Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:02

bigone schreef:
De meeste mensen nog steeds niet, maar 30 % . De meeste mensen blijken bij een snotneus totaal niet aan Corona te denken.
Volgens het Corona Dashboard word er geschat dat er ongeveer 2800 besmettelijke mensen rondlopen die niet getest zijn.

Ai. Dat lijkt me dus meer een punt van zorg dan die paar mensen die in een bepaald gebied in Spanje of Portugal zijn geweest en waarvan niet gecontroleerd wordt of ze zich wel aan de 14 dagen quarantaine houden....

Het zit gewoon niet in ons systeem, thuisblijven om een snotneus. Laat staan je laten testen om die reden.

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:05

Dat vind ik ook nog lastig..
Wat zijn lichte klachten? Wat zijn milde klachten?

Een klant van me hoestte twee keer tijdens de behandeling... moet ik haar dan eigenlijk weg sturen :?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:11

LadyMadonna schreef:
Dat vind ik ook nog lastig..
Wat zijn lichte klachten? Wat zijn milde klachten?

Een klant van me hoestte twee keer tijdens de behandeling... moet ik haar dan eigenlijk weg sturen :?

Wanneer ze aangeeft verkouden te zijn dan zeker adviseren om te testen. Hoest ze vaker door een aandoening tja, wat is wijsheid .

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:11

In Spanje wordt er wel degelijk gecontroleerd op quarantaines. Mensen die gemeld zijn als contactpersonen van corona-patiënten moeten in isolatie en er worden hele flatgebouwen bewaakt door de politie. Als je elders je quarantaine uitzit, kan je onverwacht bezoek van de politie krijgen op elk moment van de dag.

In Nederland wordt er volgens mij totaal niet op gecontroleerd, dus is die hele quarantaine die wordt aangeraden, een wassen neus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:14

Tot er toch uitbraken komen, dan worden de regels wel strakker.
Denk dat er veel mensen wel weten dat ze eigenlijk moeten testen maar geen zin hebben om thuis te blijven wanneer ze positief zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:18

Met het coronadashboard worden dingen in de gaten gehouden. Dus als er een erge uitbraak zou komen dan word daar echt wel op ingespeeld

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:18

Ik stond vandaag achter een oudere dame die maar bleef kuchen, en zich verontschuldigde vanwege een kriebel in de keel. I can relate to that. Ik hoest niet, niet verkouden. Maar op een of andere manier heb ik mij al paar x verslikt in mijzelf in de supermarkt, super ongemakkelijk. En als ik ergens mijn handen eerst moet ontsmetten en het is goed spul, slaat het ook op m'n keel. Super irritant en je schaamt je gewoon om te kuchen :o

En die verantwoordelijkheid. Daar merk ik weinig van. In mijn eigen familie die heel blij elkaar vorige week weer uitgebreid gingen knuffelen, maar doordat enkelen al weken scheit aan alles hebben en ik met stel meiden op vakantie zou gaan, kon ik niet mee doen. Stak nogal flink. Want ik ben de enige die al maanden geen knuffel heb gehad omdat ik alleen ben. Maar zij zijn allemaal zooooo zielig met hun partners en kinderen dat ik wrl snap dat ze er scheit aan hebben, want ze hebben het zo nodig *sarcasme modus*. Ik blijf nog wel een tijd alleen en contactloos. Van je familie moet je het hebben zal ik maar zeggen.

Ik had graag even vastgehouden worden. Maar doordat vooral mijn zus en zwager alles zien wat los en vast zit en scheit hebben, en ik met paar meiden in ene huisje zou gaan zitten, heb ik het moeten afhouden. Wil geen risico nemen voor anderen.

Ik heb binnenkort een vrijgezellenfeest. Ik ging toch maar mee want de bruiloft heb ik afgezegd. Maar nu gaan we ook veel dingen binnen doen, en het gros is al 100x met groepen op het terras geweest. Types geen 1.5 meter. Eigenlijk vind ik dat wel een lastige...... Maar ja. Heb nu al gezegd dat ik mee ga?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:22

MoniqueT schreef:
In Spanje wordt er wel degelijk gecontroleerd op quarantaines. Mensen die gemeld zijn als contactpersonen van corona-patiënten moeten in isolatie en er worden hele flatgebouwen bewaakt door de politie. Als je elders je quarantaine uitzit, kan je onverwacht bezoek van de politie krijgen op elk moment van de dag.

