Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:39

xx_Lyzet schreef:
Naja, niks meer gehoord & bericht wel gelezen!

Wat me net opviel is dat ik in 2 verschillende berichten 2 andere nummers heb; een is gewoon een 06 nummer, en de ander is: +08787..., lijkt mij niet echt een nederlands nummer?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:12

xx_Lyzet schreef:
xx_Lyzet schreef:
Naja, niks meer gehoord & bericht wel gelezen!

Wat me net opviel is dat ik in 2 verschillende berichten 2 andere nummers heb; een is gewoon een 06 nummer, en de ander is: +08787..., lijkt mij niet echt een nederlands nummer?

tweede nummer is helemaal geen nummer volgens mij :+

Banyu

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:11

Lijkt mij ook niet, dacht eerst zo'n spaanse oid.
Ik heb toch maar zelf gebeld, met het antwoord; Nee bedankt.

Geef dan niet aan dat je 'm zo graag wilt hebben! :')
Sorry vond het echt een geval apart.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:40

Mensen die dingen vragen die duidelijk (vooraan) in de beschrijving staan. _-:(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:24

Grootste ergernis is mensen die vragen stellen waar het antwoord zelfs in de titel van de advertentie staat.
Of een advertentie van drie regels niet lezen, maar wel interesse tonen. -O-
Ik heb nu een sprenger bit te koop en o.a. Een eskadron polopad.
Vraagprijs voor het bit maar ook voor de pad 25 euro.
Guess what? Nog durfven ze de helft te bieden. -O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:38

Nou idd sommige zijn echt 8)7

Nieuwe rijlaarzen erop staan, kosten normaal € 150,-
In eerste instantie had ik het op vrij bieden gezet, maar dan krijg je biedingen -O- Laagste was wel € 10,- incl verzenden. Nou sorry dan ben je in mijn ogen gewoon echt stom, sorry geen andere woorden voor.
Maar goed nu voor een vaste prijs erop gezet omdat ik gek werd van die maffe biedingen. Nou je raad het al, dan krijg je ze wel per mail -:(-
En dan ook nog eens 1001 vragen waarvan er 1000 in de tekst staan bij wijze van spreken.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:48

Ik wil graag weten wat jullie zouden doen. Ik heb een xbox te koop staan (2 maanden gebruikt) (met veel extra's) nieuwprijs 520 euro, ik wil er graag 420 euro voor.

Nu krijg ik een bod van 420 euro, dus ik ging akkoord. Wel wat achterdochtig, want de bieder is pas 1 dag actief op marktplaats.

Nu krijg ik dus net een mailtje terug (in hebrekkig Nederlands) dat hij uit België komt en of ik hem wil versturen naar Nigeria. Hij wil wel van tevoren het hele bedrag overmaken. Ik vertrouw het eigenlijk voor geen meter en neig naar het dus niet doen. Maar zouden jullie doen?

Als hij het gewoon van tevoren overmaakt kan er toch eigenlijk weinig/niks fout gaan?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:49

Niet doen! Riekt naar oplichting. Nigeria is een bekend land wat dat betreft en die lui hebben zo hun manieren om hun geld weer terug te halen.
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 01-10-15 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:50

Ik doe dat ook nooit.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:51

Niet aan beginnen!! Weet ook niet precies hoe het werkt, maar Nigeria is een bekend oplichtingsverhaal!!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:51

Dit soort mailtjes krijg je bij alles waar een stekker aan zit/accu aan zit. Is bijna altijd naar Nigeria en ook eigenlijk altijd oplichting! Niet doen!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:54

Ja dat dacht ik dus idd ook al. Bedankt voor de snelle antwoorden! Doe het dan ook niet. Zeker door jullie bevestigingen. Maar ik vraag me wel echt af hoe ze dat geld dan terughalen, als ze het al vantevoren over zouden schrijven.

Ik ga het in ieder geval denk ik even melden bij marktplaats.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:59

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:04

Haha ja dankje Kentaro, ik heb net een mailtje gestuurd naar marktplaats. Hoop dat ze er wat aan gaan doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:09

tja…99,9% kans dat het oplichters zijn. De enige manier waarop je niet opgelicht kan worden is wanneer het geld door die persoon rechtstreeks naar jouw bankrekening is overgemaakt en het er ook daadwerkelijk opstaat. Dus niet met cheques, niet met paypal en niet met Western Union.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:47

kiki1976 schreef:

In eerste instantie had ik het op vrij bieden gezet, maar dan krijg je biedingen -O- Laagste was wel € 10,- incl verzenden. Nou sorry dan ben je in mijn ogen gewoon echt stom, sorry geen andere woorden voor.
Maar goed nu voor een vaste prijs erop gezet omdat ik gek werd van die maffe biedingen. Nou je raad het al, dan krijg je ze wel per mail -:(-
En dan ook nog eens 1001 vragen waarvan er 1000 in de tekst staan bij wijze van spreken.

