Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CalipsoLover schreef:Maar als echt álles in je leven tegenzit, moet je misschien toch eens gaan kijken naar de gemene deler.Is dit sowieso niet een beetje een zaag-en klaagtopic?![]()
Nu is verhuizen sowieso niet leuk...
chanicha schreef:Mijn ouders zijn ook máánden van tevoren begonnen met dingen wegdoen en uitzoeken, want die gaan van een huis naar een appartement. Overigens nog wel een vrij groot appartement, maar toch wel een fijn moment om even grote opruiming te houden.Nou wij zijn best honkvast, laatste huis hebben we 25 jaar gewoond maar om van een 4/5 kamer woning naar drie kamers te gaan vergde best veel uitzoekwerk en weggooiwerk
Mkango schreef:chanicha schreef:Mijn ouders zijn ook máánden van tevoren begonnen met dingen wegdoen en uitzoeken, want die gaan van een huis naar een appartement. Overigens nog wel een vrij groot appartement, maar toch wel een fijn moment om even grote opruiming te houden.Nou wij zijn best honkvast, laatste huis hebben we 25 jaar gewoond maar om van een 4/5 kamer woning naar drie kamers te gaan vergde best veel uitzoekwerk en weggooiwerk
saskiaojan schreef:[***] schreef:Wat een gezeik is verhuizen, niemand werkt mee. Ik geef nooit meer iemand een reservesleutel.
Ben jij ooit weleens positief ergens over?
Je wilt verhuizen, want gedoe met de buren.
Je mag gaan verhuizen, weer gedoe…
Ik vraag me alleen maar af; hoe dan…
Mkango schreef:CalipsoLover schreef:Maar als echt álles in je leven tegenzit, moet je misschien toch eens gaan kijken naar de gemene deler.Is dit sowieso niet een beetje een zaag-en klaagtopic?![]()
Nu is verhuizen sowieso niet leuk...
Overigens heb ik ook een intense hekel aan verhuizen. Beetje jammer dat ik toch een soort nomade ben en het dus veel te vaak doe.
chanicha schreef:Yesss en toen overleed mijn moeder in december dus daar neem je dan ook weer spullen van mee waarvan ik nu denk
Mkango schreef:Ja, je komt er dan opeens achter dat die documenten of theekopjes die je 15 jaar geleden hebt opgeborgen "voor het geval dat" die 15 jaar de kast niet uit geweest zijn en dat ze nu wel weg kunnen.
Marcella schreef:Mkango schreef:Ja, je komt er dan opeens achter dat die documenten of theekopjes die je 15 jaar geleden hebt opgeborgen "voor het geval dat" die 15 jaar de kast niet uit geweest zijn en dat ze nu wel weg kunnen.
Dat heb ik dus nu ook. Maar heb ook een oud familie servies eigenlijk ben ik het zat, want gebruik het toch niet. Aan de andere kant het is een oud familie servies.
Suliko schreef:Zolang je het niet zelf van plan bent te gebruiken zou ik het lekker weg doen, misschien kan je er iemand anders blij mee maken.
Suliko schreef:Je wilt gewoon niet te veel mee slepen, dus ben erg makkelijk geworden in spullen weggeven. Heb 2 dozen met boeken en betekenisvolle spullen bij mijn moeder opgeslagen en de rest van mijn inboedel past in 1 busje of aanhanger en heb ik in één dag verhuisd.