Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:17

Ja en dan wordt de Mechelse herder x boerenfox met labrador gekruist van m’n ouders uit een oeps-nestje dat niet getest is lachend 15. Je weet het nooit.

Maar beter een goede fokker dan ongetest een baby dier kopen. Een dier uit een asiel heeft vaak problemen en/of je kent de achtergrond niet altijd.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:18

Dat dus. De Vubara die zij later uit het asiel hebben gehaald is ook oud geworden en eveneens zonder gebreken.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:32

Captain schreef:
Wat is dat nou weer voor rare opmerking? :?

Wat vind je daar raar aan? :') Het is gewoon een feit dat er heel veel konijnen (en katten, honden) gedumpt worden wanneer hun huidige eigenaar ze niet meer hoeft. Onze 2 konijnen en kat komen beide uit het asiel/opvang, en dit zal ik ook altijd als eerste optie zien bij evt toekomstige dieren.

Tuurlijk mee eens met bovenstaande opmerkingen, je weet niet altijd de geschiedenis. En soms is het gewoon fijner om een ongecompliceerd dier in huis te kunnen nemen.

Adopt or shop, but do it responsible.
Laatst bijgewerkt door Walkure op 18-08-22 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:33

Fly_high schreef:
Als we al zo lopen te mierenneuken := is 8 weken IMO aan de jonge kant, ik zou liever tot 10-12 wachten.

Ook mee eens

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:06

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:

Die vind je bij de opvang ook meer dan genoeg.

Onze Loki is als babykonijn zelfs door zijn fokker naar de opvang gebracht omdat zijn oren niet groot genoeg waren :')_!

Ik heb daar geen behoefte aan. Die oren zouden me idd jeuken, maar dan wel gewoon bij de fokker zelf vandaan, niet via een verkooppraatje van de opvang.

Was geen verkooppraatje, de fokker stond erbij :)).

Maar denk wat je wil, verder.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:07

Een fokker wil verkopen (over het algemeen) een opvang wil plaatsen, wie zal het beste verkooppraatje hebben?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:12

Niobe schreef:
Een fokker wil verkopen (over het algemeen) een opvang wil plaatsen, wie zal het beste verkooppraatje hebben?

We waren bij de opvang en de fokker had ze daar net afgeleverd. Zelf wilde hij ze niet verkopen/gebruiken voor de fok omdat de oren te klein waren.

Of bedoel je wat anders :=.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:13

Niobe schreef:

Dan zal het vast niet populair zijn om te zeggen: zorg dat je zelf weet waar je het over hebt, kun je elke verkoper laten l*llen tot ie een ons weegt; zijn praatje boeit dan niet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:23

ikke schreef:
Niobe schreef:

Dan zal het vast niet populair zijn om te zeggen: zorg dat je zelf weet waar je het over hebt, kun je elke verkoper laten l*llen tot ie een ons weegt; zijn praatje boeit dan niet.

Nee, maar ik bedoel te zeggen dat het geen goed argument is om te zeggen dat je liever bij een fokker haalt omdat een opvang zogenaamd een goed verkooppraatje houdt.

Ik ben niet anti voor beide trouwens, ik vond het alleen een beetje gek zeggen van elnienjo

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:44

Het is een tamelijk onhandige beredenering vooral.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:55

UO: Naast de veestapel inkrimpen lijkt het mij ook een goede oplossing voor het stikstofprobleem om de mensenstapel te laten inkrimpen :') . Nouja, de groei te remmen dan toch :Y) .

Ja ik weet dat dit veel complexer ligt

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:55

Ik vind asieldieren zeker niet minder dan dieren die bjn een goede fokker vandaan komen, maar het is toch een stukje extra kennis, ervaring en geduld dat men daarvoor moet hebben. En als je met concrete verwachtingen een dier aanschaft is het goed om er eerst bewust over na te denken of een herplaatser daar wel aan kan voldoen :o

Zo heb ik een buitenlands hondje gehad dat daarvoor liefst 4 jaar in een asiel heeft doorgebracht en daarvoor ook niet bepaald rooskleurig leven heeft had (buik en hals vol met hagel... afgebeten oor en nog tig mankementen). Beestje was binnen 1 dag zindelijk en echt de liefste, slimste en meest gehoorzame hond van de wereld :j maar met wat gebruiksaanwijzingen waardoor ik er niet aan zou zijn begonnen als ik bijv kinderen of andere huisdieren had.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:04

Josien_ schreef:
UO: Naast de veestapel inkrimpen lijkt het mij ook een goede oplossing voor het stikstofprobleem om de mensenstapel te laten inkrimpen :') . Nouja, de groei te remmen dan toch :Y) .

Dat is geen UO, dit onderwerp komt iedere 3 pagina's weer terug.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:08

Ik denk dat dat veestapel inkrimpen een UO is, wel klopt :)
Althans, hier op bokt :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:13

Urbanus schreef:
Josien_ schreef:

Dat is geen UO, dit onderwerp komt iedere 3 pagina's weer terug.

Valid point, ik slik hem weer in Y)(^)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:28

_O-

Maar ik wilde dat iedereen de common sence had om gewoon geen 4 kinderen op de wereld te zetten.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:29

Panda beren zijn echt enorm domme beesten en het is bizar hoeveel geld erin omgaat om die beesten te helpen zichzelf niet uit te roeien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:32

Kana schreef:
Panda beren zijn echt enorm domme beesten en het is bizar hoeveel geld erin omgaat om die beesten te helpen zichzelf niet uit te roeien.

!!!!!

Pandas moeten uitsterven, ze zijn evolutionair mislukt en ook niet zo knuffelig.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:37

UO: de risico's bij een keizersnee zijn beter te overzien en in te schatten dan die bij een "natuurlijke" bevalling, waarbij je absoluut niet kan voorspellen wat er allemaal gaat gebeuren. Iedere vrouw zou de mogelijkheid moeten hebben om voor een keizersnee te kiezen als ze maar kan onderbouwen waarom. (en dan niet omdat het een makkelijkere manier van bevallen zou zijn want dat is niet perse zo)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 13:57

Wat zou je dan wel een goede reden vinden? Omdat mensen hun poes heel willen houden?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:01

Captain schreef:
Wat zou je dan wel een goede reden vinden? Omdat mensen hun poes heel willen houden?

Dat zal per vrouw verschillen. Alleen is een keizersnee echt niet de makkelijke weg.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:07

Stel nou dat je al een hele traumatische eerste bevalling gehad hebt of 1 die mega lang geduurd heeft of omdat je er gewoon echt heel erg tegenop ziet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:09

Kana schreef:

Whaha, zo mee eens _O-.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:14

Kana schreef:

Hahahahaha nooit over nagedacht, maar is wel zo

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:30

Kana schreef:

dit vind ik van mensen }>