Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 16:47

Oh jeetje dat is ook lastig.

Hier laatst wel een punt dat ging stoppen. Alle pakketjes die onderweg waren kwamen nog. Maar ze namen niks meer aan.

Ik heb nu de zoveelste miskoop.
Vlekken, vies kapot. Gelukkig allemaal meewerkende mensen.

Maar Vinted zal ook wel denken die vraagt met alles haar geld terug :=

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:36

En dan is het andere pakketpunt in m’n stad ook nog eens gestopt met Homer. Dus het dichtstbijzijnde punt is op een halfuur rijden…
En dat voor een shirtje van een euro hahaha.

Ik ga m’n account maar even op vakantiestand zetten, want op de insta van m’n pakketpunt staat dus dat er een sterfgeval is van een kindje in de familie over de grens. Best heftig dus allemaal. Dan zijn pakketjes ineens niet meer zo belangrijk.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:51

Haha wauw. Iemand uit hetzelfde dorp (stom toevallig of bewust tegengekomen) heeft een item voor 4 euro gekocht. Nu vind ik het doodzonde om dat op te sturen, maar kan ik er qua verzendkosten nog wat mee?
Als je afrondt staat er zo'n knopje 'we hebben elkaar ontmoet' maar kan ik nu alleen de bestelling annuleren als ik het bij haar langs zou willen brengen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 07:46

Ik zou de moeite van al het gedoe niet nemen eerlijk gezegd en het gewoon opsturen.
Of contact opnemen om het zo handje contantje te regelen, en het via Vinted te annuleren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 10:11

Mag je geen verrassingspakketten verkopen op Vinted?
Ik heb namelijk een doos te koop gezet met 4 boeken, maar er bij gezet dat dit een verrassing is.

Boeken mag je gewoon verkopen, maar de advertentie is verwijderd. Alleen de support is niet echt behulpzaam :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 11:26

Wel logisch: hoe kun je het oplossen als een koper andere boeken had verwacht? Of als de staat van de boeken belabberd is?
En dan een probleem opent?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 11:29

Nja dat is het risico van de koper toch? De staat van de boeken is nieuw zonder prijskaartje, dus als de staat anders is dan kun je daarop terugvallen.

Ik had twee pakketten, de een staat er wel op en de ander is eraf gehaald. Twijfel wel of ik die andere moet laten staan.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 11:30

Ik las laatst op een Vinted subreddit dat dit inderdaad niet mag volgens het beleid van Vinted, dus daarom zal het wel verwijderd zijn. Ik weet niet waar je deze regels kan vinden, heb je geen melding gekregen van de verwijdering waar ze ergens naar verwijzen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 11:33

Nayan schreef:
Ik las laatst op een Vinted subreddit dat dit inderdaad niet mag volgens het beleid van Vinted, dus daarom zal het wel verwijderd zijn. Ik weet niet waar je deze regels kan vinden, heb je geen melding gekregen van de verwijdering waar ze ergens naar verwijzen?

Ja maar alleen algemene informatie, en daar staat in dat je boeken wel mag verkopen. Dus vandaar mijn twijfel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 12:33

MerleSimone schreef:
Haha wauw. Iemand uit hetzelfde dorp (stom toevallig of bewust tegengekomen) heeft een item voor 4 euro gekocht. Nu vind ik het doodzonde om dat op te sturen, maar kan ik er qua verzendkosten nog wat mee?
Als je afrondt staat er zo'n knopje 'we hebben elkaar ontmoet' maar kan ik nu alleen de bestelling annuleren als ik het bij haar langs zou willen brengen?

Ik zou persoonlijk gewoon de bestelling annuleren en dan persoonlijk afhandelen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 13:45

Marjo schreef:
Nja dat is het risico van de koper toch? De staat van de boeken is nieuw zonder prijskaartje, dus als de staat anders is dan kun je daarop terugvallen.

Ik had twee pakketten, de een staat er wel op en de ander is eraf gehaald. Twijfel wel of ik die andere moet laten staan.

In de wereld van Vinted is 'risico van de koper' een bijzonder begrip. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:27

upendo schreef:
Marjo schreef:

In de wereld van Vinted is 'risico van de koper' een bijzonder begrip. :)

Nee is zo, maarja als je een verrassingspakket koopt weet je dat je teleurgesteld kan zijn in de titels.

Maargoed ik heb het er maar helemaal afgehaald, geen zin om geband te worden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:48

Rennie89 schreef:
MerleSimone schreef:

Ik zou persoonlijk gewoon de bestelling annuleren en dan persoonlijk afhandelen

Dit zou ik ook doen. :j

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 23:39

Hier ook weer iets.
Koper had product ontvangen.
Na twee dagen is de betaling automatisch vrijgegeven. Dat is drie dagen geleden.
Nu komt ie aan dat het niet goed ingepakt was en dat er iets niet past wat wel nodig is om het te laten werken.
Hij heeft foto's gestuurd en idd was het niet zoals ik het verpakt had. Maar de rest was goed en getest.. wat nu..

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 06:19

magicmist schreef:
Hier ook weer iets.
Na twee dagen is de betaling automatisch vrijgegeven. Dat is drie dagen geleden.
Nu komt ie aan dat het niet goed ingepakt was en dat er iets niet past wat wel nodig is om het te laten werken.
Hij heeft foto's gestuurd en idd was het niet zoals ik het verpakt had. Maar de rest was goed en getest.. wat nu..

Wat bedoel je met niet zoals ik het verpakt had?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 07:46

Blue_flower schreef:
magicmist schreef:
Hier ook weer iets.

