Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:54

Citaat:
Met een lockdown van drie weken zou het demissionaire kabinet verder gaan dan de twee weken die het Outbreak Management Team had geadviseerd. Maar op andere punten gaat het kabinet minder ver: zo blijven bioscopen en theaters waarschijnlijk open, in tegenstelling tot wat het OMT had aangeraden. Het kabinet denkt nog na over de horeca in bioscopen en theaters.

Dit staat iig op nos.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:56

Ik ben niet van de tattoos, maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die inkt in hun huid toch nog wel iets van een heel andere strekking en een stukje minder spannend vinden dan zeg maar een chemisch goedje dat er op gemaakt is om aan je immuunsysteem te gaan rommelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:05

Elke bacterie, virus die je binnen krijgt “ rommelt” aan je immuunsysteem. En een vaccin rommelt net iets beter zodat je immuunsysteem in geval dat niet zo heftig hoeft te rommelen .
En giftige stoffen zoals die inkt of kwik of lood of pfas of siliconen hopen zich op in je vet en organen met alle gevolgen van dien , vaccin is zo weer weg wanneer het z’n werk gedaan heeft.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 12-11-21 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:05

Cer schreef:
secricible schreef:
Ik zie idd ook niks over evenementen en grote concerthallen. Theaters mogen weer wel door. Maar ik vrees dat mijn concert voor de derde keer wordt verplaatst -O-

Theaters mogen wel door?? Echt? dus ook na 19.00hr?

Ik hoop het wel want ik ga woensdag naar Najib Amhali

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:07

veerledec schreef:
Hier nu buurvrouw die zich liet vaccineren om haar kinderen weer naar het zwembad te kunnen brengen. Ernstige allergische reactie. En na twee dagen rondbellen nog geen enkele manier om onder een tweede uit te komen of dit onder ziekenhuis begeleiding te kunnen doen.

Wat verstaat ze onder ernstige allergische reactie?
Laatst bijgewerkt door Popstra op 12-11-21 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:07

Devil_ina schreef:
@veerledec stille meelezer wil toch even reageren. Heeft ze de regionale GGD al gebeld?

Daar bedoel ik de GGD uit haar provincie mee.

Ik heb zelf op de vaccinatielijn gezeten, als dit soort dingen voorkwamen werd er een afspraak via de regionale GGD gemaakt.

Ze is net gebeld door de 'medische lijn' van de GGD (weet niet precies wat dit is). Ze mag nu officieel geen tweede meer. Maar krijgt dus ook geen QR code.

Popstra schreef:
Wat verstaat ze over ernstige allergische reactie?

Wat de Rijksoverheid zegt: reactie op minimaal twee organen.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:13

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:28

bigone schreef:
https://nos.nl/l/2405316

En dan ook nog afvragen en boos zijn dat er maatregelen komen.

Dan moeten de ongevacineerde gasten van zo'n tent dat ook weten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:43

Oostenrijk gaat dus daadwerkelijk volgende week de lockdown voor oningeente mensen doorvoeren.
Ik neem aan dat je werkgever je dan ook niet betaald (?)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:44

Natuurlijk weten ze dat maar in het begin van de QR code waren er op Facebook al per provincie hele lijsten waar alles en iedereen welkom was. Dus de klanten voor deze scanner liggen voor het oprapen. Pittig in Oostenrijk maar ze pakken wel door, of het goed uitpakt is een tweede.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:44

Sizzle schreef:
Oostenrijk gaat dus daadwerkelijk volgende week de lockdown voor oningeente mensen doorvoeren.

En de wachttijd voor akkoord na vaccinatie is minimaal vijf weken, dus daar sta je dan?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:46

veerledec schreef:
Sizzle schreef:

En de wachttijd voor akkoord na vaccinatie is minimaal vijf weken, dus daar sta je dan?

Op zich heeft Oostenrijk dit al een hele lange periode geroepen. Dus gewaarschuwd waren ze.
Of ik het er nou mee eens ben of niet.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:50

Dat weet ik natuurlijk niet, had het idee dat het vijf-tien weken geleden overal wel redelijk leek.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:53

Sizzle schreef:

Ik vind dit wel echt heel ver gaan persoonlijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:54

Ik vind vooral het idee naar dat de politie je dan continue controlleert op straat, daar zou ik me erg ongemakkelijk bij voelen. Ook vergeet ik regelmatig mijn telefoon, ik ben net ook zonder ballast op buitenrit geweest.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:56

Nou idd. Krijg daar ook een naar gevoel bij!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:57

Sizzle schreef:
Ik vind vooral het idee naar dat de politie je dan continue controlleert op straat, daar zou ik me erg ongemakkelijk bij voelen. Ook vergeet ik regelmatig mijn telefoon, ik ben net ook zonder ballast op buitenrit geweest.

