Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:51

Doe degene die het gekocht heeft een aanbod om de 2e doos ook over te nemen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:53

Daan13 schreef:
Ben thuis de zolder aan het opruimen en kwam nog een heleboel nieuwe en zgan spullen tegen toen ik nog Tupperware verkocht ( een mens moet toch iets doen om een centje bij te verdienen) :o

Hele partij op mp gezet, advertentie al een keer verlengd maar joh iemand bood de minimum prijs en binnen 10 minuten alles geregeld *\o/*

Dus hop,weer naar zolder toe om die mega grote doos ervan af te halen..... Staat er nog een grote doos achter :oo

Oh nee hè?

Jep,ramvol met nog meer Tupperware _O- _O-

K*t kan ik binnenkort weer een advertentie plaatsen _O-

In ieder geval is het financieel wel een leuke meevaller en voor de koper ook want als je alle items per stuk verkoopt dan maak je een leuke winst.

Ik wil er gewoon gauw vanaf zonder al te veel gezeur. :o

Ik koop mijn Tupperware steeds in de kringloopwinkel maar ga nu toch ook eens op mp kijken :)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:58

DubbelFun schreef:
Doe degene die het gekocht heeft een aanbod om de 2e doos ook over te nemen.

Zat ik ook aan te denken maar dat lukt nu ff niet. ( Lichamelijke klachten spelen even ontzettend op)

Ik wil graag eerst de andere doos ff uit sorteren, netjes op de foto zetten en uitrekenen wat een leuke prijs is.

Waarschijnlijk stuur ik deze mevrouw dan wel een berichtje met de foto's en prijs en neem dan de verzendkosten ( van wel € 4,50 voor mijn rekening) wie weet ben ik er dan weer snel vanaf :o

@petra zoek je iets speciaals op Tupperware gebied?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:51

Ik wil het wel overnemen :)
Ben gek op ( vintage ) Tupperware

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:07

Ik zoek een 'mesje' om je sinaasappels mee open te maken zodat je je nagels niet hoeft te gebruiken. Zit die ertussen? *D

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:13

Het is niet echt vintage Tupperware,meeste is nieuw of een enkele keer gebruikt bij een demonstratie.

Muga, ik zal ff een foto maken deze week want ik denk dat ik weet wat jij bedoelt en dan zou ik daar nog meerdere van hebben.

Net even globaal gekeken, het zijn voornamelijk de flessen, broodtrommels, magnetron kook attributen, scharen,doeken.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:35

Dat sinaasappelmesje heb ik in de kringloopwinkel gevonden. Zo handig, kun je er nooit genoeg van hebben :)
De rode kookspatels koop ik ook altijd wanneer ik ze tegenkom. En in mijn nieuwe keuken heb ik alles nu netjes in ruimtespaarders. En de kliekjes gaan natuurlijk altijd in de diepvriesbakjes in de vriezer. Als ik al het tupperware uit mijn keuken zou halen, zou ik een hoop ruimte in de kastjes krijgen :) Het zijn gewoon erg fijne spullen.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:52

Daan13 schreef:
Het is niet echt vintage Tupperware,meeste is nieuw of een enkele keer gebruikt bij een demonstratie.

Muga, ik zal ff een foto maken deze week want ik denk dat ik weet wat jij bedoelt en dan zou ik daar nog meerdere van hebben.

Net even globaal gekeken, het zijn voornamelijk de flessen, broodtrommels, magnetron kook attributen, scharen,doeken.

Nou heel graag! Is eruit weet ik. Maar ik mis hem zo, sinds ik hem kwijt ben...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:12

Daan13 schreef:

Als er een flessenlikker tussen zit heb ik interesse. :o

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:49

Nou ik heb ook weer een hele mooie ervaring hoor. Paar dagen geleden geregeerd op een advertentie met de vraag wat het totaal zou kosten. Ondertussen ben ik voorzien voor een betere prijs, dus dat ook netjes aangegeven. Overigens nog geen afspraken oid gemaakt. Heeft hij dus de advertentie verwijderd, mij 1 ster gegeven en toen een nieuwe advertentie gemaakt...
Echt, hoe sneu kan je zijn :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:40

Daan, ik ben ook geïnteresseerd

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:01

Ik zal vandaag of morgen ff een lijstje maken met welke spulletjes het zijn. :)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 15:55

Hier ook weer leuk ... had op een broek 5€ geboden. Geen sec later is mijn bod geaccepteerd.
Nou fijn zou je denken. Ik dus verkoper gevraagd om mij een betaalverzoek incl de verzendkosten te sturen (via mp dus).
Ze moest de broek nog opzoeken en mij dan vandaag het betaalverzoek incl de 4,10 verzenden sturen.
Die kwam dan ook vanmiddag €9,10
en de vraag waar het naartoe moet.
Ik klik aan en zie weliswaar dus die 9,10 maar niets van de verzenkosten via mp.
Dus ik vraag haar beleeft om een nieuwe betaalverzoek en zeg dat met het lavel dan ook alle gegevens er zijn.
Krijg ik terug, zij heeft geen smart maar maakt het label altijd online aan en mailt mij dan de track.
Dus ik -nog steeds beleeft- dat ik dat niet snap, want hiervoor moet je geen app hebben.
Je laat of het ontvangen label scannen bij de paketpunt of (als je dus mp niet op je tel hebt) print je het label op de pc uit, want dat krijg je ook nog gewoon per email zodat je kan printen.
Dus nog eens om betaalverzoek gevraagd.

