Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:12

Of mails komen weer niet aan van marktplaats. Daarom zet ik tegenwoordig in de advertenties mijn emailadres bij.

Heb nu iets aparts en nog nooit meegemaakt...
Iemand wilt iets via bokt van me overnemen. Nou prima. Nu vroeg ze on mijn bankgegevens, en telefoonnummer want via google was ik niet te vinden. Nee, dat klopt want mijn gegevens zijn geheim en dus is er dan niks te vinden. Ik ben geen voorstander om mijn vaste telefoonnummer aan een wild vreemde te geven. Ook wilde ze via paypal betalen, maar helaas heb ik geen paypal.
Wat zouden jullie doen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:19

Als je geen paypal hebt kun je dat niet aanbieden. Ik zou het er iig niet speciaal voor aanlaten maken.

Telefoonnummer vind ik niet zo erg om te geven, maar wat heb je er aan? Als je kwaad wil kun je dat ook wel door je tel.nr. te geven.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:22

Paypall zou ik ook zeker niet aan maken!

Telefoonnummer geven hebben wij ook in enkele gevallen gehad. De persoon had nogal slechte ervaring met via MP kopen en wilde een beetje 'gerustgesteld' worden door persoonlijk contact.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:23

Ja precies.
En nee ik ga geen paypal aanmaken.

Ligt misschien aan mij hoor, maar ik vraag eigenlijk nooit om telefoon of andere contact gegevens! :oo

Vind alleen altijd heel jammer en sneu tegenover iemand een verkoper waae niks mis mee is. Dat ze ooit een slechte ervaring hebben gehad en ze het dan ook niet meer aandurven bij een ander. Alsof iedereen zo slecht moet zijn!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:25

Ik ook niet hoor! Maar ben ook te goed van vertrouwen :+

(kreeg na afloop nog een mailtje van die man dat we het fantastisch verpakt hadden en dat wij het vertrouwen in de mens weer een beetje terug gegeven hadden <3 )

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:26

Kentaro schreef:
Paypall zou ik ook zeker niet aan maken!

Telefoonnummer geven hebben wij ook in enkele gevallen gehad. De persoon had nogal slechte ervaring met via MP kopen en wilde een beetje 'gerustgesteld' worden door persoonlijk contact.

Kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik wacht nu ook al wat langer op een pakketje en heb al even gegoogled, als je dan een adres + telefoonnummer tegenkomt stelt dat toch een beetje gerust :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:26

Kentaro schreef:
Ik ook niet hoor! Maar ben ook te goed van vertrouwen :+

(kreeg na afloop nog een mailtje van die man dat we het fantastisch verpakt hadden en dat wij het vertrouwen in de mens weer een beetje terug gegeven hadden <3 )

Leuk dat dat zo kan dan hé!! :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:35

Paypall is een prima betaalmiddel maar ik vind het wel frapant dat ze daarmee speciaal wil betalen? Ik gebruik Paypal enkel voor eBay :) Binnen Nederland is het voor mij altijd iDeal/Bank.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:40

xx_Lyzet schreef:
Of mails komen weer niet aan van marktplaats. Daarom zet ik tegenwoordig in de advertenties mijn emailadres bij.

Heb nu iets aparts en nog nooit meegemaakt...
Iemand wilt iets via bokt van me overnemen. Nou prima. Nu vroeg ze on mijn bankgegevens, en telefoonnummer want via google was ik niet te vinden. Nee, dat klopt want mijn gegevens zijn geheim en dus is er dan niks te vinden. Ik ben geen voorstander om mijn vaste telefoonnummer aan een wild vreemde te geven. Ook wilde ze via paypal betalen, maar helaas heb ik geen paypal.
Wat zouden jullie doen?

Boktnaam beginnend met een W?

Ik had dit pas dus ook, was ook nog eens in het Duits. Bokker is wel langer lid van Bokt.
Maar aangegeven dat ik geen paypall heb. Later heeft degene via mijn MP advertentie gereageerd, wederom met dezelfde vraag. In eerste instantie vaag, want op bokt stond er een link naar MP bij....
Maar goed uiteindelijk na wat heen en weer gemaild en is het artikel toch aan degene verkocht. Geld netje bijgeschreven om mijn rekening en pakket gaat straks op de post

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:55

xx_Lyzet schreef:
Ja precies.
En nee ik ga geen paypal aanmaken.

Ligt misschien aan mij hoor, maar ik vraag eigenlijk nooit om telefoon of andere contact gegevens! :oo

Vind alleen altijd heel jammer en sneu tegenover iemand een verkoper waae niks mis mee is. Dat ze ooit een slechte ervaring hebben gehad en ze het dan ook niet meer aandurven bij een ander. Alsof iedereen zo slecht moet zijn!

Deed ik ook nooit. Tot dat geintje laatst.
De keer erna dak wat wilde kopen ook gevraagd of die persoon het erg vond wat gegevens mee te sturen, situatie uitgelegd.