In Nederland wordt er volgens mij totaal niet op gecontroleerd, dus is die hele quarantaine die wordt aangeraden, een wassen neus.

Waarom? Doen mensen dat alleen als je erop controleert?

Als ik morgen te horen krijg dat ik thuis moet blijven wegens contact met een coronapatient, dan blijf ik thuis hoor. Dan hoef ik geen agent voor mn deur, dat doe je gewoon. En ik denk dat dat veruit voor de meeste mensen geldt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:25

Dat denk ik niet Safina... 1,5 meter vind men al moeilijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:30

LadyMadonna schreef:
Dat denk ik niet Safina... 1,5 meter vind men al moeilijk....

Consequent op anderhalve meter blijven is lastiger omdat je daarin ook afhankelijk bent van omstandigheden en wat anderen doen.

Als jij orders krijgt van de GGD om thuis te blijven omdat je intensief contact gehad hebt met een coronapatient, vindt jij dat dan heel lastig en moeten we een agent voor je deur zetten om je te checken? Nee toch?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:35

Tancreda4 schreef:
Ik stond vandaag achter een oudere dame die maar bleef kuchen, en zich verontschuldigde vanwege een kriebel in de keel. I can relate to that. Ik hoest niet, niet verkouden. Maar op een of andere manier heb ik mij al paar x verslikt in mijzelf in de supermarkt, super ongemakkelijk. En als ik ergens mijn handen eerst moet ontsmetten en het is goed spul, slaat het ook op m'n keel. Super irritant en je schaamt je gewoon om te kuchen :o

En die verantwoordelijkheid. Daar merk ik weinig van. In mijn eigen familie die heel blij elkaar vorige week weer uitgebreid gingen knuffelen, maar doordat enkelen al weken scheit aan alles hebben en ik met stel meiden op vakantie zou gaan, kon ik niet mee doen. Stak nogal flink. Want ik ben de enige die al maanden geen knuffel heb gehad omdat ik alleen ben. Maar zij zijn allemaal zooooo zielig met hun partners en kinderen dat ik wrl snap dat ze er scheit aan hebben, want ze hebben het zo nodig *sarcasme modus*. Ik blijf nog wel een tijd alleen en contactloos. Van je familie moet je het hebben zal ik maar zeggen.

Ik had graag even vastgehouden worden. Maar doordat vooral mijn zus en zwager alles zien wat los en vast zit en scheit hebben, en ik met paar meiden in ene huisje zou gaan zitten, heb ik het moeten afhouden. Wil geen risico nemen voor anderen.

Ik heb binnenkort een vrijgezellenfeest. Ik ging toch maar mee want de bruiloft heb ik afgezegd. Maar nu gaan we ook veel dingen binnen doen, en het gros is al 100x met groepen op het terras geweest. Types geen 1.5 meter. Eigenlijk vind ik dat wel een lastige...... Maar ja. Heb nu al gezegd dat ik mee ga?

Je kunt toch afzeggen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:42

safina schreef:
Als ik morgen te horen krijg dat ik thuis moet blijven wegens contact met een coronapatient, dan blijf ik thuis hoor. Dan hoef ik geen agent voor mn deur, dat doe je gewoon. En ik denk dat dat veruit voor de meeste mensen geldt

Ik bedoel niet zozeer degenen waarvan het bekend is dat ze contact gehad hebben met een coronapatiënt, maar juist degenen die nu uit zo´n gebied terug komen en niet in de systemen staan.

Het is duidelijk dat lang niet iedereen corona serieus neemt, dus waarom zouden ze zich wel aan de regels houden zonder controles?

Ik schrik echt van hoeveel mensen hier denken dat corona blijkbaar helemaal voorbij is of in elk geval voor hen niet meer geldt of zo.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:45

elnienjo schreef:
Tancreda4 schreef:
Maar ja. Heb nu al gezegd dat ik mee ga?

Je kunt toch afzeggen?

