pmarena schreef:Deksel: Als je de kat graag wilt zou ik er alles aan doen om gelijk vanaf de nieuwe start bij jullie, het beestje op de bak te laten gaan. Want elke keer dat 'ie het niet op de bak doet maakt het lastiger....
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar kan je het beestje wellicht een paar dagen in een klein kamertje houden...? Met alleen eten en drinken, en dan 3 kattenbakken (iets dat je als kattenbak kan gebruiken) op een rijtje met daarin 3 verschillende soorten kattenbakvulling?
En liefst ook geen andere zachte dingen zoals een mandje of dekentje of iets anders waar in gekrabbeld kan worden.
Is dan wel even een beetje Spartaans maar als er een paar keer wat op de bak gedaan is, elke keer schoonmaken, belonen en na een aantal keren kan je dan een kleedje of mandje toevoegen en steeds iets uitbreiden. Iets meer ruimte geven naarmate kat vaker op de bak is geweest. Zodat eerst echt heel goed de gewoonte van op de bak gaan er in slijt en je het risico super laag houdt dat kat toch weer een keer ergens anders gaat zitten
Ja die mogelijkheid hebben we! Dus dat valt te proberen. Wat zou als kattenbak gebruikt kunnen worden? Ik kan niet echt iets bedenken wat we hebben (behalve een kartonnen doos).