Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:25

Ik vind het gewoon jammer dat er naar de mensen word gewezen die wel hun best doen. Terwijl het kabinet in heel veel dingen achter loopt.
en dan beweren ze dat het voor 2 weken is. Nou dat word echt wel langer hoor

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:25

Ik kwam erachter dat mijn moeder tot de groep behoord die er ‚de buitenlanders‘ de schuld van geeft >;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:26

Nou ja ik zou in principe 8 mensen kwijt kunnen op 1,5 meter in mijn woonkamer.. En juist omdat een echtpaar toch al samenwoont, is het gek dat die nu moeten splitsen als ze op visite gaan ergens?

Ik denk zelf dat het qua besmettingen dmv visite wel meevalt.. maar waar het dan wel vandaan komt?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:27

Ik vind het wel apart dat er wordt gesproken van musea, bioscopen en theaters dicht, maar de pretparken niet dicht?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:28

Cer, Ben je nu sarcastisch of serieus?
Ik heb 2 besmette collega‘s. Beide omdat ze iemand uit hun naaste vriendenkring thuis op bezoek hadden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:28

Ineke2 schreef:
Ik vind het wel apart dat er wordt gesproken van musea, bioscopen en theaters dicht, maar de pretparken niet dicht?

Denk omdat dat het vooral openlucht is

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:29

Die maatregelen zijn om de reisbewegingen te beperken, denk ik.

Ik heb al een paar x gehoord, dat mensen in mijn omgeving, zich niet aan de quarantaine-voorschriften houden.
Dat lijkt me nog steeds, een groot probleem.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:29

moonsparkle schreef:
Ineke2 schreef:

Denk omdat dat het vooral openlucht is

Maar daar sta je ook hutje mutje op elkaar

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:30

Volgens mij als ik het goed heb onthouden vinden de meeste besmettingen plaats in huiselijke kring, natuurlijk heeft een het ergens anders opgelopen, maar het is toch een duidelijke besmettingsbron.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:31

Visite is juist wel 1 van de hoofd oorzaken van de nieuwe besmettingen hoor denk ik, want in veel huizen word echt die afstand niet ( genoeg ) gehouden.

Dat kan in de meeste huizen in de randstad niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:31

@purny ik ben zelf ook niet voor het openhouden sommige attracties zijn ook overdekt, maar ik denk dat dat de reden is waarom.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:34

Ineke2 schreef:
Visite is juist wel 1 van de hoofd oorzaken van de nieuwe besmettingen hoor denk ik, want in veel huizen word echt die afstand niet ( genoeg ) gehouden.

Dat kan in de meeste huizen in de randstad niet.

Net als in een café ga je ook veel makkelijker een afstandsgrens over.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:36

Sizzle schreef:
Ik kwam erachter dat mijn moeder tot de groep behoord die er ‚de buitenlanders‘ de schuld van geeft >;)

Nou voor een groot deel zijn ze wel ( hier in Belgie althans ) de schuld van de enorm hoog oplopende besmettingen geweest in bvb Brussel ) onder het mom dat ze de taal niet spreken en dus de maatregelen niet snappen ..komaan zeg als je het na 8 maand nog steeds niet WIL snappen ??

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:38

moonsparkle schreef:
Volgens mij als ik het goed heb onthouden vinden de meeste besmettingen plaats in huiselijke kring, natuurlijk heeft een het ergens anders opgelopen, maar het is toch een duidelijke besmettingsbron.

Jazeker daar ben ik nog steeds van overtuigd ..en heel veel mensen houden zich daar helaas gewoon niet aan

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:40

purny schreef:
Ik vind het gewoon jammer dat er naar de mensen word gewezen die wel hun best doen. Terwijl het kabinet in heel veel dingen achter loopt.

Er wordt naar iedereen gewezen, wat wil je dan dat het kabinet de hele economie in elkaar laat storten en daarna dan..

Hoe ziet de toekomst er dan uit, hebben we die dan nog na corona...
Eerlijk gezegd vind ik het roeptoeteren dat het hier zo fout is zoooo makkelijk als jezelf niet hoeft te beslissen

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:45

Ik heb al eerder gezegd dat ik benieuwd ben wat nou minder kost. Het hele land voor een maand op slot gooien of hetgeen wat ze nu aan het doen zijn.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:48

Als iedereen zich gewoon net wat meer aan de regels houdt, dan zouden deze maatregelen genoeg moeten zijn... Roeptoeteren dat het strenger moet komt vaak van mensen die continu de randjes op zoeken. Maar nee het kabinet doet het verkeerd en moet strengere regels opleggen.
Wanneer beseffen mensen zich dat wij zelf verantwoordelijk zijn voor de verspreiding en beheersing van die verspreiding?

Ik vind het alleen maar goed dat het kabinet zijn best doet om de economische schade ook binnen te perken te houden. zo zacht als kan, maar wel optreden indien nodig. Dat siert ze juist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:48

Cer schreef:
Nou ja ik zou in principe 8 mensen kwijt kunnen op 1,5 meter in mijn woonkamer.. En juist omdat een echtpaar toch al samenwoont, is het gek dat die nu moeten splitsen als ze op visite gaan ergens?

Ik denk zelf dat het qua besmettingen dmv visite wel meevalt.. maar waar het dan wel vandaan komt?