En anders word je gewoon “verkouden” en mag je absoluut de deur niet uit

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:03

Ik lees net dat die ene meneer uit Bolivia inmiddels ervoor heeft gezorgd dat er 300 mensen in quarantaine zitten ... blijkbaar gaan de contactonderzoeken behoorlijk ver. Wat een sneeuwbal!

Zeventig procent van de positief geteste personen van de laatste twee weken in Spanje hebben geen symptomen van corona.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:12

Waarom zijn ze dan getest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:21

MoniqueT schreef:
safina schreef:

Ik bedoel niet zozeer degenen waarvan het bekend is dat ze contact gehad hebben met een coronapatiënt, maar juist degenen die nu uit zo´n gebied terug komen en niet in de systemen staan.

Het is duidelijk dat lang niet iedereen corona serieus neemt, dus waarom zouden ze zich wel aan de regels houden zonder controles?

Ik schrik echt van hoeveel mensen hier denken dat corona blijkbaar helemaal voorbij is of in elk geval voor hen niet meer geldt of zo.

Er zullen best mensen zijn die het niet opvolgen. Maar ik verwacht het merendeel wel. Dat er ook mensen zijn die het niet opvolgen wil niet zeggen dat het zonder controle en handhaving allemaal een wassen neus is en iedereen het aan zn laars gaat lappen. Gelukkig wonen er in dit land heel wat mensen die wel verstand hebben.

Ben blij we niet in een wereld leven waar je een politieagent voor je deur krijgt als je in een bepaald gebied geweest bent zeg. Dan zou zelfs ik nog gaan demonstreren met viruswaanzin. En geloof me, er moet echt heel wat gebeuren wil ik met die mafklappers gezien worden. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:39

Oh wat erg _O-

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:44

:= geweldig!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:48

LadyMadonna schreef:
Oh wat erg _O-

[ [url=m/W8EsXV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vooral niet wijzer maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:52

Als de consequentie groot genoeg is blijven mensen wel thuis. Die besmette kerel van afgelopen week die bij ons in de buurt bewust 2 evenementen bezocht heeft kan ten eerste een boete ter hoogte van een modaal tot bovenmodaal maandloon verwachten en daarnaast kunnen eventueel besmette mensen hem (volgens het nieuwsbericht) aansprakelijk stellen voor letselschade.

Dat protest :')
Dat is wel schattig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:59

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:00

Oeps, lekker slim van die gasten _O-

Ik ben newsaddict dus ik gooi er nog maar weer een artikeltje tegenaan.
Ik kan me hier dus echt wel wat bij voorstellen
https://www.ad.nl/buitenland/britse-epi ... ~a193ec6c/

Zo ken ik een verhaal van iemand die met ernstige longproblemen al in november op de IC lag en waarvan ze geen idee hadden wat deze had.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:28

MoniqueT schreef:
safina schreef:

Ik lees in dit topic anders echt maar heel weinig reacties die denken dat Corona voorbij is, waar zie jij die reacties dan? Aangezien je zegt dat hier veel mensen denken dat Corona helemaa voorbij is?

Edit: of je bedoelt in het land? Sorry dan interpreteer ik het fout.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:25

bigone schreef:
elnienjo schreef:

Oh wow! Ik dacht dat ze het daar zo goed deden. En daar testen ze toch ook elk contactberoep eens in de 2 weken?

Nogal logisch , die zijn twee weken geleden begonnen met het testen van de totale bevolking . Dus dan vind je alles, ook mensen zonder symptomen . Mogen ze hier ook wel doen wat mij betreft,

Het zou eerder te maken hebben met het organiseren van besloten feestjes. Link vergeten plaatsen en nu kan ik 'm niet meer vinden :P

Melbourne is terug in lockdown tot eind augustus lees ik.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200707_92165434

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:45

Pandora2 schreef:
bigone schreef:

Nogal logisch , die zijn twee weken geleden begonnen met het testen van de totale bevolking . Dus dan vind je alles, ook mensen zonder symptomen . Mogen ze hier ook wel doen wat mij betreft,

Het zou eerder te maken hebben met het organiseren van besloten feestjes. Link vergeten plaatsen en nu kan ik 'm niet meer vinden :P

Klopt, het zijn ook vooral jongere mensen die nu besmet worden in Luxemburg.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200701_96339487