Krijg ik "nee, zo werkt dat niet en zo doe ik het niet, veel plezier bij het zoeken naar een anderen broek"
En meteen mijn bod verwijderd.

Whut...??
Nu ben ik toch blij ,dat ik niet direct betaald heb, want met zo een antwoord is mijn vertrouwen ook echt weg.
Ik wil geen oplichting onderstellen maar juist bij de kleine bedragen hoor je het inmiddels heel vaak... en 10x 9,10 zijn ook 91...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 15:58

Waarschijnlijk had ze een goedkopere manier gevonden om (een deel van) de verzendkosten in haar eigen zak te steken..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:10

Ik heb alweer gegeten en gedronken als iemand als marktplaats naam “ gaat je niks aan” heeft
Vind dat ook nooit zo betrouwbaar overkomen :+

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:00

upendo schreef:
Waarschijnlijk had ze een goedkopere manier gevonden om (een deel van) de verzendkosten in haar eigen zak te steken..

Zou niet weten, hoe.
Brievenbuspakketje kost via mp 4,10 en als je direct via Post Nl online doet ook...
Alleen snap ik m dus niet...
Via online krijg je ook gewoon het label als PDF... en via mp ook :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:04

DHL is net iets goedkoper en dat kan alleen als je niet het verzendlabel van MP kiest. Een betaalverzoek buiten Marktplaats om is dan goedkoper voor de koper, omdat je geen extra kosten betaalt voor de transactie via MP.

Ik heb wel meegemaakt dat iemand de betaalverzoeken niet vertrouwde of sowieso niet via PostNL wilde versturen (want DHL punt in de straat).

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:13

_Lorette_ schreef:
DHL is net iets goedkoper en dat kan alleen als je niet het verzendlabel van MP kiest. Een betaalverzoek buiten Marktplaats om is dan goedkoper voor de koper, omdat je geen extra kosten betaalt voor de transactie via MP.

Ik heb wel meegemaakt dat iemand de betaalverzoeken niet vertrouwde of sowieso niet via PostNL wilde versturen (want DHL punt in de straat).

Snap ik... alleen heeft die dame dus explizit 4,10 verzendkosten gevraagd en met geen woord DHL of een ander pakketdienst benoemd...

Vroeger had ik ook zo mijn twijfels bij het labelen via mp.
Maar heb mij het toen van een kopet laten uitleggen en sindsdien gebruik ik dat - net zo makkelijk.
En als ik bij een verkoper een goed gevoel heb, dan betaal ik ook gewoon zo de verzendkosten- zoals laatst bij mijn naaimachine, daar waren die verzendkosten uiteraard hogeren wilde het dus niet via mp.

Maar hier die antwoord van verkoopster, die staat mij gewoob niet aan en laat alle alarmbellen afgaan.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:15

Alja schreef:
Ik heb alweer gegeten en gedronken als iemand als marktplaats naam “ gaat je niks aan” heeft
Vind dat ook nooit zo betrouwbaar overkomen :+

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een andere naam gebruik op marktplaats want als je op Google mijn naam zoekt dan krijg je bekant mijn hele levensgeschiedenis incl. huidige bedrijf, adres etc.
Maar ik gebruik dus wel een normaal klinkende naam.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:41

_Lorette_ schreef:

Dhl is op dit moment 2,95 incl track en tracé ( brievenbus pakje)

Dus zeker de moeite waard om te gebruiken ipv PostNL

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 18:15

Maar dan zeg zoiets gewoon... of zeg dat het bod te laag is.
Maar om 1,15 in de zak te kunnen steken- nee, gaat bij mij niet in.
Of denk ik echt te simpel?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 18:17

Of misschien kan ze het gratis versturen via haar werk oid.

Voor sommige mensen betekent 4 euro een dag eten. :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:30

Ik heb zelf geen printer en stuur dan een betaalverzoek met het bedrag inclusief verzenden. Maar vink dan afhalen aan. De pakketpost maakt dan altijd het label voor me.
Om gelijk wantrouwen te hebben hoeft dus niet, kan ook net als mij geen printer hebben.
Ik ben ook een beetje ouderwets ingesteld en doe het daarom zo.
Heb er nog nooit opmerkingen over gehad.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:39

Ik doe dat ook nooit, maar ook nog niet iemand getroffen die dat een probleem vond. Ik vind verzenden via die functies van mp irritant eigenlijk. Ik ben wat voorzichtig met mijn privé gegevens. Ze willen veel info, daarnaast extra administratiekosten voor iedere transactie plus dat gedoe dat je 1 cent moet overmaken voor aanmelden. Wel slim bedacht overigens. Maar goed, kort gezegd heb ik mij dus nooit aangemeld voor die functies van mp.

Ik koop per postnl of DHL app een zegel en stuur een betaalverzoek per bank.
Laatst bijgewerkt door miramii op 01-03-22 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:40

bridgetF schreef:
Ik heb zelf geen printer en stuur dan een betaalverzoek met het bedrag inclusief verzenden. Maar vink dan afhalen aan. De pakketpost maakt dan altijd het label voor me.
Om gelijk wantrouwen te hebben hoeft dus niet, kan ook net als mij geen printer hebben.
Ik ben ook een beetje ouderwets ingesteld en doe het daarom zo.
Heb er nog nooit opmerkingen over gehad.

Het punt is dat je dus geen printer hoeft te hebben. Het label komt op je telefoon en deze kun je dan laten scannen bij het post punt