Ik ken je gevoel :+
Laarzen nieuwprijs 110 euro.
Vraagprijs 50 en dan 25 bieden...
Vind ze voor 50 al een koopje :j

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 11:55

xVerax schreef:
kiki1976 schreef:

Ik ken je gevoel :+
Laarzen nieuwprijs 110 euro.
Vraagprijs 50 en dan 25 bieden...
Vind ze voor 50 al een koopje :j

Altijd duurder te koop zetten dan waar voor je ze kwijt wil :D Dan bieden ze meestal het bedrag wat je er voor wil hebben :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:43

snuffie123 schreef:
Ja dat dacht ik dus idd ook al. Bedankt voor de snelle antwoorden! Doe het dan ook niet. Zeker door jullie bevestigingen. Maar ik vraag me wel echt af hoe ze dat geld dan terughalen, als ze het al vantevoren over zouden schrijven.
Dat doen ze ook niet. Ze sturen een valse e-mail of paypal overschrijving.. of ze vragen om een heleboel van je prive gegevens en gaan daarmee aan de haal.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:09

Sammie schreef:
snuffie123 schreef:
Dat doen ze ook niet. Ze sturen een valse e-mail of paypal overschrijving.. of ze vragen om een heleboel van je prive gegevens en gaan daarmee aan de haal.

Als ze alleen een mail met de overschrijving hadden laten zien, dan had ik de playstation sowieso niet opgestuurd. Paypal weet ik inderdaad van dat je het dan kan terughalen, maar dan moet ik ook apypal aanmaken en dat doe ik dus sowieso ook niet. Alleen als hij het echt per bank had overgeschreven, dit is wat hij mij beloofde in het mailtje. Daarom twijfelde ik een heel klein beetje :) maar voor die prive gegevens was ik inderdaad ook bang, wil liever niet dat ze mijn volledige naam en rekeningnummer hebben.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:14

Ik had vanmorgen een mailtje gestuurd naar marktplaats.
Echt een goede service. Ik kreeg heel snel deze mail terug:

Beste meneer of mevrouw .....,

Bedankt voor uw melding met betrekking tot een verdachte bieder. Ik ben erg blij dat u dit meldt, hierdoor helpt u ons Marktplaats schoon en veilig te houden.

Ik heb het één en ander voor u gecontroleerd. Het betreft hier een buitenlandse fraudeur. Ik heb inmiddels maatregelen genomen en het gebruikersaccount geblokkeerd van de site. Mocht u nogmaals dergelijke berichten ontvangen, dan vernemen wij dit graag van u.

Zie onderstaande link voor meer informatie over reacties vanuit het buitenland:
http://help.marktplaats.nl/help/veilig_ ... buitenland

Als dank voor uw melding heb ik uw betreffende advertentie kosteloos omhoog geplaatst in de rubriek.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u nog veel succes op Marktplaats.

Met vriendelijke groet,  

Kim

Ik had niet verwacht dat ik zo'n uitgebreid mailtje zou krijgen en dan nog zo'n leuk bedankje! :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:48

Fijn om te horen :)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 00:17

Haha Gydja, denk dat als ik ze voor 70 neerzet niemand de advertentir nog aanklikt :+

Heb al diverse reacties gehad dat ze best de vraagprijs wilden geven. Alleen was de laars ze toch net iets te klein.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 06:51

Argh wat kapot ontvangen, volgens de verkoopster moet ik maar contact opnemen met de verzenende partij :(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:34

Kentaro schreef:
Niet aan beginnen!! Weet ook niet precies hoe het werkt, maar Nigeria is een bekend oplichtingsverhaal!!

Hoe het werkt?

Ze zeggen dat ze zaken willen doen via PayPal. Dat wekt vertrouwen, want PayPal is een prima systeem. Gebruik het al jaren, nooit een probleem mee gehad. Dus je gaat aan de slag en op gegeven moment krijg je een mail van PayPal dat de centen binnen zijn en dat jij dus je spullen kunt sturen. Dus dat doe je. Alleen......de mail van PayPal was niet van PayPal, maar van je scammer. Weg spullen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 09:36

Alja, wat balen!! En wat een flut 'oplossing' jij kunt als ontvanger nog niet eens iets regelen met de verzendende partij -O-

cowboy55, dank je!