Ok, je mag helemaal niet buiten komen dan of zo?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:59

Oh, ik lees net dat ze wel gewoon mogen werken en de benen mogen strekken……wassen neus dus :+

"Een lockdown voor de ongevaccineerden betekent dat deze mensen niet van huis kunnen behalve wanneer ze naar werk moeten, essentiële boodschappen gaan doen of de benen moeten strekken".

Het gaat om dezelfde regels die golden tijdens de lockdown in 2020, maar nu gelden ze alleen voor ongevaccineerden. De Oostenrijkse politie gaat controles uitvoeren.

Dan heb ik bij deze echt medelijden met de politie, ga het argument maar eens aan of je rondje wel of niet onder benen strekken valt :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:03

Maar ook als gevaccineerde moet je dus constant kunnen aantonen dat jij wél gevaccineerd bent.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:06

Of gewoon onderweg bent naar de supermarkt.

Loretta

Sizzle schreef:
Oh, ik lees net dat ze wel gewoon mogen werken en de benen mogen strekken……wassen neus dus :+

"Een lockdown voor de ongevaccineerden betekent dat deze mensen niet van huis kunnen behalve wanneer ze naar werk moeten, essentiële boodschappen gaan doen of de benen moeten strekken".

Het gaat om dezelfde regels die golden tijdens de lockdown in 2020, maar nu gelden ze alleen voor ongevaccineerden. De Oostenrijkse politie gaat controles uitvoeren.

Dan heb ik bij deze echt medelijden met de politie, ga het argument maar eens aan of je rondje wel of niet onder benen strekken valt :')

Ik vraag het me ook af hoe het zit. Ze zullen wel binnen een bepaalde afstand van hun huis moeten blijven en een werkgeversverklaring moeten hebben net als hier destijds bij de avondklok. Er zal vast wel iets zijn geregeld.

fohadie

Eerst vanavond maar even afwachten wat nu daadwerkelijk de maatregelen worden, maar het klinkt niet erg hoopvol. Weer voornamelijk thuiswerken kost mijn baas circa €100,00 per dag aan omzet. ( Broodjes die normaal gehaald worden door kantoormensen.) Hij krijgt niets van de overheid, want essenciele winkel, hij hoeft niet dicht. En zoals gewoonlijk zijn de regels weer zo krom als een hoepel. Toch? Of toch niet...

Een brainwave van mij, en ik geef toe dat ik als een Wappie klink, maar op een andere manier snap ik het echt niet en valt het niet meer uit te leggen: het lijkt erop dat we naar Amerikaanse praktijken gaan. Als je niet test, is er ook geen corona. Dus als er minder getest wordt, is er zogenaamd ook minder corona. Testen voor toegang zou niet meetellen met de cijfers van de GGD, maar daar geloof ik helemaal niets van. Van de zomer schoten de cijfers omhoog vanwege testen voor toegang. We leggen de evenementenbranch stil, geen testen voor toegang meer en voila, cijfers gaan naar beneden.

Wel nu, je zou denken, sluit de lagere en voortgezet scholen, daar lopen de besmettingen het meest op. Maar die kinderen testen niet of amper.

Doe Horeca niet al om 19.00 dicht, dat helpt niet. Uhh, jawel, dat scheelt testen!

Laat me raden: we blijven deze regels houden tot het begin vd kerstvakantie. In de tussentijd raggen ze er zo veel mogelijk boosterprikken doorheen. ( In mijn verzorgingshuis waar ik vrijwilligerswerk doe hebben ze vorige week allemaal gekregen, dus hoezo we beginnen pas in december..) daarna gaan we over op 2G ( minder testen!!)

Moeten jullie eens kijken hoe snel de besmettingscijfers naar beneden gaan! Helaas doet het niets of weinig voor het ziekenhuis en IC, of toch wel?

Echt, ik hoop van harte dat ik het fout heb en doorgeslagen ben, maar ik heb wel alvast een weddenschap afgesloten met iemand die me nu idd voor gek verklaard. Ik hoop dat hij wint. Of eigenlijk hoop ik gewoon dat we kerst en oud&nieuw "gewoon" kunnen vieren en dat de cijfers dan idd gunstiger zijn dan ze nu zijn. Op welke manier dan ook.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:21

Ik hoorde net van een kennis dat hij ondanks modernavaccinatie, corona heeft, flink ziek met hoge koorts, ook vrouw en baby hebben corona. Hopelijk is dit niet een slechte voorbode van verminderde bescherming van de vaccins.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:24

16.287 nieuwe besmettingen vandaag.
Maar ook nog eens 259 nieuwe mensen in het ziekenhuis -O-
De grootste toename sinds 15 mei.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-11-21 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:25

Ik denk dat we over 3 weken bij de nieuwe persconferentie nog veel slechter nieuws krijgen.
Want deze softe maatregelen gaan echt niet helpen. In ieder geval van wat ik gelezen heb/er al bekend is over vanavond.