Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 05:36

GUSTIxBILL schreef:
Kei lief ijs gekregen van de klant <3
Krijg ik de koelkast van de trekker niet koud genoeg. En moet ik juist als volgende klant 15graden gaan laden. Volle vracht, dus kan de vriezer van de vrachtwagen niet gebruiken -O- ;(

Dag ijsjes ;( ;(

Noooooo ijsjes, arme Olaf smelt -O-

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 07:58

23.00 uur lag ik in bed. Was 00.00, 01.00, 02.00, 04.00 en 06.00 uur wakker. En om 07.00 uur ging de wekker en was dus ook voor de wekker wakker. Voel mij nu also Ik onder de tram gelegen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 08:40

Vinger gekneusd, gisteren per ongeluk een dopje op een spuitflesje geduwd met said vinger, en nu doet ‘ie al sinds gisteravond vet veel pijn. :\

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:08

Het werk van mn vriend.
Hij draait samen met een vaste collega een tankwagen.
Standaard beginnen ze om 05:00h (op maandag 04:30h), zodat de volgende de wagen direct over kan pakken en ze vrijwel nooit later dan 01:00h klaar zijn voor de dag.
Nu is zijn collega met vakantie en zit er een "springer" op die de "dagdienst" draait omdat springers weigeren de "nachtdienst" te draaien.
Gevolg: Springer begint pas om 06:00h en doet alles op zn gemakkie waardoor mijn vriend gisteren pas om 18:30 aan zijn "nachtdienst" van 11,5 uur kon beginnen. _-:(
Gevolg daarvan is dat ik mn vriend gewoon compleet niet zie deze week en hij volledig kapot is.
Lekker begin van onze vakantie komende week.... -:(-

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:23

Rambogirl schreef:
Het werk van mn vriend.
Standaard beginnen ze om 05:00h (op maandag 04:30h), zodat de volgende de wagen direct over kan pakken en ze vrijwel nooit later dan 01:00h klaar zijn voor de dag.
Nu is zijn collega met vakantie en zit er een "springer" op die de "dagdienst" draait omdat springers weigeren de "nachtdienst" te draaien.
Gevolg: Springer begint pas om 06:00h en doet alles op zn gemakkie waardoor mijn vriend gisteren pas om 18:30 aan zijn "nachtdienst" van 11,5 uur kon beginnen. _-:(
Gevolg daarvan is dat ik mn vriend gewoon compleet niet zie deze week en hij volledig kapot is.

Ohhh wauw serieus....
Ik zou de Springer een lesje leren... Of de planning.

Dat is zo oncollegeaal

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:41

Ik had een laptop tas besteld bij Amazon. Gisteren was het onderweg en zou het tussen half 6 en 8uur bezorgd worden.

Ik kreeg voor 8 uur al een bericht dat het hem niet meer ging worden en dat het pakket op een andere dag aangeboden ging worden. We hebben serieus 3x de DHL voorbij zien rijden...

Kijk ik vanochtend. Staat er dat er een probleem is met verzenden en ze hebben mijn bestelling moeten annuleren? Schiet mij maar lek. Ik snap er niks meer van..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:43

Dat alles met lactose erin zo lekker is en ik daar ziek van word. ;(

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:51

hagelslag schreef:
Rambogirl schreef:
Het werk van mn vriend.

Ohhh wauw serieus....
Ik zou de Springer een lesje leren... Of de planning.

Dat is zo oncollegeaal

Ja, mn vriend durft er niet veel aan te doen. Op t moment zijn de al blij met mensen die alles in het juiste putje gooien, dus zullen ze er toch ook niks mee doen.
En dan wetende dat de springers dus enorm veel betaald krijgen omdat ze geen vaste wagen hebben, en ze de helft van hun werk dus weigeren door massaal te hebben besloten geen nachtdiensten meer te draaien. Zo frustrerend dat chauffeurs te kort.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:58

Dropneus95 schreef:
Ik had een laptop tas besteld bij Amazon. Gisteren was het onderweg en zou het tussen half 6 en 8uur bezorgd worden.

Ik kreeg voor 8 uur al een bericht dat het hem niet meer ging worden en dat het pakket op een andere dag aangeboden ging worden. We hebben serieus 3x de DHL voorbij zien rijden...

Kijk ik vanochtend. Staat er dat er een probleem is met verzenden en ze hebben mijn bestelling moeten annuleren? Schiet mij maar lek. Ik snap er niks meer van..

Het kan zijn dat de bestelling in het verzendproces beschadigd is geraakt bijvoorbeeld bij het laden, meestal krijg je dan wel een verzendbevestiging, maar achteraf alsnog de melding dat er geannuleerd moet worden omdat het beschadigde artikel niet geleverd kan worden.

