?
Je kan haar ook eerst nog een berichtej sturen, dat ze het op kan sturen (morgen), en dat je haar anders aangeeft aan marktplaats.
Heb je meer gegevens? Adres ofzo?

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:03

LoveBodin schreef:
Bengell schreef:

Met gelijk oversteken wel, maar anders niet helaas..
Ik zou de persoon denk ik aangeven.. Dit is wel heel raar namelijk!
Je kan iets niet twee keer verkopen, toch?
Je kan haar ook eerst nog een berichtej sturen, dat ze het op kan sturen (morgen), en dat je haar anders aangeeft aan marktplaats.
Heb je meer gegevens? Adres ofzo?

Helaas niet.. damnn. Dit is me nog nooit gebeurd. Het wordt steeds gekker.

Zou iemand is een berichtje willen sturen om te kijken of ze dan wel reageert? Wellicht dat ik op die manier nog wat gegevens kan krijgen ;(

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:03

Bengell schreef:

Ik zou haar onder een ander account (van een bekende van je oid) een berichtje sturen op die nieuwe advertentie, dat je geinteresseerd bent. Kijken hoe ze reageert, en dan eventueel aangeven dat je het wilt komen ophalen, en dan weer kijken hoe er gereageerd wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 21:07

Stuur mij maar de link naar dr adv in pb