Gelukkig vond ze t geen probleem. Heel fijn. En had de dag na de betaling het pakket binnen :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:18

Nee, begint niet met een W.
Nouja, kijk al geef ik mijn telefoonnummer, kan het bij wijze van ook van een collega oid geven. Dan is het ook de vraag of het allemaal klopt. En daarbij krijg je een tt code bij het pakketje dus je kan het prima volgen... Lijkt mij! :P

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:21

Is ook zo hoor :) had bij haar gevraagd om adres. Tis meer een gevoel.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:23

Ik snap het ook wel hoor, maar het is allemaal zo raar! :P

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:55

Vanuit mijn werk hoor ik nog wel eens hoe het mis kan gaan, ik vraag lang niet altijd nog extra gegevens op, maar check altijd rekeningnummer en e-mailadres via mijnpolitie.
Vind het ook geen enkel probleem als mensen extra gegevens van mij vragen. Zeker als het om wat hogere bedragen gaat!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:05

Hier gaat het on 15,- incl verzenden en geregistreerd sinds eergister

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:08

Dan zou ik eerder twijfels hebben of het wel een 'echte koper' is..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:28

Begon ik ook al af te vragen inderdaad

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:26

Ik heb bij een deken een keer een mobiele nummer gevraagd toen ik direct uit een vakantie hem op wou halen. Voor vakantie afspraak gemaakt maar omdat ik op vakantie geen internet heb is een telefoonnummer wel handig om te laten weten als het niet lukt of ik wat later zou komen. Daarbij ook mijn nummer gegeven zodat zei kon bellen mocht er iets zijn. Beide het nummer niet nodig gehad maar is toch wel handig mocht je het wel nodig zijn.

PayPal gebruik ik ook alleen voor eBay. Hier kan Nederland zou ik er niet mee willen betalen. Of nou ja geen geld van willen ontvangen. Je kan namelijk heeeeel makkelijk geld terug eisen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:00

Gydja schreef:
PayPal gebruik ik ook alleen voor eBay. Hier kan Nederland zou ik er niet mee willen betalen. Of nou ja geen geld van willen ontvangen. Je kan namelijk heeeeel makkelijk geld terug eisen.

Terug eisen wel, maar krijgen valt soms nog tegen.
Zolang jij als verzender kan aantonen dat een pakket verzonden is krijgt de koper helemaal niks.

Heb het eens gehad.
Kreeg bericht binnen 14 dagen moest ik iets verzenden, dus netjes gedaan.
Pakket werd geweigerd dus kwam terug.
Toen had ik en de spullen en het geld :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:57

Ik heb paypal één keer gebruikt in Nederland..
Toen wilde ik iets kopen bij een webshop, bleek dat ik transactie kosten moest betalen..
Nooit meer gedaan dus :')

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:34

Ik hb vandaag weer een goede ervaring.
Heb mn studieboeken te koop, kreeg een mail dat hij geïnteresseerd was en of ik het bedrag+ rek.nr. kon sturen. Hij had zijn adres er ook gelijk bij gezet. Mailtje terug gestuurd of hij akkoord gaat met bedrag X, dit was prima. Met 5 min stond het geld op mn rekening. Van eerste mailtje tot boek op de post was 45 min.
Zo mogen de dingen wel vaker gaan.

Wel heb ik minder goede dingen over mn advertentie over het zoeken naar een bijrijder. Dat schiet gewoon echt niet op en krijg echt de meest rare mailtjes

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 05:39

Naja, niks meer gehoord & bericht wel gelezen!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:18

Kirsha schreef:
De manier waarop ook := 'Dat zou handig zijn' _O-

Pff... Ik heb via Facebook een pad overgenomen van iemand. Vrijdag 1,5 week terug geld overgemaakt, stond er vorige week maandag op. Dinsdag is het verzendlabel van Kiala aangemaakt (kreeg het nummer al direct) maar het pakket zelf is nog altijd niet verzonden... Vrijdag kreeg ik bericht dat ze het vergeten was en het zaterdag zou versturen. Ik heb nog altijd niets gezien of gehoord dus ik heb gisterochtend een bericht gestuurd maar nog niets gehoord :\

Terugkomend hierop... Wat zouden jullie doen? Ik krijg deze persoon niet meer te pakken en mijn berichten worden niet gelezen. Ik krijg bijna het idee dat ik genept word maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand dan wel de moeite doet om een pakketlabel aan te maken...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:34

Wat balen! Is er op een of andere manier een telefoonnummer te achterhalen?
Weet wel dat het via kiala langer kan duren, maar als de status is dat het niet verzonden is, ligt het daar niet aan :P
Een oproepje op fb plaatsen een idee?!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:03

Ik heb wel een adres + telefoonnummer gevonden die matchen met de woonplaats en naam (in ieder geval de achternaam en de voorletter ook) maar wacht nog even met bellen. Als ik vandaag niets hoor wil ik er morgen heen bellen. Het komt op de één of andere manier niet over als oplichting maar ik begrijp niet waarom het zo lang duurt. Ik heb haar nu getagd onder één van haar andere advertenties met de vraag of ze mijn pb's ontvangt. Volgens Google kun je mensen niet taggen en ook niet meer opzoeken als ze je geblokkeerd hebben dus ik ga er even niet vanuit dat dat gebeurd is :P