Nog een vraag over sterilisatie: Hebben jullie vrije dagen hiervoor opgenomen, of ziekmelding in overleg met werk? Wat vond werkgever?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wittepit schreef:Denk dat een muilkorf je hond gewoon lekker veel ruimte geeft.
Mews schreef:Dank Sanso en PrairyDat is fijn, ik wist dat het onder de 30 problematisch was maar het gebied tussen 30 en 35 is nog wat grijs voor me. Fijn om jullie positieve verhalen te horen.
Nog een vraag over sterilisatie: Hebben jullie vrije dagen hiervoor opgenomen, of ziekmelding in overleg met werk? Wat vond werkgever?
Duhelo schreef:wittepit schreef:Denk dat een muilkorf je hond gewoon lekker veel ruimte geeft.
ja, inderdaad! Goed aangeleerd en een goede muilkorf (dus geen snuitje maar een lederen korf of een baskerville) is totaal geen probleem voor een hond, ze kunnen gewoon ademen, drinken en zelfs snoep aanpakken, maar ze hebben wel direct meer ruimte van mensen (met als gevolg dat de mijne niet meer direct geconfronteerd wordt, zelf ook veel relaxter is, ik relaxter ben omdat ik weet dat er niks kan gebeuren en zelf dus minder stress/gespannen ben en ze daardoor een stuk minder gaat uitvallen.)
elnienjo schreef:Aangezien een zwangere werknemer veel meer kost lijkt me dat een sterilisatie vanuit het bedrijf toegejuicht zou worden en zeker geen vrije dagen mag kosten. Ziek melden dus, dat doen zwangeren tenslotte ook en dan voor veel langer.
Mews schreef:Dank Sanso en PrairyDat is fijn, ik wist dat het onder de 30 problematisch was maar het gebied tussen 30 en 35 is nog wat grijs voor me. Fijn om jullie positieve verhalen te horen.
elnienjo schreef:Mews schreef:Dank Sanso en PrairyDat is fijn, ik wist dat het onder de 30 problematisch was maar het gebied tussen 30 en 35 is nog wat grijs voor me. Fijn om jullie positieve verhalen te horen.
Aangezien een zwangere werknemer veel meer kost lijkt me dat een sterilisatie vanuit het bedrijf toegejuicht zou worden en zeker geen vrije dagen mag kosten. Ziek melden dus, dat doen zwangeren tenslotte ook en dan voor veel langer.
quera schreef:Uhhh ik heb me nooit ziekgemeld hoor? En zwangerschapsverlof word door het uwv betaald...
elnienjo schreef:quera schreef:Bij ons komt er een flexer of lossen het in het team op. En die flexer is goedkoper als dat ik ben
Met in het team oplossen hebben je collega's er dus last van.
wittepit schreef:Prairy schreef:Ik moest van de gyn eerst naar de psych om te kijken of ik echt geen kinderen wilde (lees: of ik gek was) en pas toen wilde hij wel doen. Schijnbaar was ik wel zeer overtuigend want hij stelde zelfs voor om mijn complete eileiders weg te halen omdat ik ze toch niet wilde. Dit verkleinde de kans op kanker schijnbaar. Weg ermee dus.
Hé, dus dat is wel degelijk een reden! Hoorde laatst van één van onze gynaecologen dat ze het vermoeden hebben dat eierstokkanker van de eileiders uitgaat en vaak niet van de eierstokken. Vond het toen wat raar om te zeggen “als je onderzoek wil doen mag je die van mij wel hebben” maar misschien is dat toch niet zo raar.