Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:12

Ik ben gek op verhuizen, verheug me nu al op die van over 2 jaar :j. Maar voor de meeste mensen is het inderdaad een stressperiode.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:20

Ik ben te goed geworden in verhuizen, vorig jaar november verhuisd en de afgelopen 2 maanden 2x verhuisd en komende zaterdag mag ik weer. :+ Gelukkig zit ik dan tot de lente weer goed en heb ik erna ook weer een huisje. Je wilt gewoon niet te veel mee slepen, dus ben erg makkelijk geworden in spullen weggeven. Heb 2 dozen met boeken en betekenisvolle spullen bij mijn moeder opgeslagen en de rest van mijn inboedel past in 1 busje of aanhanger en heb ik in één dag verhuisd. :D

Dus ga zaterdag zelf verhuizen en rij erna door naar Haarlem om een vriendin te helpen verhuizen. :')

Niobe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:22

Haat aan verhuizen. De volgende keer dat ik het doe is pas wanneer ik het me kan veroorloven om een heel team in te huren die alles voor me doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:31

CalipsoLover schreef:
Is dit sowieso niet een beetje een zaag-en klaagtopic? :+

Nu is verhuizen sowieso niet leuk...
Maar als echt álles in je leven tegenzit, moet je misschien toch eens gaan kijken naar de gemene deler. :)

Overigens heb ik ook een intense hekel aan verhuizen. Beetje jammer dat ik toch een soort nomade ben en het dus veel te vaak doe. _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:44

Nou wij zijn best honkvast, laatste huis hebben we 25 jaar gewoond maar om van een 4/5 kamer woning naar drie kamers te gaan vergde best veel uitzoekwerk en weggooiwerk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:47

chanicha schreef:
Nou wij zijn best honkvast, laatste huis hebben we 25 jaar gewoond maar om van een 4/5 kamer woning naar drie kamers te gaan vergde best veel uitzoekwerk en weggooiwerk :j
Mijn ouders zijn ook máánden van tevoren begonnen met dingen wegdoen en uitzoeken, want die gaan van een huis naar een appartement. Overigens nog wel een vrij groot appartement, maar toch wel een fijn moment om even grote opruiming te houden. :))

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:48

Mijn ouders hebben alle mega meubels uit hun mega pastorie meegenomen naar een rijtjeshuis. En klagen nu dat het zo krap is in de woonkamer :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:50

Mkango schreef:
chanicha schreef:
Mijn ouders zijn ook máánden van tevoren begonnen met dingen wegdoen en uitzoeken, want die gaan van een huis naar een appartement. Overigens nog wel een vrij groot appartement, maar toch wel een fijn moment om even grote opruiming te houden. :))

Klopt deden wij ook maar dan nog hebben we nog heel veel weg moeten gooien toen we over waren.
Het is wel een goed middel om van je zooi af te komen :j

Foaly ik denk dat die pastorie wel wat groter was dan het huis :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:52

Ja, je komt er dan opeens achter dat die documenten of theekopjes die je 15 jaar geleden hebt opgeborgen "voor het geval dat" die 15 jaar de kast niet uit geweest zijn en dat ze nu wel weg kunnen. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:58

saskiaojan schreef:
[***] schreef:
Wat een gezeik is verhuizen, niemand werkt mee. Ik geef nooit meer iemand een reservesleutel.

Ben jij ooit weleens positief ergens over?

Je wilt verhuizen, want gedoe met de buren.
Je mag gaan verhuizen, weer gedoe…
Ik vraag me alleen maar af; hoe dan…

Ik ben vaak zat positief, maar er zit steeds bizar veel tegen waarop ik geen invloed heb en na 6 jaar tegenslag na tegenslag kan ik niet meer zoveel hebben.
En nee, het gaat niet om hoe ik dingen ervaar met die grote tegenslagen, het waren daadwerkelijk tegenslagen met heel erg veel instanties die heel erg heftige fouten hebben gemaakt.

En als iemand die zichzelf een vriendin noemt dan de boel loopt te saboteren: ja, dan ontplof ik.

Verder is dit een klaagtopic en als mijn berichten je niet aanstaan weet je vast wel de foei knop te vinden.

