MyWishMax schreef:Aan arrogante artsen. Was maandag in ziekenhuis omdat vinger nog steeds niet goed is en met meer belasting slechter wordt. Fysio wilde advies erover, hoe het er nu uit zag qua genezing en of de EDS invloed heeft of eigenlijk hoe want dat het invloed heeft staat vast.
Kreeg een hele preek dat het zo slecht gaat omdat ik nog steeds een spalk draag. Nee, die draag ik groot deel van de tijd niet maar door de pijn heb ik hem nodig als ik dingen doe met handen. En we hebben juist een nieuwe voor s nachts gemaakt omdat belasting en dus beweging zorgt voor enorme zwelling en verkleuring (het wordt blauw en rood). Om te kijken of dat weg trekt met rust, ja dus. Ik doe al maanden allemaal oefeningen met die vinger, spalk is na 6 weken grotendeels af maar de klachten worden erger in gehele vinger, ook waar de breuk zat lijkt vinger nu scheef en doet bijvoorbeeld kleding aantrekken en door die mouw gaan zonder bescherming echt vreselijk pijn.
Maar nee, eds had hij geen verstand van maar alles was mijn fout door te weinig bewegen. Mijn verhaal over oefeningen en uren zonder spalk werden genegeerd. Geen nieuwe foto gemaakt, want niet nodig? En ik kan vinger bewegen dus niks mis met pezen. Terwijl die pezen en banden juist extreem slecht zijn door eds en het niet de 1e plek zou zijn waar mijn spieren de functie van pezen en banden overnemen. Dat is het hele probleem... Ik kan mijn schouders gewoon gebruiken, ondanks dat de banden daar niks meer door. Zelfs met peesontsteking in elleboog kan ik gewoon alles met armen, want mijn spieren hebben het bij elkaar houden overgenomen.
Oh en de hoeveelheid pijn ondanks morfine kon hij ook geen antwoord opgeven. Hij bleef volhouden dat het stijf is door te weinig bewegen en waarom het opzwellen en blauw wordt maakt niet uit. En ik ben echt gewend aan pijn, wsnt ik ben nooit pijn vrij. Maar die vinger als ik hem verder buig doet zo enorm zeer dat ik meteen tranen in ogen krijg.
Respect dat je deze man niet met je spalk op zijn bek geramd hebt.