Wat bedoel je met niet zoals ik het verpakt had?

De doos die er omheen zat was er niet meer omheen. De rest kwa verpakking klopte wel.
Was een kwetsbaar ding dus had ter bescherming er een deken omheen gedaan en van die lucht kussen beschermers..maar de sticker zat op de deken( daar zat een zak omheen) en geen doos.

Ik wil best iets betekenen voor deze meneer..maar waarom heeft hij alles goedgekeurd? Ik weet niet goed hoe ik het nu moet regelen.
Hij mag het gerust terugsturen maar dit kan niet meer via vinted.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 08:04

Dan zeg je dat toch gewoon? Dat hij het mag terugsturen en je hem wanneer het aankomt bedrag X terugbetaalt. Denk dat hij daar gewoon heel blij mee mag zijn want je hoeft helemaal niets gezien hij het zelf goedgekeurd heeft.

Het is jammer dat hij het niet meer via Vinted terug kan sturen maar dat is zijn eigen schuld, dat hoef jij niet voor hem op te lossen.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 08:21

pmarena schreef:
Dan zeg je dat toch gewoon? Dat hij het mag terugsturen en je hem wanneer het aankomt bedrag X terugbetaalt. Denk dat hij daar gewoon heel blij mee mag zijn want je hoeft helemaal niets gezien hij het zelf goedgekeurd heeft.

Het is jammer dat hij het niet meer via Vinted terug kan sturen maar dat is zijn eigen schuld, dat hoef jij niet voor hem op te lossen.

Dat is een goeie.kan het geven als optie. Ik denk wel dat de kosten van verzenden erg duur zal zijn(Italië en groot zwaar product). Maar goed. Dat is dan zijn ding.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 08:44

Ja ik heb zoiets ook wel eens aan de hand gehad. Is balen.... ik ben behoorlijk "klantvriendelijk" ingesteld zeg maar, en denk altijd "hoe zou ik het zelf graag opgelost willen zien".

Maar het is imo zaak om daar wel realistisch in te blijven en niet teveel van andermans probleem jouw probleem te maken want dan blijf je bezig. Laat hem zelf maar met een beter voorstel komen anders :) Zoals terugkopen via Vinted ofzo.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 08:55

Ik zou het niet op eigen risico terug nemen. Als het dan bij jou niet aan komt wilt meneer waarschijnlijk nog steeds zijn geld terug. En dan heb jij niks.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:05

Daarom ook duidelijk erbij zeggen dat je het geld terugstort als het weer netjes bij je teruggekomen is :j
Dus niet als hij het opstuurt, maar als jij het ontvangen hebt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:34

Maar wacht even, jij hebt een item (goedwerkend) verstuurd, en nu zegt hij dat het niet werkt omdat er iets niet past? Maar de tijd om een probleem aan te geven is verstreken?

Ik zou (op een vriendelijke manier) aangeven dat het heel vervelend is voor hem, maar dat hij pech heeft want dan had 'ie eerder op een probleem moeten drukken... Straks zit jij met een item wat niet meer werkt en heb je er ook geen geld voor door iets wat niet jouw schuld is.

Heel vervelend, maar de koper had op tijd op 'ik heb een probleem' moeten klikken. Ik zou zeker niet van te voren toezeggen dat je alles terugbetaald als hij geretourneerd heeft.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:52

Magicmist, lastig.. maar ik weet niet of ik het echt mijn probleem zou maken, hij had het ook gewoon tijdig kunnen melden. Nu heb je bij retour én geen geld en geen goed werkend product. Ik vraag me wel af hoe vinted dit probleem opgelost zou hebben, waarschijnlijk gelijk aan het luieremmer verhaal dat hier eerder voorbij kwam..?

Afgelopen week een tas verkocht, moest snel verstuurd worden want mevrouw ging op vakantie. Ik mijn best gedaan, wat behoorlijk haastwerk was na mijn werk, om het pakketje dezelfde dag nog op te sturen.. Ligt het inmiddels al een paar dagen bij het pakketpunt zonder opgehaald te worden :+

Daarentegen net wel een hele leuke bundel gekocht van iemand die 40% bundelkorting gaf :D

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:24

Ik zou dat niet op mijn kosten laten terugsturen, je kent die persoon niet en geen idee hoe eerlijk hij wel of niet is…
Iedereen krijgt 2 dagen om te melden of iets niet ok is, en ik kan me niet voorstellen als je iets fragiels krijgt zonder doos, dat je dan niet direct gaat kijken of iets wel of niet ok aangekomen is door het ontbreken van een deftige verpakking… dus ik zou daar behoorlijk argwanig bij zijn.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:19

tengeltje11 schreef:
Ik zou dat niet op mijn kosten laten terugsturen, je kent die persoon niet en geen idee hoe eerlijk hij wel of niet is…
Iedereen krijgt 2 dagen om te melden of iets niet ok is, en ik kan me niet voorstellen als je iets fragiels krijgt zonder doos, dat je dan niet direct gaat kijken of iets wel of niet ok aangekomen is door het ontbreken van een deftige verpakking… dus ik zou daar behoorlijk argwanig bij zijn.

Nou dat dus.
Waarom bijna een week wachten met melden. Vind dat heel vreemd.
Hij heeft wel foto's gemaakt van het pakket bij ontvangst. Maar waarom dan niet direct melden?

Maar ik wil niet de moeilijkste zijn.
En geen gezeik met vinted. Doe over het algemeen goede zaken en wil hier over geen problemen krijgen met vinted. Weet ook niet hoe hun hier in staan na goedkeuring etc..