Foaly

chanicha schreef:
Foaly ik denk dat die pastorie wel wat groter was dan het huis :')

Klein beetje maar :')

Suliko

Mkango schreef:
CalipsoLover schreef:
Is dit sowieso niet een beetje een zaag-en klaagtopic? :+

Nu is verhuizen sowieso niet leuk...
Maar als echt álles in je leven tegenzit, moet je misschien toch eens gaan kijken naar de gemene deler. :)

Overigens heb ik ook een intense hekel aan verhuizen. Beetje jammer dat ik toch een soort nomade ben en het dus veel te vaak doe. _O-

Heb je niet ook dat het steeds makkelijker wordt? Ik vond de eerste keren echt klöte, maar nu is het inderdaad gewoon een onderdeel van mijn modern nomadisch bestaan geworden. :')

Mijn ergernis is een groepsgenoot. Komende vrijdag moeten we een presentatie geven die meetelt voor het eindcijfer van ons eigen paper. Dit weten we al 8 weken lang. Deze persoon gaf al best snel aan, het gaat mentaal niet goed met mij, ik weet niet hoeveel ik kan doen. In 5 weken tijd, heb ik haar bij geen enkel college of seminar gezien. Wij geven aan dat het misschien handig is om voor zichzelf duidelijk te krijgen of ze bij kan dragen aan de presentatie of niet. Als het te veel is, no biggie, maar dan is het verstandiger om een stap terug te doen. Wilt wel meedoen, vraagt of wij mee kunnen denken over een onderwerp. Zo lief als we zijn, hebben we dat gedaan. Vorige week zouden we afspreken om alles rond te krijgen en te verdelen zodat ieder aan zijn eigen stuk kan werken. Komt ze niet opdagen. Met de docent afgesproken dat we de presentatie voor onszelf zo maken dat het aan alle criteria voldoet en mocht ze nog aansluiten het haar verantwoording is dat haar stuk past bij onze presentatie. Dit door gecommuniceerd, ze heeft het ook gemaild gekregen van de docent. Ze geeft aan dat ze wel nog mee wilt doen, maar of ze het samen met een van ons kan doen omdat ze telkens vastloopt. Aangegeven dat we allemaal voor onszelf een stuk schrijven en ze echt zelf met iets zal moeten komen. Doorgegeven dat we vandaag onze stukken af hebben en alles door bespreken. Ze kwam wel, maar heeft eigenlijk niets en geeft aan ook niets te snappen van het onderwerp. Best logisch als je 90% van een vak heb gemist. Doet opnieuw een beroep op ons voor hulp, wij geven aan dat ze haar tekst kan doorsturen dan kunnen we er feedback opgeven. Zegt ze, ik heb faalangst en het is nu nog heel slecht dus als jullie daar nu scherpe feedback op gaan geven dan trek ik dat niet. |o

Lang verhaal, maar ik ben al weken zó geirriteerd. Alle begrip voor mentale toestanden, maar als iets niet lukt moet je misschien gewoon eerlijk zijn naar jezelf en niet iedere keer een beroep doen op anderen en eigenlijk alles voorgekauwd willen krijgen, terwijl wij ook veel tijd en energie erin moeten steken.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 25-10-22 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Yesss en toen overleed mijn moeder in december dus daar neem je dan ook weer spullen van mee waarvan ik nu denk 8)7

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:02

chanicha schreef:
Yesss en toen overleed mijn moeder in december dus daar neem je dan ook weer spullen van mee waarvan ik nu denk 8)7

Dan ben ik toch wel blij dat we de erfenis van mijn vader geweigerd hebben ivm schulden. :') Officieel mochten we dan ook helemaal niets meer van hem meenemen, maar we zijn alsnog zijn huis in geweest om een paar dingetjes mee te nemen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:17

De ellende was dat er een notenhouten secretaire stond waarvan ik nog weet dat mijn vader daar heel hard voor gespaard had en iedere week ging kijken of hij er nog wel stond :knuffel:
Ik heb dat heel bewust meegemaakt dus die kon ik niet meegeven aan de kringloop, net als een schilderij van koeien, vader was slager en een kastje van mijn oma dus nu is het net een mausoleum in de tweede slaapkamer _O-

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:50

Ik ben op twee jaar in totaal ook 3x verhuisd en vorige week door een ongelukkig voorval weer verhuisd. Het is gewoon heel stressvol en komt nooit goed uit. Volgend jaar weer verhuizen want heb een jaarcontract dat niet verlengbaar is maar wel een fantastisch huis, anders had ik het ook niet gedaan omdat ik het zo beu ben om telkens weer op zoek te gaan naar een nieuwe plek.