Als voorbeeld, ik weet natuurlijk niet of dit bij jou aan de hand is geweest.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:04

ik wil graag een nieuwe slowcooker kopen of multicooker, alleen ik wil nu gewoon niet teveel geld uitgeven aan dingen die geen nood hebben. Alleen ik word er wel altijd gelukkig van haha (we doen het niet).

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:08

@rambogirl, de springers krijgen meer geld.
Wacht serieus.... Waar is dat ik ga wel springer worden _O-

Maar zonder dollen, hoorde gister van een ander veevoer bedrijf dat er op 1 dag 8 jongens hun ontslag hebben genomen.
Ze hadden geen zin meer in de lange dagen moeten maken etc

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:27

Aan de bejaarde vrouw op de weg. 60 gaan rijden op een 70-weg en gewoon op de linkerbeen gaan gaan rijden, onnodig remmen en vervolgens bij het stoplicht een flinke dot gas geven en door rood rijden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:32

Wat is een springer en wat is zijn of haar taak :o?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:41

Britta31 schreef:

Bij vrachtwagenchauffeurs die in ploegen werken werken ze met 2 op 1 vrachtwagen.
Altijd dezelfde vrachtwagen met dezelfde collega.

De springer heeft geen vaste collega of vrachtwagen, maar "springt" van wagen naar wagen, daar waar een chauffeur ziek is of vakantie heeft.
Bij grote bedrijven is er altijd wel een vrachtwagen beschikbaar.
Maar normaliter draait een springen de gewone tijden, niet dat de andere chauffeur zoals in dit geval de dupe word.

Daarnaast verbaasd het mij, want te vaak mag er na 23/24 uur niet eens meer gelost worden ivm geluidsoverlast.
Dus ook daar lijkt het bedrijf maling aan te hebben of ze hebben toevallig veel klanten waar niet gezeurd word over het geluid.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:51

Dat wat hier boven verteld word is dus idd de springer.

Bij ons worden "overdag" de boeren aangereden die in een woongebied wonen en savonds/nachts hoofdzakelijk de boeren in the midle of knowwhere

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:53

wemkelover schreef:
ik wil graag een nieuwe slowcooker kopen of multicooker, alleen ik wil nu gewoon niet teveel geld uitgeven aan dingen die geen nood hebben. Alleen ik word er wel altijd gelukkig van haha (we doen het niet).

Kijk even bij de Lidl webshop voor een slowcooker.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:23

Pas 4 uur gewerkt maar ben echt al kapot alles ging nogal chaotisch

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:32

DuoPenotti schreef:
Britta31 schreef:

Bij vrachtwagenchauffeurs die in ploegen werken werken ze met 2 op 1 vrachtwagen.
Altijd dezelfde vrachtwagen met dezelfde collega.

De springer heeft geen vaste collega of vrachtwagen, maar "springt" van wagen naar wagen, daar waar een chauffeur ziek is of vakantie heeft.
Bij grote bedrijven is er altijd wel een vrachtwagen beschikbaar.
Maar normaliter draait een springen de gewone tijden, niet dat de andere chauffeur zoals in dit geval de dupe word.

Daarnaast verbaasd het mij, want te vaak mag er na 23/24 uur niet eens meer gelost worden ivm geluidsoverlast.
Dus ook daar lijkt het bedrijf maling aan te hebben of ze hebben toevallig veel klanten waar niet gezeurd word over het geluid.

Perfecte uitleg wat een springer doet idd.
Wat betreft het 's nachts lossen, t is tanktransport, dus ook snelwegen etc. Dat is gewoon toegestaan.
Mijn vriend heeft op alle adressen er 1 waar restricties zijn betreffende lostijden ivm de buurman van het station die een proces had aangespannen. Daar mogen ze na 19:00 niet meer lossen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:37

ah ja dan valt dat mee.

Mijn vriend heeft zo 2 ploegen bulkwagen gedaan, maar daar had je zelfs ver achteraf nog wel dat het niet mocht.
Zo bijzonder.....
Al werd daar ook niet altijd gehoor aan gegeven als het uitliep... die was ook echt te vaak pas om 4 uur thuis....
Toen had ik zelf ook nog ploegen, we zagen elkaar regelmatig dagen niet en geen weekend samen.

Zo blij dat hij nu dagdienst heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:46

Mkango schreef:
Dit achterlijke pauperbedrijf. Ik ben al een jaar bezig met het geven van uitgebreide feedback aan m'n vertaalcollega, zodat ze ofwel haar werk kan verbeteren ofwel ontslagen kan worden, inmiddels hebben het niet meer over uren die ik erin gestoken heb, maar dagen, het is nog nauwelijks verbeterd en management doet elke keer alsof ze voor het eerst horen dat haar werk niet goed genoeg is. :x En "Alisha verbetert/vertaalt het wel." Ja, daaaaaag.
En drie keer raden wie er nu ontslag boven het hoofd hangt omdat ze haar werk niet naar behoren zou doen. _O- (Hint: niet de faalvertaalster.)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:59

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 12:05

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 12:16

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 12:28