Hoeveel procent van de besmettingen schat jij dat te herleiden is naar familie (niet huisgenoten) en vrienden/kennissen? Wat is in jouw ogen veel of weinig?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:49

Coby schreef:
Ik haat zoenen en knuffel ;) wordt ik altijd mee geplaagd. En komt nu goed uit ! Wat een rust

Ik ook.

Heb als klein kind ooit mijn oom een hoek gegeven die het niet wilde respecteren. :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:50

Mijn ouders zijn gisteravond terug gekomen uit Oostenrijk. Campings/hotels enz gaan daar vanaf vandaag op slot.
Ondanks dat ze daar ook al geïsoleerd verbleven gaan ze toch maar netjes tien dagen in quarantaine. Ik ben gister voor ze naar de Chinees geweest en heb het bij ze voor de deur afgezet.
Voelt wel een beetje krom, ze liepen daar minder risico dan hier en dan toch in quarantaine moeten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:50

Relaxed schreef:
Coby schreef:
Ik haat zoenen en knuffel ;) wordt ik altijd mee geplaagd. En komt nu goed uit ! Wat een rust

Heerlijk he, straks met oud en nieuw vooral :D

*\o/*

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:51

Ik zoek juist niet de randjes op, maar zie dat wel veel gebeuren. Het duurde ook lang voor mensen mondkapjes gingen dragen, ik denk deels omdat ze het nut niet zagen maar ook een deel die dachten maar anderen doen het ook niet. Het werd wel vrij snel in het ov gedaan, want dat werd wel een regel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:51

purny schreef:

Er wordt vooral gewezen naar de mensen die zich niet aan de regels houden. Als we ons nou eens gewoon met z'n allen aan de regels gaan houden, dan zijn extra maatregelen niet nodig. En als we ons dan met z'n allen ook nog eens aan de geest van de wet zouden gaan houden i.p.v. steeds te verzinnen waarom iets nog net binnen de letter van de wet past, dan zou het er nog een stuk beter uitzien.

Onderaan de streep is het heel simpel. We hebben het virus niet onder controle, omdat teveel mensen vinden dat de regels niet voor hun gelden. Dan kan je nog meer regels verzinnen, maar daarmee los je het echte probleem niet op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:53

Ann_moi schreef:
Als iedereen zich gewoon net wat meer aan de regels houdt, dan zouden deze maatregelen genoeg moeten zijn... Roeptoeteren dat het strenger moet komt vaak van mensen die continu de randjes op zoeken. Maar nee het kabinet doet het verkeerd en moet strengere regels opleggen.
Wanneer beseffen mensen zich dat wij zelf verantwoordelijk zijn voor de verspreiding en beheersing van die verspreiding?

Ik vind het alleen maar goed dat het kabinet zijn best doet om de economische schade ook binnen te perken te houden. zo zacht als kan, maar wel optreden indien nodig. Dat siert ze juist.

Dus bijna 3 kwart houd zich niet aan de afspraken en zoekt de randjes op? Ik voel me niet aangesproken dat ik de randjes opzoek aangezien ik mij aan de regels houd.

https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniepanel/alle-uitslagen/item/scholen-sluiten-en-een-avondklok-ruime-meerderheid-wil-strengere-lockdown-als-coronabesmettingen-ni/

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:55

Sizzle schreef:
Cer, Ben je nu sarcastisch of serieus?
Ik heb 2 besmette collega‘s. Beide omdat ze iemand uit hun naaste vriendenkring thuis op bezoek hadden.

Ja ik vind dat lastig.. ik was wel serieus trouwens :j

Aan de ene kant is het dus wel zo dat als zij geen visite hadden gehad, dat de besmetting dan daar gestopt was.
Aan de andere kant, die vrienden hebben het ook ergens vandaan.. dat kan ook weer van vrienden komen, maar ik lees hier en daar dat het via scholen (?) ook best hard kan gaan? Hebben zij het dan bijv van hun kinderen, of inderdaad dus ook van vrienden..
En waren die vrienden al ziek toen ze op visite gingen, of was het in de paar dagen voor de symptomen maar wel in de besmettelijke fase...
Ik vind het gewoon lastig allemaal..

Ik ken ook mensen, en ik lees de verhalen hier op bokt ook, van mensen die geen idee hebben waar ze het vandaan hebben. Omdat ze geen mensen zien bijvoorbeeld of omdat ze veilig in de zorg werken (maar dan via de aersolen misschien?)

Dus wat dat betreft is helemaal geen mensen zien waarschijnlijk het beste... dus dan weer inderdaad alles op slot, en alleen naar buiten voor de boodschappen oid..

Citaat:
Hoeveel procent van de besmettingen schat jij dat te herleiden is naar familie (niet huisgenoten) en vrienden/kennissen? Wat is in jouw ogen veel of weinig?

Nou, laten we wel zijn, iedere besmetting is er 1 teveel omdat het van daaruit ook weer verder gaat.. maar ik heb, volgens mij, in dit topic (?) een staatje gezien dat scholen en werk redelijk bovenaan staan, en ik heb ook wel eens gelezen over grote familiebijeenkomsten en feesten (bruiloften).. dus eerlijk, ik heb nu eigenlijk geen idee. Vooral niet hoe het in de laatste twee weken is gegaan (met minder mensen op visite, of dat dus verschil gemaakt heeft).