Suliko: Groepswerken zijn altijd super vervelend als ze niet goed gaan, hier ook zo vaak ergernissen over :') Ik snap idd als het niet goed gaat met iemand dat ie minder moeite doet, kan altijd gebeuren en ik heb daar persoonlijk veel begrip voor want zou omgekeerd ook wel eens kunnen gebeuren en dan wil ik ook graag begrip. Maar trek je idd dan volledig terug of doe iets, maar niet niets doen en maar wel half betrokken willen blijven, daar heb je niks aan...

Om even terug te komen op Sushi, ik volg dit topic niet op de voet dus ik heb er geen idee van maar ik snap wel dat er moeilijke periodes zijn voor iedereen, ik kan op dit moment (door mijn hele verhuis-situatie) ook weinig hebben en erger me heel snel/heb weinig geduld met mensen. Working on it, maar ik begrijp het wel als je even door een k*t periode gaat het ook moeilijk is om positief te blijven over andere dingen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:58

Stress op het werk.....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:12

Suliko schreef:
Storing van whatsapp _-:(

Apart nergens last van. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:13

Marcella schreef:
Suliko schreef:
Storing van whatsapp _-:(

Apart nergens last van. :')

Rond 11 uur was het opgelost, heeft vanaf een uur of 9 geduurd.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 16:13

Dat er bij de HEMA online bij sommige producten een minimale afname geldt? Ik wil gewoon 1 rol cadeaupapier, niet 4 _-:( en ik heb ook geen 24 cadeaulabels nodig. Sju.

Kan ook niet even in het centrum naar de HEMA want mag door mijn nieuwe medicatie de komende dagen nog niet autorijden. Ugh.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:20

Mkango schreef:
Ja, je komt er dan opeens achter dat die documenten of theekopjes die je 15 jaar geleden hebt opgeborgen "voor het geval dat" die 15 jaar de kast niet uit geweest zijn en dat ze nu wel weg kunnen. :))

Dat heb ik dus nu ook. Maar heb ook een oud familie servies eigenlijk ben ik het zat, want gebruik het toch niet. Aan de andere kant het is een oud familie servies. -O-

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:26

Marcella schreef:
Mkango schreef:

Dat heb ik dus nu ook. Maar heb ook een oud familie servies eigenlijk ben ik het zat, want gebruik het toch niet. Aan de andere kant het is een oud familie servies. -O-

Zolang je het niet zelf van plan bent te gebruiken zou ik het lekker weg doen, misschien kan je er iemand anders blij mee maken. :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 16:33

Ik breng zoiets inderdaad altijd naar de kringloop of naar iets als bijv. het Leger Des Heils. Heb ik ook met de kleding van mijn moeder gedaan die ze droeg tijdens haar ziekteperiode, op een of twee items na die ik toch graag wilde houden omdat daar specifieke herinneringen aan zitten. Het deed mij heel goed om te weten dat er iemand anders nog iets aan haar kleding kan hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:35

Suliko schreef:
Zolang je het niet zelf van plan bent te gebruiken zou ik het lekker weg doen, misschien kan je er iemand anders blij mee maken. :)

Misschien wel, want als het aan mijn moeder gelegen had het in de glasbak gelegen. Terwijl het van overgrootmoeder was van haar. -O-

Heb van mijn oma ook nog een echt konijnenbontjas liggen. -O-

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:37

Suliko schreef:
Je wilt gewoon niet te veel mee slepen, dus ben erg makkelijk geworden in spullen weggeven. Heb 2 dozen met boeken en betekenisvolle spullen bij mijn moeder opgeslagen en de rest van mijn inboedel past in 1 busje of aanhanger en heb ik in één dag verhuisd. :D

Ik ben laatste keer met 2 koffers en 2 verhuisdozen verhuisd, zo vind ik het goed te doen. Nooit meer inboedel gehad dan wat in 1x in de auto past :o zou nu met paard en konijnen erbij helaas niet meer lukken vrees ik :')

Ik was laatst wel heel trots op mezelf dat al mijn paardenspullen in 2 Ikea dozen bleken te passen, lekker minimalistisch :)

... het is tegelijkertijd wel een ergernis voor mijn vriend, dat ik naar zijn idee alles maar overbodig vind en het liefst weg wil doen :=